Afgelopen dinsdag ben ik naar Thermen Tilburg geweest. Dit was mijn 2e sauna bezoek, mijn 1e was sauna Devarana in Den Bosch.
Bij binnenkomst kregen we een sleutel voor een kluis, deze moesten we na het omkleden bij de bar inleveren en toen konden we beginnen, maar het was even zoeken hoe we bij de sauna's moesten komen, maar na wat rondkijken was dat gelukt.
Het eerste wat me opviel was dat het druk was (in vergelijking met Den Bosch, maar ik denk dat dat komt omdat Den Bosch groter is). Er was geen plattegrond dus we moesten zoeken wat wat was. Gelukkig staat bij elke suana een omschrijving.
De eerste sauna die we deden was buiten, we liepen naar binnen, en er stond "stilte sauna" op het bord maar er werd vollop gepraat, we waren binnengelopen bij een opgieting. Ik vond het een beetje raar dat er dus niets voor de deur stond aangegeven, anders waren we daar dus niet naar binnen gegaan.
In het restaurant een drankje op, de bediening is vriendelijk, niet zo heel snel, maar niet storend langzaam. Er staat een wand met tijdschriften met van alles wat. Buiten mag je roken en er is ook een rokerslounge met verwarming.
Beneden vind je een rozensauna (lekker geur van rozen), bio-sauna (vier verschillende kleuren wisselen elkaar af, op een bordje staat aangegeven waar elke kleur goed voor is, of het werkt weet ik niet), finse stiltesauna (niet in geweest), kruidenbad (warm en geurend naar dennen en gloor), zoutbadden (1persoonsbaden maar niet echt diep en ik had niet het idee dat ik kon drijven), turks stoombad (erg warm en aangenaam), bubbelbaden, zwembad en een panoramasauna (niet gedaan). En een behoorlijk heet voetenbad wat ik ook vrij klein vond voor een drukke dag.
Er is een warme douche hoek, en een koude douche hoek. Je moet dus na elke sauna een stukje lopen, dit heeft als voordeeel dat je al lopend wat kan afkoelen, nadeel is dat iedereen daar dus heen loopt en je dus soms moet wachten om te koelen.
Boven zijn nog wat sauna's: infra-rood (korte en lange golf) en een zoutkristallensauna (beetje slecht afgewerkt maar aangenaam, al had ie warmer gemogen.)
Het eten was goed, niet heel bijzonder maar wel lekker.
Ik ben het toch gaan vergelijken met Devarana, en dat blijft een topper omdat je daar in elke sauna wat te zien is. Tilburg was leuk, maar minder luxe uitstraling, zeker voor herhaling vatbaar
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM