Het is inderdaad helemaal anders, maar het zijn de vaardigheden van wiskunde B die je op de universiteit nodig hebt en niet de kennis van wiskunde A of B.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:56 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja hoor dat ben ik sowieso. Het moet gewoon lukken, dit is de enige toekomst die ik voor mezelf zie.
Ik dacht dat wiskunde B helemaal anders was dan ADat is dus niet zo?
Hmm. Maar als mijn 'toelatingstoets' toch gaat over A, dan moet ik dat toch iig eerst beheersen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is inderdaad helemaal anders, maar het zijn de vaardigheden van wiskunde B die je op de universiteit nodig hebt en niet de kennis van wiskunde A of B.
Alles wat in de OP toets staat is ook belangrijk bij Wiskunde A hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is inderdaad helemaal anders, maar het zijn de vaardigheden van wiskunde B die je op de universiteit nodig hebt en niet de kennis van wiskunde A of B.
Huisgenoot deed ook zo iets daar, is nu naar South-Africa voor stage.quote:
Als je van http://staff.science.uva.nl/~craats/#project de hoofdstukken 1 t/m 12 en 16 doorwerkt, kun je driekwart van die toets maken. Je mist dan alleen kansrekening; maar met een uurtje leren moet je daarvan ook het grootste deel kunnen maken omdat die vragen echt niet lastig zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:00 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Hmm. Maar als mijn 'toelatingstoets' toch gaat over A, dan moet ik dat toch iig eerst beheersen?De rest leer ik daar wel lijkt me. Die toets moet je namelijk uiteindelijk wel halen. Als je 'm meteen aan het begin van de studie haalt dan is het goed. Haal je 'm niet, dan moet je die toets in dat jaar nog halen na eventuele bijles anders mag je de studie niet voortzetten.
Ik wil in Nijmegen gaan studerenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:02 schreef Endymion9 het volgende:
[..]
Huisgenoot deed ook zo iets daar, is nu naar South-Africa voor stage.
Maarre waar wil je Psycho gaan doen? en welk niveau? als je in Eindhoven zit kun je je btw aanmelden op het Ster-college, daar ga ik ook heen. Krijg je het zelfs nog vergoed door de gemeente Eindhoven EN kun je subsidie aanvragen bij IB-groep (mits je niet al stufie ontvangt, dan weer niet)
Hmm oké, dankquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je van http://staff.science.uva.nl/~craats/#project de hoofdstukken 1 t/m 12 en 16 doorwerkt, kun je driekwart van die toets maken. Je mist dan alleen kansrekening; maar met een uurtje leren moet je daarvan ook het grootste deel kunnen maken omdat die vragen echt niet lastig zijn.
Inscannen en met de vragen posten in het beta huiswerk- en vragentopic hier, er is altijd wel iemand die het nakijktquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:14 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Hmm oké, dank
Meningen over het boek zijn een beetje verdeeld zie ik.
Jammer dat er geen uitwerkingen van de vragen bij zitten. Is het toch altijd moeilijker in te schatten of je het nou goed doet.
Inderdaad, en je kunt altijd bijvoorbeeld als je hoofdstuk 2 af hebt, van hoofdstuk 1 de vragen nog eens opnieuw maken als dubbelcheck. Je bent het antwoord dan waarschijnlijk toch weer vergeten. Dat komt wel goedquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:16 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Inscannen en met de vragen posten in het beta huiswerk- en vragentopic hier, er is altijd wel iemand die het nakijkt
Het enige 'nadeel' van het boek is dat het allemaal compact is en je minder oefeningen maakt dan in een schoolboek. Maar ik zie dat juist als een voordeel, ben je sneller klaar
Ben jij al zooooo oud?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:19 schreef oompaloompa het volgende:
toen ik op t vwo zat (8-10 jaar geleden)
quote:
Maar zo oud zag je er helemaal niet uit!quote:
Post 65 is niet waar? Het is niet helemaal duidelijk waar je op doelt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:26 schreef Endymion9 het volgende:
Dat is niet waar. Waarom zou je wiskunde B doen als je Nederlands taal en literatuur gaat studeren?
Je bent gewoon jaloers op mijn wijsheid ^_^quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:20 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar zo oud zag je er helemaal niet uit!
Van mijn oneindige kennis en kunde kun jij alleen maar dromen, evenals van mijn bescheidenheid overigensquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers op mijn wijsheid ^_^
Bij de HC's in Tilburg werd inderdaad alles vanaf het begin besprokenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:13 schreef RRGJL het volgende:
Ik heb van iemand anders, die in Groningen studeert, begrepen dat je vooraan begint met de benodigde kennis. Klopt dat? Als dat zo is, begin ik me af te vragen of het wel nodig is om van te voren al wiskunde te gaan oefenen / studeren.
HC?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij de HC's in Tilburg werd inderdaad alles vanaf het begin besproken![]()
Je kan er echter ook voor kiezen (in Tilburg) om géén HC's te volgen en gewoon zelf de toets te maken. Deze is in januari, juni en juli. In mei en juni zijn de HC's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |