En kunje een goede reden geven waarom die dingen nu echt niet meer zomaar zouden kunnen gebeuren. Heb je daar een goede argumentatie voor?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 07:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind de situatie niet te vergelijken hoor.
De economische recessie was toen veel erger. Veel werkelozen, mensen stonden met voedselbonnen in de rij, gezinnen verhongerden....
Daar is nu absoluut geen sprake van.
En om het steeds te vergelijken met de Jodenvervolging vind ik ook niet juist. Er zijn toen dingen gebeurd die nu echt niet zomaar weer kunnen gebeuren.
Ik ben het wel eens dat Wilders zoveel mogelijk onrust probeert te zaaien tussen verschillende bevolkingsgroepen, want dan juist wordt er op hem gestemd, maar zover als het toen ging zal het niet gaan.
Nee, de stelling is, dat de islam een agressieve godsdienst is, die met geweld verbreid wordt. In de praktijk blijkt dat nogal mee te vallen. Zoals een onderzoeker nog niet lang geleden zei: "De islam is niet verspreid door het zwaard, al heeft het zwaard die verspreiding wel mogelijk gemaakt." Nl door een groot aaneengesloten rijk te creëren, waarbinnen relatieve rust en vrijheid heersten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je Iran, Afghanistan, Pakistan, India en dat soort landen er ook bij gerekend? Het aantal moorden komt ongeveer gelijk met die van het christendom.
En jouw denkwijze is als volgt, christendom heeft het ook slecht gedaan "dus het is niet erg dat islam het ook slecht heeft gedaan". Je gaat de ene moordenaar toch ook niet vrijpleiten omdat een andere moordenaar hetzelfde doet?
Je moet het goede met het slechte vergelijken. Dus je moet het met de religies vergelijken die wél vreedzaam zijn verspreid.
Fitna mag inderdaad amper een naam hebben!quote:[..]
Ik heb Wilders nog geen Mein Kampf zien schrijven.
Uit bewondering voor Peter R. de Vries?quote:
Die noemde ik anders een slechte re-make van die andere film, het boek moet nog komen, maar daarvoor moet die eerst de bak inquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:15 schreef Kees22 het volgende:
Fitna mag inderdaad amper een naam hebben!
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Uit bewondering voor Peter R. de Vries?
Onzin. Ga de islamitische geschiedenis maar doorlezen. Meteen na de dood van Mohammed kwamen de legers helemaal van Noordelijke Afrika tot aan Afghanistan. Dit was in de 7e eeuw.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, de stelling is, dat de islam een agressieve godsdienst is, die met geweld verbreid wordt. In de praktijk blijkt dat nogal mee te vallen. Zoals een onderzoeker nog niet lang geleden zei: "De islam is niet verspreid door het zwaard, al heeft het zwaard die verspreiding wel mogelijk gemaakt." Nl door een groot aaneengesloten rijk te creëren, waarbinnen relatieve rust en vrijheid heerste.
[..]
Fitna mag inderdaad amper een naam hebben!
Ja, dat weet ik. Het Turkse en Perzische Rijk hadden elkaar volkomen uitgeput in hun onderlinge twisten en de Arabieren konden zo doorwandelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ga de islamitische geschiedenis maar doorlezen. Meteen na de dood van Mohammed kwamen de legers helemaal van Noordelijke Afrika tot aan Afghanistan. Dit was in de 7e eeuw.
En in de volgende eeuwen zou het islamitische Rijk zich nog verder utibreiden.
Je vergeet dat het rijk niet alleen christenen en joden bevatte, maar ook andere gelovigen. Christenen en joden zijn Mensen van het Boek. En die werden 'slechts' als 2e rangs burgers behandeld, omdat ze dhimmi mochten zijn (dit bedoel je met relatieve rust en vrede zeker). Oorspronkelijk waren alleen christenen en joden dhimmi's, de andere gelovigen hadden die status niet eens en zij werden veel slechter behandeld.
Welke "onderzoeker" is dat wel geweest dan die een dergelijk gelul in de ruimte heeft laten horen? Nog nooit is er relatieve rust, vrijheid of vrede geweest in een islamitisch land of rijk. En kom niet met dat lachwekkende sultanaat van cordoba op de proppen zettenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:15 schreef Kees22 het volgende: Zoals een onderzoeker nog niet lang geleden zei: "De islam is niet verspreid door het zwaard, al heeft het zwaard die verspreiding wel mogelijk gemaakt." Nl door een groot aaneengesloten rijk te creëren, waarbinnen relatieve rust en vrijheid heerste.
Oh, dat weet ik niet eens meer. Misschien kan ik het artikel nog vinden, ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:46 schreef badwurm het volgende:
[..]
Welke "onderzoeker" is dat wel geweest dan die een dergelijk gelul in de ruimte heeft laten horen? Nog nooit is er relatieve rust, vrijheid of vrede geweest in een islamitisch land of rijk. En kom niet met dat lachwekkende sultanaat van cordoba op de proppen zetten
De Seltjoeken, de latere Turken, vielen zo'n 1000 jaar geleden de islamitische wereld binnen, ze namen het geloof van de overwonnenen over .. dat is op zich al een unicumquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik niet eens meer. Misschien kan ik het artikel nog vinden, ik zal eens kijken.
Maar ik heb niet de indruk dat jij vatbaar bent voor argumenten.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf eens wat neuzen in de geschiedenis om te kijken of er iets in die stelling zit.
Je moet de feiten ook onder ogen willen zien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik niet eens meer. Misschien kan ik het artikel nog vinden, ik zal eens kijken.
Maar ik heb niet de indruk dat jij vatbaar bent voor argumenten.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf eens wat neuzen in de geschiedenis om te kijken of er iets in die stelling zit.
Wat kost het internet voor jou op jaarbasis als je weinig on-line bent?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Die noemde ik anders een slechte re-make van die andere film, het boek moet nog komen, maar daarvoor moet die eerst de bak in![]()
Ondertussen vraag ik mij af hoeveel dit soort idiote kamervragen nou kosten, zo op jaarbasis .. dacht eigenlijk dat dat instrument bedoeld was om serieuze vragen te stellen, niet als PR-middel om weer op de voorpagina te belanden.
Mensen die denken dat oorlogen puur om religies werden gevochten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:36 schreef uiterstaardig het volgende:
De geschiedenis laat zien dat alle religies een spoor van ellende hebben achtergelaten.
Wees maar blij dat er tijdens de 80-Jarige Oorlog tussen verschillende groepen christenen een heleboel wapens nog niet bestonden, anders hadden we in heel Nederland geen historische binnensteden meer gehad. Heel wat andersdenkenden zijn er toen na zogenaamde rechtszaken in naam van de goede God in vlammen opgegaan, en dat allemaal op basis van bijbelteksten die lekker verdraaid werden uitgelegd
Inderdaad: oorlogen werden meestal gevoerd om basale zaken als: overheersingsdrang of het verkrijgen van een groter grondgebied, macht of rijkdom. Dat zit in de mens, zoveel is wel aangetoond sinds we rechtop zijn gaan lopen. Religie is daarbij slechts misbruikt als kapstok. En elke keer als iemand zo'n kaart speelt, rent de meute er weer achteraan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen die denken dat oorlogen puur om religies werden gevochten.
Is dit een poging tot sarcasme of wou je zeggen dat Wilders een vraag-maar-raak abo heeft, zijn vragen kosten geen ¤ 1750 per stuk?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 07:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat kost het internet voor jou op jaarbasis als je weinig on-line bent?
Dat kun jij uiteraard staven. Ik durf best een wedje met jou te leggen dat er relatieve rust is geweest in diverse islamitische landen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:46 schreef badwurm het volgende:
[..]
Welke "onderzoeker" is dat wel geweest dan die een dergelijk gelul in de ruimte heeft laten horen? Nog nooit is er relatieve rust, vrijheid of vrede geweest in een islamitisch land of rijk. En kom niet met dat lachwekkende sultanaat van cordoba op de proppen zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |