abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71788299
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.
En een alleen een arts mag iemand doodverklaren, en die zijn vaak alleen op de eerste hulp en niet bij een ambulance.
Ik denk dat je dat verwisseld met 'the golden hour', het eerste uur nadat je gewond bent geraakt, in dat uur is de kans het grootst dat je een zwaargewonde kan helpen ..

Of ze ook lijken in een ambulance naar het ziekenhuis brengen weet ik eigenlijk niet, maar dat je eerst ter plaatse behandelt/gestabiliseerd wordt voor vervoer, dat weet ik dus wel .. het zou me wat moois wezen als ze iedereen meteen maar in die auto laden en afvoeren ..

en zowaar, het staat nog in de wiki ook
quote:
De ambulance is tegenwoordig een rijdende Eerste Hulp-afdeling geworden, waar een diagnose wordt gesteld en een behandeling wordt gestart. Doel van de behandeling is de patiënt stabiel te maken zodat deze veilig vervoerd kan worden naar een ziekenhuis waar de verdere behandeling en genezing kan plaatsvinden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulance
pleased to meet you
pi_71788314
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is toch aannemelijk dat het een roofmoord was, beetje vreemd dat de politie nog steeds in het duister tast...
het ging gewoon om de benz
pi_71788834
quote:
'Soms wordt de urgentiearts gevraagd te vermelden dat de persoon op weg naar het ziekenhuis is overleden. In dat geval mag de ambulance het slachtoffer wel vervoeren.' Dit is inderdaad een praktijk die vaak toegepast wordt : men vraagt eigenlijk aan een arts om valsheid in geschriften te plegen, zodat een simpel praktisch probleem opgelost kan worden. Ik ben eigenlijk benieuw naar de reden waarom een ambulance niemand mag vervoeren die al overleden is...
Dit vond ik met google. Ik heb er weleens vaker over gehoord, het vervoeren van doden met een ambulance, maar wettelijk mag dit dus niet en moet er een lijkwagen komen om de overledene te vervoeren. Maar dat laatste neemt doorgaans veel tijd in beslag en daarom wordt er ook weleens gekozen voor de ambulance.
pi_71788926
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Barikat het volgende:
Als eerste wens ik heel veel sterkte aan de nabestaanden van Arzu.
Maak je niet druk. Wanneer het een Nederlander was geweest had je echt dezelfde reacties gezien. Denk zelfs begrip voor de dader.

Is ook volledig offtopic, maar snap je gevoel wel.
Speculeren over een moord is niet anders dan normaal hier op FOK! Veel willen weten waarom . Ze moet een aardige succesvolle vrouw zijn geweest, dus vraag jij je dubbel af waarom. Net als iemand zich afvroeg waarom die kleuterleidster vermoord was en de dader ook twee baby's vermoorde.

Voel je nu niet meteen aangevallen als turk zijnde. Die vrouw was Nederlandse Turk en had haar zaakjes goed voor elkaar dus alleen maar complimenten voor haar. De dader is een (van welke nationaliteit of kleur dan ook dan ook.)..een walgelijk wezen.

De beweegredenen van die dader vind ik dus ook weer interessant. Is het een gewone scooterdief? Is het een boze buur? Is het een afpersing? (dat soort praktijken leven hier gewoon...hoe je het ook wil ontkennen)

Waarom dus...wat zou het kunnen zijn dat iemand zo schofterig een succesvolle vrouw het succes niet gunt?

Ik ga echt niet politiek correct doen omdat de dader een Turk zou kunnen zijn. Net als ik niet politiek correct ga doen mocht de dader een autochtone blanke racist zijn.

Die van die Grijze wolven dacht ik eerst nog niet eens aan, maar zou dus net zo goed kunnen. Net als een racistische daad niet uitgesloten is, of een gewone beroving etc

Alleen maar wat zielig roepen zou de aandacht van de gebeurtenis (dit topic), die echt wel interessant is voor mij, zo laten zakken in de vergetelheid. Boeit je het niet? Post je niet. Simpel

Ik vind het wel heel erg dat die vrouw in de bloei van haar leven is vermoord. Ze zorgde toch ook voor werkplekken en was een voorbeeld voor veel vrouwen denk ik. (denk ik)

Ik hoop er toch wat meer over te horen dus.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:04:23 #125
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71788985
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Barikat het volgende:
een MOSLIM, een TÜRK, geboren en getogen in NEDERLAND!! MIJN LAND!
Oh wat een typisch mannetje ben jij De slachtofferrol zit je als gegoten of niet. Als je overigens in Nederland bent geboren en getogen ben je geen tuurk maar een Nederlander.

RIP aan de nabestaanden.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71789076
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Oh wat een typisch mannetje ben jij De slachtofferrol zit je als gegoten of niet. Als je overigens in Nederland bent geboren en getogen ben je geen tuurk maar een Nederlander.

-edit- zo 1998
Maak jij er ook even geen drama van. Totaal onbelangrijk. Gevoel is gevoel. Tegenargumenten helpen denk ik wat meer

[ Bericht 8% gewijzigd door Waterwereld op 11-08-2009 14:16:35 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_71790588
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verwisseld met 'the golden hour', het eerste uur nadat je gewond bent geraakt, in dat uur is de kans het grootst dat je een zwaargewonde kan helpen ..

Of ze ook lijken in een ambulance naar het ziekenhuis brengen weet ik eigenlijk niet, maar dat je eerst ter plaatse behandelt/gestabiliseerd wordt voor vervoer, dat weet ik dus wel .. het zou me wat moois wezen als ze iedereen meteen maar in die auto laden en afvoeren ..

en zowaar, het staat nog in de wiki ook
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulance
Ik weet dit omdat ik het zelf heb meegemaakt bij een vriend van me.
Die was ook meteen dood, hebben ze nog gereanimeerd en de hele mikmak (van de ambulance) en die hebben ze daarna alsnog meegenomen naar het ziekenhuis en daar hebben ze ook nog vanalles geprobeerd.
Zo wordt naar de familie verantwoord dat alles is geprobeerd iemand nog het leven te redden.
pi_71790615
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Misdrijf in de relationele sfeer? Het zou me niet verbazen.
En nu is haar man, die in Turkije verbleef, plotseling eigenaar? Die zal wel hoofdverdachte zijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:07:18 #129
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_71790764
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Picchia het volgende:

[..]

En nu is haar man, die in Turkije verbleef, plotseling eigenaar? Die zal wel hoofdverdachte zijn.
Waar haal je die info vandaan, de linker of rechter duim?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_71790999
Linker.
pi_71791460
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:47 schreef TitusPullo het volgende:
De dader schijnt de moord met volkomen kalmte te hebben gepleegd.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Er schijnen 2 personen op een motor te zijn weggereden, of dat getuigen of daders waren is nog onbekend...
Ja het zaakje stinkt. Daarom wordt er ook gelijk een heel mediacircus van gemaakt.

Waarschijnlijk was het gewoon een huurmoord. Als de man, met opvallende alibi en een motief, niet de opdracht heeft gegeven, dan kan het ook best zijn dat zij bijvoorbeeld geen beschermingsgeld of iets wilde betalen. Dat leeft ook onder (Turkse) ondernemers. Daar liggen de verdenkingen van rechercheur Picchia in ieder geval.

[ Bericht 11% gewijzigd door Picchia op 11-08-2009 15:56:05 ]
pi_71792284
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik weet dit omdat ik het zelf heb meegemaakt bij een vriend van me.
Die was ook meteen dood, hebben ze nog gereanimeerd en de hele mikmak (van de ambulance) en die hebben ze daarna alsnog meegenomen naar het ziekenhuis en daar hebben ze ook nog vanalles geprobeerd.
Zo wordt naar de familie verantwoord dat alles is geprobeerd iemand nog het leven te redden.
Zover ik weet is dat geen usance, dat doen ze alleen als ze denken dat er in het ziekenhuis nog wel middelen zijn om je terug te halen ..
pleased to meet you
pi_71792315
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:59 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Dit vond ik met google. Ik heb er weleens vaker over gehoord, het vervoeren van doden met een ambulance, maar wettelijk mag dit dus niet en moet er een lijkwagen komen om de overledene te vervoeren. Maar dat laatste neemt doorgaans veel tijd in beslag en daarom wordt er ook weleens gekozen voor de ambulance.
In dit geval wordt er gezegd dat ze in het ziekenhuis is overleden ..
pleased to meet you
pi_71792365
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Zover ik weet is dat geen usance, dat doen ze alleen als ze denken dat er in het ziekenhuis nog wel middelen zijn om je terug te halen ..
Nou, naar mijn ervaring is dat dus niet zo.
Ik denk dat ze zulke dingen ook eerder doen bij mensen die nog jong zijn, en plotseling overlijden. En nogmaals, een arts verklaart een persoon dood en dat gebeurd meestal in het ziekenhuis.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:01:24 #135
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71792383
Ik heb gehoord dat het om eerwraak ging.

jaja ISLAM = VREDE!!!!!
pi_71792415
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb gehoord dat het om eerwraak ging.
Bron?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:03:43 #137
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71792467
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Bron?

Een kennis van mijn vriendin woont daar in de buurt en dat zijn de geruchten die momenteel de ronde gaan.
Klinkt overigens aannemelijk.
pi_71792529
Ik werk zelf in de gezondheidszorg en als ik een patient vindt die is overleden mag ik niet zeggen dat deze overleden is. Ik mag het hooguit vermoeden, en moet dan een arts waarschuwen. Deze stelt vast dat de patient overleden is, en noteert het tijdstip dat dit geconstateerd is.
Ik denk nogmaals dat dat ook de reden is dat veel mensen 'officieel' in het ziekenhuis zijn overleden, terwijl dit meestal al eerder is.
Maar in het ziekenhuis is de arts. Die komt niet constateren dat iemand overleden is als deze midden op straat ligt.
pi_71792559
Het lijkt meer weloverwogen dan een simpele eerwraak imo. Ik geloof daar niet in.
pi_71792564
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een kennis van mijn vriendin woont daar in de buurt en dat zijn de geruchten die momenteel de ronde gaan.
Klinkt overigens aannemelijk.
Een kennis van m'n neef en daar de vriend van de zus van, bla, bla, bla.
Zullen we maar even wachten tot er officieel iets naar buiten is gebracht en de dader uberhaupt gepakt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')