Kan kloppen, maar er is een verschil tussen wettelijk gelijk hebben en gelijk krijgen. Denk aan voorwaarden die een ' normale' winkel aangeeft die in strijd zijn met het consumentenrecht. O.a. het beperken van garantie etc.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:40 schreef For_now het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat hij er zo makkelijk van af komt.
Je kan van alles in die voorwaarden zetten maar de wet is toch iets sterker dan dat dacht ik zo.
Ik heb gemailt en het contactformulier op de website gebruikt, zoals gemeld in de OP.quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:50 schreef EdmondDantes het volgende:
[..]
Ik heb gemailt en het contactformulier op de website gebruikt, zoals gemeld in de OP.
Dat zou goed mogelijk kunnen zijn, daarom hoor je mij ook niemand beschuldigen van oplichting oid. Wat hun leveringsvoorwaarden betreft, daarin staat dat alsde levering dusdanig is dat er redelijkerwijs niet verlangd kan worden dat de klant de overeenkomst in stand laat, dat die dan beeindigd kan worden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:50 schreef Peter het volgende:
Dat het langer duurt dan de indicatie bij dat artikel.. tja, dat kan.. misschien heeft de post wel een pakketje weggemaakt of is de verzender ziek, wachten ze op de leverancier, tijdelijk niet voorradig etc. etc.
Wat staat er in de voorwaarden over maximale leveringstermijn?
Mjah klopt, op een of de andere manier worden die stukjes bij mij altijd behoorlijk lang. Op hun website staat geen telefoonnummer, maar bij ' contact' wordt aangewezen op zo'n contactformulier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:54 schreef FANN het volgende:
[..]
o jah... nah.... ik zou gewoon bellen... of staat dat ook in die OP die was een beetje lang
http://www.armande.net/regelgeving_internetshops.htmlquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:54 schreef EdmondDantes het volgende:
[..]
Dat zou goed mogelijk kunnen zijn, daarom hoor je mij ook niemand beschuldigen van oplichting oid. Wat hun leveringsvoorwaarden betreft, daarin staat dat alsde levering dusdanig is dat er redelijkerwijs niet verlangd kan worden dat de klant de overeenkomst in stand laat, dat die dan beeindigd kan worden.
Dan is het maar de vraag wat hun verstaan onder redelijkerwijs. Ik zou zelf denken aan 30 dagen, een termijn die wel vaker gehanteerd wordt (maar voor zover ik weet niet wettelijk is).
Die termijn is wel wettelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:54 schreef EdmondDantes het volgende:
Dan is het maar de vraag wat hun verstaan onder redelijkerwijs. Ik zou zelf denken aan 30 dagen, een termijn die wel vaker gehanteerd wordt (maar voor zover ik weet niet wettelijk is).
Ja enquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:59 schreef FANN het volgende:
http://www.armande.net/regelgeving_internetshops.html
Ja wat enquote:
Jouw link is verre van compleet en noemt slechts de afkoelingsperiode. En die is bij TS niet aan de orde.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:50 schreef FANN het volgende:
Ja wat en![]()
ik gaf gewoon even de website door met de wetregelgeving van webshops
misschien dat TS daar wat aan heeft, mag dat ook al niet meer![]()
ik ging trouwens slapen
succes TS !
quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Jouw link is verre van compleet en noemt slechts de afkoelingsperiode. En die is bij TS niet aan de orde.
Kortom, je mag van mij van alles maar hier heeft TS geen ruk aan.
Welterusten.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef FANN het volgende:
geef jij hem dan even de complete link...
slaap lekker ........
Misschien hebben ze het over werkdagen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:47 schreef EdmondDantes het volgende:
Ik heb iets meer dan 2 weken geleden besteld. De levertijd volgens hun website zou 10 - 15 dagen zijn.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef FANN het volgende:
[..]
geef jij hem dan even de complete link...
slaap lekker ........
dus maximaal 30 dagen heeft de verkoper de tijd om wat te leveren....quote:Uitvoering van de overeenkomst
De verkoper moet binnen dertig dagen na de bestelling het product of de dienst leveren, tenzij hierover expliciet een andere afspraak is gemaakt. Als de bestelling niet kan worden geleverd, moet de verkoper je daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen terugstorten. De verkoper mag alleen een product of dienst leveren van gelijke kwaliteit en prijs als deze mogelijkheid van tevoren is genoemd.
Zou kunnen, maar die periode zou dan inmiddels verstreken zijn, en nog steeds geen pakketje.quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:07 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het over werkdagen?
Dat wist ik niet, thanks voor de tip!quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:13 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
"Wet koop op afstand"
[..]
dus maximaal 30 dagen heeft de verkoper de tijd om wat te leveren....
Het pakketje komt niet van de pabo. Die leveren inderdaad niet bepaald snel, maar zijn wel vrij goed te bereiken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 04:08 schreef angel25808 het volgende:
als dit bij de pabo besteld is dat duurt altijd wel lang tot het geleverd word, en die hebben ook geen tel nr. alleen contactformulier maar daar reageren ze meestal wel op, alleen de levertijd duurt bij hun lang.
Aangezien in hun algemene voorwaarden aangegeven staat dat de levertijd slechts een indicatie is kan ik er nu weinig aan doen. Als ik het goed begrepen heb zijn ze pas nalatig als ze niet binnen 30 dagen leveren (uitgaande van de wet koop op afstand).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:57 schreef Anchor het volgende:
Ik neem aan dat de aangegeven levertijd nu ruimschoots is overschreden....
Wat ga je er nu aan doen?
Maar ondertussen reageren ze nog steeds niet op je vragen, toch?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:34 schreef EdmondDantes het volgende:
[..]
Aangezien in hun algemene voorwaarden aangegeven staat dat de levertijd slechts een indicatie is kan ik er nu weinig aan doen. Als ik het goed begrepen heb zijn ze pas nalatig als ze niet binnen 30 dagen leveren (uitgaande van de wet koop op afstand).
OMG!! Je hebt een telefoon uitgevonden die mensen kan bellen zonder dat je hun nummer hebt! Vergeet je niet even het patentje aan te vragen enzo?quote:
De eerste reactie van hen op een e-mail van mij moet ik nog krijgen. Wat klantenservice betreft zullen ze bij mij geen punten scoren. Ik kan best begrijpen dat ze het even druk hebben of dat ze zelf zitten te wachten op een leverancier of wat dan ook, maar ik zou het op prijs stellen als ze dat dan ook even terugkoppelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef Anchor het volgende:
[..]
Maar ondertussen reageren ze nog steeds niet op je vragen, toch?
Mocht het 'uiteindelijk' misgaan, zou je dan wel willen aangeven om welke shop het gaat?
Succes ermee iig.
Met een beetje slim googlen, of sidn.nl gebruiken moet je vast een heel eind kunnen komen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:01 schreef EdmondDantes het volgende:
[..]
OMG!! Je hebt een telefoon uitgevonden die mensen kan bellen zonder dat je hun nummer hebt! Vergeet je niet even het patentje aan te vragen enzo?
Bellen gaat vrij lastig als je geen telefoonnummer van ze hebt.
Moeilijk hè, lezen...![]()
[..]
Googlen heb ik geprobeerd, daar kom ik niet veel verder mee. Sidn.nl is wel een goede tip! Het is een .com website, dus ik heb even gekeken bij whois.net, en nu heb ik wat contactinfo!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met een beetje slim googlen, of sidn.nl gebruiken moet je vast een heel eind kunnen komen.
Dat is voor mij niet direct een reden om er niets te kopen. Er zijn genoeg 'grote' bedrijven die hun telefoonnummer bewust niet op hun website zetten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:30 schreef Man_of_Aran het volgende:
Als een webshop niet eens fatsoenlijk een telefoonnummer op zijn website heeft zou ik er nieteens bestellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |