abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71841021
quote:
Russische jager klopt onze F-16
DEN HAAG - De Nederlandse F-16's leggen het in een luchtgevecht af tegen de nieuwste Russische gevechtsvliegtuigen die vanaf 2015 in gebruik worden genomen.

De in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw ontwikkelde jachttoestellen van de Koninklijke Luchtmacht kunnen straks niet in de schaduw staan van de nieuwe Russische Sukhoi PAK-FA-kisten. De vele miljoenen euro's kostende moderniseringen van de afgelopen jaren kunnen niets aan de achterstand van de F-16 veranderen.

Hiervoor waarschuwt de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) in een antwoord op vragen uit de Tweede Kamer. "Het meest geavanceerde Russische gevechtsvliegtuig dat nu in ontwikkeling is, wordt gerekend tot de nieuwste generatie gevechtsvliegtuigen. Hij is daarmee naar verwachting superieur aan de F-16", zo rapporteert de geheime dienst van de krijgsmacht.

Onzeker

Toch hoeft ons land niet acuut in een stuip te schieten over mogelijk snode plannen van voormalig staatsvijand nummer één. "Rusland wil de Sukhoi vanaf 2015 in gebruik nemen, maar het is onzeker of het land daarin slaagt", zo meldt de MIVD geruststellend.

De inlichtingendienst voorziet dat geldtekorten in Moskou en gebrekkige productiecapaciteit voor vertraging zorgen bij de introductie van het nieuwe jachtvliegtuig. "Voor zover bekend heeft het prototype van dit toestel nog geen testvlucht gemaakt", aldus de militaire 007's van ons land.

Overigens zijn er in Afrika, Azië en Zuid-Amerika nu al toestellen waartegen de Nederlandse piloten naar verwachting het onderspit delven. Volgens de MIVD gaat het om ver doorontwikkelde generatiegenoten van de F-16.

De MIVD wijst erop dat de Amerikaanse Joint Strike Fighter (JSF), waarvan ons land een proeftoestel heeft aangeschaft, tot dezelfde categorie jachtvliegtuigen behoort als de nieuwste Russische Sukhoi.
Ah... De russen komen! Paniek!
een nieuwe impuls voor de JSF! Nu moeten we dat toestal ongetwijfeld kopen! Of toch die IKEASaab ofzo? Ah 2015 pas... in 2012 eindigt toch de wereld..
Tijd voor koffie denk ik
pi_71841052
Duh!
pi_71841056
Hebben terroristen in Afghanistan en piraten in Somalië dan de beschikking over die Russische jagers?

De luchtmacht moest eens ophouden met dat Koude Oorlog denken en zich focussen op het type vijanden van vandaag en morgen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_71841108
Is dat zo gek? De F16 is tegen die tijd ruim 40 jaar oud...

Oh yeah, de Russen hebben ook nog deze dingen: . Kunnen we ook niets tegen doen.
censuur :O
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:42:00 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_71841135
Best knap van die russen dat ze bijna vijftig jaar na dato een betere jachtvlieger hebben ontwikkeld. Niet dat het veel uitmaakt, want we vliegen waarschijnlijk nog steeds met AWACS, maar goed, de JSF moet er sowieso komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71841144
Koude oorlog is dacht ik voorbij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71841151
Nou, hup investeren in dit russische vliegtuig

tis iig een mooi bericht voor defensie
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 augustus 2009 @ 09:44:10 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71841179
Ja en nu?
Moeten we nu bang worden voor Rusland ofzo?
We kopen toch die JSF meuk?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71841219
Het zij ze gegund.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:49:45 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71841296
Vergeet de JSF. Koop die Sukhoi.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71841310
Naja, de gemiddelde Russische piloot kan net de aan- en uit knop vinden op zo'n ding, zo weinig vlieguren hebben ze. Nog even afgezien van het feit dat ze die dingen met enkele tientallen per jaar willen gaan kopen, wat nou niet echt bijster veel is gezien het feit dat ze een kwart van de totale landmassa ter wereld er mee moeten bewaken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:50:49 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71841311
Die JSF was toch ook al getest in virtuele luchtgevechten, en was redelijk waardeloos!?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:51:54 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71841328
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef speknek het volgende:
Best knap van die russen dat ze bijna vijftig jaar na dato een betere jachtvlieger hebben ontwikkeld. Niet dat het veel uitmaakt, want we vliegen waarschijnlijk nog steeds met AWACS, maar goed, de JSF moet er sowieso komen.
De russen hadden 20 jaar geleden al toestellen die beter waren dan de F16.... Sukhoi 27 en de MiG 29...
Intelligent, but fucked up.
pi_71841397
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De russen hadden 20 jaar geleden al toestellen die beter waren dan de F16.... Sukhoi 27 en de MiG 29...
Dat ook
De grote vraag is dus: overtreft de nieuwe Russiche jager ook hun "oude" toestellen?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:58:53 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71841457
Ik had echt zoiets van "nou en?" is dat een rede om blauw te liggen voor een nieuw speeltje voor ons eigen land?
"Buurkindje heeft wel een nieuwe fiets, en die gaat harder dan die van mijjjj "
The truth was in here.
pi_71841554
Wat is dit nu weer voor achterlijke, propagandistische kolder. Rusland is onze vijand helemaal niet. We máken er onze vijand maar van om de pro-JSF lobby te spekken.
Is Rusland onze vijand ooit wel geweest eigenlijk? Welke oorlogsretoriek hebben wij van Rusland mogen ontvangen? Volgens mij is er 0,0 aanwijzing op dreiging en zijn de Russen alleen uit op een gezond bondgenootschap.

Ik weet soms echt niet wat ik lees. En het is al helemaal lachwekkend dat er blijkbaar nog steeds een blik pubers opengetrokken kan worden die denken dat de waarheid werkelijk zo in elkaar steekt. Vooral zo doorgaan!
pi_71841588
Is Sukhoi niet Russisch voor mannelijke hoer?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:05:41 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_71841607
pics plz
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 10:07:38 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_71841648
Dit lijkt me een neutraal bericht wat zeker niet goed in het straatje past van de militaire lobby.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 10:09:20 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_71841688
Is die F16 niet al van 1970 of zo?

Knap dat de Russen al in 2015 iets beters hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:09:49 #21
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71841708
Gek he, de F16 is bijna 40 jaar oud...
pi_71841725
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:03 schreef Chooselife het volgende:
Volgens mij is er 0,0 aanwijzing op dreiging en zijn de Russen alleen uit op een gezond bondgenootschap.
Even afgezien van het feit dat ze bommenwerpers tot vlak voor de kust laten vliegen als er hier een NAVO-top is in Noordwijk... Om het over de koude oorlog maar niet te hebben, toen vlogen er continu bommenwerpers deze kant op, om net op tijd om te keren. En Engelse bommenwerpers deden hetzelfde richting USSR.
En afgezien van het feit dat Rusland tegen een raketschild is, omdat ze niet willen dat de mogelijkheid om ons te vernietigen wordt afgepakt...

Niet zo naief doen!
pi_71841835
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even afgezien van het feit dat ze bommenwerpers tot vlak voor de kust laten vliegen als er hier een NAVO-top is in Noordwijk... Om het over de koude oorlog maar niet te hebben, toen vlogen er continu bommenwerpers deze kant op, om net op tijd om te keren. En Engelse bommenwerpers deden hetzelfde richting USSR.
En afgezien van het feit dat Rusland tegen een raketschild is, omdat ze niet willen dat de mogelijkheid om ons te vernietigen wordt afgepakt...

Niet zo naief doen!
Heb je een goed punt, maar in vredestijd ergens naar toe vliegen is 1 ding, een land echt aanvallen als deze dit vermoeden is een ander verhaal, die vliegtuigen waar ze dat mee doen zijn maritieme patrouille types, vaak nog propeller aangedreven ook. (Tupolev Tu-95, "bear" genoemd door NATO) De Backfires zijn dan wel wat gevaarlijker, maar ook alweer een stuk ouder, die zijn enkel snel, zonder enige vorm van stealth etc, die knallen onze F16's zo de lucht uit.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71841847
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:04 schreef -Marc- het volgende:
Is Sukhoi niet Russisch voor mannelijke hoer?
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:05 schreef Skull-splitter het volgende:
pics plz

pi_71841925
quote:

Niet zo naief doen!
Zijn de belangen van beide partijen niet inmiddels zo verstrengeld geraakt?
Allebei de partijen hebben en willen fossiele brandstoffen + controle + invloed
Dan kun je elkaar gaan tegenwerken of gaan samenwerken. Vanuit de koude oorlog is het eerste het makkelijkste vol te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat er achter de schermen op samenwerking wordt ingespeeld.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71842140
Je vraagt je af waarom ze oorlog willen met Rusland he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71842172
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:20 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Zijn de belangen van beide partijen niet inmiddels zo verstrengeld geraakt?
Allebei de partijen hebben en willen fossiele brandstoffen + controle + invloed
Dan kun je elkaar gaan tegenwerken of gaan samenwerken. Vanuit de koude oorlog is het eerste het makkelijkste vol te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat er achter de schermen op samenwerking wordt ingespeeld.
Verschillende partijen zullen verschillende belangen hebben:
-de president, die wil simpelweg zo veel mogelijk macht (of in het huidige Rusland is dat de premier)
-het leger, wil simpelweg zo mooi mogelijke dingen, om zo sterk mogelijk te zijn. En voorkomen dat ze "overbodig" worden zoals in Nederland, want dan wordt het wegbezuinigd
-"de economie", die graag geld krijgt voor Russiche grondstoffen
-"het buitenland", waar wij graag betalen voor die grondstoffen
etc.

Al met al ben ik niet meer zo bang dat de Russen ons expres opblazen. Maar als ik dan een Discovery-documentaire herinner: (ik meen in) 1998 zat Rusland 2 minuten van een nucleaire lancering af met aftellen, nadat er vanuit Noorwegen een raket was gelanceerd (wat 6 weken eerder was aangekondigd). Rusland heeft dusdanig gammele oude troep, met een laag moreel, dat "een foutje" nog steeds tot miljoenen doden kan leiden.
pi_71842199
quote:

[..]

Niet zo naief doen!
Tot vlak voor de kust in internationaal luchtruim ja. Een maritieme patrouille door marine-Bears. Mag dat dan niet? Mogen zij, als wereldmacht, zich niet door internationaal territorium bewegen? Wie bepaalt dat dat een zogenaamde dreiging is? Jijzelf toch zeker? Volgens mij is er nog steeds geen enkele aanleiding voor.
Denk je nou serieus dat ze ooit 1 seconde, ook tijdens de zogenaamde koude oorlog de intentie hebben gehad om een poot uit te steken naar West Europa? Hou toch op zeg. Weet je wel hoe afhankelijk het land is van ons? Dat is het antwoord. Bovendien ligt onze handelsgeest en onze mentaliteit de Russen uitstekend. Er is een weg naar veel meer zakendoen, wat verstandig zou zijn, want daar worden alle partijen beter van. We moeten als EU juist die Angelsaksische oorlogsmachine, die failliete rots in de Atlantische ocaan eens loslaten. Ze lappen ons er al decennia lang bij en lachen ons daarna vierkant uit. Sukkels dat we zijn ja.
Dat raketschild hahahaha. Alsof het om een raketschild gáát, dat is een dekmantel en bijzaak. Het gaat om vestiging van Amerikaanse militaire bases aan de Russische grens. Een offensieve en provocatieve daad, want er is geen dreiging. Er zijn verder geen argumenten om daar bases te plaatsen, ook geen zogenaamde Iraanse dreiging. Bovendien; Iran bedreigt helemaal niemand! Ze waarschuwen alleen ze met rust te laten, anders zullen ze zich wreken. Is dat niet een gezonde reactie op oorlogsretoriek en bedreigingen van de Joodse buren? Dié zijn juist uit op een conflict.
Rusland gaat toch ook niet in Noord Mexico en Zuid Canada zgn. raketschilden in de stokken zetten? Om de VS te beschermen tegen Chavez? Geloof toch niet alles wat ze je onder je neus schuiven. Probeer je eigen conclusie eens te trekken in plaats van blind op een ander te varen.

Ik ben echt helemaal klaar met een bepaalde manier van achterlijk lullen op dit forum, daarom ben ik hier zelden meer te vinden. Lekker achter de wijze woorden van Obama aan blijven lopen. Angst, terreur, code rood! En over 30 jaar van gepensioneerde CIA-er met gewetensbezwaar vernemen dat het allemaal wel een beetje meeviel en dat er -hier en daar- een leugentje om bestwil is losgelaten.
Kun je zelf ook bedenken, als je de feiten blijft verzamelen en de imponerende woorden van de machtige heren eens loslaat. Blijkbaar zakt het niveau op dit forum dermate, dat hier geen plaats meer is voor dit type discussie. Het is een verkapt telegraaf.nl met "platgooien" en "nuken die handel" reacties.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:33:08 #30
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71842209
Aldus de MIVD, onderdeel van het ministerie van defensie. Maar het bericht zal heus niets te maken hebben met de JSF discussie!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71842261
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:33 schreef kingmob het volgende:
Aldus de MIVD, onderdeel van het ministerie van defensie. Maar het bericht zal heus niets te maken hebben met de JSF discussie!
Goed zo! 1 plus 1 is 2!

Beetje angst zaaien, ouwe denkbeeldige vijand weer tot leven wekken en we lullen 't apparaat zo naar binnen! Als het niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks. Hij zal er komen!
pi_71842272
Een JSF legt het trouwens ook af tegen 'echte' jachtvliegtuigen.
pi_71842371
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:30 schreef bijdehand het volgende:
Je vraagt je af waarom ze oorlog willen met Rusland he
Olie? gas? Turkije? het kan natuurlijk raar lopen in de toekomst...
pi_71842434
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Even een vraag;

Wat moet je met een nieuw gevechtstoestel, van een nieuwe generatie, als je geen vijanden hebt? En al helemáál geen vijanden met dergelijk materieel. En de missies zoals we nu uitvoeren, in Afghanistan, kun je met een Lockheed Starfighter, gecombineerd met een Apache, ook nog wel uitvoeren.
En als de vijand dan ineens opstaat, met vergelijkbaar materieel. Ik noem een China, of een Rusland, of een India, waar we dan zogenaamd op anticiperen. Denk je dat die omkijken naar 80 JSF's? Laat me toch niet lachen zeg. Eén grote facade, die hele JSF.

Alles los van het feit dat het bovendien een zeer overgewaardeerd toestel is, die zich nauwelijks boven de nieuwste F16's profileert. Daar lachen ze in Azië om. Dat apparaat slaat geen deuk in een pakje boter, is al láng bekend!
pi_71842471
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]
Bovendien; Iran bedreigt helemaal niemand!

Ahmadinejad roept ook helemaal niet dat-ie Israel van de aardbodem veegt zodra-ie nukes heeft he
pi_71842475
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:39 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Olie? gas? Turkije? het kan natuurlijk raar lopen in de toekomst...
Welke leiding heb je het over? Nabucco. Leg eens uit dan wat je er allemaal van weet?
pi_71842501
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ahmadinejad roept ook helemaal niet dat-ie Israel van de aardbodem veegt zodra-ie nukes heeft he
Ik daag je uit! Citeer maar even! Kom maar met die legendarische quote, plus de context!
pi_71842519
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Klopt, het is de goedkope variant, de state-of-the-art jagers vallen buiten ons budget.
pi_71842577
Tja, maar de Russen hebben de laserwapens van Google nog niet gezien, gestationeerd in de Eemshaven.
pi_71842579
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:44 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Welke leiding heb je het over? Nabucco. Leg eens uit dan wat je er allemaal van weet?

Turkije steunt Russische pijpleiding naar Europa
Gepubliceerd: 6 augustus 2009 20:55 | Gewijzigd: 6 augustus 2009 20:56
Reuters, AP
Moskou/Ankara. De Russische premier Vladimir Poetin, die vandaag Turkije bezocht, heeft met de Turkse premier Tayyip Erdogan een overeenkomst ondertekend over een Russische pijpleiding door de Zwarte Zee die gas moet vervoeren naar Europa.

Onder het akkoord mag Rusland de zogenoemde South Stream pijpleiding door Turkse territoriale wateren aanleggen. Die leiding is voor Rusland van belang om minder afhankelijk te worden van Oekraïne. Via dat land wordt nu 80 procent van het Russische gas voor Europa vervoerd, maar de twee landen zijn in conflict over prijzen. Met de Turkse toestemming heeft Rusland een manier om transitland Oekraïne te omzeilen.

Turkije zal zelf geen gas uit de pijpleiding betrekken. In ruil voor Turkse concessies zou Rusland hebben toegezegd olie te leveren voor een pijpleiding van Rusland naar Turkije. De Italiaanse premier Berlusconi woonde de ondertekening in Ankara vandaag bij. Het Italiaanse energiebedrijf Eni is Ruslands belangrijkste partner bij de aanleg van de pijpleiding.

De overeenkomst volgt op een akkoord vorige maand van Turkije en de Europese Unie over een door de EU-gesteunde alternatieve gaspijpleiding in de regio (Nabucco). Turkije, dat EU-lid wil worden, ging er na lange onderhandelingen mee akkoord dat die leiding over zijn grondgebied zou lopen. Nabucco is bedoeld om de Europese afhankelijkheid van Russisch gas te verminderen.

Tijdens zijn bezoek ondertekende Poetin met Erdogan ook een samenwerkingsovereenkomst over kernenergie. Het Russische staatsbedrijf Atomstroiexport wil Turkije’s eerste kerncentrale bouwen.

NRC
pi_71842592
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:44 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik daag je uit! Citeer maar even! Kom maar met die legendarische quote, plus de context!
Heb jij zelf geen Google? Of denk je dat alle nieuwsberichten een grote conspiracy zijn om ons maar wat wijs te maken? In dat geval zit je in het verkeerde topic...
http://gatewaypundit.blog(...)ens-israel-with.html
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,484958,00.html
pi_71842709
Tja, dan had Nederland maar een optie moeten nemen op de Sukhoi.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_71842760
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb jij zelf geen Google? Of denk je dat alle nieuwsberichten een grote conspiracy zijn om ons maar wat wijs te maken? In dat geval zit je in het verkeerde topic...
Prachtige bronnen! Schitterende vrije vertalingen zonder contexten! En het heeft je ook nog eens heel wat zoekwerk gekost.
Slotsom is dat zo'n concrete bedreiging simpelweg nooit plaatsgevonden heeft. Is dat ook een optie voor je?
pi_71842815
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:56 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Prachtige bronnen! Schitterende vrije vertalingen zonder contexten! En het heeft je ook nog eens heel wat zoekwerk gekost.
Slotsom is dat zo'n concrete bedreiging simpelweg nooit plaatsgevonden heeft. Is dat ook een optie voor je?
Waarom woon je in het Westen, als je denkt dat het Westen 1 groot complot vormt om jou voor de gek te houden?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:59:38 #45
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71842831
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is toch vrij bekend dat dit in dit geval duidelijke westerse propaganda was?
Niet dat ik Iran geen gevaar vind, maar in dit geval zijn de bewijzen vrij overtuigend. Is al weer een tijd geleden, maar kan me herinneren dat het ook bij tegenlicht is geweest.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71842902
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het is toch vrij bekend dat dit in dit geval duidelijke westerse propaganda was?
Niet dat ik Iran geen gevaar vind, maar in dit geval zijn de bewijzen vrij overtuigend. Is al weer een tijd geleden, maar kan me herinneren dat het ook bij tegenlicht is geweest.
RemcoDelft gelooft het vast nog steeds niet.

Bedankt voor je bijdrage trouwens. Eindelijk verstandige mensen aan het woord.
pi_71842936
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:56 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat een plaat heb jij voor je hoofd serieus Je lijkt wel een mongooltje dat voor het eerst omgaat met google
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71842948
Knap dat ze 4 decennia eindelijk mee kunnen komen met onze F16
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71842997
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:05 schreef Slappy het volgende:
Knap dat ze 4 decennia eindelijk mee kunnen komen met onze F16
Wel met upgrades, natuurlijk...
pi_71843206
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:42 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Even een vraag;

Wat moet je met een nieuw gevechtstoestel, van een nieuwe generatie, als je geen vijanden hebt? En al helemáál geen vijanden met dergelijk materieel. En de missies zoals we nu uitvoeren, in Afghanistan, kun je met een Lockheed Starfighter, gecombineerd met een Apache, ook nog wel uitvoeren.
En als de vijand dan ineens opstaat, met vergelijkbaar materieel. Ik noem een China, of een Rusland, of een India, waar we dan zogenaamd op anticiperen. Denk je dat die omkijken naar 80 JSF's? Laat me toch niet lachen zeg. Eén grote facade, die hele JSF.

Alles los van het feit dat het bovendien een zeer overgewaardeerd toestel is, die zich nauwelijks boven de nieuwste F16's profileert. Daar lachen ze in Azië om. Dat apparaat slaat geen deuk in een pakje boter, is al láng bekend!
Die JSF is er ook alleen maar om deel uit te maken van een Amerikaanse luchtaanval, in combinatie met andere Amerikaanse toestellen en wapensystemen. Het is niet de bedoeling dat we daar zelfstandig iets mee gaan doen, daar is hij ook helemaal niet geschikt voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')