QFTquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:19 schreef koningdavid het volgende:
En ja, ik heb issues dat ik me hier zo aan stoor.
Zou te makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:22 schreef Kopbal het volgende:
Dit topic had ook kunnen gaan over dat nummer van Dré Hazes Jr.
Gemiste kans, EO-makker.
dit enquote:
datquote:
Misschien een dagje.quote:
Ik misschien ook een dagje. Ben nog nooit geweestquote:
Dat haarquote:
Ik 3 keer, waaronder een keer opgetreden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:40 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Ik misschien ook een dagje. Ben nog nooit geweest
Kan het me wel herinneren ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:50 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Erg idioot inderdaad...
Enne, Keuning D, ken je Prinsen & prinsessen van de EO toevallig (nog)? Daar was presentator Ben Ketting destijds ook een kei in de camera lens besmeuren met zijn vette vingers.
Laatste offtopic vraag: Welke band speel jequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik 3 keer, waaronder een keer opgetreden.
Nee, maar check je pm's braddah.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:04 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Laatste offtopic vraag: Welke band speel je
Ponoka?
daar valt over te discussiërenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:07 schreef Biels het volgende:
Zal wel iets met de bijbehorende faalsubcultuur en gebrek aan muzikale kwaliteiten (immers, geen echte instrumenten) te maken hebben.
Je kan wel discussiëren, maar de uitkomst is en blijft hetzelfde. Muziek als rap is inferieur aan rockmuziek. Slotje.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:18 schreef Coatmine het volgende:
[..]
daar valt over te discussiëren
alhoewel de huidige "urban" scene om te huilen is en daar gaat je opmerking wel voor op
en rock muziek is inferieur aan klassiek/jazz. Slotjequote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:19 schreef Biels het volgende:
[..]
Je kan wel discussiëren, maar de uitkomst is en blijft hetzelfde. Muziek als rap is inferieur aan rockmuziek. Slotje.
Wederom echte instrumenten. Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:21 schreef Coatmine het volgende:
[..]
en rock muziek is inferieur aan klassiek/jazz. Slotje
genoeg jazz/rap, klassiek/rap en rock/rap crossoverquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:23 schreef Biels het volgende:
[..]
Wederom echte instrumenten. Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt.
Typisch dat rap alleen uit de middelmatigheid getrokken kan worden door stevig te lenen van andere muzieksoorten. Ik bedoel, ik begrijp dat je wilt dat alles gelijk is en dat het van een mening afhangt enzo, smaak is heel persoonlijk blabla, maar je kan muziek gewoon rangschikken en dance staat onder hiphop en hiphop staat een kilometer onder muziek met instrumenten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:26 schreef Coatmine het volgende:
[..]
genoeg jazz/rap, klassiek/rap en rock/rap crossover
met live instrumenten jah.
ik bedank mezelf voor het bewijzen van mijn eigen punt.
net als rock muziek vrijwel alles heeft gejat van jazz/blues?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:29 schreef Biels het volgende:
[..]
Typisch dat rap alleen uit de middelmatigheid getrokken kan worden door stevig te lenen van andere muzieksoorten.
urban staat zelfs onder dance. goede hiphop kan zich bij andere muzieksoorten scharenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:29 schreef Biels het volgende:
Ik bedoel, ik begrijp dat je wilt dat alles gelijk is en dat het van een mening afhangt enzo, smaak is heel persoonlijk blabla, maar je kan muziek gewoon rangschikken en dance staat onder hiphop en hiphop staat een kilometer onder muziek met instrumenten.
Rock alles gejat? Ja, het instrument misschien, het vervolg is compleet dan anders dan jazz. Maar dat weet jij ook wel. Blijf weg met je drogredenen als je niet komt om serieus te discussiëren.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:33 schreef Coatmine het volgende:
[..]
net als rock muziek vrijwel alles heeft gejat van jazz/blues?
[..]
urban staat zelfs onder dance. goede hiphop kan zich bij andere muzieksoorten scharen
niks drogredenen. de "rock" pentatonische schaal vind zijn oorsprong in de blues. de overdrives en het hele sologitaar principe komt allemaal van helden als jimmy hendrix, B.B. king etc.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:41 schreef Biels het volgende:
[..]
Rock alles gejat? Ja, het instrument misschien, het vervolg is compleet dan anders dan jazz. Maar dat weet jij ook wel. Blijf weg met je drogredenen als je niet komt om serieus te discussiëren.
Alsof de pentatonische schaal rock heeft gedefinieerdquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:48 schreef Coatmine het volgende:
[..]
niks drogredenen. de "rock" pentatonische schaal vind zijn oorsprong in de blues. de overdrives en het hele sologitaar principe komt allemaal van helden als jimmy hendrix, B.B. king etc.
Dáar is de Rock & Roll door ontstaan die de basis van de huidige rock heeft gelegd.
ik hou zelf ook erg van rock hoor en ik geef toe dat dat de main muziek stroming nu heeft <de positieve kant ervan. ik noem viva la vida etc. maar zeggen dat hiphop alles leent van anderen en daarom minder waard is is een drogreden om eerlijk te zijn
Nouja, in feite word alle populaire rock in deze toonschaal geschreven. alle solo's worden zo gedaan. daarnaast word 60% geschreven in een I, V, VI, IV progressie, die toevallig in de blues zijn origine ontleent.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Biels het volgende:
[..]
Alsof de pentatonische schaal rock heeft gedefinieerd. Jimmy en co leverden de handvaten, rock heeft zichzelf opgebouwd. Dat is niet lenen, dat is ontgroeien.
Blijkbaar heb jij er verstand van. Dit is meer Urban wat je noemt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Biels het volgende:
Jammer dat hiphop nooit boven het niveau van "hij heeft een dure auto dus ik koop een duurdere" is uitgegroeit.
Alle solo's worden zo gedaan? De spiderchords van Dave Mustain ook, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:01 schreef Coatmine het volgende:
[..]
Nouja, in feite word alle populaire rock in deze toonschaal geschreven. alle solo's worden zo gedaan. daarnaast word 60% geschreven in een I, V, VI, IV progressie, die toevallig in de blues zijn origine ontleent.
[..]
Blijkbaar heb jij er verstand van. Dit is meer Urban wat je noemt.
Hiphop vind zijn wortels in tracks als "the message" etc. ik noem artiesten als Rage Against The Machine en Public Enemy, die allemaal politieke standpunten te kijk hadden gezet.
Dat "ik heb meer geld, auto's en bitche's" principe is een belediging voor rap en schaart zich onder het kopje urban.
Nope, maar dat is metal, ander hoekje.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:06 schreef Biels het volgende:
[..]
Alle solo's worden zo gedaan? De spiderchords van Dave Mustain ook, bijvoorbeeld?
Dat klopt, maar ik kan genoeg Rock-artiesten noemen die ook op de gitaar leunen. Dat zegt niksquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:06 schreef Biels het volgende:
Rage against the machine leunt anders behoorlijk zwaar op de gitarist en plakken zichzelf niet het labeltje hiphop op. Daarom bleef de band ook keihard overeind toen de ene zanger voor de andere werd ingeruild en Audioslave begon.
Nope, het is zich opgesplitst. er zijn genoeg mensen die goede hiphop maken. kijk bijvoorbeeld eens naar hocus pocus, een franse Jazz/hiphop band:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:06 schreef Biels het volgende:
En so what als hiphop begon als wat anders. Dan is het hetzelfde jazz en blues verhaal wat jij nu ophangt. Het is later rock geworden, het is later urban geworden.
Nope, hiphop is juist in opbloei en maakt steeds meer gebruik van live-bands.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:06 schreef Biels het volgende:
Hiphop is dood, urban is de troonopvolger. Een kartonnen troon in een wereld van goud.
De helft van zijn solo's blijven buiten de traditionele metal, anders.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:14 schreef Coatmine het volgende:
[..]
Nope, maar dat is metal, ander hoekje.
[..]
Dat klopt, maar ik kan genoeg Rock-artiesten noemen die ook op de gitaar leunen. Dat zegt niks
[..]
Nope, het is zich opgesplitst. er zijn genoeg mensen die goede hiphop maken. kijk bijvoorbeeld eens naar hocus pocus, een franse Jazz/hiphop band:
dat is maar 1 van de duizenden voorbeelden.
[..]
Nope, hiphop is juist in opbloei en maakt steeds meer gebruik van live-bands.
Urban heeft wel die kartonnen troon jah.. haha, leuke verwoording.
Yep, maar Die "Spider Chords" waar jij het over hebt komen daar wel weer vandaan. Metal staat sowieso wel bekend als expirimenteel, hoe dat ook uitpakt. daarnaast zijn alle suspended, diminished, augmented, septiem, none akkoorden allemaal van jazz schaamteloos afgepakt. (hier zijn sommige jazz-puristen nog steeds niet over te spreken). My point being, dat geen enkele muziekstroming zichzelf volledig "origineel" kan noemen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:19 schreef Biels het volgende:De helft van zijn solo's blijven buiten de traditionele metal, anders.
Precies, het is de blues en jazz "ontgroeid". Zo is Hiphop ook een aparte stroming geworden die zijn roots is ontgroeid.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:19 schreef Biels het volgende:En ja, rock-artiesten mogen op de gitaar leunen, daarom zijn het ook rockbands.
Is natuurlijk een mening. En smaak.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:19 schreef Biels het volgende:RATM is gewoon een rockband die (matig) rapt ipv zingt.
Ik ook niet, maar de vertaalmachine zegt dat het over lachen en foto's gaat. daarnaast is de muziek goed te pruimen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:19 schreef Biels het volgende:Ik spreek geen frans.
Dan heb je het over mainstream.. ik bedoel, "tuintje in mijn hart", esmee denters en lady gaga staan erin. dat zegt wat over de betrouwbaarheid qua muzikale kennis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:19 schreef Biels het volgende:En please, als hiphop in opbloei is, waarom staat er in de top 40 dan alleen maar urban?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |