abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71851368
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm, ik ben aan't denken wat ik moet doe met UMI. Gezien de huidige stand kan ik ermee 2 faillisementen financieren als ik ze verkoop.

Iemand enig licht op wat die sector (metalen, 'materiaaltechnologie') tussen nu en volgend jaar mei kan doen?

'T is niet dat ik 't bedrijf niet vertrouw, maar de koersevolutie lijkt mij riskant steil...
Je moet je visie niet baseren op individuele aandelen (behalve op goed dividendbetalende aandelen). Als je visie over de economie negatief is, en daarmee de aandelenbeurs moet je gewoon verkopen. Als alles down gaat, gaat alles down, de een alleen iets minder dan de andere. En visa versa.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 16:12:39 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71851373
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:04 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

JA MAAR IK HEB ZE TOCH GEKOCHT!!!!11!!!eins
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71851503
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Je moet je visie niet baseren op individuele aandelen (behalve op goed dividendbetalende aandelen). Als je visie over de economie negatief is, en daarmee de aandelenbeurs moet je gewoon verkopen. Als alles down gaat, gaat alles down, de een alleen iets minder dan de andere. En visa versa.
Wil je zeggen dat je short zit, pberends?
pi_71851536
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Mm, oké, zit wel wat in...
Cijfers zijn ruis enz, klopt wel.

Eigenlijk heb ik gewoon moeite om stil te blijven zitten. Als 't niet snel genoeg gaat druk ik nogal snel op verkoop. Als 't te snel gaat blijkbaar ook.
In ieder geval denk ik dat ik wacht tot volgend resultatenseizoen. Bloedbad ftw .
pi_71851574
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Berends maakt het onderscheid tussen LT blijven zitten en berekend 'gokken'/inspelen op heel korte termijn denk ik, niet?
pi_71851626
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met langzaamaan langlopende putjes te kopen, maar ik koop graag op een lager niveau bij. Dus de AEX zie ik het liefst naar de 300 of 325 schieten . T/m expiratie ben ik verder neutraal. Voor het najaar ben ik bearish, en op langere termijn extreem bearish.
pi_71851718
Wat ik trouwens héél sterk vind; http://www.google.com/finance?q=EBR%3AABI

Snap niet hoe je jezelf in putje economische crisis zo in de schulden kan steken voor een enorm risicovolle overname en er zo mooi uitkomen. Koers is van 11 naar 27 gegaan... Fucking nice voor diegene die het aandurfden...
pi_71851793
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat ik trouwens héél sterk vind; http://www.google.com/finance?q=EBR%3AABI

Snap niet hoe je jezelf in putje economische crisis zo in de schulden kan steken voor een enorm risicovolle overname en er zo mooi uitkomen. Koers is van 11 naar 27 gegaan... Fucking nice voor diegene die het aandurfden...
Fucking nice dat zij de rekening bij de beleggers hebben gezet. Zou ING eens moeten doen, stelletje lamzakken.
pi_71851907
quote:
13-08-2009 16:30:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De koersdoelen op de aandelen Randstad en USG People zijn verhoogd naar respectievelijk EUR16,75 en EUR7,50 van EUR13,40 EUR5,50.
USG People NV
9,669 ( 16:32 ) 0,1310 / 1,37%

Randstad Holding NV
26,775 ( 16:32 ) 0,5350 / 2,04%

Lekker op tijd jongens.
pi_71852616
Ik heb twee weken geleden een grove fout gemaakt. Dacht ik flink wat aandelen Paccar (moederbedrijf DAF) ingekocht te hebben (PCAR), blijk ik aandelen Pacer (PACR) te hebben ingeslagen, een bedrijf dat - of all things - goederen vervoert...

Geluk bij een ongeluk: het aandeel is binnen twee weken met 94% gestegen. Nu gebeurt het me nooit dat ik zo'n fout maak, maar ook nooit dat een aandeel zo verschrikkelijk hard omhoog gaat.

Kan wel zeggen dat ik al twee dagen lang watertandend naar de koersen aan het kijken ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 13-08-2009 17:20:58 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71853193
OMFG .
Nice .

Maar om het nu een grove fout te noemen.... Gewoon ja; ik wist dat dit obscure bedrijfje ging stijgen. Balls heh .
  donderdag 13 augustus 2009 @ 17:20:47 #288
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71853223
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb twee weken geleden een grove fout gemaakt. Dacht ik flink wat aandelen Paccard (moederbedrijf DAF) ingekocht te hebben (PCAR), blijk ik aandelen Pacer (PACR) te hebben ingeslagen, een bedrijf dat - of all things - goederen vervoert...

Geluk bij een ongeluk: het aandeel is binnen twee weken met 94% gestegen. Nu gebeurt het me nooit dat ik zo'n fout maak, maar ook nooit dat een aandeel zo verschrikkelijk hard omhoog gaat.

Kan wel zeggen dat ik al twee dagen lang watertandend naar de koersen aan het kijken ben.
Moet je niet eens gaan cashen?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71853261
Zou 't ook wel doen... Toen ik mijn speculatieve waarde kocht stond ik op 3 dagen tijd 60% hoger, nu 30% onder de aankoopkoers. Zo'n bedrijfjes zijn volatiel... -> in en uit springen is de boodschap.
pi_71853275
Reed is weer niet omhoog te krijgen de afgelopen dagen. Ik vrees het ergste voor het nadeel dit najaar.
pi_71853278
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:20 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Moet je niet eens gaan cashen?
Hmmm, sinds ik vol trots gepost heb, is de fut er een beetje uit gelopen. Maar dit zou wel eens de klapper van het jaar kunnen worden...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71853380
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hmmm, sinds ik vol trots gepost heb, is de fut er een beetje uit gelopen. Maar dit zou wel eens de klapper van het jaar kunnen worden...
Don't push it dude, 100% rendement op 10 dagen valt sowiezo terug, tenzij 't overgenomen wordt.
pi_71853465
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:04 schreef pberends het volgende:
Grappig fenomeen: dollar die zwakker wordt (door de "slechte" cijfers).

De dollar zou juist fors moeten aansterken want het handelstekort wordt lager en lager door minder consumentenuitgaven. Beleggers snappen helemaal niets van financiële markten.
Macro-cijfers bepaald ook niet de beurs / valuta, je zou er eigenlijk niet naar moeten kijken om ruis te voorkomen
pi_71855961
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:04 schreef pberends het volgende:
Grappig fenomeen: dollar die zwakker wordt (door de "slechte" cijfers).

De dollar zou juist fors moeten aansterken want het handelstekort wordt lager en lager door minder consumentenuitgaven. Beleggers snappen helemaal niets van financiële markten.
Ja nee, dat handelstekort is maar één factor en bovendien zou het eerst in een overschot moeten omslaan voor er daadwerkelijk sprake is van versterking. De totale schulden onder de dollar blijven toenemen en die schulden worden steeds riskanter, de Amerikaanse economie (en daarmee de verdiencapaciteit die de schulden moet aflossen) loopt nog immer achteruit, en ondertussen loopt de geldhoeveelheid en daarmee het risico op toekomstige inflatie gestaag op. Het enige argument voor versterking van de dollar is de prijsdeflatie, maar die vertaalt zich nog niet in stijgende consumptie (laat staan in dalende aandelenkoersen!).

Al met al, even terug naar die bearmarket rally, daar klopt natuurlijk geen reet van, ik denk dat ik dat wel mag concluderen. Het grootste gemis vind ik dat niet duidelijk is wie de kopers zijn in deze markt. Insiders zijn als gekken aan het cashen, Jan-met-de-Cap zit met zijn laatste restje pensioenvoorziening op de camping vakantie te vieren, van institutionele beleggers mag je verwachten dat ze hun lesje geleerd hebben, kortom WELKE GEK is er aan het kopen en rendementen van 97% aan het maken? Het klopt niet, het hoort niet, de hele boel had allang ingestort moeten zijn.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:21:27 #296
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_71856132
hehe amg toch weer upppppp!!!!!!
pi_71857841
Aegon: aandelenuitgifte EUR 1 miljard voltooid 20:20:00
Aegon: aandelenuitgifte prijs NL aandelen EUR5,25 20:20:00
Aegon: aandelenuitgifte prijs VS aandelen $7,50 20:20:00

Aegon .

Had gelijk 3 miljard gedaan. Beleggers vinden het leuk!

Waarom volgt ING niet?
pi_71857884
quote:
Aegon lanceert de aandelenuitgifte bij de publicatie van de halfjaarcijfers, omdat het een "mooi moment" in de markt is, zegt chief executive officer Alex Wynaendts donderdag.
Prachtig deze vent .
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:32:19 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71858040
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:25 schreef pberends het volgende:
Aegon: aandelenuitgifte EUR 1 miljard voltooid 20:20:00
Aegon: aandelenuitgifte prijs NL aandelen EUR5,25 20:20:00
Aegon: aandelenuitgifte prijs VS aandelen $7,50 20:20:00

Aegon .

Had gelijk 3 miljard gedaan. Beleggers vinden het leuk!

Waarom volgt ING niet?
Er heeft dus iemand aandelen Aegon gekocht voor ¤5,25
Als ik ING was dan zou ik ook gauw een mega emissie doen op ¤10, nu het nog kan...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:36:02 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71858150
Allemaal ondergebracht bij institutionele beleggers. Nou ja, 1 miljard is natuurlijk ook niet zo veel.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')