Je moet je visie niet baseren op individuele aandelen (behalve op goed dividendbetalende aandelen). Als je visie over de economie negatief is, en daarmee de aandelenbeurs moet je gewoon verkopen. Als alles down gaat, gaat alles down, de een alleen iets minder dan de andere. En visa versa.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm, ik ben aan't denken wat ik moet doe met UMI. Gezien de huidige stand kan ik ermee 2 faillisementen financieren als ik ze verkoop.
Iemand enig licht op wat die sector (metalen, 'materiaaltechnologie') tussen nu en volgend jaar mei kan doen?
'T is niet dat ik 't bedrijf niet vertrouw, maar de koersevolutie lijkt mij riskant steil...
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:04 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
JA MAAR IK HEB ZE TOCH GEKOCHT!!!!11!!!eins
Wil je zeggen dat je short zit, pberends?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Je moet je visie niet baseren op individuele aandelen (behalve op goed dividendbetalende aandelen). Als je visie over de economie negatief is, en daarmee de aandelenbeurs moet je gewoon verkopen. Als alles down gaat, gaat alles down, de een alleen iets minder dan de andere. En visa versa.
Mm, oké, zit wel wat in...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Je moet je visie niet baseren op individuele aandelen (behalve op goed dividendbetalende aandelen). Als je visie over de economie negatief is, en daarmee de aandelenbeurs moet je gewoon verkopen. Als alles down gaat, gaat alles down, de een alleen iets minder dan de andere. En visa versa.
Berends maakt het onderscheid tussen LT blijven zitten en berekend 'gokken'/inspelen op heel korte termijn denk ik, niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat je short zit, pberends?
Ik ben begonnen met langzaamaan langlopende putjes te kopen, maar ik koop graag op een lager niveau bij. Dus de AEX zie ik het liefst naar de 300 of 325 schietenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat je short zit, pberends?
Fucking nice dat zij de rekening bij de beleggers hebben gezet. Zou ING eens moeten doen, stelletje lamzakken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat ik trouwens héél sterk vind; http://www.google.com/finance?q=EBR%3AABI
Snap niet hoe je jezelf in putje economische crisis zo in de schulden kan steken voor een enorm risicovolle overname en er zo mooi uitkomen. Koers is van 11 naar 27 gegaan... Fucking nice voor diegene die het aandurfden...
USG People NVquote:13-08-2009 16:30:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De koersdoelen op de aandelen Randstad en USG People zijn verhoogd naar respectievelijk EUR16,75 en EUR7,50 van EUR13,40 EUR5,50.
Moet je niet eens gaan cashen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb twee weken geleden een grove fout gemaakt. Dacht ik flink wat aandelen Paccard (moederbedrijf DAF) ingekocht te hebben (PCAR), blijk ik aandelen Pacer (PACR) te hebben ingeslagen, een bedrijf dat - of all things - goederen vervoert...
Geluk bij een ongeluk: het aandeel is binnen twee weken met 94% gestegen. Nu gebeurt het me nooit dat ik zo'n fout maak, maar ook nooit dat een aandeel zo verschrikkelijk hard omhoog gaat.
Kan wel zeggen dat ik al twee dagen lang watertandend naar de koersen aan het kijken ben.
Hmmm, sinds ik vol trots gepost heb, is de fut er een beetje uit gelopen. Maar dit zou wel eens de klapper van het jaar kunnen worden...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Moet je niet eens gaan cashen?
Don't push it dude, 100% rendement op 10 dagen valt sowiezo terug, tenzij 't overgenomen wordt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hmmm, sinds ik vol trots gepost heb, is de fut er een beetje uit gelopen. Maar dit zou wel eens de klapper van het jaar kunnen worden...
Macro-cijfers bepaald ook niet de beurs / valuta, je zou er eigenlijk niet naar moeten kijken om ruis te voorkomenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:04 schreef pberends het volgende:
Grappig fenomeen: dollar die zwakker wordt (door de "slechte" cijfers).
De dollar zou juist fors moeten aansterken want het handelstekort wordt lager en lager door minder consumentenuitgaven. Beleggers snappen helemaal niets van financiële markten.
Ja nee, dat handelstekort is maar één factor en bovendien zou het eerst in een overschot moeten omslaan voor er daadwerkelijk sprake is van versterking. De totale schulden onder de dollar blijven toenemen en die schulden worden steeds riskanter, de Amerikaanse economie (en daarmee de verdiencapaciteit die de schulden moet aflossen) loopt nog immer achteruit, en ondertussen loopt de geldhoeveelheid en daarmee het risico op toekomstige inflatie gestaag op. Het enige argument voor versterking van de dollar is de prijsdeflatie, maar die vertaalt zich nog niet in stijgende consumptie (laat staan in dalende aandelenkoersen!).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:04 schreef pberends het volgende:
Grappig fenomeen: dollar die zwakker wordt (door de "slechte" cijfers).
De dollar zou juist fors moeten aansterken want het handelstekort wordt lager en lager door minder consumentenuitgaven. Beleggers snappen helemaal niets van financiële markten.
Prachtig deze ventquote:Aegon lanceert de aandelenuitgifte bij de publicatie van de halfjaarcijfers, omdat het een "mooi moment" in de markt is, zegt chief executive officer Alex Wynaendts donderdag.
Er heeft dus iemand aandelen Aegon gekocht voor ¤5,25quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:25 schreef pberends het volgende:
Aegon: aandelenuitgifte EUR 1 miljard voltooid 20:20:00
Aegon: aandelenuitgifte prijs NL aandelen EUR5,25 20:20:00
Aegon: aandelenuitgifte prijs VS aandelen $7,50 20:20:00
Aegon.
Had gelijk 3 miljard gedaan. Beleggers vinden het leuk!
Waarom volgt ING niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |