Ik heb m gelukkig wel bewaard, maar t zal wel weer loslopen met teruggave.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/o(...)_gelijk__.html?p=1,1
En nu? Wat winnen de klagers nu? Nieuwe loten? Geld terug? 27.5 miljoen schadevergoeding?
Van horen zeggen dus... Niet heel betrouwbare info.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:22 schreef SCH het volgende:
Nou meestal valt het niet mee, mensen met veel geld hebben vaak gedoe.
Belasting betalen moet iedereen en daar zit het probleem ook niet. Dat er mensen zijn die mee willen profiteren zal best, maar echt last ervan? Nee. Hoogstens domme opmerkingen als "jij kan dat makkelijk betalen", met de veronderstelling dat zij het dan niet hoeven te betalen. En wat jaloerse zeikopmerkingen. Maar goed, er is altijd wat.quote:Die moeten er van alles mee, er komen allerlei mensen op de honing af die ook een likje willen, er komen blauwe envelopjes enz. enz.
Het zijn inderdaad schoonmaaksters (en tuinmannen!) die de boel verzorgen, maar het aannemen van een schoonmaakster is echt geen lastige taak en het moet om de zoveel jaar een keer. Big deal...quote:En als je 2 huizen hebt, moet je ook 2 huizen schoonmaken. Of laten schoonmaken maar dan moet je weer 2 werksters hebben en die aannemen en ontslaan.
Ik vermoed dat jij verdomd weinig aan kan. Ik blijf erbij: het valt verdomd mee. Geen geld hebben is stukken lastiger.quote:Wat ik zeg: een hoop gedoe.
Als reclame misleidend is is dat geheel terecht.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:09 schreef Adidah het volgende:
Het gaat een beetje op Amerika lijken, waar je alles letterlijk voor moet zeggen omdat je anders een rechtszaak aan je broek krijgt.
"Hij gaat gegarandeerd vallen" Nou hij is toch gevallen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als reclame misleidend is is dat geheel terecht.
"De 27,5 mln gaat er gegarandeerd uit" Is niet gebeurd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
"Hij gaat gegarandeerd vallen" Nou hij is toch gevallen?
Ja, hallo dat was dus niet de exacte tekst. Die was "Jackpot van 27,5 miljoen euro gaat gegarandeerd vallen", en dat is gebeurd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
"De 27,5 mln gaat er gegarandeerd uit" Is niet gebeurd.
Nee, er is slechts een jackpot van 5,5 miljoen gevallen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef Adidah het volgende:
Ja, hallo dat was dus niet de exacte tekst. Die was "Jackpot van 27,5 miljoen euro gaat gegarandeerd vallen", en dat is gebeurd.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef Adidah het volgende:
[..]
Ja, hallo dat was dus niet de exacte tekst. Die was "Jackpot van 27,5 miljoen euro gaat gegarandeerd vallen", en dat is gebeurd.
Je bent nu zelf ook aan het zeiken hequote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:03 schreef Adidah het volgende:
Nederland, het land van de betutteling...en de zeiksnorren.
Dat was niet de slogan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
"De 27,5 mln gaat er gegarandeerd uit" Is niet gebeurd.
Het zal wel een kwestie van opvatten zijn, maar de slogan wekt bij mij niet de indruk dat de jackpot niet op 1/5 lot kan vallen, waarmee je dus (zoals veel blijkbaar niet wisten) ook maar 1/5 deel krijgt. Ze kunnen niet garanderen dat de jackpot op een heel lot valt en dat zou een 1/5 lot ook nutteloos maken, dus lijkt me die aanname ook niet reëel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was niet de slogan.
De (record)jackot is 27.5m.
De (record)jackpot gaat gegarandeerd vallen.
En dat is gewoon misleidend.
De reglementen zijn anders dan de reclame suggereert.
Het maakt verder geen ZAK uit of het logisch is of een 1/5de lot uniek moet zijn of er 1/5de uitbetaald wordt of wat dan ook. De reclame is niet korrekt en dat is het enige dat telt.
----
Wat ik al eerder zei: dat dit misleiding was vroeg ik me meteen al af bij de eerste keer dat ik het hoorde en heb ik daarna al een paar keer gepost en werd zelfs voor dom uitgemaak hier. Edoch dat waren allemaal mensen die menen dat met reclame alles mag en dat is pertinent niet zo. Heeft niks met America van doen maar met eerlijk en nauwkeurig zijn. Die reclame mistte voor mij minimaal 2 dingen:
1. een 1/5de lot levert slechts 5.5m op.
2. een verwijzing naar de reglementen.
Ja iemand die nadenkt kan zelf bedenken dat een 1/5de lot een 1/5de prijs oplevert. Tuurlijk maar dat doet niet ter zake. Enige dat telt is of die reclame de waarheid spreekt en niet iets suggereert dat logischerwijs niet waar is. De jackpot zal vaker op een 1/5de lot vallen en dat kan best de komende maand weer gebeuren en de maand erop weer. De vorige keer duurde het ook 3 maanden voor het op een heel lot valt. Doet allemaal niet ter zake. Enige dat telt is: als iemand naar die reclame kijkt krijgt hij dat te horen dat reeel is. En met een verkoop van rond de 60% 1/5de loten is dat niet het geval.
En die reclame mag dus niet meer. Dat is alles
Oh mee eens alleen dat de kans dat het een 1/5de lot is waar het op valt vele malen hoger is hebben ze niet verteld he? En dat is wel wat er aan de hand is: er is een 60+% kans dat het op een 1/5 lot valt. Praten over 27.5m en recordjackpot is dus niet waar. Wat wel waar is is dat er een prijs van 5.5m zeker valt en miiiiiiisssssssschien 1 van 27.5m.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het zal wel een kwestie van opvatten zijn, maar de slogan wekt bij mij niet de indruk dat de jackpot niet op 1/5 lot kan vallen, waarmee je dus (zoals veel blijkbaar niet wisten) ook maar 1/5 deel krijgt. Ze kunnen niet garanderen dat de jackpot op een heel lot valt en dat zou een 1/5 lot ook nutteloos maken, dus lijkt me die aanname ook niet reëel.
Goed punt. Maar zolang de verkoop nog loopt weet je de verdeling toch ook niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh mee eens alleen dat de kans dat het een 1/5de lot is waar het op valt vele malen hoger is hebben ze niet verteld he? En dat is wel wat er aan de hand is: er is een 60+% kans dat het op een 1/5 lot valt. Praten over 27.5m en recordjackpot is dus niet waar. Wat wel waar is is dat er een prijs van 5.5m zeker valt en miiiiiiisssssssschien 1 van 27.5m.
Ja en nee. De hoeveelheid 1/5de loten is normaal lager dan tijdens een altijd vallende jackpot dus je kunt wel bedenken dat het er meer zullen zijn (ze kostten ten slotte maar 3 euro per lot).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Goed punt. Maar zolang de verkoop nog loopt weet je de verdeling toch ook niet?
Verhelderend, bedankt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Je bent nu zelf ook aan het zeiken he
[..]
Dat was niet de slogan.
De (record)jackot is 27.5m.
De (record)jackpot gaat gegarandeerd vallen.
En dat is gewoon misleidend.
De reglementen zijn anders dan de reclame suggereert.
Het maakt verder geen ZAK uit of het logisch is of een 1/5de lot uniek moet zijn of er 1/5de uitbetaald wordt of wat dan ook. De reclame is niet korrekt en dat is het enige dat telt.
----
Wat ik al eerder zei: dat dit misleiding was vroeg ik me meteen al af bij de eerste keer dat ik het hoorde en heb ik daarna al een paar keer gepost en werd zelfs voor dom uitgemaak hier. Edoch dat waren allemaal mensen die menen dat met reclame alles mag en dat is pertinent niet zo. Heeft niks met America van doen maar met eerlijk en nauwkeurig zijn. Die reclame mistte voor mij minimaal 2 dingen:
1. een 1/5de lot levert slechts 5.5m op.
2. een verwijzing naar de reglementen.
Ja iemand die nadenkt kan zelf bedenken dat een 1/5de lot een 1/5de prijs oplevert. Tuurlijk maar dat doet niet ter zake. Enige dat telt is of die reclame de waarheid spreekt en niet iets suggereert dat logischerwijs niet waar is. De jackpot zal vaker op een 1/5de lot vallen en dat kan best de komende maand weer gebeuren en de maand erop weer. De vorige keer duurde het ook 3 maanden voor het op een heel lot valt. Doet allemaal niet ter zake. Enige dat telt is: als iemand naar die reclame kijkt krijgt hij dat te horen dat reeel is. En met een verkoop van rond de 60% 1/5de loten is dat niet het geval.
En die reclame mag dus niet meer. Dat is alles
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:48 schreef Sobraine het volgende:
Ik ga ook klagen!! En wel tegen Red Bull. Ik had vanmiddag mijn trein gemist dus ik nam een Red Bull zodat ik vleugels zou krijgen en naar huis kon vliegen. Maar ik kreeg geenvleugels!!!!
Precies, en zo zou ook gewoon de 27,5 miljoen, in 5 delen dan, er gewoon uit gaan. Er was dan geen reden voor geklaag.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:27 schreef Montagui het volgende:
Wat me alleen stoort is het feit dat je als staatsloterij m.i in 1e instantie eigenlijk de 1/5 loten bij een volgende aankoop van een 1/5 lot dit van hetzeldfe lot verkocht dient te worden en niet van een uniek nieuw lot. Op die laatste manier vergroot je namelijk aanzienlijk de kans dat de jackpot op een 1/5 lot valt. Dat is m.i. véél misleidender.
er wordt gewoon 5x 1/5 zelfde lotnummer verkochtquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:00 schreef Modus het volgende:
Op wat voor manier zijn die 1/5 loten dan aan elkaar 'verbonden'?
link naar bericht op vorige paginaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:00 schreef Modus het volgende:
Op wat voor manier zijn die 1/5 loten dan aan elkaar 'verbonden'?
En wat dan als er maar 3 van de 5 verkocht worden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er wordt gewoon 5x 1/5 zelfde lotnummer verkocht
Begint het gezeik opnieuw. Mensen mogen dan niet meer kiezen welk eindcijfer ze willen, want er moeten eerst nog delen van vijfjes verkocht worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:08 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
En wat dan als er maar 3 van de 5 verkocht worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |