Vorige week zaterdag na lange tijd weer eens naar Elysium geweest.
We waren nieuwschierig naar de nieuwe hammam en kelo sauna.
Het was er vreselijk druk, nou ben ik vaak in Elysium geweest, maar zo druk heb ik het er nog nooit gezien, het duurde een half uur voordat we uberhaupt naar binnen konden.
We hadden de nieuwe entree en kleedkamers wel al eens gezien, maar het lagune gedeelte, de amethist sauna, kelo sauna en hammamruimte hadden we nog niet gezien. Het ziet er echt geweldig uit. We zijn meteen in de amethist sauna geweest, en dat is een lekkere sauna om mee te beginnen, niet superheet. Wel jammer dat je je niet direct in de buurt kan afkoelen, je moet best zoeken naar een douche en een dompelbad is niet in de buurt. Toen naar de lagune. Geen tijd voor een sauna (want we hadden lunchbuffet) dus maar even in het bad met waterval. Niet spectaculair ofzo, wel mooi om te zien en lekker ruim. In dezelfde hoek is er een dompelbad en een sneeuwcabine (ook nieuw). Na de lunch naar de marakeshsauna (druk! maar zo mooi, helaas niet zo heet..) en een infrarood (ben ik niet zo'n fan van, mijn vriendinnen wel) was het tijd voor mn hotstone massage van 25 minuten. Erg fijn. Meteen daarna had ik een facial. Dat was ook weer fijn, dat is het eigenlijk altijd wel bij Elysium. Daarna even relaxen in de opgeknapte relaxruimte en door naar de hammam. We hadden zelf olijfzeep en scrubhandschoen mee.Wat een mooie ruimte is dat! We hebben elkaar ingezeept, gescrubt en overgoten met water en daarna in het stoombad met citrusgeur

. We zijn hier al met al wel ruim een uur zoet geweest. We waren met zn vieren en dit is een erg fijne ruimte om lekker te kletsen en ondertussen te scrubben en te zepen. Daarna naar het restaurant en we hadden het plan om later nog een opgieting te doen, helaas waren we doodmoe en zijn we na het eten gaan douchen en aankleden. Dus....Het is erg mooi geworden, vooral de hammam is een aanwinst en de kelosauna ziet er lekker ruim uit (daar worden opgietingen gedaan). Minpunt blijven de restaurants. Keuze is beperkt, het duurt allemaal erg lang en de bediening is niet vriendelijk. Al met al weer een heerlijk dagje. Door de 2 behandelingen hebben we niet zo veel sauna's gedaan, maar we zijn wel heerlijk vertroeteld!