abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71880998
Oh, wat heerlijk om te lezen dat alle pasgeborenen en hun mama's het zo goed doen
Het kan soms zo moeilijk zijn allemaal, vooral in het begin als je ook nog eens tegen je eigen onzekerheden moet vechten. Dikke pluim voor de mama's!

Owlet, ik had het er toevallig gister met M. ook al over om Devin om die reden straks afgekolfde bv te geven
Sowieso ben ik heel benieuwd of hij het lekker vindt, gaat er misschien nog een belletje van herkenning rinkelen? Maar jouw idee om er wat cacaopoeder doorheen te doen klinkt ook goed!
En aangezien ik deze zwangerschap verslaafd ben geraakt aan Nesquick hebben we dat in ieder geval in huis.
.... met gevoel voor drama....
pi_71881177
Chan, hier loopt er ook regelmatig een over... ik denk dat ze gewoon teveel drinkt en het overtollige weer loost .
Fake it till you make it...
pi_71886372
Hier wordt ook regelmatig weer wat uitgespuugd. Ik denk ook dat het dan van teveel drinken is, alleen is ze dan ook zo eigenwijs om direct weer aangelegd te willen worden. Klein hongerlapje is het

Ik heb trouwens het idee dat ik een goede verandering heb doorgevoerd. Ik had het idee dat ze na de ochtendvoeding waarbij mij borsten inderdaad goed vol aanvoelden, niet altijd echt voldoende binnenkreeg. Mijn borsten voelen ook niet heel vaak echt vol aan en als ze dan ook nog clustert, worden ze ook niet echt vol natuurlijk.
Nu had ik wat gelezen op borstvoeding.com (mijn zusje staat er trouwens op de foto met haar 3 mannen ) over bv met grote borsten. De mijne zijn niet gigantisch, maar het verhaal gold ongeveer vanaf cup DD en dat kan wel kloppen. Naar aanleiding van dat artikel heb ik mijn borsten nu eigenlijk gedurende de hele voeding ondersteund (nadeel: je hebt geen hand vrij tijdens het voeden) en ik heb nu veel vaker een tevreden meisje dat minder clustert en toch wel 1,5-2 uur minstens tussen voedingen laat. Ik ga het even volhouden, kijken of het wat uitmaakt.
Ook lijkt het alsof ze zich fijner en meer voldaan voelt nadat ik liggend gevoed heb; ook iets dat ze aanraden bij grote(re) borsten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71886904
Ooo is dat jouw zusje? Ik vond het zo'n lieve foto, met die drie jongens. Dat vroeg ik me laatst nog af, of je zusje ook bv gaf. Ja dus. Kan zij je een beetje helpen ook, zo nu en dan?
Fijn dat je een oplossing lijkt te hebben gevonden!
pi_71895538
Miss_sly, waar staat dat stukje op bv.com? (te lui om zelf te zoeken ).
En wat is het idee erachter?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:55:22 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71896023
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71896474
die is het idd Davinia
pi_71897610
Bedankt, ga ik straks eens even lezen
pi_71898571
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 09:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat het deze is

http://www.borstvoeding.c(...)t-grote-borsten.html
Hey, dat had ik een jaar geleden moeten lezen

Nu, iig goed voor de volgende
pi_71898604
ik vind die hele site top. ben langzaam maar zeker alles aan het lezen en heb er veel aan.
pi_71898694
hier loopt het ook als een trein

Alleen de pijn blijft bij de eerste paar teugen die roy bij me drinkt, en daarna is het volledig weg, smeer nog wel steeds na elke voeding met bethaden zalf.

en miss_sly heerlijk he dat liggend voeden op bed en dan samen zo in slaap vallen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71898825
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:47 schreef miss_sly het volgende:
ik vind die hele site top. ben langzaam maar zeker alles aan het lezen en heb er veel aan.
Ik vind het ook een top-site. En hoewel ze alle voordelen van bijv. langvoeden benoemen geven ze ookw el aan dat er grenzen zijn!
Alleen ik weet niet of je het BV forum kent? ( borstvoedingsforum.nl )daar post ik ook wel eens en daar zijn ze imo wel héél erg maffia Een kind van 5 maanden géén slokje water geven! Want dat is bijvoeding! En daar kunnen de darmen nog niet tegen! Dat soort uitspraken
pi_71898860
nee, dat soort sites blijf ik liever weg, daar krijg ik ws. ruzie
pi_71914396
Wij zijn gister middag behoorlijk geschokken. Mijn vriend had al gezegd dat Finn behoorlijk wat gespuugd had in zijn bedje, maar ik zei dat dat een vlek van 's ochtends nog was. Toen ik even bij hem ging kijken of hij nog sliep, zag ik ineens dat hij bloed gespuugd had. Ik schok me rot! Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik een wondje heb op mijn tepel waar vermoedelijk het bloed vandaan komt. Gelukkig had ik 's ochtends een kolf gekocht en om mijn tepel even rust te geven ben ik nu die borst maar steeds aan het kolfen, maar na een nachtje slapen doet mijn borst behoorlijk pijn omdat hij zo vol is.

Finn drinkt trouwens goed uit een flesje, dat is ook wel fijn!
pi_71914402
Oeh FTA, kan me voorstellen dat dat schrikken is oh
Wel logisch dat hij dan ging spugen trouwens Baby's worden vaak misselijk van bloed.
pi_71915022
FTA, dat is schrikken, maar gelukkig lijkt de oorzaak jouw tepel.

Ik heb aan 1 kant een beetje steekgevoel in mn borst tijdens en na het voeden, die kant is het aanhappen ook wat pijnlijk en blijft best gevoelig als ze drinkt vergeleken bij de andere kant...
Wat kan dat zijn? Ik kan geen wondjes ontdekken ofzo.
pi_71927883
FTA dat is schrikken zeg

Vanaf hoeveel weken laten jullie je baby eigenlijk aan een flesje wennen? De kraamhulp zei dacht ik 4 weken maar ik weet het niet meer zeker...
De borstvoeding gaat hier op zich best goed, maar Timo spuugt eigenlijk na bijna elke voeding heel veel. We zitten dan allebei compleet onder de melk.. Hij is vorige week super goed gegroeid, maar toen spuugde hij ook een stuk minder.. Als ik hem korter aanleg laat hij duidelijk merken nog niet genoeg gehad te hebben.. Ik word er vreselijk onzeker van en weet niet zo goed of ik hier nou iets mee moet of dat het gewoon echt niet erg is zolang hij maar goed groeit..
Verder had hij heel erg last van darmkrampjes, dat is een heel stuk minder sinds ik een hele waslijst aan dingen niet meer eet. Heeft iemand daar ervaring mee? Wanneer je die dingen weer kunt gaan eten?
Pff ik wou dat er een gebruiksaanwijzing mee naar buiten was gekomen bij de bevalling..
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 18:29:15 #68
5428 crew  miss_sly
pi_71928062
Chan, hier werd ook gezegd vanaf een week of 4-6 te gaan kolven en oefenen met een flesje. Het is zo fijn als dat allemaal goed loopt tegen de tijd dat je moet gaan werken en op deze manier heb je rustig de tijd om aan het kolven te wennen en je kindje aan het flesje zo nu en dan.

Wat dat spugen betreft weet ik het niet zo. Senna spuugt wel regelmatig wat uit, soms ook helemaal niet. Soms wat meer, soms een klein mondje. Kan ook niet goed ontdekken waar het hem in zit, maar zolang ze zich goed lijkt te voelen en goed groeit, zal het geen probleem zijn, denk ik.

Mag ik vragen welke dingen je niet meer eet? Hier ook behoorlijk krampjes en vooral heel vaak, lang en luiddruchtig persen, vooral 's nachts. Wil zo graag iets doen, maar weet niet wat...
pi_71928188
Alles wat hier staat: http://www.ouders.nl/mbab2006-krampjes.htm En daarnaast paprika, die staat niet op die lijst maar wel op veel andere lijsten die ik tegenkwam en de kraamhulp zei ook dat ik dat beter kon laten staan.
Ik ben niet met cinababy begonnen hoewel ik daar wel over getwijfeld heb.. Maar vooralsnog gaat het een stuk beter sinds ik let op wat ik eet.. Hij heeft nu in plaats van tot zes uur achter elkaar hooguit een uurtje achter elkaar last..
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 18:50:32 #70
5428 crew  miss_sly
pi_71928453
En heb je die produkten dan volledig geschrapt?

Ik drink bijv 's ochtends een kop koffie, verder de hele dag niet. Ik drink ook 1 glas koolzuurhoudende frisdrank op een dag, maar verder water of sap. Kan me niet zo goed voorstellen dat dat dan zo'n invloed kan hebben, zeker ook omdat de lactatiekundige juist zei dat het eigenlijk achterhaald is bij een gezond kind om te letten op wat je eet. Recent onderzoek zou hebben uitgewezen dat wat de moeder eet over het algemeen helemaal niet zoveel invloed heeft op een kind.

Ik heb wel besloten even de chocolade-inname te stoppen. Dat is het enige op de lijst dat ik wel veel gegeten heb de laatste weken Even daarmee stoppen om te zien of dat effect heeft, kan zeker geen kwaad

Lekker tegenstrijdig dus, wat ik vind en wat ik doe
pi_71928781
Nou het scheelt dat ik sowieso al geen koffie en koolzuurhoudende dingen drink. Verder eet ik de dingen die ik normaal wel at die op die lijst staan zo min mogelijk. Het probleem is alleen, dat ik nu dus niet weet of dát is wat helpt, of dat Timo zijn darmen gewoon sowieso sterker worden. Het verschil met vorige week is in elk geval wel echt enorm groot, waardoor je zou denken dat het wel echt met het eten te maken heeft..
pi_71928923
Ik weet wel dat toen L. een week of 6 was, wij een keer flink knoflook hebben gegeten. Nu had L. echt nergens last van qua eten (die eet nu ook met de pot mee en onze pot is behoorlijk pittig ) maar anderhalve dag later stonk het zweet van dat ventje toch naar knoflook
Het komt dus wel degelijk in de voeding terecht, maar niet elke baby heeft er last van gelukkig
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 19:23:13 #73
5428 crew  miss_sly
pi_71929118
Het zal ook zeker wel in de voeding terechtkomen, maar het veroorzaakt, uitzonderingen daargelaten, volgens mijn lactatiekundige (en nog wat meer mensen met kennis van zaken) geen krampjes bij de baby.
pi_71930017
Onze kraamverzorgster zei dat het ook allemaal niet zo heel veel uit lijkt te maken bij het kind. Ze noemde wel koffie en chocolade als oorzaken van krampjes. En natuurlijk als je kind er gevoelig voor is dan is het ook nog weer een ander verhaal.

Overigens vandaag weinig gemopper en een volle luier waar je u tegen zegt... Ik denk dat als ik haar niet aan het verschonen was geweest dat ze van boven tot onder onder de poep had gezeten... Dat krijg je als je 4 dagen spaart, maar volgens mij is het wel een opluchting voor mn meisje. Ze roept om de volgende voeding, dus ik ga ook weer.
pi_71931725
Nijna, bij mij bleken die steken uiteindelijk spruw te zijn.

De eerste 4 maanden zorgde alles wat ik at voor krampjes
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')