Jawel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef Summers het volgende:
vergeet ervaring niet met vanzelf wel een keer tegenkomen.
Dat geld dus ook voor elke sec die jij hebt ervarenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:35 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Jawel.![]()
'Ervaring' (als in beleven/meemaken) wordt 'gestuurd', verkeerd geinterpreteerd, verkeerd beoordeeld en biedt geen zekerheid.
Een beperkt inzicht (= beter dan niets), is alles wat 'ervaring' te bieden heeft.
Volgens velen ga je dan juist naar de hel volgens mij, maar goed.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:19 schreef CharlieHarper het volgende:
Als je écht snel bij God wilt komen, zou ik je aanraden voor een bus te springen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wat mij betreft een beetje te algemeen. Het ligt helemaal aan wat voor een persoon iemand is wat betreft de betrouwbaarheid van een ervaring. Dat het niet overdraagbaar is klopt wel. Ik kan iets ervaren/realiseren maar dat maakt het voor iemand anders niet meer dan een anekdote, echter kan het voor de persoon in kwestie juist een uitbreiding betekenen op een bepaald inzicht of zelfs een persoonljike revolutie in het voornoemde inzicht.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:35 schreef R0N1N het volgende:
'Ervaring' (als in beleven/meemaken) wordt 'gestuurd', verkeerd geinterpreteerd, verkeerd beoordeeld en biedt geen zekerheid.
Een beperkt inzicht (= beter dan niets), is alles wat 'ervaring' te bieden heeft.
Ja. Er zit nog wel wat nuance inquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:42 schreef jogy het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wat mij betreft een beetje te algemeen. Het ligt helemaal aan wat voor een persoon iemand is wat betreft de betrouwbaarheid van een ervaring. Dat het niet overdraagbaar is klopt wel. Ik kan iets ervaren/realiseren maar dat maakt het voor iemand anders niet meer dan een anekdote, echter kan het voor de persoon in kwestie juist een uitbreiding betekenen op een bepaald inzicht of zelfs een persoonljike revolutie in het voornoemde inzicht.
Yep.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:14 schreef Darkwolf het volgende:
Volgens velen ga je dan juist naar de hel volgens mij, maar goed.
Je wilt toch niet zeggen dat je dit soort VBO-redenatie serieus meent héquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:48 schreef Pino0 het volgende:
Religie = Oorlog.
Jij ziet God dus een beetje als iemand die jouw leven wat relaxed houdt? Als ik vrijdagavonds met m'n voeten op de bank met m'n vingers knip en er valt geen pils uit het plafond zo m'n schoot dan is dat een aanwijzing voor het feit dat God niet bestaat? Welk een spiritueel bewustzijn.quote:Tja, als hij bestond werd mijn oma niet half dood gereden, vriendin van mijn moeder met longkanker zou dan nog levend zijn, en haalde ik goede cijfers op school.
Vereniging voor Beleidsonderzoek?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat je dit soort VBO-redenatie serieus meent hé![]()
[..]
Als je weet dat er toch vrij, maar dan bedoel ik ook echt vrij veel oorlogen uit geloof voort komen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat je dit soort VBO-redenatie serieus meent hé![]()
[..]
Jij ziet God dus een beetje als iemand die jouw leven wat relaxed houdt? Als ik vrijdagavonds met m'n voeten op de bank met m'n vingers knip en er valt geen pils uit het plafond zo m'n schoot dan is dat een aanwijzing voor het feit dat God niet bestaat? Welk een spiritueel bewustzijn.
Vrij veel? Vergeleken met wat? De grote oorlogen uit de vorige eeuw bijvoorbeeld hadden naar mijn weten lang niet altijd religie als oorzaak.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:11 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Als je weet dat er toch vrij, maar dan bedoel ik ook echt vrij veel oorlogen uit geloof voort komen.
"Behoorlijk vaak"? Aha.quote:Ik bid voor allah, jij voor jezus, dat vind ik niet leuk, nu hebben we oorlog.
Zo gaat het toch behoorlijk vaak.
Denk aan de Gaza bv.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Vrij veel? Vergeleken met wat? De grote oorlogen uit de vorige eeuw bijvoorbeeld hadden naar mijn weten lang niet altijd religie als oorzaak.
[..]
"Behoorlijk vaak"? Aha.
Yup. Om maar te zwijgen over de onderlinge en kleinere conflicten in de samenleving zelf.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:25 schreef Pino0 het volgende:
Maar ik verzeker je, zonder enige religie, zouden/zijn er veel minder oorlogen.
Natuurlijk, zonder religie zouden mensen wel liev tegen elkaar doen!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:25 schreef Pino0 het volgende:
Maar ik verzeker je, zonder enige religie, zouden/zijn er veel minder oorlogen.
Mag ik vragen waar dit soort denkbeelden op gebaseerd zijn?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:26 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Yup. Om maar te zwijgen over de onderlinge en kleinere conflicten in de samenleving zelf.
Oftewel jij suggereert dat mensen hoe dan ook wel manieren of redenen vinden om elkaar kapot te maken?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef Haushofer het volgende:
Mag ik vragen waar dit soort denkbeelden op gebaseerd zijn?
Dat gaat wellicht wat ver, maar er is een stuk minder grond om elkaar te demoniseren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:31 schreef Haushofer het volgende:
Natuurlijk, zonder religie zouden mensen wel liev tegen elkaar doen!![]()
Het Paradijsquote:Ik denk het niet. Ten eerste kun je je afvragen wat het betekent om als mensheid "geen religie" te hebben;
Heb je nog nooit de Qur'an gelezen ???quote:Je noemt bijvoorbeeld "gaza", maar het Zionisme is geen religieus ingestelde ideologie. Tot de stichting van de staat Israël waren er lang niet zoveel antisemitische gevoelens vanuit de Islam. Ik weet dan ook niet in hoeverre je het Israëlconflict een religieus conflict kunt noemen; het is eerder zo dat er religieuze meningsverschillen worden gebruikt om geweld te rechtvaardigen. Maar dat maakt religie natuurlijk niet de bron van het conflict, en ik vraag me dan ook af in hoeverre je dat kunt stellen.
Het is een misvatting om te denken dat god nog dingen wil.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:11 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Als je weet dat er toch vrij, maar dan bedoel ik ook echt vrij veel oorlogen uit geloof voort komen.
Ik bid voor allah, jij voor jezus, dat vind ik niet leuk, nu hebben we oorlog.
Zo gaat het toch behoorlijk vaak.
En dat wilt god toch niet? Hij wilt toch vrede op aard?
Merk er weinig van
wordt je dan niet zo teruggeplaatst ?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:19 schreef CharlieHarper het volgende:
Als je écht snel bij God wilt komen, zou ik je aanraden voor een bus te springen.
Nee, haal je dat uit m'n post dan? Dat Israël werd geclaimd als thuisland voor de Joden had zowel historische als religieuze redenen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:20 schreef R0N1N het volgende:
En ga nou niet vertellen dat de 'Joodse claim' (van bekeerde russen) op basis van het OT en 'het beloofde land' (Israel dus) niets met religie te maken heeft ...
![]()
Eigenlijk wel jaquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:56 schreef Haushofer het volgende:
Nee, haal je dat uit m'n post dan? Dat Israël werd geclaimd als thuisland voor de Joden had zowel historische als religieuze redenen.
De bron is het absoluut. In dit geval. Maar zoals altijd, niet de enige & aan weerszijde volledig uitgebuit om de tegenstander te demoniseren en de eigen daden te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:31 schreef Haushofer het volgende:
Maar dat maakt religie natuurlijk niet de bron van het conflict, en ik vraag me dan ook af in hoeverre je dat kunt stellen.
Dubieus ook, telken die herhalingen van vreemde akties om zoveel mogelijk dat land 'zuiver' te houden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat gaat wellicht wat ver, maar er is een stuk minder grond om elkaar te demoniseren.
Religie mag dan b.v. geen leidende/directe rol hebben gespeeld bij een hoop recente grote oorlogen, maar op de achtergrond ... pfoe, heel ander verhaal. 'God is met ons' riepen de Britten EN de DuitsersJoden vervolging, etc.
Religie wordt vooral misbruikt in tijden van oorlogen om het klootjes volk zo gek te krijgen op z'n 'buurman' te gaan schieten.
[..]
Het Paradijs![]()
[..]
Heb je nog nooit de Qur'an gelezen ???
En ga nou niet vertellen dat de 'Joodse claim' (van bekeerde russen) op basis van het OT en 'het beloofde land' (Israel dus) niets met religie te maken heeft ...
![]()
De palestijnen zijn zonder pardon de woestijn in gejaagd, bij het 'herclaimen', het huidige Gaza & west-bank.
Meer als een miljoen zijn er naar Beiroet etc. gevlucht. Die mensen mogen niet eens terug naar hun geboorte grond.
Sorry hoor, maar Religie is in deze de ENIGE bron van het conflict.
Volledig gesteund door Yankee-gristenen die heilig in Armageddon geloven.
Een zieker gebeuren valt haast niet te bedenken.
Juistem, puur uit menselijke handen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 03:17 schreef R0N1N het volgende:
Dat is ook de reden dat half Christelijk USA Israel onvoorwaardelijk steunt.
The "end times" kunnen immers niet eerder beginnen
Grappig, is pas de eerste keer dat ik opmerk dat je er ook zo van bewust bent.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 03:45 schreef R0N1N het volgende:
Heb er een tijdje terug een docu over gezien, en het gaat echt om tientallen miljoenen amerikanen die er letterlijk een selffulfilling prophecy van maken.
Van geld inzamelen en de bouwstenen maken en klaar leggen voor de bouw van de tempel tot aan een vent die in Israel een bedrijf is gestart om olie te zoeken, omdat er in de prophecy volgens hem werd gezegd dat er eerst olie gevonden zou worden.Nou dat ging hij dan zelf wel even zoeken, niet om er geld mee te verdienen, maar om aan de voorwaarden voor de rapture te voldoen
en ALLE palestijnen MOETEN weg. Israel moet immers weer geheel van de Joden zijn.
Alles wordt afgedwongen en uitgevoerd 'volgens het boekje'. Triestere figuren kom je zelden tegen.
De derde tempel is niet een gebouw.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 03:45 schreef R0N1N het volgende:
Heb er een tijdje terug een docu over gezien, en het gaat echt om tientallen miljoenen amerikanen die er letterlijk een selffulfilling prophecy van maken.
Van geld inzamelen en de bouwstenen maken en klaar leggen voor de bouw van de tempel tot aan een vent die in Israel een bedrijf is gestart om olie te zoeken, omdat er in de prophecy volgens hem werd gezegd dat er eerst olie gevonden zou worden.Nou dat ging hij dan zelf wel even zoeken, niet om er geld mee te verdienen, maar om aan de voorwaarden voor de rapture te voldoen
en ALLE palestijnen MOETEN weg. Israel moet immers weer geheel van de Joden zijn.
Alles wordt afgedwongen en uitgevoerd 'volgens het boekje'. Triestere figuren kom je zelden tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |