abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71749587
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:40 schreef For_now het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat hij er zo makkelijk van af komt.
Je kan van alles in die voorwaarden zetten maar de wet is toch iets sterker dan dat dacht ik zo.
Kan kloppen, maar er is een verschil tussen wettelijk gelijk hebben en gelijk krijgen. Denk aan voorwaarden die een ' normale' winkel aangeeft die in strijd zijn met het consumentenrecht. O.a. het beperken van garantie etc.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:42 schreef FANN het volgende:

[..]


Ik heb gemailt en het contactformulier op de website gebruikt, zoals gemeld in de OP.
Do your worst, for I will do mine..
pi_71749660
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:50 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]


Ik heb gemailt en het contactformulier op de website gebruikt, zoals gemeld in de OP.
o jah... nah.... ik zou gewoon bellen... of staat dat ook in die OP die was een beetje lang
pi_71749661
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:50 schreef Peter het volgende:
Dat het langer duurt dan de indicatie bij dat artikel.. tja, dat kan.. misschien heeft de post wel een pakketje weggemaakt of is de verzender ziek, wachten ze op de leverancier, tijdelijk niet voorradig etc. etc.
Wat staat er in de voorwaarden over maximale leveringstermijn?
Dat zou goed mogelijk kunnen zijn, daarom hoor je mij ook niemand beschuldigen van oplichting oid. Wat hun leveringsvoorwaarden betreft, daarin staat dat alsde levering dusdanig is dat er redelijkerwijs niet verlangd kan worden dat de klant de overeenkomst in stand laat, dat die dan beeindigd kan worden.

Dan is het maar de vraag wat hun verstaan onder redelijkerwijs. Ik zou zelf denken aan 30 dagen, een termijn die wel vaker gehanteerd wordt (maar voor zover ik weet niet wettelijk is).
Do your worst, for I will do mine..
pi_71749687
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:54 schreef FANN het volgende:

[..]

o jah... nah.... ik zou gewoon bellen... of staat dat ook in die OP die was een beetje lang
Mjah klopt, op een of de andere manier worden die stukjes bij mij altijd behoorlijk lang. Op hun website staat geen telefoonnummer, maar bij ' contact' wordt aangewezen op zo'n contactformulier.
Do your worst, for I will do mine..
pi_71749722
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:54 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

Dat zou goed mogelijk kunnen zijn, daarom hoor je mij ook niemand beschuldigen van oplichting oid. Wat hun leveringsvoorwaarden betreft, daarin staat dat alsde levering dusdanig is dat er redelijkerwijs niet verlangd kan worden dat de klant de overeenkomst in stand laat, dat die dan beeindigd kan worden.

Dan is het maar de vraag wat hun verstaan onder redelijkerwijs. Ik zou zelf denken aan 30 dagen, een termijn die wel vaker gehanteerd wordt (maar voor zover ik weet niet wettelijk is).
http://www.armande.net/regelgeving_internetshops.html
pi_71749899
De beste tip tot nu toe, dien gewoon alvast een klacht in bij PayPal. Dan wordt het geld van hun even bevroren van hun rekening. Op die manier weten ze dat het je menis is en heb je ook een manier om te communiceren.
pi_71750032
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:54 schreef EdmondDantes het volgende:
Dan is het maar de vraag wat hun verstaan onder redelijkerwijs. Ik zou zelf denken aan 30 dagen, een termijn die wel vaker gehanteerd wordt (maar voor zover ik weet niet wettelijk is).
Die termijn is wel wettelijk.
quote:
Ja en
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71750260
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:26 schreef r_one het volgende:


[..]

Ja en
Ja wat en

ik gaf gewoon even de website door met de wetregelgeving van webshops

misschien dat TS daar wat aan heeft, mag dat ook al niet meer

ik ging trouwens slapen

succes TS !
pi_71750293
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:50 schreef FANN het volgende:
Ja wat en

ik gaf gewoon even de website door met de wetregelgeving van webshops

misschien dat TS daar wat aan heeft, mag dat ook al niet meer

ik ging trouwens slapen

succes TS !
Jouw link is verre van compleet en noemt slechts de afkoelingsperiode. En die is bij TS niet aan de orde.

Kortom, je mag van mij van alles maar hier heeft TS geen ruk aan.

Welterusten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71750306
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Jouw link is verre van compleet en noemt slechts de afkoelingsperiode. En die is bij TS niet aan de orde.

Kortom, je mag van mij van alles maar hier heeft TS geen ruk aan.

Welterusten.
geef jij hem dan even de complete link...

slaap lekker ........
pi_71750331
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef FANN het volgende:
geef jij hem dan even de complete link...

slaap lekker ........
daar vroeg TS helemaal niet naar...

r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71751480
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:47 schreef EdmondDantes het volgende:
Ik heb iets meer dan 2 weken geleden besteld. De levertijd volgens hun website zou 10 - 15 dagen zijn.
Misschien hebben ze het over werkdagen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71751495
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef FANN het volgende:

[..]

geef jij hem dan even de complete link...

slaap lekker ........
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977

"Wet koop op afstand"
quote:
Uitvoering van de overeenkomst
De verkoper moet binnen dertig dagen na de bestelling het product of de dienst leveren, tenzij hierover expliciet een andere afspraak is gemaakt. Als de bestelling niet kan worden geleverd, moet de verkoper je daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen terugstorten. De verkoper mag alleen een product of dienst leveren van gelijke kwaliteit en prijs als deze mogelijkheid van tevoren is genoemd.
dus maximaal 30 dagen heeft de verkoper de tijd om wat te leveren....
pi_71895064
als dit bij de pabo besteld is dat duurt altijd wel lang tot het geleverd word, en die hebben ook geen tel nr. alleen contactformulier maar daar reageren ze meestal wel op, alleen de levertijd duurt bij hun lang.
pi_71896681
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 07:07 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het over werkdagen?
Zou kunnen, maar die periode zou dan inmiddels verstreken zijn, en nog steeds geen pakketje.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 07:13 schreef mschol het volgende:

[..]

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977

"Wet koop op afstand"
[..]

dus maximaal 30 dagen heeft de verkoper de tijd om wat te leveren....
Dat wist ik niet, thanks voor de tip!
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 04:08 schreef angel25808 het volgende:
als dit bij de pabo besteld is dat duurt altijd wel lang tot het geleverd word, en die hebben ook geen tel nr. alleen contactformulier maar daar reageren ze meestal wel op, alleen de levertijd duurt bij hun lang.
Het pakketje komt niet van de pabo. Die leveren inderdaad niet bepaald snel, maar zijn wel vrij goed te bereiken.

Ik heb enkele dagen geleden nog een keer een e-mail gestuurd naar het e-mailadres van de Paypal rekening, maar tot dusver geen reactie.
Do your worst, for I will do mine..
pi_71897656
Ik neem aan dat de aangegeven levertijd nu ruimschoots is overschreden....
Wat ga je er nu aan doen?
pi_71898325
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:57 schreef Anchor het volgende:
Ik neem aan dat de aangegeven levertijd nu ruimschoots is overschreden....
Wat ga je er nu aan doen?
Aangezien in hun algemene voorwaarden aangegeven staat dat de levertijd slechts een indicatie is kan ik er nu weinig aan doen. Als ik het goed begrepen heb zijn ze pas nalatig als ze niet binnen 30 dagen leveren (uitgaande van de wet koop op afstand).
Do your worst, for I will do mine..
pi_71898430
Eng hè, bellen
pi_71898442
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:34 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

Aangezien in hun algemene voorwaarden aangegeven staat dat de levertijd slechts een indicatie is kan ik er nu weinig aan doen. Als ik het goed begrepen heb zijn ze pas nalatig als ze niet binnen 30 dagen leveren (uitgaande van de wet koop op afstand).
Maar ondertussen reageren ze nog steeds niet op je vragen, toch?
Mocht het 'uiteindelijk' misgaan, zou je dan wel willen aangeven om welke shop het gaat?
Succes ermee iig.
pi_71898891
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef kikoooooo het volgende:
Eng hè, bellen
OMG!! Je hebt een telefoon uitgevonden die mensen kan bellen zonder dat je hun nummer hebt! Vergeet je niet even het patentje aan te vragen enzo?

Bellen gaat vrij lastig als je geen telefoonnummer van ze hebt.

Moeilijk hè, lezen...
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef Anchor het volgende:

[..]

Maar ondertussen reageren ze nog steeds niet op je vragen, toch?
Mocht het 'uiteindelijk' misgaan, zou je dan wel willen aangeven om welke shop het gaat?
Succes ermee iig.
De eerste reactie van hen op een e-mail van mij moet ik nog krijgen. Wat klantenservice betreft zullen ze bij mij geen punten scoren. Ik kan best begrijpen dat ze het even druk hebben of dat ze zelf zitten te wachten op een leverancier of wat dan ook, maar ik zou het op prijs stellen als ze dat dan ook even terugkoppelen.

Ik heb nog een klein sprankje hoop dat het pakje alsnog binnen komt, maar mocht ik het volgende week nog niet hebben dan maak ik een geschil aan via Paypal, laat ze maar aantonen dat ze het verzonden hebben.

Mocht het niet netjes aflopen dan wil ik best even melden om welke webshop het gaat.
Do your worst, for I will do mine..
pi_71898955
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:01 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

OMG!! Je hebt een telefoon uitgevonden die mensen kan bellen zonder dat je hun nummer hebt! Vergeet je niet even het patentje aan te vragen enzo?

Bellen gaat vrij lastig als je geen telefoonnummer van ze hebt.

Moeilijk hè, lezen...
[..]
Met een beetje slim googlen, of sidn.nl gebruiken moet je vast een heel eind kunnen komen.
pi_71899100
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:04 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met een beetje slim googlen, of sidn.nl gebruiken moet je vast een heel eind kunnen komen.
Googlen heb ik geprobeerd, daar kom ik niet veel verder mee. Sidn.nl is wel een goede tip! Het is een .com website, dus ik heb even gekeken bij whois.net, en nu heb ik wat contactinfo!

Dus toch bedankt enzo!
Do your worst, for I will do mine..
pi_71902065
Als een webshop niet eens fatsoenlijk een telefoonnummer op zijn website heeft zou ik er nieteens bestellen.
pi_71902915
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:30 schreef Man_of_Aran het volgende:
Als een webshop niet eens fatsoenlijk een telefoonnummer op zijn website heeft zou ik er nieteens bestellen.
Dat is voor mij niet direct een reden om er niets te kopen. Er zijn genoeg 'grote' bedrijven die hun telefoonnummer bewust niet op hun website zetten.

Ik kijk meestal of de website er goed uitziet, geen rare taalfouten en of er slechte ervaringen te vinden zijn.

Het feit dat je met paypal kunt betalen werkt bij mij ook wel, die schijnen een vrij goede kopersbescherming te hebben.
Do your worst, for I will do mine..
pi_72021054
Toch even een update, ik heb vanmiddag uiteindelijk toch nog mijn pakketje mogen ontvangen! Weliswaar niet binnen de door hen aangegeven levertijd, maar beter laat dan nooit. Het pakje was overigens wel lichtelijk beschadigd (ingescheurd), maar de spullen zijn gelukkig niet beschadigd.

Ondanks dat mijn bestelling uiteindelijk toch terecht is gekomen neem ik het hen niet in dank af dat ze nooit gereageerd hebben op de e-mails die ik gestuurd heb. Het had hen gesierd als ze even hadden laten weten dat ze het druk hadden (of wat voor reden dan ook), en dat daardoor de levering iets langer op zich kon laten wachten. In dit geval uiteindelijk niet zo’n probleem, maar ik wil niet weten hoe ze dan omgaan met retouren of klachten.

Waarom een track & trace nummer niet is verstrekt is me nog steeds niet duidelijk, het track & trace nummer staat wel op het pakketje. Dan had ik in ieder geval geweten dat het onderweg was en had ik het kunnen controleren.

Aangezien ik uiteindelijk mijn spullen heb gekregen vindt ik het niet nodig hun naam door het slijk te halen, aangezien het enige verwijt wat ik ze kan maken een gebrek aan klantvriendelijkheid is. De bestelling is immers (net) binnen de wettelijke termijn van 30 dagen geleverd en in hun voorwaarden staat aangegeven dat de opgegeven levertermijn slechts een indicatie is.

Voor degenen die het topic gevolgd hebben, mocht je geen telefoonnummer vinden op de website waar je kleding wil bestellen, ga dan niet blind op de aangegeven levertijd..
Do your worst, for I will do mine..
pi_72037598
Fijn dat je het toch nog hebt ontvangen. Ondanks het slechte bereik van deze partij zou het ook goed kunnen dat de vertraging is opgelopen bij het verzenden ervan, oftewel; de luchtpost cq TNT. Maar dat zouden teveel toevalligheden bij elkaar zijn denk ik.

Bedankt voor de update.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')