Lekkerder/smaakvoller dan aardappelpuree en niemand die daarvan zegt dat het flauw is. Maar ja, het is wel wat het is, het zal nooit een venkel of aubergine worden. Maar voor soepjes en zalfjes is het gewoon perfect. Eet ze ook wel eens rauw, heel dun geschaafd. Maar ja, als je dan een halve aardpeer eet is het al wel genoeg. Dus dat schiet in mijn ogen niet zo op.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef vaagsel het volgende:
.. het verbaasde me toch dat veel mensen het een flauwe groente met weinig smaak vonden. Ik vond het juist een zeer smaakvolle groente met een aparte, in de verte herkenbare aardse smaak.
Op de markt bij de bieb in de stad (Blaak) hebben ze die zeker bij meerdere kramen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:42 schreef minilot het volgende:
Groenteboer in het dorp heeft geen aardperen.Groentekraam op de markt ook niet.
![]()
Dit weekend maar eens in Rotterdam op zoek gaan!
Daar ga ik wel vanuit ja !quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:48 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Op de markt bij de bieb in de stad (Blaak) hebben ze die zeker bij meerdere kramen.
Hmmm, daar krijg ik honger van!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Zojuist een pastinaaksoepje met pompoen achter mijn kiezen, was heerlijk.![]()
[ afbeelding ]
Heb je ook gelijk in, maar de kom van mijn vijzel is een tijdje geleden kapot gevallen en met een staafmixer gaat het niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:38 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon lekker zelf maken, minilot!
Ik ken 'm! Is alleen nogal een gedoe - ofwel anderhalf uur fietsen, ofwel uur met OVquote:
Ooh mooie koekjes! En inderdaad tof dat het een eigen recept is! En ik hou van kokosquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:13 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijn eigen recept! Polenta-kokos-citroenkoekjes. * prinseszondererwt trots is![]()
[ afbeelding ]
Dat heb je goed bedacht.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:13 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijn eigen recept! Polenta-kokos-citroenkoekjes. * prinseszondererwt trots is![]()
[ afbeelding ]
Ik heb komkommer te over en lege jampotjes, even wat azijn en mosterdzaad scoren dit weekendquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:56 schreef Erasmo het volgende:
Aan het inmaken geweest:
10 minuutjes werk;
- Snij de komkommer
- Doe hem in een afsluitbaar bakje en bestrooi hem rijkelijk met suiker en zout
- Paar minuten laten staan en af en toe door elkaar schudden(wel voorzichtig!)
- Komkommer afspoelen en drogen tussen bv. 2 theedoeken
- Half azijn half water even laten koken
- Komkommer in de potjes, eventueel kruiden erbij(mosterdzaad in dit geval)
- Vullen met azijn/water mengsel tot boven de komkommer
- Half jaartje laten staan
- Klaar!
Recept komt van Piet![]()
Ja het lijkt me een super-idee, alleen ik kan met 4 zitplaatsen en 50 vierkante meter onmogelijk een stuk of 20 fokkers huisvestenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
het wordt srsly tijd voor een CUL-Foodgawkers-pot-luck-meet!dan kunnen anderen vast wel even hun camera uitlenen
Open jij het topic of ik?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
hier kunnen we met 15 man aan een tafel zitten
grote oven, combinmagnetron, 2 werkbladen en een vierpitter![]()
Hoera! Ik heb in een vlaag van verstandverbijstering een tijdje geleden kilo's polenta bij mijn dorpsturkje gekocht. Na twee maanden polentablubber met kaas, polentablubber met vis en polentablubber met paddestoelen zie ik nu wat ik met de rest kan doen!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:13 schreef prinseszondererwt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zie ik natuurlijk ook wel, zelfs met zonnebril. Maar ik dacht spijs te ontwaren, vandaar mijn vraag.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:04 schreef RobinOok het volgende:
Chocolade chroissants natuurlijk.
From scratch, Evo?
quote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 11:04 schreef RobinOok het volgende:
Chocolade chroissants natuurlijk.
From scratch, Evo?
Wat zou nog meer van Danone kunnen zijn dan?quote:Op zondag 28 februari 2010 11:07 schreef evo87 het volgende:
yes, duurt redelijk lang, maar ze zijn zo gruwelijk lekker als ze vers zijn
En?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb komkommer te over en lege jampotjes, even wat azijn en mosterdzaad scoren dit weekend
Oh jee, had over de yes-reply heengelezen.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat zou nog meer van Danone kunnen zijn dan?.
Dit was het resultaat, niet zo'n mooie fotoquote:
Heb je die potjes nog vacuum laten trekken of hoeft dat niet?quote:Op zondag 28 februari 2010 16:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit was het resultaat, niet zo'n mooie fotoEn nu 6 maanden wachten...
[ afbeelding ]
Als ik jam maak, doe ik dat door ze op de kop te zetten, maar dat durfde ik hierbij nietquote:Op zondag 28 februari 2010 16:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Heb je die potjes nog vacuum laten trekken of hoeft dat niet?
ik heb ze nu in de oven zitten! Ik had alleen maar limoen in huis, maar allez, limoen en kokos is een prima combi, dacht ik zoquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:13 schreef prinseszondererwt het volgende:
[ afbeelding ]
ja, ik heb dus vanavond choc chip cookies gebakken, maar ze zijn te ver uitgelopen. wat zit er dan te veel of te weinig in, of is de oventemp verkeerd??quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:48 schreef evo87 het volgende:
Beetje een 'bak' bui. Chocolate chip cookies!![]()
[ afbeelding ]
ah, ja dat was ook de lastigste om te rekenen factor in t amerikaanse recept. er stond 1 3/4e stick of 14 tablespoons, ik kreeg daaruit 200 gram in een omrekending voor boter, maar het zag eruit als meer boter dan op t plaatje... alleen had het deeg dan wél weer de goeie consistentie... hmm...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:37 schreef Erasmo het volgende:
Dikke kans dat je teveel boter hebt gebruikt...
Ik krijg hier altijd zo'n zin in etenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:20 schreef Bluezz het volgende:
mmmmm, weer even verlekkert hier rondgeneusd
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:35 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn versie van Dan Dan Noodles: udon met sausje op basis van sesampasta en topping op basis van gehaktsaus.
(recept)
Volgens mij balen we allemaal wel dat je die niet hebt, want als ik zie wat je soms in je weekmenu's hebt enzo denk ikquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:11 schreef Windigo het volgende:
Ziet er goed uit allemaal! Ik baal soms zo dat ik geen digitale camera heb als ik dit zie..
Mja, hopelijk voor mijn verjaardag dan, want ik heb een inkomen onder het sociale minimum en kan dat dus echt niet betalen. (Het enige waar ik echt geld aan uit geef, is etenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Volgens mij balen we allemaal wel dat je die niet hebt, want als ik zie wat je soms in je weekmenu's hebt enzo denk ikMaar wat nie is kan nog komen!
![]()
temp was ook goed, 190C zonder hete lucht... tweede batch had in de koelkast gezeten en was écht mislukt, maar misshcien had ik toen de hete lucht per ongeluk aan staan...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 07:35 schreef evo87 het volgende:
200 gram boter is de juiste omrekening. wat zat er verder in, anders kan ik ook niet zien of de verhouding verkeerd is. Maar idd ook kans dat je oventemp te laag ingesteld is (190 graden C) en het deeg eerst een uurtje in de koelkast stoppen helpt ook.
Zullen we dan in elk geval allemaal foto's van jouw eten gaan maken op de potluck-meet?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja, hopelijk voor mijn verjaardag dan, want ik heb een inkomen onder het sociale minimum en kan dat dus echt niet betalen. (Het enige waar ik echt geld aan uit geef, is eten)
Een geniaal idee van één of andere Australische elite-pizzaketen zul je bedoelen. De komende Lente staan hier de Saffron Chicken, de Szechuan Chilli Prawn, de Shepherd's Pie en de Peking Duck op het menu. Gewoon namaken van het plaatje op de website en de bijbehorende omschrijving.quote:
quote:Op zondag 7 maart 2010 16:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Zullen we dan in elk geval allemaal foto's van jouw eten gaan maken op de potluck-meet?![]()
Hier net gegeten:
[ afbeelding ]
Philly steak pizza, idee gepikt van de website van Crust in Australie. Als zij Nederland te ver vinden om te bezorgen, dan maak ik het wel zelf.
Enfin, pizza met stukken rosbief, uien, champignons, rode peper, rucola en druppels mosterddressing. 'Witte' pizza, dus geen tomatensaus, maar een saus van roomkaas, crčme fraiche en in dit geval geroosterde knoflook.
jij maakt zulke geweldige dingen (kijk ook wel eens in het taarttopic) is dat gewoon hobby? Anders zou ik er echt mn werk van maken als ik jou wasquote:Op maandag 8 maart 2010 13:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Appelkersenkruimeltaart![]()
[ afbeelding ]
Dit recept heb ik aangehouden, maar met iets minder suiker en volkorenmeel ipv gewoon meel. Ze zijn heel donker, ik denk door de (heel veel) pure chocola die erin gaat. Ze zijn - zoals de naam al zegt - decadent lekkerquote:Op maandag 8 maart 2010 12:13 schreef minilot het volgende:
Zooo. Zou bijna een hap uit het scherm nemen - die bovenste brownie lokt me!
Nog een bijzonder recept? Om de een of andere reden lijken ze qua kleur erg op de brownies met koffie die ik wel eens maak..
Heb je hier een recept van? Het klinkt echt lekker!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Appelkersenkruimeltaart![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |