abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72591138
Devin dat is schrikken!
pi_72591288
ah gut Devin haha
das schrikken idd.

Hier ook een wvk die lactatiekundige is Kers, fijn vind ik kan ik met al mn vragen gewoon naar 1 instantiegeval toe. Houdt het voor mij wel zo overzichtelijk.

Hier heeft de kraam ook gezegd dat de melk dezelfde temperatuur moest hebben bij het bij elkaar gooien. En wat Ticootje zegt idd van bewaartijden even in de gaten houden.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 september 2009 @ 21:41:20 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72597335
kersjes!

miss, is die pisa van medela? dan passen de spenen van difrax daarop. dat soort maat moet je dan hebben. kersenvorm, niet de brede hals.
en je kan ook die gerkomde flessen van difrax eronder hangen. erg fijn als je goed vol zit, en er komt meer uit dan zo'n klein flesje kan hebben
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:48:01 #279
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72599877
Grr, ga je naar de kinderarts omdat het hoofdje van je kindje een beetje afwijkt in de groei, wil ie een hele zooi bloedtesten en een zweettest (een kind van 8 maanden drie kwartier laten stilzitten, ja vast ) laten doen omdat hij niet tevreden is met haar gewichtscurve. (Ja, zo rond de 4 maanden ging de groei toch ERG achteruit, mevrouw) Mijn bijgeleverde borstvoedingscurves van haar zijn gewoon weggegooid. Eikels...

Ik had gewoon niet moeten gaan, want de CB-arts maakte zich nergens zorgen over, noch over haar gewicht, noch over haar hoofd. Gelukkig is mijn man het ermee eens dat die bloedtesten voorlopig nog niet gebeuren. Eerst maar eens een second opinion.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72601687
een zweettest? is er verdenking op Cystic Fibrose dan?

raar iets om te doen bij een kind wat alleen een beetje afwijkt in de groei.
bij CF zijn er vaak ook klachten van luchtweg infecties, hele vette ontlasting etc.

bloedtest om allergieen of een infectie of iets dergelijks uit te sluiten kan ik me dan weer wel voorstellen.

succes

Wij zaten rond die tijd ook in z'huis met een afbuigende groeicurve (maar dan ook echt bijna stilstaand tussen de 5 en 10 maanden). En ach ondertussen past hij eindelijk in maatje 80 broeken (nu ruim 26 maanden oud).
Concl: gewoon klein van stuk...
pi_72606756
Hier ook een kleintje
Die curves passen zich aan bij de gemiddelden en die gaan nu eenmaal omhoog de laatste jaren.

Hier nog steeds 's morgens en 's avonds een slokje BV, maar ik ga er misschien wel mee stoppen. Door de zwangerschap heb ik behoorlijk gevoelige tepels en als hij aanhapt is het echt even
Vooral 's avonds....

Aan de andere kant doet het vaak maar een seconde of 5 pijn en is het wel heel gezond/gezellig/knuffelmomentje....
En ik weet niet of hij het aankan dat we het avondritueel omgooien, haha

Lastig.
  donderdag 10 september 2009 @ 09:55:40 #282
12913 GreatWhiteSilence
pi_72607198
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:33 schreef p_iglet het volgende:
een zweettest? is er verdenking op Cystic Fibrose dan?

raar iets om te doen bij een kind wat alleen een beetje afwijkt in de groei.
bij CF zijn er vaak ook klachten van luchtweg infecties, hele vette ontlasting etc.

bloedtest om allergieen of een infectie of iets dergelijks uit te sluiten kan ik me dan weer wel voorstellen.

succes

Wij zaten rond die tijd ook in z'huis met een afbuigende groeicurve (maar dan ook echt bijna stilstaand tussen de 5 en 10 maanden). En ach ondertussen past hij eindelijk in maatje 80 broeken (nu ruim 26 maanden oud).
Concl: gewoon klein van stuk...
Annicka is nog nooit ziek geweest. Als ze verkouden is, is dat nauwelijks te merken. Dit is haar curve nu:

Moet ik haar daarvoor helemaal laten lekprikken?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72607386
Die curve is een stuk beter dan die hier geloof ik Even zoeken

pi_72608578
Heel klein jompeltje: Ko heeft vannacht gedronken zonder tepelhoedje! Hij had zo'n razende honger dat hij er op aanviel zonder op mij te wachten.
Vanochtend ging het weer wat minder maar we gaan dit proberen door te zetten!

Tjee, wat vervelend als je zo'n gezeur krijgt over de groei van je kindje. Volgens mij zijn dat toch allemaal stijgende lijnen?

GWS, als je CB arts er geen probleem van maakt waarom zijn jullie dan toch bij die kinderarts?

Hier ook net naar het cb maar Ko is geen kleintje, zeg. Hij zit al op 7050 gram! en 65,5 cm! mijn speklappie
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 10 september 2009 @ 11:36:02 #285
12913 GreatWhiteSilence
pi_72609427
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:01 schreef oeke het volgende:
GWS, als je CB arts er geen probleem van maakt waarom zijn jullie dan toch bij die kinderarts?

We gingen ook niet naar de kinderarts vanwege haar gewicht, maar vanwege haar hoofd. Bij het CB gooien ze mijn borstvoedingcurves namelijk niet weg... Stom dat ik die curves niet weer meegenomen had, maar we zijn net verhuisd, dus het is nogal een chaos hier...
pi_72616465
die curve ziet er prima uit GWS!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72617987
Ehmm.. Help!

Ik heb vandaag Daktarin gekregen tegen de spruw, maar nou kom ik er niet helemaal uit. Ik moet Timo 4 keer op een dag dat spul in zn mond smeren, dat lukt wel, hij vindt het lekker. Maar ik moet zelf dus 2 keer per dag (of 4 keer? de huisarts zei 2 keer en op het doosje staat 4 keer) 5 ml op mijn tepels smeren... Moet ik dan tot in de eeuwigheid blijven wachten tot het allemaal is ingetrokken? Of is het de bedoeling dat ik het over mn complete borst uitsmeer of zo? Of heb ik zulke kleine tepels dat 5 ml gewoon veel te veel is? Ik zit hier nu dus met grote klodders van dat spul op me en het bijgeleverde maatlepeltje is nog niet eens leeg, maar meer past er echt niet bij en nu weet ik niet wat ik doen moet.. Iemand met ervaring hiermee? Als het kan zo snel mogelijk, anders zit ik misschien voor niks uren met dat spul op mn tepels
pi_72618175
Oh Chan, ik doe nu ook een Daktarin kuur. Niet naar je dokter luisteren, in de OP staat ook een link hoe je het moet doen. hier

Je doet elke keer na een voeding, dus bv. 8 keer per dag een beetje op je pink of een wattenstaafje en dat smeer je in zijn mond. Zo'n volle lepel is teveel voor hem om weg te werken.
Op je tepel smeer je liever een anti schimmelzalf van de etos of kruidvat. Wat ook voor zwemmerseczeem werkt , er moet in zitten miconazol. Dat smeer je na elke voeding dun op je tepelhof. Niet je hele borst. Als het is ingetrokken hoef je het bij de volgende voeding niet af te wassen, anders wel.
Voor je het erop smeert even je tepels wassen.
Dat kleeft niet zo.

Succes!
pi_72619037
Dankje! Ik heb de gel er meteen maar afgeveegd, wat een gedoe zeg.. Een grote plakzooi
Wat voor anti schimmelzalf heb jij gekocht?
pi_72619563
Vies he? Dat had ik met die andere creme, ook op mijn tepels en dan in bed.

Ik heb de creme van kruidvat huismerk gekocht. Antischimmelcreme heet het. En de kriebel was wel heel snel weg.

Edit: hij ligt bij de voetenspullen. tja.

Ik doe dit dus 3 weken in totaal omdat ik er helemaal vanaf wil zijn. Soms vergeet ik het weleens maar ik probeer zo strikt mogelijk te zijn. Die spruw moet weg!

Hoe ging het trouwens met in het openbaar voeden? Dat was jij toch die daar tegen op zag? Lukt dat al een beetje?
pi_72619622
goeie tip van die creme! ik ga ook maar een tubetje ervan in huis halen voor het geval het nodig mocht zijn.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72622066
hihi afbuigen???
Deze groeicurve nog niet gezien zeker

overigens is dit Pepijn zijn lengte curve, zijn gewichtscurve buigt net zo af, maar dat ziet er net wat minder dramatisch uit omdat hij wel goed zit qua gewicht voor lengte, en geen vedergewichtje is.

Op de CB groeicurve is Pepijn in 2 jaar tijd van geboorte op de +1 lijn qua lengte en gewicht, naar de -3 lijn voor lengte geschoten.

GWS, ik zou annicka echt niet laten prikken bij die groei en geen andere aanwijzingen voor dingen die aan de hand kunnen zijn.
  donderdag 10 september 2009 @ 23:46:35 #293
12913 GreatWhiteSilence
pi_72630903
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die al die testen (20 stuks! Waaronder een RAST voedselmix, TSH, ASAT, ALAT, ijzer, leukocyen, trobocyten, glucose, zweettest ect ) belachelijk vindt. Al is mijn man het natuurlijk óók met mij eens, die ziet namelijk ook dat Annicka gewoon een vrolijk, gezond kind is. Ze heeft een klein hoofd en dat is waarschijnlijk een 'familiekwaaltje' of gewoon 'Annicka eigen', dat is alles waar we voor naar de kinderarts gingen (het had namelijk ook te maken kunnen hebben met te snel gesloten fontanellen of met te kleine hersenen), niet omdat we twijfels hadden over haar groei. We waren beiden ook in de veronderstelling dat hij verder zou gaan met dat hoofd, vorige keer was er namelijk sprake van dat onze hoofden óók opgemeten zouden worden en dat is niet eens gebeurd.
pi_72635497
Oeke dankje!

Het in het openbaar voeden gaat al ietsjes beter, hoewel ik wel in een andere ruimte was gaan zitten tijdens de barbecue. Maar er kwam wel iemand binnen (jongen in puberleeftijd) en die stond echt zo te kijken van ehh help? iemand met een ontblote borst? Daar kon ik op zich nog wel om lachen
Gisteren nog in de auto gevoed terwijl er ook mensen langs liepen omdat hij zo hysterisch aan het krijsen was dat ik dacht dat hij zou stikken Dus dan maar de auto langs de kant zetten en eten geven, op zulke momenten denk ik ook zo min mogelijk na en doe ik gewoon wat me het beste lijkt.
pi_72642512
hmmm plaats het maar even hier, maar het kan ook goed in het kolf topic omdat het daar wel overgaat.

Hier dus Roy nu de bv uit de fles aan het geven dit om het spugen door teveel aan melk tegen te gaan.
Maar wanneer kan ik nu het beste kolven?
Gisteren op het cb adviseerde ze mij om te kolven een half uurtje ongeveer voor de voeding.
Maar is dat voldoende of moet ik eigenlijk op de voedtijden kolven?

Beetje lastig zoeken zo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72647068
Bar, als je de bv uit de fles geeft dan maakt het toch niet heel veel uit of je een half uur voor de voeding of op voedtijd kolft? Of snap ik het niet?
Of geef je deels de fles en deels de borst?
Fake it till you make it...
pi_72649196
bar, had hij ook echt last van dat spugen? (Sorry, ik lees niet echt meer in het baby'tjestopic dus ik heb het misschien gemist)
Want over het algemeen is het spugen door een teveel aan voedin niet vervelend voor de baby, hooguit voor de moeder omdat het er naar uit ziet en het veel was geeft.
Mijn dochters hebben het allebei gedaan en ze groeiden er vanzelf overheen, het is een ingebouwd meganisme om alles wat er te veel in gaat gewoon uit te gooien.

Misschien heb je wat aan dit stuk over hyperlactatie? Dat kan helpen om bij een teveel aan voeding vraag en aanbod zo snel mogelijk op elkaar afgestemd te krijgen.

Krijgt Roy nu alleen maar de fles, of drinkt hij ook nog uit de borst?
Als hij alleen maar afgekolfde melk krijgt dan zou ik op geregelde tijden kolven. Eigenlijk bij voorkeur net zo veel als hij nu zou drinken aan de borst, een keer of zes tot acht per dag en bij voorkeur nog een keertje 'snachts of minimaal 'savonds laat.
Als hij naast de afgekolfde melk ook nog melk uit de borst drinkt dan zou ik zelf denk ik één borst geven en de andere kolven.
Als je dan gedurende blokken van drie, vier uur steeds een kant geeft en de andere kant kolft (en in het volgende blok wisselen) dan heb je kans dat je niet onnodig de productie opkrikt.

Het lastige van het geven van afgekolfde melk (of dat nou fulltime of gedeeltelijk is) is dat jouw productie nu niet afgestemd wordt op de vraag van Roy en dat je eigenlijk het probleem niet oplost omdat je later als hij weer fulltime aan de borst gaat alsnog met een overproductie of onderproductie zit.

Maar goed, misschien heb ik een heel verhaal gemist. Excuses voor mijn bemoeizucht dan!
pi_72649437
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:23 schreef owlet het volgende:

Als hij naast de afgekolfde melk ook nog melk uit de borst drinkt dan zou ik zelf denk ik één borst geven en de andere kolven.
Als je dan gedurende blokken van drie, vier uur steeds een kant geeft en de andere kant kolft (en in het volgende blok wisselen) dan heb je kans dat je niet onnodig de productie opkrikt.
owlet, als ik dit lees, vraag ik me dan af of ik het hier ni goed doe met het kolven.

Om ervoor te zorgen dat Senna zeker ook de achtermelk krijgt, ben ik overgegaan op het gedurende 3-4 uur geven van dezelfde borst voor iedere voeding en dan wisselen.
Aangezien ik ook ben begonnen met kolven om voorraad op te bouwen voor als ik eens weg ga of straks als ik weer ga werken, doe ik ergens in die 3-4 uur dat ik de ene borst uds niet geef, deze een keer kolven. Is dat de juiste manier, of is er een betere manier? Op zich is het geen ramp als mijn productie iets opgevoerd wordt, denk ik, dus dat mag eventueel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72649895
@Owlet, hij spuugd er idd ook bij, en idd zoals je al aangaf, Roy heeft er geen last van nee, en het bezorgd mij bergen was
en op het moment krijg Roy beide dus fles en borst.
Ben er namelijk nog niet overuit wat nu het handigste is, en wat het makkelijkste werkt.
Het liefste wil ik gedeeltelijk Fles gedeeltelijk Borst geven.
Overdag bv fles en snachts borst of om en om.
Maar daar moet ik nog even uit zien te komen.
Dat stukje heb ik al bekeken en doorgelezen.

Eerst maar eens zien of het spugen nu verminderd.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72650886
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:43 schreef _Bar_ het volgende:
@Owlet, hij spuugd er idd ook bij, en idd zoals je al aangaf, Roy heeft er geen last van nee, en het bezorgd mij bergen was
en op het moment krijg Roy beide dus fles en borst.
Ben er namelijk nog niet overuit wat nu het handigste is, en wat het makkelijkste werkt.
Het liefste wil ik gedeeltelijk Fles gedeeltelijk Borst geven.
Overdag bv fles en snachts borst of om en om.
Maar daar moet ik nog even uit zien te komen.
Dat stukje heb ik al bekeken en doorgelezen.

Eerst maar eens zien of het spugen nu verminderd.
Okee, op die manier! Succes dan, hopelijk vermindert het spugen
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

owlet, als ik dit lees, vraag ik me dan af of ik het hier ni goed doe met het kolven.

Om ervoor te zorgen dat Senna zeker ook de achtermelk krijgt, ben ik overgegaan op het gedurende 3-4 uur geven van dezelfde borst voor iedere voeding en dan wisselen.
Aangezien ik ook ben begonnen met kolven om voorraad op te bouwen voor als ik eens weg ga of straks als ik weer ga werken, doe ik ergens in die 3-4 uur dat ik de ene borst uds niet geef, deze een keer kolven. Is dat de juiste manier, of is er een betere manier? Op zich is het geen ramp als mijn productie iets opgevoerd wordt, denk ik, dus dat mag eventueel.
Ik ben niet zo'n ervaringsdeskundige op het gebied van kolven maar het lijkt me dat dit de juiste manier is.
Ik neem aan dat je niet bij elke voeding kolft?
Zolang Senna zo veel mogelijk op verzoek drinkt, tevreden is aan de borst, genoeg plast en poept, niet zieligjes en slapjes is en ze daarnaast ook nog eens groeit lijkt het me dat het niet vreselijk belangrijk is wanneer je precies kolft en welke borst je dan doet.
Je hebt meer dan voldoende inzicht in Senna als ik het zo lees dus volgens mij heb je het prima in de gaten als het op de een of andere manier scheef gaat lopen. En als je denkt dat je productie toch beinvloed wordt, op welke manier dan ook, dan kan je minderen of stoppen met kolven en dan trekt het vanzelf wel recht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')