Dat waren de koersen van vrijdag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Toen ik gisteren middag voor het laatst keek, stonden ze zelfs in de plus. Dik na de bekendmaking.
quote:De omzet en de productie van de Nederlandse industrie zijn in juni opnieuw flink gedaald, zij het op een vergelijkbaar niveau met de voorgaande maanden. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Ondernemers in de industrie behaalden in juni 25% minder omzet dan een jaar eerder. De afname ligt in dezelfde orde van grootte als die in de eerste vijf maanden van dit jaar. De lagere omzet in juni komt voor ruim de helft door lagere afzetprijzen.
Alle branches behaalden in juni minder omzet. In de aardolie-, chemische, rubber- en kunststofproducten industrie liep de omzet, met 37%, het meest terug. Deze branche kende de grootste daling van de afzetprijzen vergeleken met een jaar eerder. Ook de basismetaal- en metaalproductenindustrie en de transportmiddelenindustrie hadden een grotere omzetdaling dan gemiddeld. De voedings- en genotmiddelenindustrie kende met 9% de kleinste afname.
De afname van de omzet op de buitenlandse markt was vrijwel even groot als die op de binnenlandse markt.
De gemiddelde dagproductie van de Nederlandse industrie was in juni 13% lager dan in juni 2008. De afname ligt in dezelfde orde van grootte als die in de zes voorgaande maanden, aldus het CBS. De industrie levert al sinds de zomer van 2008 minder productie dan een jaar eerder.
In alle branches was de productie lager dan in juni 2008. In de voedings- en genotmiddelenindustrie was de afname met 4% het kleinst. De terugval was het grootst in de transportmiddelenindustrie, daar werd 33% minder geproduceerd dan een jaar eerder.
Handelsbalans van de UK is echt een drama. Ik snap ook niet waarom de pond het de laatste tijd zo goed doet. De pond gaat omvallen. Ondanks de recessie nog zo'n beetje hetzelfde handelstekort. UK is een drama.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:39 schreef RvLaak het volgende:
GBP Trade Balance Cijfer: -6.5B Verwachting: -6.3B Vorig cijfer: -6.2B
GBP DCLG HPI y/y Cijfer: -10.7% Verwachting: -11.8% Vorig cijfer: -12.7%
Huizenprijzen in de UK zijn dus weer (bijna) 11% gedaald tov vorig jaar...
quote:
Gaat helemaal niet lekker zo!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, ik bezit nog steeds mijn short posities van afgelopen vrijdag, dat gaat lekker zo!
AMG gaat naar de 0.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:41 schreef foetre het volgende:
[..]
Gaat helemaal niet lekker zo!!
Mijn AMG![]()
Zie het gewoon als een kans. Die koers van zo'n bedrijf zakt gewoon in het huidige sentiment, en fors. Het is nu eenmaal een volatiel aandeel. Verkoop er 1000 en koop voor hetzelfde geld er volgende week 1100 terug. Zo behaal je een beter rendement dan met dividend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:41 schreef foetre het volgende:
[..]
Gaat helemaal niet lekker zo!!
Mijn AMG![]()
Ik had al 50 % winst dus kan dat wel gaan doenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zie het gewoon als een kans. Die koers van zo'n bedrijf zakt gewoon in het huidige sentiment, en fors. Het is nu eenmaal een volatiel aandeel. Verkoop er 1000 en koop voor hetzelfde geld er volgende week 1100 terug. Zo behaal je een beter rendement dan met dividend.
Maar eerst 10, 15% eraf.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:44 schreef foetre het volgende:
[..]
Je vergeet een cijfer je bedoelde 60
Ik ga het wel doen, maar dan eerder voor een bedrag wat eventueel te missen valt. Zo rond de 1000 stuks. Ik verwacht vandaag en morgen nog wel een koerswisseling. In het slechtste geval raak ik 100 - 200 euro kwijt. Jammer dat er geen derivaten op VDM zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:52 schreef LXIV het volgende:
Er wordt toch nog volop gehandeld in VDM. Veel mensen die op 30 instappen en ze op 40 weer kwijt willen. Ik durft dat niet. Niemand wil VDM echt hebben, de kans dat er nog ooit een cent dividend uitbetaald wordt is bijna nul. LT gaat het naar een cent toe.
Toch zou ik het ook wel grapig vinden om er heel veel te kopen op een paar cent en dan gelijk te dumpen. Wie durft dat ook?
Ik zou al veel eerder verkocht hebben! 50% winst is enorm, daar moet je geld 10 jaar voor op de bank staan!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:46 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik had al 50 % winst dus kan dat wel gaan doen
Het is natuurlijk puur gokken, met meer kans op verlies dan op winst. Maar het is wel leuk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga het wel doen, maar dan eerder voor een bedrag wat eventueel te missen valt. Zo rond de 1000 stuks. Ik verwacht vandaag en morgen nog wel een koerswisseling. In het slechtste geval raak ik 100 - 200 euro kwijt. Jammer dat er geen derivaten op VDM zijn.
Dat is zeker zo helaas heb ik niet voor me hele banksaldo amg gekochtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou al veel eerder verkocht hebben! 50% winst is enorm, daar moet je geld 10 jaar voor op de bank staan!
Hmm, die vraag van; "How low will it go?" is voor mij echt natte vingerwerk. Ik zal eerst nog wat verder onderzoek doen wie vooral de groot aandeelhouders zijn, voordat er straks weer een op de grote rode knop drukt en een mega order er door heen druktquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk puur gokken, met meer kans op verlies dan op winst. Maar het is wel leuk.
Maar nu staat het nog te hoog. Straks op acht cent wil ik er wel 10.000 kopen ofzo. Voor de fun. Heb ik met Heijmans ook gedaan.
Dat is achteraf. Ik heb ook spijt wanneer ik van een stijgend aandeel niet meer gekocht heb. Maar toendertijd was het wel verstandig want je moet nooit op één paard gokken. Het had ook kunnen gaan dalen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:48 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat is zeker zo helaas heb ik niet voor me hele banksaldo amg gekocht
5 of 10% van het EV lijkt me een reele koers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, die vraag van; "How low will it go?" is voor mij echt natte vingerwerk. Ik zal eerst nog wat verder onderzoek doen wie vooral de groot aandeelhouders zijn, voordat er straks weer een op de grote rode knop drukt en een mega order er door heen drukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |