abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71887584
quote:
Olieprijs sluit lager; consumentenvertrouwen drukt prijs
14-08-2009 22:01:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De olieprijs is vrijdag naar het laagste niveau in drie weken tijd gezakt, nadat een cijfer over het consumentenvertrouwen de hoop op een toenemende vraag naar olie temperde.

De septemberfuture voor een vat ruwe olie sloot vrijdag op de New York Mercantile Exchange $3,01 lager op $67,51.

Sinds het begin van de maand heeft de olieprijs gevangen gezeten in het gebied van $68-$70, omdat beleggers de vooruitzichten op een economisch herstel afwogen tegen de zwakke vraag naar olie.

Maar vrijdag zakte de olieprijs weg, nadat vanuit de Verenigde Staten het bericht kwam dat het consumentenvertrouwen aldaar onverwacht is gedaald. De index voor het vertrouwen kwam in de eerste helft van augustus uit op 63,2, tegen 66,0 in juli.

Dat is het laagste niveau sinds maart dit jaar en beduidend beneden het niveau van 69,0 dat door economen werd verwacht.

"Toen het consumentenvertrouwen naar buiten kwam, werd iedereen negatief", zegt een handelaar. "Consumentenuitgaven vertegenwoordigen 70% van het bruto binnenlands product en als mensen geen geld uitgeven, belooft dat niet veel goeds voor de vraag naar energie."

Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201, eelco.hiltermann@dowjones.com
Het blijft een Hitler, die man.
pi_71900323
De Kijker Aan Zet gisteren, over banken:

http://www.rtl.nl/compone(...)_aan_z.avi_plain.xml

Van Zeijl: "Problemen ING groter dan 6 maanden geleden, veel meer kredieten worden niet afbetaald en de Tier 1-ratio is ook minder geworden, ondanks steun van de overheid."

.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:23:57 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71900615
Mijn grote vrees is het Japan scenario, waarin je jarenlang een hele lage rente en dure aandelen hebt (ook al staan ze 75% onder de top, waardering is nog steeds relatief hoog). Je kunt dan namelijk op geen enkele manier rendement maken. Niet op rente, niet op aandelen.

Nu denk ik dat het kwa rente (en dus ook aandelenkoersen) anders gaat lopen omdat Japan gewoon zichzelf financiert met hun eigen spaarders die verder toch weinig te kiezen hebben. Terwijl de VS door het buitenland wordt gefinancieerd, en dat buitenland steeds minder geld heeft om uit te lenen (en minder zin heeft om het nog aan de VS uit te lenen, wat o.a. blijkt uit het feit dat er steeds minder langlopende treasuries worden gekocht). Je verwacht dan dus hogere lange rente (ook al blijft de inflatie relatief laag) en lagere aandelenkoersen.

Maar mocht het toch het Japan scenario worden dan worden het magere tijden voor beleggers
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71900744
Ik verwacht de komende jaren meer een soort ineenstorting door grotere defaults in debts.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:51:20 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71901232
Volgens Mish is het FDIC (het Amerikaanse depositogarantiestelsel) sinds gisteren failliet, na het 77ste bankfaillisement dit jaar.

Zal wel weer een nieuwe bailout worden
Mijn reisverslagen
pi_71902232
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:51 schreef SeLang het volgende:
Volgens Mish is het FDIC (het Amerikaanse depositogarantiestelsel) sinds gisteren failliet, na het 77ste bankfaillisement dit jaar.

[ afbeelding ]

Zal wel weer een nieuwe bailout worden
In de conspiracy-hoek giert het de laatste weken van de verhalen over de dollar en banksluitingen;

http://xandernieuws.punt.nl/?id=546233&r=1&tbl_archief=&
Geruchten over sluiting Amerikaanse banken vanaf 24 augustus
'Plotselinge invoering van nieuwe munteenheid nabij'

http://xandernieuws.punt.nl/?id=546486&r=1&tbl_archief=&
Jim Sinclair: Dollar heeft nog 85 dagen
China wil Amerikaanse steun voor nieuwe 'super-soevereine' wereld munteenheid' - Deutsche Bank voorziet zeer zorgwekkend 2010 en 'buitengewoon pijnlijke maatregelen'

.

Geloof er zelf niet veel van overigens, maar wouldn't suprise me entirely.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:57:25 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71902646
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:38 schreef pberends het volgende:

[..]

In de conspiracy-hoek giert het de laatste weken van de verhalen over de dollar en banksluitingen;

[ afbeelding ]

http://xandernieuws.punt.nl/?id=546233&r=1&tbl_archief=&
Geruchten over sluiting Amerikaanse banken vanaf 24 augustus
'Plotselinge invoering van nieuwe munteenheid nabij'

http://xandernieuws.punt.nl/?id=546486&r=1&tbl_archief=&
Jim Sinclair: Dollar heeft nog 85 dagen
China wil Amerikaanse steun voor nieuwe 'super-soevereine' wereld munteenheid' - Deutsche Bank voorziet zeer zorgwekkend 2010 en 'buitengewoon pijnlijke maatregelen'

.

Geloof er zelf niet veel van overigens, maar wouldn't suprise me entirely.
Dit is pure bullshit.

Er is wel een kans op een ander soort bankholiday, namelijk een waarbij je tijdelijk niet (of slechts in beperkte mate) bij je banktegoeden kan, om te voorkomen dat er bankruns ontstaan. Dit is wat ik me kan voorstellen wat zou kunnen gebeuren als je besluit als dat je een aantal grote banken failliet laat gaan. Vanwege de kettingreactie heb je tijd nodig om uit te vinden wie er uiteindelijk failliet is en wie niet. Je wilt dan niet dat iedereen ook z'n geld uit de gezonde banken terugtrekt, dus bevries je alle tegoeden totdat de situatie duidelijk is.
Mijn reisverslagen
pi_71903828
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is pure bullshit.

Er is wel een kans op een ander soort bankholiday, namelijk een waarbij je tijdelijk niet (of slechts in beperkte mate) bij je banktegoeden kan, om te voorkomen dat er bankruns ontstaan. Dit is wat ik me kan voorstellen wat zou kunnen gebeuren als je besluit als dat je een aantal grote banken failliet laat gaan. Vanwege de kettingreactie heb je tijd nodig om uit te vinden wie er uiteindelijk failliet is en wie niet. Je wilt dan niet dat iedereen ook z'n geld uit de gezonde banken terugtrekt, dus bevries je alle tegoeden totdat de situatie duidelijk is.
Ik zou ook niet weten waarom de VS een global currency zou willen, want juist de dollar hebben biedt de VS enorme voordelen (gratis producten). Anderzijds geeft de elite natuurlijk geen hol om het Amerikaanse volk zelf, dus er valt wel iets voor te zeggen.

Gezien de bearishness over de dollar ben ik voor de komende maanden juist bull voor de dollar . Ik ga zelf ook wat euro's omzetten. Komende maanden verwacht ik dat het handelstekort van de VS weer gaat meevallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door pberends op 15-08-2009 17:08:07 ]
pi_71904190
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:03 schreef pberends het volgende:

Gezien de bearishness over de dollar ben ik voor de komende maanden juist bull voor de dollar .
Waarom? Verwacht je hetzelfde spektakel als vorig jaar, i.e. een omhoog spuitende dollar omdat grote beleggers uit de yen en in de dollar stapten om daarmee Amerikaanse schulden af te betalen? Ik betwijfel of er daar nog veel van zijn.
pi_71904249
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:21 schreef dvr het volgende:

[..]

Waarom? Verwacht je hetzelfde spektakel als vorig jaar, i.e. een omhoog spuitende dollar omdat grote beleggers uit de yen en in de dollar stapten om daarmee Amerikaanse schulden af te betalen? Ik betwijfel of er daar nog veel van zijn.
Ik weet niet of het een spektakel wordt, maar ik denk vroeg of laat dat veel dollar-debts zijn defaulten of worden afgebetaald, dus veel dollars verdampen (= sterkere dollar) en veel schulden worden afgebetaald (= sterkere dollar).

Wat we de laatste maanden hebben gezien is echt een trade van hoge inflatie. Olie verdubbeld, goud weer naar 1000, stockmarket +50%, dollar-index naar nieuwe lows. Dit kan zo omkeren.
pi_71905041
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:24 schreef pberends het volgende:

Wat we de laatste maanden hebben gezien is echt een trade van hoge inflatie.
Dat is op zich een analyse waar ik me zeer in kan vinden, ware het niet dat wij zo'n beetje de enigen schijnen te zijn die in inflatie geloven. De rest van de wereld meent gewoon dat de economie uit het dal is, vandaar de stijgingen in olie en aandelen.

(en redelijkerwijs vind ik het zelf ook nog een tikkeltje vroeg om als hedge tegen inflatie aandelen te kopen.. ik denk niet dat dat er achter zit)
quote:
Olie verdubbeld, goud weer naar 1000, stockmarket +50%, dollar-index naar nieuwe lows. Dit kan zo omkeren.
Voor olie en aandelen lijkt het me waarschijnlijk, voor de dollar zou ik het een stunt vinden. Het vertrouwen daarin is flink afgenomen, de VS kan zijn obligaties al niet meer kwijt. Het punt waarop een stijging van een paar procent meteen wordt aangegrepen om op grote schaal te verkopen kan niet ver weg zijn. Maar uitsluiten kan ik het niet, vorig jaar verraste de contraire beweging me ook. Wat betreft goud, ik heb enig vertrouwen in de analyses van GATA en Fekete, die menen dat de koers al decennia omlaaggemanipuleerd is met ongedekte futures, een praktijk die door de toegenomen vraag naar fysiek goud lastiger vol te houden is. Hoe dan ook is goud in alle tumult van het laatste jaar verrassend stabiel gebleven en daar verwacht ik geen verandering in totdat de dollar barst.

Ken je overigens het ongelooflijke maar onweersproken verhaal van Patrick Byrne (geniale vent, tevens ceo van overstock.com) en zijn strijd tegen naked short selling? Zie zijn site Deep Capture, of begin hier. Samenvatting: een kongsi van mafia, hedge funds en wall-street journalisten heeft d.m.v. naked shortselling en andere manipulaties duizenden bedrijven vernietigd en de ondergang van Bear Stearns bewerkstelligd, daarmee de kredietcrisis inluidend. De SEC stond erbij en deed niets. Als ik er tijd voor had zou ik er een topic over openen, maar misschien is het voor jou aanleiding tot een paar frontpageverhalen.
pi_71905582
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:11 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is op zich een analyse waar ik me zeer in kan vinden, ware het niet dat wij zo'n beetje de enigen schijnen te zijn die in inflatie geloven. De rest van de wereld meent gewoon dat de economie uit het dal is, vandaar de stijgingen in olie en aandelen.

(en redelijkerwijs vind ik het zelf ook nog een tikkeltje vroeg om als hedge tegen inflatie aandelen te kopen.. ik denk niet dat dat er achter zit)
[..]

Voor olie en aandelen lijkt het me waarschijnlijk, voor de dollar zou ik het een stunt vinden. Het vertrouwen daarin is flink afgenomen, de VS kan zijn obligaties al niet meer kwijt. Het punt waarop een stijging van een paar procent meteen wordt aangegrepen om op grote schaal te verkopen kan niet ver weg zijn. Maar uitsluiten kan ik het niet, vorig jaar verraste de contraire beweging me ook. Wat betreft goud, ik heb enig vertrouwen in de analyses van GATA en Fekete, die menen dat de koers al decennia omlaaggemanipuleerd is met ongedekte futures, een praktijk die door de toegenomen vraag naar fysiek goud lastiger vol te houden is. Hoe dan ook is goud in alle tumult van het laatste jaar verrassend stabiel gebleven en daar verwacht ik geen verandering in totdat de dollar barst.

Ken je overigens het ongelooflijke maar onweersproken verhaal van Patrick Byrne (geniale vent, tevens ceo van overstock.com) en zijn strijd tegen naked short selling? Zie zijn site Deep Capture, of begin hier. Samenvatting: een kongsi van mafia, hedge funds en wall-street journalisten heeft d.m.v. naked shortselling en andere manipulaties duizenden bedrijven vernietigd en de ondergang van Bear Stearns bewerkstelligd, daarmee de kredietcrisis inluidend. De SEC stond erbij en deed niets. Als ik er tijd voor had zou ik er een topic over openen, maar misschien is het voor jou aanleiding tot een paar frontpageverhalen.
Juist de meerderheid gelooft nu in vrij sterke inflatie (mede doordat men weer economische groei verwacht), gezien hoe de financiële markten er nu voor staan.

Wanneer de aandelenmarkten weer gaan dalen kunnen de US-bonds weer flink aansterken. Dan is de stortvloed aan bonds op de market niet perse erg. Op termijn zal dit wel invloed gaan hebben.

Zakenbanken als Goldman zitten inderdaad zwaar short op goud. Doen ze overigens pas vanaf 2002.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:18:01 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71906209
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:11 schreef dvr het volgende:
De rest van de wereld meent gewoon dat de economie uit het dal is, vandaar de stijgingen in olie en aandelen.
Ik denk dat die stijgingen vooral komen doordat kapitaal nu bijna niks kost. Als je bijvoorbeeld 5% kunt krijgen op je geld dan is het niet gunstig om je geld in commodities te stoppen want dat is dood geld en op de bank krijg je 5%, dus in feite verlies je 5%. Als de rente bijna 0% is loont het niet meer om het op de bank te zetten of om bonds te kopen, dus koop je als bedrijf commodities die je later toch een keer nodig gaat hebben. Dat geeft je meteen een inflatie hedge. In China worden banken door de overheid gedwongen om geld uit te lenen aan bedrijven die er verder niets mee kunnen omdat met de huidige overcapaciteit niemand gaat investeren. Die stockeren daarom maar commodities.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:20:09 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71906254
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:46 schreef pberends het volgende:
Wanneer de aandelenmarkten weer gaan dalen kunnen de US-bonds weer flink aansterken. Dan is de stortvloed aan bonds op de market niet perse erg.
Maar dat geld zal hoofdzakelijk naar de korte maturities gaan. Die trend zie je nu al.
Mijn reisverslagen
pi_71911815
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat geld zal hoofdzakelijk naar de korte maturities gaan. Die trend zie je nu al.
De belegger doet elke keer inflatie- en deflatie-trades, en als het sentiment onder beleggers deflatie is, willen ze maar wat graag 10y bonds voor 3,7% rente.
pi_71913113
Uit een ander topic:
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 01:03 schreef SchopenhauersBiatsj92 het volgende:
ik moet weer eens naar die PC-club gaan en per ongeluk een fles rode wijn over de garderoberekken tiefen. hoppa, hele gdp van afrika in één keer weg
pi_71924270
25 Miljard aan deposito's valt vrij:
http://www.fx.nl/artikel/(...)lt-vrij/Default.aspx
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:53:56 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71931315
tvp
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:08:57 #121
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_71933993
TerugvanVakantiePost
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_71940997
Het Oosten in ieder geval op zijn bek!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71941339
Elke dikke daling zal nog wel even aangegrepen worden om te kopen. Zeker met deze expiratieweek zou ik nog even huiverig zijn met shorten. Wel longposities afbouwen natuurlijk. Hopelijk bij expiratie richting de 300 om vervolgens een echte top neer te zetten. Dan short gaan voor de langere termijn.
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:29:45 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71941362
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:26 schreef pberends het volgende:
Elke dikke daling zal nog wel even aangegrepen worden om te kopen. Zeker met deze expiratieweek zou ik nog even huiverig zijn met shorten. Wel longposities afbouwen natuurlijk. Hopelijk bij expiratie richting de 300 om vervolgens een echte top neer te zetten. Dan short gaan voor de langere termijn.
Als die expiratie enig effect heeft dan zal het wat lagere koersen zijn. Want (volgens de summiere theorie) middelt die koers juist uit.
The End Times are wild
pi_71941388
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die expiratie enig effect heeft dan zal het wat lagere koersen zijn. Want (volgens de summiere theorie) middelt die koers juist uit.
Ik heb al wat putjes dus mij maakt het weinig uit . Gaat het naar beneden is het prima, gaat het omhoog is het ook prima, kan ik veel meer puts kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')