abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71847604
Een week terug heb ik de vakantie foto's van mijn camera geknipt en op mijn externe schijf geplakt. Wat bleek nou, die kon ik dus ineens niet meer bekijken om de een of andere reden. Hij geeft dan aan dat de map leeg is terwijl ik duidelijk in het beginpictogram foto's zie staan.
Vanochtend ging ik de updates van Windows Vista installeren en als dat klaar is start 'ie vanzelf opnieuw op om de laatste stap te voltooien. Dus die laatste stap is voltooid en ik meld me aan... al mijn bestanden weg; muziek, afbeeldingen, verslagen etc. gewoon zomaar weg. De oude instellingen van het bureaublad waren ineens terug. Ik snel kijken op m'n externe of daar alles nog op staat en tot mijn verbazing doen mijn vakantiefoto's het! Maar toch heb ik mijn laptop opnieuw opgestart want ik wilde mijn afbeeldingen, muziek en verslagen etc. natuurlijk terug...

Dus ik mijn laptop opnieuw opstarten, had al mijn bestanden terug, ik kijken naar die vakantiefoto's... ja hoor, "Deze map is leeg."

Weet iemand hoe ik ze wel kan bekijken? Of terug kan krijgen laat ik het zo zeggen, ik word er namelijk een beetje huilerig van.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:02:20 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71847752
Klinkt als een windows die behoorlijk de weg kwijt is.

Sluit die externe HD eens op een andere computer aan. Als je ze dan wel ziet. Snel een backup naar DVD.
pi_71847802
Ik zou je backup terugzetten!
pi_71847916
ik zou je externe hd idd eens aan een andere pc hangen,
je pc is beetje van slag zo te zien.

dat heb je met Windows wel eens,
Doe je niet veel aan.

Hey arma,hoe ist nu met arma2.0 ?
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_71847991
Ja, ik dacht daar zo'n 5 minuten geleden ook aan om hem aan een andere computer te hangen. Ik heb nu alleen geen DVD's. Verder heb ik datzelfde probleem als wat ik met de foto's heb met zo'n 60 muziekalbums.

Dan zie ik dit:

Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71848002
Kapot,
denk dat je schijf indeling beetje stuk is,
zou het helpen om te defragmenteren?
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_71848058
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:09 schreef amvrosios het volgende:
Kapot
Ja, maar in andere muziek mappen heb ik dat probleem niet...
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71848073
Ff een schijfcontrole en evt defrag van die schijf? Al zal het wss niks oplossen ben ik bang.

Voor je Windows problemen gewoon ff systeemherstel doen.
pi_71848129
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
Ff een schijfcontrole en evt defrag van die schijf? Al zal het wss niks oplossen ben ik bang.

Voor je Windows problemen gewoon ff systeemherstel doen.
Windows probleem is opgelost, wat niet ging met systeemherstel omdat 'ie de C: schijf niet herkende.. Ik zal dat andere even proberen.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:16:40 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71848225
Ga maar met één van deze proggies aan de gang op je externe HD.

http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdatarecovery.html
pi_71848251
*fobo checkt..
Als je het niet gemaakt krijg,mag je wel even langs komen voor professioneel advies hoor
Vooral dat wat hier boven staat.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:17:38 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71848259
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:07 schreef amvrosios het volgende:


Hey arma,hoe ist nu met arma2.0 ?
Ja gaat goed! Ze is al 5 maanden en 9 kilo.
pi_71848284
Volgensmij heeft een defrag geen zin. Je kan altijd een chkdsk met /f /r doen.
pi_71848355
Voor je vakantiefoto's: recover je geheugenkaartje van je camera.
censuur :O
pi_71848367
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:18 schreef Basekid_NZ het volgende:
Volgensmij heeft een defrag geen zin. Je kan altijd een chkdsk met /f /r doen.
En als je dat nou zo zegt dat ik het ook snap.. ik wil niet zeggen dat ik niets afweet van computers maar dit gaat me toch iets te ver
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71848375
Zou sowieso éérst een chkdsk doen, defrag heeft idd geen nut als die HD gewoon naar de klote is, dan met Arma's progje redden wat er te redden valt.

Sowieso een tipje om dat soort 'belangrijke' foto's gewoon altijd zsm ook ff op dvd of iets te gooien, of backupje van je foto's op een andere (fysieke!) schijf te zetten
pi_71848382
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor je vakantiefoto's: recover je geheugenkaartje van je camera.
Die heb ik na het knippen en plakken gelijk geformatteerd zodat ik er weer een zooi nieuwe foto's mee kan maken.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71848406
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:21 schreef Loveless85 het volgende:
Zou sowieso éérst een chkdsk doen, defrag heeft idd geen nut als die HD gewoon naar de klote is, dan met Arma's progje redden wat er te redden valt.

Sowieso een tipje om dat soort 'belangrijke' foto's gewoon altijd zsm ook ff op dvd of iets te gooien, of backupje van je foto's op een andere (fysieke!) schijf te zetten
Ik zal proberen wat ik snap.

En dat ging dus niet, dat doe ik normaal wel, maar dat ging niet omdat ik ze sowieso al niet kon bekijken.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71848438
er wordt met "chkdsk met /f /r" bedoelt,

start->uitvoeren->cmd {enter}
chkdsk met /f /r {enter}

of in vista,start->chkdsk met /f /r in zoek balkje rammen en enter...
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_71848446
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:17 schreef amvrosios het volgende:
*fobo checkt..
Als je het niet gemaakt krijg,mag je wel even langs komen voor professioneel advies hoor
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:24:39 #21
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71848459


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2009 14:25:31 ]
pi_71848463
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:21 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

En als je dat nou zo zegt dat ik het ook snap.. ik wil niet zeggen dat ik niets afweet van computers maar dit gaat me toch iets te ver
Sorry, je leek er wel wat van te begrijpen

chkdsk is het commando dat je intypt in de command console (start--> run --> cmd)

dan typ je c: (die schijf is kapot toch) en dan /f (dit fixt errors op je schijf) en /r (dit fixt foute sectors op je harddisk)

dus het wordt chkdsk c: /f /r
pi_71848540
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:25 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Sorry, je leek er wel wat van te begrijpen:)

chkdsk is het commando dat je intypt in de command console (start--> run --> cmd)

dan typ je c: (die schijf is kapot toch) en dan /f (dit fixt errors op je schijf) en /r (dit fixt foute sectors op je harddisk)

dus het wordt chkdsk c: /f /r
Ja, maar het probleem met mijn C: schijf is weer opgelost door opnieuw opstarten want toen ging 'ie de bestanden herstellen.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71848599
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:27 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem met mijn C: schijf is weer opgelost door opnieuw opstarten want toen ging 'ie de bestanden herstellen.
Oh, wat is er nu dan nog niet goed


Basekid is een beetje traag want het is al half 1 snacht's
pi_71848622
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:27 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem met mijn C: schijf is weer opgelost door opnieuw opstarten want toen ging 'ie de bestanden herstellen.
Dan kan je het uitvoeren op de externe schijf, dan moet je de C vervangen door het lettertje wat de externe schijf heeft.

Vervolgens type je in het "uitvoeren" dialoogje "chkdsk X: /f /r". Waar X dus de driveletter is.
pi_71848705
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:29 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Oh, wat is er nu dan nog niet goed


Basekid is een beetje traag want het is al half 1 snacht's
Ik kan sommige bestanden op mijn externe schijf niet bekijken/beluisteren.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:35:10 #28
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71848758
Lul ik in een andere taal ofzo
pi_71848780
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:35 schreef Armageddon het volgende:
Lul ik in een andere taal ofzo
Nee, maar je was niet de enige die een oplossing had.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:37:16 #30
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71848820
Klik die link maar even aan die ik net neergezet heb en installeer dat even. Dat programmaatje gaat dan kijken wat ie kan redden van je geheugenkaartje.
pi_71848894
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:35 schreef Armageddon het volgende:
Lul ik in een andere taal ofzo
I lold irl
Vooral dat wat hier boven staat.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:41:03 #32
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71848916
Dat proggie is voor je geheugen kaart van je camera trouwens. Voor je externe HD deze even installeren:

http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=110708&a=7117400&tag=688256&loc=1
pi_71848986
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Dat proggie is voor je geheugen kaart van je camera trouwens. Voor je externe HD deze even installeren:

http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=110708&a=7117400&tag=688256&loc=1
Dat is een programma voor CD's/DVD's.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:05:25 #34
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71849525
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:43 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Dat is een programma voor CD's/DVD's.
Sorry deze:

http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=111917&a=7123580&tag=384000&loc=1

Bron instellen op je externe HD
en doel je C:\
pi_71849577
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:22 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Die heb ik na het knippen en plakken gelijk geformatteerd zodat ik er weer een zooi nieuwe foto's mee kan maken.
Zolang je die nieuwe foto's niet maakt kan je de oude recoveren.
censuur :O
pi_71849814
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Sorry deze:

http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=111917&a=7123580&tag=384000&loc=1

Bron instellen op je externe HD
en doel je C:\
Dan gaat ie alles kopiėren?
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:22:20 #37
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71849986
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:15 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Dan gaat ie alles kopiėren?
Ja, hoop dat dat lukt.
pi_71850053
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja, hoop dat dat lukt.
Maar dan staat alles wat op mijn externe schijf staat ook op mijn C: schijf terwijl ik maar 2 mappen nodig heb? Dat is 100GB aan bestanden die ik niet eens nodig heb.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_71850292
Bij de meeste programma's kan je kiezen welke bestanden / mappen je terughaalt.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:47:02 #40
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71850654
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:25 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Maar dan staat alles wat op mijn externe schijf staat ook op mijn C: schijf terwijl ik maar 2 mappen nodig heb? Dat is 100GB aan bestanden die ik niet eens nodig heb.
Dan kan je er een backup van maken lieverd.
pi_71850949
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:47 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dan kan je er een backup van maken lieverd.
Ik heb juist een externe schijf om alles op te zetten wat het geheugen van mijn laptop niet volpropt en dan ga ik dat juist naar mijn laptop kopiėren als back-up... righties.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 16:02:22 #42
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71851093
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:56 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Ik heb juist een externe schijf om alles op te zetten wat het geheugen van mijn laptop niet volpropt en dan ga ik dat juist naar mijn laptop kopiėren als back-up... righties.
*zucht*
  donderdag 13 augustus 2009 @ 16:04:13 #43
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71851131
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:56 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Ik heb juist een externe schijf om alles op te zetten wat het geheugen van mijn laptop niet volpropt en dan ga ik dat juist naar mijn laptop kopiėren als back-up... righties.
Tijdelijk desnoods om het vervolgens extern veilig te stellen misschien?

Wel opletten he.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71851180
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
Ff een schijfcontrole en evt defrag van die schijf? Al zal het wss niks oplossen ben ik bang.

Voor je Windows problemen gewoon ff systeemherstel doen.
Vooral een defrag gaan doen als je niet wilt dat er bits verschoven gaan worden op je schijf!

Boot eens in Linux (met een livecd van knoppix/ubuntu/etc) en sluit die schijf eens daarop aan.. Wat krijg je dan?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 16:12:29 #45
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71851369
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Vooral een defrag gaan doen als je niet wilt dat er bits verschoven gaan worden op je schijf!

Boot eens in Linux (met een livecd van knoppix/ubuntu/etc) en sluit die schijf eens daarop aan.. Wat krijg je dan?
Ja, maar NTFS ondersteuning onder Linux is nog niet out of the box dus dan moet ze aardig wat handelingen uitvoeren.
Ten tweede heeft het geen nut denk ik.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71851687
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:56 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Ik heb juist een externe schijf om alles op te zetten wat het geheugen van mijn laptop niet volpropt en dan ga ik dat juist naar mijn laptop kopiėren als back-up... righties.
Mens wat wil je nou

Kopieer al die troep naar je HD, tief weg wat je niet nodig hebt, maak een backup van de rest. Formatteer die externe HD, kijk of daar nog wat aan te redden valt. Zo niet, haal een nieuwe, zet daar je backup op terug, en klaar.

Je kan niet die externe HD fixen/vervangen zonder ook die data maar even ergens anders te parkeren.
pi_71851747
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja, maar NTFS ondersteuning onder Linux is nog niet out of the box dus dan moet ze aardig wat handelingen uitvoeren.
Ten tweede heeft het geen nut denk ik.
Bull, ik kan lezen en schrijven op ntfs schijven met een knoppix livecd.

Zie http://www.ntfs-3g.org/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_71864846
Ubuntu doet het ook prima out of the box
Vooral dat wat hier boven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')