Joh, daar waarschuwden ze van tevoren nog voor.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:26 schreef wolvendagen het volgende:
Ik wilde naar de sterrenregen/meteorietenregen/perseïden kijken vanavond, maar het is bewolkt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:25 schreef IQM het volgende:
[..]Dat krijg je als je blijft logeren bij Allure en zij twee pc's heeft. [ afbeelding ]
Jah hier regende het net zelfsquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:26 schreef wolvendagen het volgende:
Ik wilde naar de sterrenregen/meteorietenregen/perseïden kijken vanavond, maar het is bewolkt.
Op buienradar staat er geen eens een wolk bij waar jij woont, dus jij kan kijken. BITCH.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:27 schreef IQM het volgende:
[..]
Joh, daar waarschuwden ze van tevoren nog voor.
Ja, de hele nacht door. Elk jaar rond deze tijd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Jah hier regende het net zelfs
Zou het dan zo duidelijk te zien zijn?en hoe laat?
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:27 schreef Allure_ het volgende:
[..]![]()
.
Tijdens ons prive spelletje hadden we allebei gewonnen. Hoe frapant.
Ziet er best wel vet uit maar is het ook een beetje speelbaar?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:27 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Japs, dit is die Ticket to Ride
Je moet dan opdrachten vervullen, die gewoon zeggen "Maak een verbinding amsterdam - moscow" bijvoorbeeld.
Als je die aan het einde van het spel gehaald hebt, krijg je een aantal punten (staat op de opdracht), haal je het niet dan worden die punten minpunten.
Elke beurt kan je treinwagonnetjes bouwen, je moet in een keer zo'n stukje maken tussen 2 plaatsen. Voor een rood stukje heb je rode kaarten (grondstoffen) nodig, een groen stukje groene, etc.
Je krijgt elke beurt vanzelf nieuwe 'grondstoffen' maar je bepaald voor een groot deel welke dat zijn.
Best leuk
Hoelaat is die sterrenzooi trouwens?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:32 schreef wolvendagen het volgende:
Godverdomme, ik wil het zien. Ik ga m'n vader dwingen om richting weiland te rijden, ver van Rotterdam.
KUT:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:29 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
Op buienradar staat er geen eens een wolk bij waar jij woont, dus jij kan kijken. BITCH.
[..]
Ja, de hele nacht door. Elk jaar rond deze tijd.
Je hebt er niet eens moeite voor gedaanquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:32 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ja, ik heb jou maandenlang moeten missen.
Vanaf middernacht. PRECIES HÈ!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:33 schreef jordeeh het volgende:
[..]
Hoelaat is die sterrenzooi trouwens?
Jij ook niet voor mijquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:33 schreef jordeeh het volgende:
[..]
Je hebt er niet eens moeite voor gedaan
Ik weet waar je woontquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:33 schreef Japsnars het volgende:
[..]
KUT:
[ afbeelding ]
O nee, hij is nu al weg![]()
HOAX. Kijk gewoon naar buitenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:34 schreef jordeeh het volgende:
Laat maar, kut wolken:
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/bewolking.html
Rotterdam gniffelquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:32 schreef wolvendagen het volgende:
Godverdomme, ik wil het zien. Ik ga m'n vader dwingen om richting weiland te rijden, ver van Rotterdam.
Jij woont in het zuiden?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:34 schreef jordeeh het volgende:
Laat maar, kut wolken:
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/bewolking.html
Gewoon weer inloggen, je bent bijna aan de beurtquote:
Ik zie alleen zwart, en 1 lichtje.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:36 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
HOAX. Kijk gewoon naar buiten
quote:Wie de meteorenregen Perseïden goed wil zien, zal naar Schotland moeten. In de nacht van woensdag op donderdag passeert een regen van vallende sterren het uitspansel boven Nederland.
© ANP
Het KNMI verwacht echter dikke bewolking, zeker in het zuiden van het land. De kans om iets te zien is het grootst in Noord-Nederland waar de bewolking iets dunner is.
Tussen elf uur 's avonds en vijf uur 's nachts zijn onder gunstige omstandigheden zo'n dertig vallende sterren per uur te zien, meldt de Nederlandse Onderzoekschool voor Astronomie (NOVA) op haar website.
Vallende sterren
Volgens NOVA is niet alleen bewolking spelbreker, maar ook de maan die hoger aan de hemel staat en daardoor gedeeltelijk het zicht op de Perseïden zal ontnemen.
Het KNMI acht de kans dat in de noordelijke provincies wel vallende sterren te zien zijn, klein. Het kan alleen als er af en toe een gaatje in het wolkendek valt.
Lichtvervuiling
Wie echt wil genieten van de Perseïden zal naar Schotland moeten, adviseert het KNMI. Daar is de hemel helder en is er weinig lichtvervuiling.
De meteorenregen passeert overigens elk jaar in augustus de aarde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |