abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71821472
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:53 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Wel een beetje laat. Was laatst in Indonesie en daar is het Man Utd, Man utd en Man Utd. Soms wat AC Milan, Liverpool of Arsenal. Daar hoorde ik dat het ook zo ging in andere Aziatische landen
Tja zo zal het overal ter wereld ondertussen wel zijn.. iedereen Man Utd of een andere club uit Engeland of Spanje maar voornamelijk Man Utd, hier ook in Amerika.
pi_71821491
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kom je toch weer uit bij fuseren met Belgie Brede top.. brede suptop.. 4 leagues waartussen het verschil kleiner is en genoeg interesse voor de 2de league.
Lijkt mij ook het beste plan, 2 top divisies hier in Nederland is eigenlijk ook best weinig al kijk je naar landen als Engeland en Spanje die allemaal meerdere hebben volgens mij.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71821513
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Tja zo zal het overal ter wereld ondertussen wel zijn.. iedereen Man Utd of een andere club uit Engeland of Spanje maar voornamelijk Man Utd, hier ook in Amerika.
Ze maken daar ook teveel reclame. Overal hangen billboards met reclame erop, reclamespotjes worden uitgezonden (waar Edwin ook in te bewonderen is ). Zo kom je er als Ajax zijnde bijna niet tussen
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_71821528
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Lijkt mij ook het beste plan, 2 top divisies hier in Nederland is eigenlijk ook best weinig al kijk je naar landen als Engeland en Spanje die allemaal meerdere hebben volgens mij.
Engeland heeft er al 4 en Spanje 2 of 3
*Herinnert zich nu Fifa en gaat spelen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:58:38 #155
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_71821532
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Halen, hem of Honda
Ja als ik transfervrij was zou ik ook naar Ajax gaan
Jawel, je keek.
pi_71821783
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:51 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Er moet gewoon een plan gemaakt worden waardoor het hele betaald voetbal hier anders gaat lopen.Het moet aantrekkelijk worden om in de Eredivisie te spelen al is het enkel maar om later naar een hogere divisie te gaan. Dit gebeurt nu ook wel, maar als je dat professioneler aanpakt en zorgt dat spelers langer blijven waardoor de competitie sterker word. Het verschil van de Jupiler League en de Eredivisie is ook te groot waardoor er onderaan vaak dezelfde weer uitgaan die er een seizoen eerder ingekomen zijn.
FIFA moet met de EU gewoon ingrijpen en de 6+5 regel invoeren.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:08:41 #157
131603 Afwazig
Serious business
pi_71821815
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

FIFA moet met de EU gewoon iongrijpen en de 6+5 regel invoeren.
\
Dit dus.

En licenties intrekken bij belachelijk hoge schulden.
pi_71821968
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:58 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Engeland heeft er al 4 en Spanje 2 of 3
*Herinnert zich nu Fifa en gaat spelen
Ik bedoelde ook nu hier in Nederland maar 2 en dat dat best weinig is
AJAX AMSTERDAM!
pi_71821991
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:08 schreef Afwazig het volgende:

[..]

\
Dit dus.

En licenties intrekken bij belachelijk hoge schulden.
Dan kan de Juplier League hier wel afgeschaft worden want volgens mij heeft de helft van de clubs daar hoge schulden.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71822023
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

FIFA moet met de EU gewoon ingrijpen en de 6+5 regel invoeren.
Denk dat je er met de 6 + 5 regel niet komt en dat de competitie hier in Nederland er niet veel sterker van word. Maar je zet met die regel wel een goede stap.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71822255
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:14 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Dan kan de Juplier League hier wel afgeschaft worden want volgens mij heeft de helft van de clubs daar hoge schulden.
Ik kan me club indenken die hogere schulden hebben. Ik noem een Real naar het schijnt..
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:15 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Denk dat je er met de 6 + 5 regel niet komt en dat de competitie hier in Nederland er niet veel sterker van word. Maar je zet met die regel wel een goede stap.
De 6+5 regel is juist geweldig voor Nederland. De toplanden barsten van de buitenlanders, de clubs zullen daar helemaal overhoop gehaald moeten worden. Ajax profiteert als vanouds altijd van de eigen jeugd dus die zal er weinig van voelen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:24:43 #162
131603 Afwazig
Serious business
pi_71822263
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:14 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

So be it. Moeten clubs hun zaakjes maar op orde hebben.
pi_71822604
quote:
Van der Heijden hoopt op kans in de Eredivisie

Afgelopen seizoen had in het teken moeten staan van de doorbraak van Jan-Arie van der Heijden in de selectie van Ajax. De middenvelder zat er dicht tegenaan, maar door een zware knieblessure moest hij een flinke stap terug doen. Nu is hij weer helemaal fit, zit hij bij Jong Oranje en wil hij zich revancheren op het afgelopen jaar.

Tegenover de officiële website van de KNVB laat Van der Heijden weten dat hij staat te trappelen om het dit jaar te maken. "Vorig jaar was het de bedoeling dat ik me zou profileren. Door m'n blessure moet het dit jaar dan maar gebeuren. Ik ben gelukkig weer helemaal fit en dat is een bevrijding."

Ondanks dat hij zich weer helemaal fit voelt, moet hij nu wel de kans zien te krijgen om zich te laten zien aan het grote publiek. Bij Ajax heeft hij dit seizoen echter nog niet bij de wedstrijdselectie gezeten voor een officieel duel. "Dat is wel een indicatie natuurlijk. Er zijn bij Ajax heel veel goede spelers voor een paar posities op het middenveld."

Daarom staat hij op de nominatie om verhuurd te worden aan een andere club. Zo zou FC Groningen geïnteresseerd zijn in de diensten van de middenvelder. "Ik zou best in de Euroborg willen voetballen. FC Groningen is mooie, goede club. Maar ik heb meerdere opties. Ik weet het dus nog niet."
pi_71822663
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:36 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk veel te lang duren voordat spelers, zoals Van der Heijden, Blind en Bodul, verhuurd worden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71822665
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:15 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Zo kom je heel ver hoor.
Meeste grote clubs hebben al 5 belangrijke buitenlanders. Dan is de kans kleiner dat ze bijv. een Suarez bij Ajax zouden wegplukken.
Denk dat je dan toch wel wat langer van echte talenten kan genieten, ipv dat ze al weg zijn op hun 22ste.
-
pi_71822727
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk veel te lang duren voordat spelers, zoals Van der Heijden, Blind en Bodul, verhuurd worden.
Ik ook, en dat spelers als Kennedy, Sno, Martina en Ogararu verkocht/gedumpt worden.
pi_71822832
Aan het veld zal het zondag niet liggen.
quote:
Het Philips Stadion heeft het beste veld van de Eredivisie van het afgelopen seizoen. Uit handen van Danny Hesp, voorzitter van de Vereniging van Contractspelers (VVCS), kreeg groundsman Harry van den Berk woensdagmiddag een officieel certificaat overhandigd, zo meldt PSV via de officiële kanalen.
pi_71822913
quote:
Dorian Dervite is de vervanger van Diego Lugano op de verlanglijst van Ajax. Lugano lijkt te gaan kiezen voor een contract bij Lazio, waardoor de zoektocht van de Amsterdammers naar een nieuwe centrale verdediger doorgaat. Martin Jol, trainer van Ajax, kent Dervite nog van zijn periode bij Tottenham Hotspur. De centrale verdediger mag op huurbasis elders ervaring opdoen, maar Villarreal hoopt de 21-jarige Fransman echter definitief over te nemen.
Staat nu ook op VI.nl
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:04:20 #169
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_71823317
Lugano had ik echt graag naar Ajax zien komen.
mundus vult decipi
pi_71823936
quote:
'Serie A moet af van nutteloze spelers uit het buitenland'
12/08/2009 14:49

Sergio Campana, president van de spelersvakbond in Italië (AIC), schreeuwt om veranderingen. Hij is van mening dat het aantal buitenlandse spelers drastisch moet worden teruggebracht.

'Nutteloze spelers uit het buitenland hebben onze competitie eeuwenlang overspoeld waardoor de clubs veel te veel geld moesten uitgeven en onze eigen mensen geen plaats meer hadden.'

'Ik kom met een voorstel een limiet in te stellen voor het aantal buitenlanders', vervolgde Campana. 'Dat is mogelijk voor voetballers buiten de EU, maar ook voor EU-spelers. We moeten terug naar de tijd dat er quota golden voor spelers uit het buitenland.'

Beperking van het aantal voetballers van buiten de EU is wettelijk gezien moeilijk te realiseren, aangezien een dergelijke maatregel een beperking van het vrije verkeer van werknemers betekent. De wereldvoetbalbond (FIFA) is met de Europese Commissie in gesprek over hetzelfde onderwerp.

Aaangezien we het er boven over hadden.
pi_71824253
quote:
Hoestende man in regenjas: Jan VoH als breekijzer
Zojuist werden door een horde oranje carnavalvierende volwassen mannen de parkeergarage van de Arena ingedreven. Wie troffen we daar? De hoestende man in regenjas. Vorige keer wist hij ons nog te melden dat Petrovic in de Arena was gesignaleerd. Hetgeen klopte. Deze keer komt hij met namen die (nog steeds) rondzingen in de Arena. Jan Vennegoor of Hesselink zou namelijk mogelijk als breekijzer worden aangetrokken.

Kansen op Fin klein
Onze hoestende vriend kon tevens melden dat Ajax Jukka Raitala nog steeds in het vizier heeft. De kans is echter groot dat de Finse verdediger gaat kiezen voor Hoffenheim. Na deze woorden trok onze informant z'n oranje overall aan en verdween ongezien.
pi_71824313
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

eeuwenlang? Knap hoor.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71824331
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Goede zaak, of het een competitie drastisch veranderd moet dan maar blijken zolang de Eredivisie maar beter word en misschien een competitie word waar je graag wilt spelen.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71824743
Vennegoor of uberhaubt een breekijzer, alsjeblieft niet zeg. Ik denk dat El Tanque wel heeft bewezen dat Ajax geen reet aan een breekijzer heeft. En trouwens mocht je er een willen dan heb je altijd nog Sno, sterk aan de bal in de 16
pi_71824817
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:56 schreef Wooldoor het volgende:
Vennegoor of uberhaubt een breekijzer, alsjeblieft niet zeg. Ik denk dat El Tanque wel heeft bewezen dat Ajax geen reet aan een breekijzer heeft. En trouwens mocht je er een willen dan heb je altijd nog Sno, sterk aan de bal in de 16
En anders geven we hem wel weer een belletje
pi_71824926
VoH altijd al een stumpert gevonden en het hele begrip "breekijzer" mag van mij verbannen worden.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71825203
Inderdaad, wat een onzin. Voetbal gewoon een kwartier langer door met goede spitsen, in plaats van een gemankeerde lantaarnpaal.

En als je zo nodig een woudreus van een kerel wil kopen, neem er dan eentje die goed genoeg is voor 90 minuten.
pi_71825362
quote:
Jol: 'Aissati moet vaker beslissend zijn'

Ajax-coach Martin Jol wil dat Ismaïl Aissati vaker beslissend is en zich in de groep meer laat gelden. Dat zegt de middenvelder in een interview met Voetbal International.

"Hij vindt dat ik op mijn positie meer doelpunten moet maken en zei dat hij me op de training gaat helpen daar gericht aan te werken. Daar ben ik blij mee, want ik weet zelf maar al te goed dat ik meer moet gaan scoren", zegt Aissati.

Jol wil ook dat de middenvelder meer aanwezig is in de selectie. "De trainer vindt dat ik meer moet praten in de groep, dat ik me meer moet laten gelden. Daar heeft hij gelijk in. Het zit niet in mijn karakter om op de voorgrond te treden, maar je kunt het bij jezelf opwekken."

Aissati kent bij Ajax tot dusver een moeiijke start van het seizoen. Tegen FC Groningen moest hij genoegen nemen met een plaats op de bank. Zaterdag begon hij wel tegen RKC Waalwijk. Toen werd hij echter in de rust vervangen, omdat Jol vond dat de speler te slordig speelde.

Bron: Voetbalprimeur
pi_71825579
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef zjroentje het volgende:

[..]

quote:
Daarom staat hij op de nominatie om verhuurd te worden aan een andere club. Zo zou FC Groningen geïnteresseerd zijn in de diensten van de middenvelder. "Ik zou best in de Euroborg willen voetballen. FC Groningen is mooie, goede club. Maar ik heb meerdere opties. Ik weet het dus nog niet."
Uit een interview met J-Arie.
-
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:32:48 #180
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_71825685
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:13 schreef BertMaalderink het volgende:
Inderdaad, wat een onzin. Voetbal gewoon een kwartier langer door met goede spitsen, in plaats van een gemankeerde lantaarnpaal.

En als je zo nodig een woudreus van een kerel wil kopen, neem er dan eentje die goed genoeg is voor 90 minuten.
Dat is de kern: gewoon doorvoetballen. Vertrouwen houden in je eigen spel en blijven zoeken naar de combinatie.
Al te lang wordt er bij Ajax gepraat over 'de lange bal'.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')