Ik hoop echt dat hij komt ja. Jol zocht spelers die kunnen scoren. 1 + 1 = 2.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:28 schreef Dvm86 het volgende:
En Honda heeft er weer twee ingelegd. Ik zou hem echt graag op ons middenveld zien spelen, maar ik ben bang dat hij naar PSV vertrekt.
Ach, Amrabat zou het daar ook even gaan maken en daar bleef niet zoveel van over. Verder goede TT.quote:Op zondag 9 augustus 2009 @ 16:28 schreef Dvm86 het volgende:
En Honda heeft er weer twee ingelegd. Ik zou hem echt graag op ons middenveld zien spelen, maar ik ben bang dat hij naar PSV vertrekt.
Na vandaag zie ik ons daar wel verliezen. Ons tedere ploegje kan sowieso moeilijk met sfeer omgaan. Maar ik heb 100% vertrouwen in Jol zijn tactiek. Kijk maar naar vorige week. Gaat spannend worden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik gok op een gelijkspelletje volgende week.
Psv speelde niet slecht tegen Twente.
Nee joh. Aissati moet zich op de plek centraal gaan richten. Kaatsen en aanvoeren. Laat Honda maar het spel maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is al een overschot aan middenvelders..... Honda nu halen is bye-bye Aissati..
Ik gniffelde om de stand.quote:
Ja PSV gaat Ajax oprollen!quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:35 schreef StarGazer het volgende:
Psv- uit is bijna altijd een anti-climax
Omdat we vroegâh altijd 4-3-3 bleven spelen, en die lampjes gewoon lekker italiaans 5-4-1 speelden met een snelle neger voorin.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:35 schreef StarGazer het volgende:
Psv- uit is bijna altijd een anti-climax
Niet dan? Stond niet eens een rij op Zuid!quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:38 schreef BoNi het volgende:
Geweldige verbetering, die nieuwe toegangspoortjes..!
eerste 10 min gemist gisterquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:38 schreef BoNi het volgende:
Geweldige verbetering, die nieuwe toegangspoortjes..!
Jammer dat ik die wedstrijd niet kan zien omdat ik dan in het buitenland zit. Ik denk dat Ajax en hele goede kans maakt. Zo geweldig was die verdediging van PSV vandaag ook niet. De aanval van PSV ded het goed maar met Atouba die dan speelt heb je gewoon je back die daar hoort en je lengte en fysiek op het middenveld.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Na vandaag zie ik ons daar wel verliezen. Ons tedere ploegje kan sowieso moeilijk met sfeer omgaan. Maar ik heb 100% vertrouwen in Jol zijn tactiek. Kijk maar naar vorige week. Gaat spannend worden.
psv deed het vandaag beter dan ik had verwacht, maar Twente was ook niet zo super. Niet te vergelijken met de vorm van afgelopen woensdag tegen Sporting.
Als Ajax van de week minimaal een spelmaker of cv kan vastleggen zou het wel wat schelen hoor.
Dat zit er sowieso wel in.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is al een overschot aan middenvelders..... Honda nu halen is bye-bye Aissati..
Dat zou ideaal zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:30 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat hij komt ja. Jol zocht spelers die kunnen scoren. 1 + 1 = 2.
5 miljoen en verhuur mooi De Jong en Blind aan VVV. Perfect.
Ik was al een uur van tevoren binnen, dus van een rij niets meegekregen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:42 schreef Pannengkoek het volgende:
[..]
Niet dan? Stond niet eens een rij op Zuid!
Als we de kansen afmaken wel...quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:50 schreef Cheiron het volgende:
PSV en Ajax zijn redelijk gelijkwaardig op het moment. Alleen acht ik Jol een betere tacticus dan Rutten, en hebben wij Suarez. Je kan zomaar winnen in Eindhoven
Dat zou wat zijn iddquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:49 schreef zjroentje het volgende:
Boh gek, volgende week kunnen we PSV al op 7 punten zetten. Na 3 wedstrijden.
Aan verdedigende middenvelders die weinig tot niets toevoegen, ja. Die moeten zo snel mogelijk geloosd worden. Het gaat erom dat er spelers worden gehaald die werkelijk wat toevoegen. Dat er een overschot is aan spelers die dat niet doen, is een gevolg van jaren wanbeleid, maar dat mag nooit een obstakel zijn om spelers aan te trekken die wel wat toevoegen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Suarez weer op Pietersquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:54 schreef Chadi het volgende:
Ik zou Romedahl erin houden om op snelheid Pietersen te testen En Atouba erin en Vertonghen een plek vooruit
Bij PSV krijgt Rommedahl die ruimtes niet en Pieters is ook geen verdediger die vaak opkomt. Atouba zou kunnen, maar het is wel een risico om hem gelijk op te stellen zonder ook maar 1 minuut in Ajax 1 gespeeld te hebben. Aan de andere kant doen debutanten het vaak goed in topwedstrijden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:54 schreef Chadi het volgende:
Ik zou Romedahl erin houden om op snelheid Pietersen te testen En Atouba erin en Vertonghen een plek vooruit
Oppertunisme, its a bitch. Zal je zien dat je volgende week gewoon met 5-1 om je oren geslagen wordt, en dan is het allemaal weer kutquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:50 schreef kevin6188 het volgende:
Toch prachtig. Iedereen loopt de gehele zomer te zeiken dat Ajax tegenstanders niet moet onderschatten. En nu lees ik al een week lang dat we met 9-0 van RKC winnen om aan het doelsaldo te werken en PSV volgende week ff op zeven punten zetten.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:30 schreef Nashje het volgende:
5 miljoen en verhuur het gratis voor 1 seizoen beschikbaar stellen van De Jong en Blind aan VVV. Perfect.
Vertonghen doet het daar niet goed en om dan tegen Amrabat te staan die erg wendbaar is. Denk niet dat Jol dat gaat doen. Die jongen is nuttiger op het middenveld.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:57 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Bij PSV krijgt Rommedahl die ruimtes niet en Pieters is ook geen verdediger die vaak opkomt. Atouba zou kunnen, maar het is wel een risico om hem gelijk op te stellen zonder ook maar 1 minuut in Ajax 1 gespeeld te hebben. Aan de andere kant doen debutanten het vaak goed in topwedstrijden.
Dat is toch echt nog niet zo lang geledenquote:PSV speelt Ajax volledig weg
Eindhoven, 20 april. Marco van Basten had voor de aanvang van dit seizoen niet kunnen vermoeden dat hij zowel AZ als PSV moest complimenteren omdat ze beter waren geweest dan Ajax. De trainer van de Amsterdamse voetbalclub zag gisteren na een kansloze 6-2 nederlaag in het Philips Stadion de landstitel naar de Alkmaarse voetbalclub gaan en de drie punten naar ploeg uit Eindhoven. Van Basten en Ajax moeten de komende drie wedstrijden nog vol aan de bak om het verloren seizoen nog een beetje glans te geven. In de strijd om de tweede plek, die recht geeft op een plaats in de voorronde van de Champions League, staat FC Twente nog één punt voor.
PSV-Ajax was gisteren in Eindhoven het duel tussen de twee verliezers van het seizoen 2008-2009. Hoewel AZ zaterdagavond in Alkmaar tegen Vitesse verzuimde om zelf de titel te pakken, geloofden de technische staf en de spelers van Ajax al niet echt meer in een eerste kampioenschap sinds 2004. PSV had maanden geleden al afscheid genomen van het idee dat een vijfde landstitel op rij tot de mogelijkheden zou behoren. Zo werd het duel tussen PSV en Ajax vooral een prestigestrijd.
Ajax begon het beste aan de wedstrijd in het uitverkochte stadion van PSV. Van Basten zag zijn zet om met Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Ismaïl Aissati en Vurnon Anita op het middenveld te beginnen goed uitpakken. Het zoekende PSV van interim-coach Dwight Lodeweges probeerde vroeg druk te zetten op de laatste linie van Ajax, maar die tactiek bleek risicovol. Binnen het kwartier kregen de Zuid-Amerikaanse spitsen Luís Suarez en Dario Cvitanich grote kansen om de wedstrijd open te breken. Het wankelende PSV hield echter stand.
Na achttien minuten bleek voor de zoveelste keer dit seizoen de onvolwassenheid bij Ajax. Kenneth Vermeer maakte in korte tijd twee inschattingsfouten door een bal die naast zou zijn gegaan uit zijn handen te laten glippen. De doelman van Ajax haalde vervolgens Carlos Salcido op een ongevaarlijke plek neer en zag hoe scheidsrechter Jan Wegereef de bal op de stip legde. Vermeer herstelde zijn eigen fouten daarna uitstekend door de strafschop van Timmy Simons te stoppen.
Maar de blunders van Vermeer bleken bij Ajax niet op zich te staan. Vier minuten na de gemiste penalty mocht Edison Méndez ongehinderd oprukken op het middenveld om de bal vervolgens van een meter of 25 langs de kansloze Vermeer te schieten. De lichtvoetige middenvelders Aissati en Anita stonden erbij en keken ernaar. Aan het tweede en derde doelpunt van PSV gingen ook individuele fouten aan vooraf.
Nourdin Amrabat mocht na ruim een half uur spelen van rechts opstomen en kon schieten op Vermeer, die de bal voor de voeten van de geheel vrijstaande Ibrahim Afellay tikte. De middenvelder van PSV schoot eenvoudig de 2-0 binnen. De wijze waarop Jan Vertonghen vier minuten voor rust in de fout ging, vervulden de Ajacieden van schaamte. De Belg, die de aan zijn enkele geblesseerde Emanuelson verving, schoof de bal zomaar in de voeten van Amrabat. De aanvaller van PSV strafte de fout genadeloos af. Van Basten moest daarna moedeloos constateren dat de wedstrijd zo goed als gespeeld was. De 3-1 die Suarez in de 44ste minuut maakte, zorgde slechts voor ijdele hoop.
PSV speelde Ajax in de tweede helft bij vlagen helemaal van de mat. De Australische verdediger Jason Culina maakte in de 53ste minuut aan alle Amsterdamse illusies een einde door na een fraaie solo de 4-1 te maken. PSV gebruikte de rest van de wedstrijd om Ajax nog verder te kleineren. Balazs Dzsudzsak en Otman Bakkel maakten de vijfde en zesde treffer voor de thuisploeg. Alleen Miralem Sulejmani wist voor Ajax nog wat terug te doen.
Van Basten betitelde de 6-2 nederlaag na afloop als „pijnlijk”. Lodeweges had PSV „eindelijk eens zo zien spelen als hij met de ploeg voor ogen had”. Beide trainers konden na afloop weinig anders dan ruiterlijk erkennen dat het AZ van Louis van Gaal terecht de kampioen van Nederland is geworden. Die conclusie was schrijnend voor de twee clubs die voorafgaand aan het seizoen op een landstitel hoopten. Hoewel de begrotingen van PSV en Ajax tientallen miljoenen euro’s hoger zijn dan die van AZ, werden beide voorbijgestreefd door de club uit Alkmaar.
PSV haalde Huub Stevens als coach naar Eindhoven, maar onder leiding van de voormalige verdediger haalde de aftredende kampioen zelden of nooit een acceptabel niveau. Stevens stapte gedesillusioneerd op. Interim-trainer Lodeweges kon de schade niet meer herstellen, waardoor PSV drie wedstrijden voor het einde van de competitie nog altijd niet zeker is van het UEFA-Cuptoernooi.
Van Basten zit na een verloren seizoen nog steeds op de bank bij Ajax, maar onder zijn leiding is de ploeg allerminst beter geworden. Een coach die concurrenten als AZ en PSV moet complimenteren, heeft ook geen recht op de landstitel.
http://www.nrc.nl/sport/e(...)lt_Ajax_volledig_weg
Gelijkspelletje ben ik al tevreden mee. Winst houd ik me nog niet mee bezig.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oppertunisme, its a bitch. Zal je zien dat je volgende week gewoon met 5-1 om je oren geslagen wordt, en dan is het allemaal weer kut
Ik zie ons echt niet zomaar winnen van die boertjes.
Noord was volkomen kut.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:42 schreef Pannengkoek het volgende:
Niet dan? Stond niet eens een rij op Zuid!
Sja, toen verloren we de seizoensopening van W2.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:02 schreef Dvm86 het volgende:
Voor allen die denken dat we PSV wel even oprollen:
[..]
Dat is toch echt nog niet zo lang geleden![]()
Mjah, die 1-5 ook niet..quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:02 schreef Dvm86 het volgende:
Dat is toch echt nog niet zo lang geleden![]()
ja bij Noord C stond er toen de wedstrijd bezig was echt nog een rij van ene half uurquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:05 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Noord was volkomen kut.
Waarom pakken sommige mensen hun kaartjes pas als ze moeten scannen?
Waarom worden er kinderen gefouilleerd?
HOE kan het in godsnaam dat iemand 20 (!) minuten te laat is voor de aanvang van een wedstrijd?
Vooral die laatste, de tering.
Noord A was ook een bende.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:12 schreef mash_ het volgende:
ja bij Noord C stond er toen de wedstrijd bezig was echt nog een rij van ene half uur
Gelijkspel zou ik voor tekenen. Winst zou werkelijk fantastisch zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Gelijkspelletje ben ik al tevreden mee. Winst houd ik me nog niet mee bezig.
Mwoah, zo'n reuze overwinning had ik toen ook niet verwacht, dus dat treft.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:16 schreef Pannengkoek het volgende:
Huntelaar, Stam, Davids, Heitinga, Sneijder, Babel...
Compleet andere selectie.
Helemaal mee eens. Dat is het eerste dat ik dacht toen ik het schema zag: eerste drie duels overleven en daarna winnen, winnen, winnen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Silenus het volgende:
[..]
[Verhaal over programma na PSV-uit]
We laten daar waarschijnlijk toch wel punten liggen, bij die kleine clubs. Je onderschat ze snel, en heracles uit (kunstgras) en VVV (honda) zijn sowieso altijd lastigquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Silenus het volgende:
[..]
Gelijkspel zou ik voor tekenen. Winst zou werkelijk fantastisch zijn.
Want om nu weer de naieve sukkel uit te hangen: Daarna krijgen we Sparta thuis, Heracles uit, NAC thuis, VVV uit, ADO thuis, Roda uit en Willem II thuis. Even tussen ons, maar dat moeten gewoon 21 punten worden uit 7 wedstrijden. Ervan uitgaande dat je gelijk speelt in Eindhoven móet je dan met AZ-Ajax dan op het programma gewoon een gat van zeker 5 punten hebben geslagen.
Met winst in Eindhoven moeten we er gewoon voor gaan. Eerste 10 wedstrijden in winst omzetten.
En dan kijken we voor AZ-Ajax wel hoever de rest achterstaat.
Tussen "moeten zijn" en het daadwerkelijk behalen van de punten zit bij Ajax alleen een heel groot gat de laatste paar seizoenenquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Silenus het volgende:
[..]
Gelijkspel zou ik voor tekenen. Winst zou werkelijk fantastisch zijn.
Want om nu weer de naieve sukkel uit te hangen: Daarna krijgen we Sparta thuis, Heracles uit, NAC thuis, VVV uit, ADO thuis, Roda uit en Willem II thuis. Even tussen ons, maar dat moeten gewoon 21 punten worden uit 7 wedstrijden. Ervan uitgaande dat je gelijk speelt in Eindhoven móet je dan met AZ-Ajax dan op het programma gewoon een gat van zeker 5 punten hebben geslagen.
Met winst in Eindhoven moeten we er gewoon voor gaan. Eerste 10 wedstrijden in winst omzetten.
En dan kijken we voor AZ-Ajax wel hoever de rest achterstaat.
Voor Honda hebben we een remedie in huis in de vorm van Enoh. DIe schakelt hem wel uit. Maak me meer zorgen om NAC en Heracles.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:30 schreef Pannengkoek het volgende:
[..]
We laten daar waarschijnlijk toch wel punten liggen, bij die kleine clubs. Je onderschat ze snel, en heracles uit (kunstgras) en VVV (honda) zijn sowieso altijd lastig
Ik hoop idd dat Jol dat een beetje uit deze hele jonge groep kan krijgen. Het spel van Ajax na de rust stemt mij op zich wel positief.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:46 schreef Silenus het volgende:
Bij verlies moeten we gewoon niet in paniek raken. Doorgaan, en uit die 7 wedstrijden 21 (of 19, vind ik ook prima) punten halen. Dan sta je met 10 8 1 1 25 punten gewoon nog steeds bovenaan.
Nu weer in zwartrood uitshirt en ook met een ervaren trainerquote:
Sowieso, die Enoh was wel een gouden greep van Bassie en de zijnen. Alleen zitten we met een overload aan verdedigende middenveldersquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:55 schreef kevin6188 het volgende:
In de tweede helft - dus na het inbrengen van Enoh - is RKC geen moment meer gevaarlijk geweest. En aangezien Enoh ook aanvallend zijn steentje bijdroeg met bijvoorbeeld de assist op Suarez, werd Aissiti niet eens zo gemist omdat er aanvallende impulsen bleven komen.
(jezelf quoten...quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:23 schreef Xenomaniac het volgende:
Zeg Nashje, hoe vaak ga je eigenlijk naar Ajax?
Ajax speelt idd veel beter, haha.Die kwamen pas een beetje in hun spel na de rode kaart van RKC. Na de penalty. De 1e helft was ook dramatisch.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:23 schreef Bevin het volgende:
Jullie kunnen PSV goed hebben volgende week, zo goed zijn ze niet.
Dude...er zijn 2 wedstrijden gespeeld. En die Honda is zo overhyped. Wacht maar af, als hij in Nederland blijft kan het wel wat worden met hem misschien. Maar om de stap naar het buitenland te maken nu al wordt zijn ondergangquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:31 schreef finsdefis het volgende:
Honda samen met Suárez topscorer, wil wel wat zeggen denk ik. Maar toch denk ik dat we met Aissati al een goede man voor die positie in huis hebben.
Jullie speelden gelijk tegen VVV. thuis. Tegen RKC hadden we als we iets scherper waren gewoon met 4-1 voorgestaan in de eerste helft en het spel was goed tot de tegengoal. Reken maar dat er op afmaken getraind wordt. Dit soort voorspellingen zijn nooit slim, denk ikquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:32 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ajax speelt idd veel beter. Die kwamen pas een beetje in hun spel na de rode kaart van RKC. Na de penalty. De 1e helft was ook dramatisch.
Ja, en VVV-thuis ook.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:31 schreef Tallie1982 het volgende:
We hebben twente uit in ieder geval al gehad.
Dat zei ik in het vorige topic ook. Maar blijkbaar gaat 'ie vooralsnog gewoon door in de Eredivisie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:34 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Dude...er zijn 2 wedstrijden gespeeld. En die Honda is zo overhyped. Wacht maar af, als hij in Nederland blijft kan het wel wat worden met hem misschien. Maar om de stap naar het buitenland te maken nu al wordt zijn ondergang
VVV is sterker als RKC hoor. We hadden die wedstrijd gewoon moeten winnen. Als Engelaar zijn doelpunt had geteld hadden we 3-0 voorgestaan. Naja, als als . We zullen zien volgende weekquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:35 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Jullie speelden gelijk tegen VVV. Tegen RKC hadden we als we iets scherper waren gewoon met 4-1 voorgestaan in de eerste helft en het spel was goed tot de tegengoal. Reken maar dat er op afmaken getraind wordt. Dit soort voorspellingen zijn nooit slim, denk ik. Geen enkele uitslag zou me verbazen. We zullen zien.
Vond ik het kut hoe we speelden? Nieuws voor mij.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:26 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
(jezelf quoten...)
Ik hoorde gisteren dat je alleen de samenvatting had gezien, maar je vond dat we toch kut speelden...
Doe es uitleggen, oh held!
Ja en als Honda die kansen had afgemaakt en Twente wat scherper voor het doel was geweest stonden jullie nu samen met RKC en Sparta op de nacompetitieplaatsen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:36 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
VVV is sterker als RKC hoor. We hadden die wedstrijd gewoon moeten winnen. Als Engelaar zijn doelpunt had geteld hadden we 3-0 voorgestaan. Naja, als als . We zullen zien volgende week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |