abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71866587
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:22 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Heb je een bron voor die bewering?
Het was even zoeken, maar ik heb het na veel googlen toch gevonden..

http://www.synovate.nl/nieuws/20090615010/news.aspx

Dus bijna 20% van de mensen die op de PVV stemt is hoger opgeleid.

Naar mijn weten was dat 2 jaar terug niet zo. Ik heb toen eens gelezen dat het maar 7% was van de PVV-stemmer. Ik heb dat helaas niet zo snel kunnen vinden.

Wat ik bedoel te zeggen is dat hoger opgeleid Nederland steeds normaler vindt om op de PVV te stemmen. En ik denk dat die trend door gaat zetten.
pi_71866738
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:20 schreef Kees22 het volgende:
SeventhWave laat dus een islamitische doodstrafaanhanger 2,5 keer aan het woord.
Niet elke Turk en Marokkaan is een actieve geloofsbeleider, en zodoende als het CBS het over moslims heeft bedoelen ze niet alle 1e en 2e generatie allochtonen uit een islamitisch land, maar een percentage hiervan. Wat dit percentage precies is weet ik niet, maar het zal ergens tussen de 70 en 80% zitten, zodoende is het percentage moslims tussen de 6 en 7%. Zodoende laat ik een islamiet slechts 2 maal aan het woord.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:34:05 #103
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71866923
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:27 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Nee hoor, als 40% van de Nederlandse bevolking daadwerkelijk voor de doodstraf is kan ik dat alleen maar toejuichen.
Prachtig hoe dit geen antwoord is. Niet eens bijna
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:53:26 #104
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71866970
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:00 schreef ravan het volgende:

[..]

Volgens mij onderbouwt Wilders als wat hij zegt. Ik studeer zelf en stem ook op Wilders. Niet omdat Wilders zo'n grote mond heeft, maar omdat hij gelijk heeft en oplossingen heeft voor de problemen.

19% van de hogeropgeleiden heeft trouwens PVV gestemd bij de EU-verkiezingen.
19% van de PVV stemmers was hoogopgeleid. Dat is heel wat anders dan 19% van de hoogopgeleiden stemt PVV. Als de PVV slechts 100 stemmen had gehad en 19 daarvan waren hoog opgeleid, was de uitkomst hetzelfde geweest. Het percentage hoger opgeleiden is zelfs het laagst bij de PVV. lies, damned lies and statistics.
Hoger opgeleid is een minimale vereiste om academicus te worden, maar geeft niet bepaald zekerheid dat zo iemand interesse heeft in politiek, daar over kennis vergaard en een weloverwogen mening produceert, laat staan dat het een garantie is dat ze geen vreemdelingenhaat of aanverwante ideeën hebben.

Er is voor ieder persoon een bepaald type populist waar hij in zou trappen. In dat opzicht definieert het vallen voor Wilders zijn stemmers.

Kijk ook even naar het onderzoek wat je linkt (Europese verkiezingen), kijk naar de polarisatie in meningen onder PVV stemmers. Er is de hele tijd maar een paar procent dissonant. Dat is erg opvallend, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld een uitgesproken pro-europese partij als D'66, waar dat percentage de 10% makkelijk ontstijgt. Ik ben van mening dat dit soort overeenstemming enkel kan bestaan in een grote, zonder enige nuance denkend, stemvolk, dat geen enkele rationele afweging maakt. Het geeft ook aan dat de PVV een one-issue partij is. Dwz. je verbind je er aan gericht op een enkel issue, niet op een ideologie. Daardoor is er grote overeenstemming op dat issue en is de rest maar gokken wat er gebeurd.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71891456
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 03:10 schreef ravan het volgende:

[..]

Het was even zoeken, maar ik heb het na veel googlen toch gevonden..

http://www.synovate.nl/nieuws/20090615010/news.aspx

Dus bijna 20% van de mensen die op de PVV stemt is hoger opgeleid.

Naar mijn weten was dat 2 jaar terug niet zo. Ik heb toen eens gelezen dat het maar 7% was van de PVV-stemmer. Ik heb dat helaas niet zo snel kunnen vinden.

Wat ik bedoel te zeggen is dat hoger opgeleid Nederland steeds normaler vindt om op de PVV te stemmen. En ik denk dat die trend door gaat zetten.
Dat zei je niet, dat 20 % van de PVV-stemmers hoogopgeleid is. Je zei dat 19 % van de hoger opgeleiden op de PVV stemde.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:00 schreef ravan het volgende:

Volgens mij onderbouwt Wilders als wat hij zegt. Ik studeer zelf en stem ook op Wilders. Niet omdat Wilders zo'n grote mond heeft, maar omdat hij gelijk heeft en oplossingen heeft voor de problemen.

19% van de hogeropgeleiden heeft trouwens PVV gestemd bij de EU-verkiezingen.
Overigens kan die trend best nog even doorzetten: hoger opgeleid zijn is geen garantie voor intelligentie, blijkt regelmatig. Breek me de bek niet open.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71891768
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 04:15 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Niet elke Turk en Marokkaan is een actieve geloofsbeleider, en zodoende als het CBS het over moslims heeft bedoelen ze niet alle 1e en 2e generatie allochtonen uit een islamitisch land, maar een percentage hiervan. Wat dit percentage precies is weet ik niet, maar het zal ergens tussen de 70 en 80% zitten, zodoende is het percentage moslims tussen de 6 en 7%. Zodoende laat ik een islamiet slechts 2 maal aan het woord.
Daar kwam het CBS ook achter, ja, dat niet elke Turk of Marokkaan belijder van de islam was. Daarom is het cijfer ook naar beneden bijgesteld, een jaar of twee geleden. Van 1 miljoen naar 850 duizend.
Maar als ik het goed begrijp ga jij geheel op eigen gezag de CBS-cijfers corrigeren.

En moslims een dubbele stem geven. Ja, zo kom ik ook wel aan een tsunami.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71892181
Blijft interessant dat het CBS geen duidelijkheid geeft over het ingehouden percentage. Wie weet is dat 50%.
pi_71893217
Dubbel.
pi_71893238
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:22 schreef SeventhWave het volgende:
Blijft interessant dat het CBS geen duidelijkheid geeft over het ingehouden percentage. Wie weet is dat 50%.
Het was ook geen vast percentage van de vorige cijfers: ze hebben een nauwkeuriger berekening en schatting toegepast. En daar waren ze naar mijn idee heel duidelijk over.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:27:24 #110
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71900683
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 06:53 schreef kingmob het volgende:

[..]

19% van de PVV stemmers was hoogopgeleid. Dat is heel wat anders dan 19% van de hoogopgeleiden stemt PVV. Als de PVV slechts 100 stemmen had gehad en 19 daarvan waren hoog opgeleid, was de uitkomst hetzelfde geweest. Het percentage hoger opgeleiden is zelfs het laagst bij de PVV. lies, damned lies and statistics.
En van die 19% van die zogenaamde hoogopgeleide PVV'ers bestaat het merendeel uit HBO'ers, het aantal academici is nog veel kleiner.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71903819
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:27 schreef Plato1980 het volgende:
En van die 19% van die zogenaamde hoogopgeleide PVV'ers bestaat het merendeel uit HBO'ers, het aantal academici is nog veel kleiner.
Het is vrij moeilijk om een afkeer van moslims te krijgen als je met je goed betaalde baan ver van de stad in een blanke buitenwijk woont.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:18:24 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71904127
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:02 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Het is vrij moeilijk om een afkeer van moslims te krijgen als je met je goed betaalde baan ver van de stad in een blanke buitenwijk woont.
Bijvoorbeeld Terschelling?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71912321
quote:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De PVV kreeg juist de meeste stemmen in die plaatsen waar weinig moslims wonen, niet ver buiten de grote steden en met weinig werkeloosheid. Kennelijk lukt dat dus best, om dan toch een afkeer van moslims te krijgen.
pi_71912494
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 06:53 schreef kingmob het volgende:

[..]

19% van de PVV stemmers was hoogopgeleid. Dat is heel wat anders dan 19% van de hoogopgeleiden stemt PVV.
Hoeveel procent van de hoogopgeleiden is dat?
I´m back.
  zondag 16 augustus 2009 @ 00:57:53 #115
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71912699
quote:

[..]

Nou, wat zullen er, zoals gezegd, veel moslims in Volendam, Urk of zuid-Limburg wonen ja.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71936611
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:44 schreef ravan het volgende:

Het is niet lastig, het heeft allemaal dezelfde oorsprong. Daarbij verschillen de geschiften nauwelijks van elkaar. Zoals de Turkse premier Erdogan het zie: "Er is geen gematigde islam, er is maar één islam"
Ogen dicht, vingers in de oren en schreeuwen: "er is maar één islam, iedereen die anders beweert is links en naïef!"
quote:
Hoever? Er is een directe lijn duizenden jaren terug naar het ontstaan van de grote Germaanse stam.Daaruit is het oorspronkelijke Nederlandse volk met haar cultuur ontstaan. De Nederlandse cultuur is dus afkomstig uit de grote Germaanse cultuur en heeft zich één op één ontwikkeld met het oorspronkelijke Nederlandse volk.

Natuurlijk ben je van Nederlandse oorsprong als je ook ander bloed in je hebt. Je hebt maar één Nederlander bij je voorouder nodig om ook van Nederlandse afkomst te zijn.

Daarnaast bestaat er ook zoiets zoals cultureel Nederlandersschap. Dat is natuurlijk compleet anders dan afkomst, maar iemand die niet van Nederlandse afkomst is, kan wel compleet onze cultuur overnemen.
Met verve denk je islamitische ideologie te bestrijden, doch, je bent gewapend met nationalistische ideologie. Tsja, ik kan nu een hele opsomming geven met argumenten en feiten die aantonen dat dit soort gebrabbel kant noch wal raakt, maar het ontbreekt me aan vertrouwen in een goede afloop. Dus, ik volsta met het aanraden van een boek: Patrick Geary, "The myth of nations".
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_71936874
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De PVV kreeg juist de meeste stemmen in die plaatsen waar weinig moslims wonen, niet ver buiten de grote steden en met weinig werkeloosheid. Kennelijk lukt dat dus best, om dan toch een afkeer van moslims te krijgen.
Grappig ook dat in "multiculturele" steden als Amsterdam en Utrecht mensen massaal op D66 en Groenlinks hebben gestemd. Kennelijk is toch niet iedereen van de verhalen over "kwaadaardige moslim-infiltratie" overtuigd.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_71938216
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:26 schreef lightbearer het volgende:
Grappig ook dat in "multiculturele" steden als Amsterdam en Utrecht mensen massaal op D66 en Groenlinks hebben gestemd. Kennelijk is toch niet iedereen van de verhalen over "kwaadaardige moslim-infiltratie" overtuigd.
Vooral de allochtonen die massaal op deze partijen stemmen.

http://www.ruimtemonitor.(...)0560_005bg_groot.gif

http://www.sp.nl/nieuws/s(...)tage_pvv-stemmen.jpg

Met uitzondering van Limburg zie ik toch wel een correlatie tussen het aantal allochtonen en het aantal PVV stemmers. Vooral met het gegeven dat de meeste PVV stemmen uit de stedelijke gebieden komen.
pi_71938217
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:44 schreef ravan het volgende:

[..]

Het is niet lastig, het heeft allemaal dezelfde oorsprong. Daarbij verschillen de geschiften nauwelijks van elkaar. Zoals de Turkse premier Erdogan het zie: "Er is geen gematigde islam, er is maar één islam"
[..]

1) Hoever? Er is een directe lijn duizenden jaren terug naar het ontstaan van de grote Germaanse stam.Daaruit is het oorspronkelijke Nederlandse volk met haar cultuur ontstaan. De Nederlandse cultuur is dus afkomstig uit de grote Germaanse cultuur en heeft zich één op één ontwikkeld met het oorspronkelijke Nederlandse volk.

2) Natuurlijk ben je van Nederlandse oorsprong als je ook ander bloed in je hebt. Je hebt maar één Nederlander bij je voorouder nodig om ook van Nederlandse afkomst te zijn.

3) Daarnaast bestaat er ook zoiets zoals cultureel Nederlandersschap. Dat is natuurlijk compleet anders dan afkomst, maar iemand die niet van Nederlandse afkomst is, kan wel compleet onze cultuur overnemen.[/b]
Nummering van mij.
1) Er is helemaal niet één oorspronkelijk Nederlands volk. Alleen al in de geschreven geschiedenis waren er Germanen, Friezen, Saksen en Franken. En hier en daar kwamen er ook nog wat anderen vandaag: Vikingen, Joden (onderling al afkomstig uit diverse streken), Fransen, Italianen en noem nog maar een zooi volk.
En voor de geschiedenis opgeschreven werd, waren er vast nog wel wat meer volkeren die langsgetrokken zijn.

2) Net zoals je zwart bent als je maar één neger onder je voorouders hebt?

3) Daarom rekent het CBS mensen waarvan beide Nederlands zijn en in Nederland geboren zijn, ook niet meer als allochtonen.
pi_71938340
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:15 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Vooral de allochtonen die massaal op deze partijen stemmen.

http://www.ruimtemonitor.(...)0560_005bg_groot.gif

http://www.sp.nl/nieuws/s(...)tage_pvv-stemmen.jpg

Met uitzondering van Limburg zie ik toch wel een correlatie tussen het aantal allochtonen en het aantal PVV stemmers. Vooral met het gegeven dat de meeste PVV stemmen uit de stedelijke gebieden komen.
Ja, haha, in stedelijke gebieden wonen sowieso de meeste mensen.
Overigens lijkt het verband tussen het percentage PVV-stemmers en het percentage allochtonen eerder negatief dan positief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')