Zaterdag ben ik voor het eerst naar de Zwaluwhoeve geweest. Vanwege negatieve verhalen van veel andere saunagangers heb ik me daar altijd nog van weten te weerhouden, maar deze keer had ik via vakantieveilingen.nl gratis kaartjes gekregen, dus het leek me een goede kans om toch zelf eens te kijken. Samen met een vriend die nog nooit in een sauna geweest was zijn we er heen gegaan, van 13.00 tot 24.00 uur, dus een behoorlijk lange tijd.
En ik moet zeggen, ik heb er een prima dag gehad. Ja het was druk, maar dat is overal wel in de weekends. Maar genoeg ruimte in de sauna's. We hadden vooraf geen kaartjes voor het dinerbuffet gekocht, en dat was wel een goede beslissing denk ik, dan moet je in de rij gaan staan en bij een buffet eet je ook altijd teveel, wat niet fijn is als je daarna nog de sauna in gaat.
Verder vond ik het sauna aanbod prima, alleen jammer dat er niet echt heel hete sauna's waren, de warmste was zo'n 80 graden. Nadeeel was wel dat het erg druk was voor de opgietingen, maar als je vantevoren 15 min ging wachten bij de ingang, dan kon je naar binnen.
De middagopgietingen vond ik ok, maar hadden we wat heftiger gekund. Er was ook een honingronde, nadeel daar vond ik dat ze de honing buiten uitdelen aan het einde van de pauze tussen de twee rondes, zodat je het op je koude lichaam moest insmeren. Bij de saunadrome in Putten ben ik gewend dat ze na 5 min in het tweede deel de (warm geworden) honing uitdelen, dit smeert lekkerder.
De opgieting van 10 uur 's avonds noemden ze de 'die-hard' opgieting, en deze was idd wat heftiger, al was het nog makkelijk vol te houden vond ik.
Groot pluspunt van de zwaluwhoeve vond ik de verschillende bubbelbaden buiten, en ook de grote ronde ton/ zwembad was erg lekker.
Kortom, leuk om eens naar toe te gaan, vooral als de toegang gratis is!