abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:46:11 #1
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_71795038
Heeft iemand dit ook? ik kan niet de enige zijn ... Dat praat ik met iemand en zonder te concentreren of wat maar ook weet ik wat iemand gaat zeggen. Zo vreemd! Niet alleen zo onder 4 ogen maar ook op de radio, en dat ik weet wat voor liedje er komt. Het is dan geen eens een nummer die ik leuk vind, of die ik in mijn hoofd heb maar hij komt gewoon in me op. Laatst praate ik met iemand, en iemand zocht een woord waar die niet opkwam. Heel vreemd wist ik het wel, terwijl ik het woord nooit gebuik of goed ken, ook kan ik met mijn zus praten zonder woorden. Soms kijken we elkaar aan en weten we precies wat we bedoelen terwijl anderen dit niet begrijpen.

In andere woorden, ik kan dingen weten voordat iemand het zegt. Ben ik met jou aan het praten, dan kan ik soms weten wat je volgende zin word. Dit heb ik momenten dat het zomaar in me opkomt, en geen eens op train

Heb ik een gave ...
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:48:10 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71795075
begrijpend luisteren dus gewoon ?
(Wist je al dat ik dit ging zeggen trouwens ?)
zzz
pi_71795090
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:46 schreef aychelle het volgende:
Heeft iemand dit ook? ik kan niet de enige zijn ... Dat praat ik met iemand en zonder te concentreren of wat maar ook weet ik wat iemand gaat zeggen. Zo vreemd! Niet alleen zo onder 4 ogen maar ook op de radio, en dat ik weet wat voor liedje er komt. Het is dan geen eens een nummer die ik leuk vind, of die ik in mijn hoofd heb maar hij komt gewoon in me op. Laatst praate ik met iemand, en iemand zocht een woord waar die niet opkwam. Heel vreemd wist ik het wel, terwijl ik het woord nooit gebuik of goed ken, ook kan ik met mijn zus praten zonder woorden. Soms kijken we elkaar aan en weten we precies wat we bedoelen terwijl anderen dit niet begrijpen.

In andere woorden, ik kan dingen weten voordat iemand het zegt. Ben ik met jou aan het praten, dan kan ik soms weten wat je volgende zin word. Dit heb ik momenten dat het zomaar in me opkomt, en geen eens op train

Heb ik een gave ...
Zoek eens op wat priming is. Sommige zinnen van mensen roepen automatisch volgende zinnen op. Ik vul ook vaker perfect in wat iemand anders wil zeggen op basis van een primingproces.

Over dat andere: Heb je een confirmation bias uitgesloten? Indien dit het geval is, wil ik dit best eens meemaken. lijkt me supercool!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Priming_(geheugen)

http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Je noemt overigens drie verschillende zaken:

1) Weten wat iemand gaat zeggen during the course of a conversation. Ikzelf denk hierbij eerder aan priming dan aan een gave. Hoe is dit uitgesloten?

2) Radio: hoevaak heb je gehad dat je aan liedje dacht en het liedje kwam niet op de radio, aka confirmation bias. Is dit uitgesloten?

3) praten zonder woorden met een bloedverwant. Is dit niet een kwestie van lichaamscues aflezen en het goed kennen van je zus? Hoe is dit uitgesloten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Michielos op 11-08-2009 17:55:56 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71795091
ik wou wat schrijven, maar je weet het toch al, dus schrijf ik maar niets
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:49:23 #5
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_71795100
Ik heb wel eens dat iemand iets wil zeggen, en dan naar een woord zoekt. Zeg maar van "Als mensen dat doen, vind ik dat zo... eh..." en op dat moment weet ik welk woord ze gaan zeggen.

Jouw radio-verhaal heb ik 2x gehad; ik wil artiest X horen, dus ik zet zender X aan. En 2 minuten later kwam artiest X ook.

Vage shizzle
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_71795121
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef GauloisesB. het volgende:
Ik heb wel eens dat iemand iets wil zeggen, en dan naar een woord zoekt. Zeg maar van "Als mensen dat doen, vind ik dat zo... eh..." en op dat moment weet ik welk woord ze gaan zeggen.

Jouw radio-verhaal heb ik 2x gehad; ik wil artiest X horen, dus ik zet zender X aan. En 2 minuten later kwam artiest X ook.

Vage shizzle
Dat komt omdat al die zenders om het uur dezelfde muziek draaien
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:30 #7
137556 L.no
Midlife crisis
pi_71795125
Wat betreft over jij en je zus.. misschien zijn jullie zo close dat jullie makkelijk elkaar kunnen lezen. Veel mensen kunnen dat als ze elkaar door en door kennen.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:36 #8
31101 _Led_
pi_71795127
quote:
Mja, omdat je waarschijnlijk toch al weet hoe die persoon erover denkt.
Niet zo verwonderlijk, toch ?
quote:
Vage shizzle
Wat is er zo bijzonder aan het feit dat bepaalde artiesten veel op bepaalde zenders gedraaid worden ?
zzz
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:51:51 #9
206337 aychelle
pi_71795155
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:48 schreef _Led_ het volgende:
begrijpend luisteren dus gewoon ?
(Wist je al dat ik dit ging zeggen trouwens ?)
nee die energy voel ik niet door een media of een digitale vormen die door de moderne mensheid word gebruikt
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_71795191
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:51 schreef aychelle het volgende:

[..]

nee die energy voel ik niet door een media of een digitale vormen die door de moderne mensheid word gebruikt
Hoooo wacht eens even... net zei je dat je nummers op de radio kon voorspellen? dat is media ten top en ook een digitale vorm toch?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:57:47 #11
206337 aychelle
pi_71795262
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:48 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zoek eens op wat priming is. Sommige zinnen van mensen roepen automatisch volgende zinnen op. Ik vul ook vaker perfect in wat iemand anders wil zeggen op basis van een primingproces.

Over dat andere: Heb je een confirmation bias uitgesloten? Indien dit het geval is, wil ik dit best eens meemaken. lijkt me supercool!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Priming_(geheugen)

Je noemt overigens drie verschillende zaken:

1) Weten wat iemand gaat zeggen during the course of a conversation. Ikzelf denk hierbij eerder aan priming dan aan een gave. Hoe is dit uitgesloten?

2) Radio: hoevaak heb je gehad dat je aan liedje dacht en het liedje kwam niet op de radio, aka confirmation bias. Is dit uitgesloten?

3) praten zonder woorden met een bloedverwant. Is dit niet een kwestie van lichaamscues aflezen en het goed kennen van je zus? Hoe is dit uitgesloten?
Niet van alle drie, de laatse twee zeker niet. Mijn zus en ik hadden en eigen bedachte taal toen we al 1 waren en dat taaltje spraken we echt jaren. zo'n 2 buitenlandse talen en wat babygebrabbel door elkaar heen. Onze ouders begrepen er geen snars van maar wij wel. en ja ik ken haar erg goed, ze is niet alleen mijn tweelingzus maar ook mijn beste vriendin. Soms voel ik haar aanwezigheid als ze ver weg is, en dan kan ik gewoon weten of het goed met haar gaat of niet. Ik heb ook een keer gehad dat ze iets (onbewust denk ik) doorstuurde als een soort van message. We hadden elkaar al lang niet gesproken omdat ze ver weg woonde, en ik kreeg op een vage manier van haar door dat ze het niet vond kunnen dat ik keen contact met haar opnam, heel raar. Ik heb meteen contact opgenomen, en toen zij ze ook echt waar ik niets van me had laten horen, echt vreemd

En dat van die radio was bij mij geen 2 keer, maar soms 2 keer op een dag, ik had zels een keer een naam in mijn hoofd, en toen werd ineens een artiest gedraaid met diezelfde naam. Het zijn dan ook meestal geen liedjes die ik leuk vind maar doodnormale vaak saaie liedjes, sommigen die ik mischien vaag ergens van ken!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:58:35 #12
206337 aychelle
pi_71795273
quote:

Vage shizzle
toeval, bij mij is het anders
pi_71795284
quote:

[..]

Nou en die radio-voorspellingen dan?
pi_71795289
quote:

[..]

kom op

nachtje astro tv gekeken?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:00:41 #15
206337 aychelle
pi_71795329
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:50 schreef L.no het volgende:
Wat betreft over jij en je zus.. misschien zijn jullie zo close dat jullie makkelijk elkaar kunnen lezen. Veel mensen kunnen dat als ze elkaar door en door kennen.
we zijn erg close inderdaad maar dan nog weten we dingen die vreemd zijn. Ik denk dat mensen die erg close zijn een soort van '' niet verklaarbare '' band hebben dan anderen. We gaan ook heel anders met elkaar om dan anderen. We weten precies wanneer we contact moeten houden of niet, of we elkaar met rust moeten laten of niet. We hebben ook vaak genoeg ruzie, dat is meer eigenwijsheid, ik schijn ook de enige thuis te zijn die tot haar door kan dringen en haar problemen ziet.
pi_71795351
ze zegt zelf dat ze radio liedjes kan voorspellen dus dit slaat werkelijk nergens op

daarnaast zegt ze namelijk dit
quote:
eeuh en die radio dan????????????
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:03:06 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71795377
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:57 schreef aychelle het volgende:

[..]

Niet van alle drie, de laatse twee zeker niet. Mijn zus en ik hadden en eigen bedachte taal toen we al 1 waren en dat taaltje spraken we echt jaren. zo'n 2 buitenlandse talen en wat babygebrabbel door elkaar heen. Onze ouders begrepen er geen snars van maar wij wel. en ja ik ken haar erg goed, ze is niet alleen mijn tweelingzus maar ook mijn beste vriendin. Soms voel ik haar aanwezigheid als ze ver weg is, en dan kan ik gewoon weten of het goed met haar gaat of niet. Ik heb ook een keer gehad dat ze iets (onbewust denk ik) doorstuurde als een soort van message. We hadden elkaar al lang niet gesproken omdat ze ver weg woonde, en ik kreeg op een vage manier van haar door dat ze het niet vond kunnen dat ik keen contact met haar opnam, heel raar. Ik heb meteen contact opgenomen, en toen zij ze ook echt waar ik niets van me had laten horen, echt vreemd

En dat van die radio was bij mij geen 2 keer, maar soms 2 keer op een dag, ik had zels een keer een naam in mijn hoofd, en toen werd ineens een artiest gedraaid met diezelfde naam. Het zijn dan ook meestal geen liedjes die ik leuk vind maar doodnormale vaak saaie liedjes, sommigen die ik mischien vaag ergens van ken!
Ok, coole anekdotes maar wat ik eigenlijk graag wil horen is op welke manier je de rationele uitleg uitgesloten hebt. Waarom is dit een gave en niet een van de oorzaken die ik noem. Het woordje kleur roept bijvoorbeeld het woord rood op (en bij 2 sec. het woord blauw). Ik raad eenieder die in psychologische beïnvloeding geinteresseerd is dan ook het boek Psychological subtleties van mentalist Banachek aan. Dit staat vol met priming. Naked Mentalism II : secret of the primes is ook een heel boek over priming en automatische responses en associaties die opgewekt worden door wat je zegt.
Wat ik graag wil horen is eigenlijk waarom dit een gave is volgens jou en niet priming(wat overigens ALTIJD een onbewust proces is) , het simpelweg goed kennen van je zus en een confirmation bias.

Thanks
pi_71795439
Niet doen

[ Bericht 93% gewijzigd door Bastard op 11-08-2009 18:32:17 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:06:54 #19
206337 aychelle
pi_71795462
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:53 schreef Flammie het volgende:

[..]

Hoooo wacht eens even... net zei je dat je nummers op de radio kon voorspellen? dat is media ten top en ook een digitale vorm toch?
weet ik maar ik moet wel iets horen en via de computer kan dat niet. snap je? .. .de radio zet je aan en hoor je, bij de computer kies jezelf je muziek.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:08:37 #20
206337 aychelle
pi_71795499
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:59 schreef svefn het volgende:

[..]

kom op

nachtje astro tv gekeken?
nee ik haat dat soort dingen, geld verdienen over de rug van iemand anders. Ik geloof er ook niet in, je kunt alleen dat soort dingen als je dicht bij iemand staat, en niet via een smsje van 4,-
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:09:03 #21
31101 _Led_
pi_71795511
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:06 schreef aychelle het volgende:

[..]

weet ik maar ik moet wel iets horen en via de computer kan dat niet. snap je? .. .de radio zet je aan en hoor je, bij de computer kies jezelf je muziek.
Wat je bedoelt is dat je van een radiozender al weet wat je kunt verwachten dus het makkelijk voorspellen is,
terwijl je mij niet kent dus moeilijk kunt voorspellen wat ik ga typen
zzz
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:12:00 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71795580
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:09 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat je bedoelt is dat je van een radiozender al weet wat je kunt verwachten dus het makkelijk voorspellen is,
Hoe wordt tevens uitgesloten dat het liedje lang van te voren aangekondigd is en er een verkapte samenvatting gegeven wordt dat automatisch dat liedje oproept? of ben ik nu helemaal als een mongool aan het denken

Tevens met je eens. Bepaalde liedjes worden nu eenmaal vaker gedraaid dan andere liedjes.
pi_71795602
quote:

[..]

je was me voor
pi_71795663
quote:

[..]

Precies...
Gave...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:19:08 #25
206337 aychelle
pi_71795783
quote:

[..]

ten eerste ik heb een vaag liedje in mijn laten we zeggen van: Aareosmith, Mo'nique doet de radio aan en props! daar is ie. Jij hebt het er gewoon over dat ze een liedje aankondigen en dan raden wat het liedje is ... dat is niet moeilijk

Nee ik weet niet wat je gaat typen vooral niet op dit soort momenten, mischien zal ik het ooit nog eens kunnen. Trouwens verder vind ik mensen die gedachten kunne lezen zeker een gave hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')