abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:23:19 #1
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_71848411
hoewel ik niet een volgeling van een godsdienst ben, geloof ik wel in de algemene richtlijnen.

kortweg:
- behandel elkaar met respect en zoals jij behandeld wilt worden
- doe je medemens geen (opzettelijke) pijn
- dwing je eigen denkwijze niet op andere op

je kent het wel jehova's aan de deur .. of een fanatieke collega die zijn geloof probeert te verkopen ..
echter geef ze wel de tijd om een minutje (in stilte) hun gebed te zeggen (niet geloven wil niet zeggen dat je geen respect hoeft te hebben)
alhoewel die speakers en kerkklokken net te vergaan .. (afgezien van trouwerij.. leuke gebeurtenis toch?)

mensen die willen overtuigen die wimpel ik ook simpel af met "jij bent niet degene die beoordeelt, ik leef naar mijn beste geweten"

ik scheit echt op die fanatiekelingen die "je mag x.y.z niet" go f*ck yourself, zolang ik anderen geen letsel toebreng dan heb ik gelijk. (tja 400 kilo in een zwembroekje op het strand .. dat is wel oogletsel/trauma maar goed .. ik kan niet voorkomen dat je opgevoed bent met het idee dat iedereen slank moet zijn)

net zoals die extreem gay& sex meuk je hoeft het niet te verbergen maar mag het wat minder ??
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_71848748
Ok.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:40:04 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71848889
Dwing je me nou om mensen niet te dwingen om mijn mening op te dringen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71849178
Snap je frustratie, maar dwing je eigen denkwijze niet op andere op.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_71849205
ja
pi_71851274
En hoe wil je ze hiertoe verzetten?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_71852351
Leuke paradox: je wilt niet dat gelovigen jou met hun geloof lastigvallen, maar zelf dwing je wel anderen ook net zo tolerant te zijn

(maar ik ben het wel 100% met je eens: je mag doen wat je wil, ik wil je er best wat ruimte voor geven, maar zorg dat ik er geen hinder/overlast/schade van ondervind)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:02:18 #8
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_71872213
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:47 schreef Resistor het volgende:
Leuke paradox: je wilt niet dat gelovigen jou met hun geloof lastigvallen, maar zelf dwing je wel anderen ook net zo tolerant te zijn

(maar ik ben het wel 100% met je eens: je mag doen wat je wil, ik wil je er best wat ruimte voor geven, maar zorg dat ik er geen hinder/overlast/schade van ondervind)
lol zo kan je het inderdaad ook bekijken, toch vind ik dat juist in die schijnbare paradox het probleem schuilt.

mensen zien vaker extremen dan middewegen, als ik tegen jou of iemand anders praat over mijn religie zou het leuk zijn een gelijkgestemde te vinden .. echter als het niet mee eens is of zo moet men dat ook kenbaar kunnen maken.

kijk naar de reacties hier(topic of forum), men reageert vrij extreem/ kort door de bocht in het algemeen soms gewoon zinloos omdat men maar denkt iets te moeten zeggen zonder enige inhoudelijke waarde
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_71877714
JIj mag wel anderen jouw duivelse mening opdringen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')