Ja sowieso, veel gedoe. Obtzettend grote kans ook dat wij t gaan vergeten uit de vriezer te halen, en dan?quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:50 schreef Guess. het volgende:
Het lijkt me zo'n gedoe als ze dagjes/weekendjes mee naar familie gaan of als ze in het pension logeren.ze doen het prima op brokken maar toch denk ik d'r wel es over na dus ik volg het even.
Die toon komt door vorige Carnibest topics die eeuwig op t zelfde uitlopen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:06 schreef Dipkip het volgende:
Ik haal het gewoon in de winkel om de hoek dus die nadelen heb ik allemaal niet. Als ik vergeet te ontdooien doe ik het even in de oven. En duur is het ook niet vergeleken met een brok van een goed merk.
Maar om het te vergelijken heb ik ze nu voor een tijd op brokjes gezet, dat merk waar jij het destijds over had, Carocat. Kijken of ik verschil merk.
Die overstap ging probleemloos trouwens. En ik vind de toon van dit topic nogal jammer.
Waarom besloot je eigenlijk dat je wilde vergelijken?quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:06 schreef Dipkip het volgende:
Ik haal het gewoon in de winkel om de hoek dus die nadelen heb ik allemaal niet. Als ik vergeet te ontdooien doe ik het even in de oven. En duur is het ook niet vergeleken met een brok van een goed merk.
Maar om het te vergelijken heb ik ze nu voor een tijd op brokjes gezet, dat merk waar jij het destijds over had, Carocat. Kijken of ik verschil merk.
Die overstap ging probleemloos trouwens. En ik vind de toon van dit topic nogal jammer.
Dat wek je dus nu weer op door meteen metquote:Op zondag 9 augustus 2009 02:09 schreef Harajuku. het volgende:
Die toon komt door vorige Carnibest topics die eeuwig op t zelfde uitlopen.
Iemand zei laatst nog dat vlees juist allemaal eiwit is en dat dat juist funest voor de nieren zit, maar van anderen hoor ik dus inderdaad dat ze met nierfalen ook op Carnibest over zijn gegaan. Hoe zit dat danquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:08 schreef anboni het volgende:
Ik heb me hier 'n paar maanden geleden flink over zitten inlezen, toen bleek dat Ivory nierfalen had (ik heb dus vooral vanuit de optiek van een kat gekeken, jij hebt het geloof ik meer over honden, maar zal uiteindelijk niet heel veel verschillen). Volgens mij zit er op zich niet heel veel verschil tussen de verschillende merken KVV (kant-en-klaar vers voer), ze hebben iets andere samenstellingen en smaken in het assortiment.
De argumenten waar ik toen tegenaan liep:
- Katten zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
- Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
- Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden
- Ik kan me voorstellen dat voor een dier met nierfalen KVV ook beter is, omdat die plantaardige eiwitten ook weer een extra belasting vormen (misschien, maar da's puur speculatie van mijn kant, wordt nierfalen zelfs veroorzaakt/versterkt door plantaardige eiwitten te voeren)
Al met al ben ik op zich wel overtuigd van de voordelen van KVV, de enige reden dat ik het niet aan Ivory voer is dat ze het niet at. Misschien dat ik het na de verhuizing nog eens voorzichtig ga proberen.
Overigens zou je ook 'ns op www.barfplaats.nl kunnen kijken, daar is allerlei info te vinden (je loopt er alleen wel het risico om kvv/barf fundi's tegen het lijf te lopen)
Diequote:Op zondag 9 augustus 2009 10:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat wek je dus nu weer op door meteen mette gaan gooien en een OP te openen waarin je eigenlijk al aankondigt dat carnibest onhandige rotzooi is. Als je een normale discussie wil moet je mensen niet al in de OP in het harnas jagen, lijkt me vrij logisch.
De reden waarom ik de brokjes uitprobeer is omdat we als we op vakantie gaan een kattenoppas hebben die vegetariër is en we willen het hem niet aandoen dat ie twee keer per dag worst moet prakken. Dat was de praktische aanleiding om het nu te doen, verder hebben we één kat die flink groot en stevig is en één die klein en slank blijft (zijn uit het zelfde nest). Nu wil ik eens proberen of die slanke misschien een snaaier is en meer gaat eten als er constant de mogelijkheid is te eten. Met carnibest is het vooral zo in de zomer natuurlijk niet een halve dag ok om te eten. Tot nu toe merk ik echter geen verschil, alleen dat ze nu meer poepen.
Dat maakt de oppas niet minder vegetarisch natuurlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:14 schreef nieslief het volgende:
Wat oppas betreft als die nodig is doe ik het in porties in de vriezer even aanwennen dat je als je wat uit de koelkast pakt er wat in terug moet leggen.
Uh nee dat niet nee maar er zijn ook brokken te koop die passen in een versvleesvoerdingesdieet.)quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat maakt de oppas niet minder vegetarisch natuurlijk.
Bij nierfalen was de standaardremedie eigenlijk altijd om inderdaad heel erg eiwitarm te gaan voeren. Langzaamaan zijn er echter ook dierenartsen en andere deskundigen die daarop terugkomen en vooral gaan kijken naar het soort eiwitten. Dierlijke eiwitten zijn goed, plantaardige worden dan bij voorkeur zoveel mogelijk vermeden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:41 schreef Harajuku. het volgende:
Iemand zei laatst nog dat vlees juist allemaal eiwit is en dat dat juist funest voor de nieren zit, maar van anderen hoor ik dus inderdaad dat ze met nierfalen ook op Carnibest over zijn gegaan. Hoe zit dat dan
Ik weet dat meer mensen dat doen, maar het lijkt me toch een beetje tricky. Het is nog best belangrijk om de juiste verhoudingen een beetje te pakken te krijgen. Ik heb in ieder geval op www.barfplaats.nl toen de nodige mensen gezien die zelf hun barf klaarmaakten (barf = bones and raw flesh, of officieel biologically appropriate raw food, geloof ikquote:Op zondag 9 augustus 2009 19:14 schreef nieslief het volgende:
En dat wordt voor ons goedkoper omdat ik een vleesmolen heb besteld en dan gelijk bij het slachthuis of de poelier kan inkopen en zelf malen.
Hoezo tricky?? Ik maak toch ook gezond en gevarieerd eten klaar voor mij mijn hubs en mijn kids??? Erg veel moeilijker dan dat is het niet. Maar je moet je wel eerst goed inlezen en vooral goed kijken naar je katten. Zo heeft Muis als hij alleen maar de mix van carnibest eet te harde ontlasting dus hij moet meer spiervlees en minder botvlees...... En dus krijgt hij er een stukje soepvlees of een balletje rauw rundergehakt bij. Simpel hou je aan de percentages en kijk naar je huisdier. Doet hij het niet zo goed (lees te harde ontlasting) dan doe je meer spiervlees. Krijg hij te zachte ontlasting dan meer botvlees. Ga alleen niet lopen schuiven met de percentages orgaanvlees. Denk erom dat ze eenmaal per week vette rauwe vis eten. Zorg dat ze wat de knagen hebben (runderlap of kippenekje). Geef af en toe een ei of een eendagskuiken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:08 schreef anboni het volgende:
Ik weet dat meer mensen dat doen, maar het lijkt me toch een beetje tricky. Het is nog best belangrijk om de juiste verhoudingen een beetje te pakken te krijgen. Ik heb in ieder geval op www.barfplaats.nl toen de nodige mensen gezien die zelf hun barf klaarmaakten (barf = bones and raw flesh, of officieel biologically appropriate raw food, geloof ik)
Nou ja, ik beredeneerde dat kipfilet haske mager is, en toch redelijk voedzaam voor de katquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:46 schreef Cat22 het volgende:
Als je die restjes puur als snackje naast Carocat geeft is het geen probleem. Salmonella krijgt hij er niet van.
Je moet alleen opletten dat het niet een te groot deel van zijn dieet gaat uitmaken want echt voedzaam zijn die onderdelen volgens mij niet.
Maar ach, wij mensen eten soms ook dingen puur voor de lekker en niet omdat het in een verantwoord dieet past.
quote:
Als je het gaat proberen, kun je het beste (zoals eigenlijk met ieder nieuw voer) beginnen met het te mengen met het voer dat ze gewend zijn. Dat maakt de introductie wat prettiger en aangezien dit waarschijnlijk heel anders is dan ze gewend zijn, is het ook wat beter voor hun spijsvertering.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:36 schreef Greys het volgende:
Vanmiddag hier even bijlezen en ook eens zoiets proberen met mijn beestjes!
Dankjewel! Ik ga het idd eerst mengen met wat van hun gewone brokjes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:02 schreef anboni het volgende:
[..]
Als je het gaat proberen, kun je het beste (zoals eigenlijk met ieder nieuw voer) beginnen met het te mengen met het voer dat ze gewend zijn. Dat maakt de introductie wat prettiger en aangezien dit waarschijnlijk heel anders is dan ze gewend zijn, is het ook wat beter voor hun spijsvertering.
Daarnaast zou je (geloof ik hier boven al gezegd) het vlees even kort kunnen verwarmen (of overgieten met heet water), zodat het wat meer geur verspreid.
Het vervelende aan een klacht als nierfalen is alleen dat je er niets van merkt... tot het (bijna) te laat is. Ik weet niet hoe het met honden zit, maar bij katten is het zo dat de nieren geleidelijk aan kunnen aftakelen zonder dat het dier er hinder van ondervindt. Pas als er nog maar een 30% nierfunctie over is kunnen er heel subtiel symptomen gaan optreden, meestal te beginnen met meer drinken/urineren later ook zaken als misselijkheid/overgeven/gebrek aan eetlust.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:02 schreef oddeyed het volgende:
Hij doet het op vlees en brok net zo goed.
Dat is helemaal waar, juist die dingen zie je van buiten niet aan je hond, maar merk je vaak pas als ze op leeftijd zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef anboni het volgende:
[..]
Het vervelende aan een klacht als nierfalen is alleen dat je er niets van merkt... tot het (bijna) te laat is. Ik weet niet hoe het met honden zit, maar bij katten is het zo dat de nieren geleidelijk aan kunnen aftakelen zonder dat het dier er hinder van ondervindt. Pas als er nog maar een 30% nierfunctie over is kunnen er heel subtiel symptomen gaan optreden, meestal te beginnen met meer drinken/urineren later ook zaken als misselijkheid/overgeven/gebrek aan eetlust.
Hiermee wil ik overigens niet suggereren dat iemand die de hond/kat brokken voert hem/haar aan nierfalen aan het helpen bent, daarvoor weet ik gewoon te weinig van deze materie. Ik wil alleen aangeven dat 'het goed doen' geen garantie is voor een lang en goed leven.
Ik lees trouwens in het stukje van nieslief dat bij nierfalen de eiwitinname altijd beperkt moet worden. Ik meen me juist te herinneren dat dat een van de zaken is waar langzaam opteruggekomen wordt. Er wordt alleen meer nadruk gelegd op de kwaliteit van de eiwitten (dus inderdaad hoogwaardige dierlijke ipv plantaardige)
Je hebt gelijk hoor, met dat het goed doen geen garantie is. Maar ik bedoel eigenlijk, zijn ontlasting is goed, zijn vacht/huid blijft gelijk en dus wel redelijk. Daar had carnibest geen invloed op, het werd niet beter ofzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik wil alleen aangeven dat 'het goed doen' geen garantie is voor een lang en goed leven.
Volgens mij is dat voor iedere kat weer anders. De een doet het het best op brok, de ander op rauw voer. Ik vind de kat of hond belangrijker dan mijn mening over wat het beste is. Mijn muis doet het qua ontlasting beter op carnibest (en dan ook veeeeel beter) en zijn vacht is duidelijk zachter geworden. Voor Lillie maakt het geen bal uit behalve dan dat rauw voer geen koolhydraten bevat en dus minder tandplak veroorzaakt. Aangezien zij een scheve kaak heeft door een kaakbreuk vind ik dat voor haar belangrijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, met dat het goed doen geen garantie is. Maar ik bedoel eigenlijk, zijn ontlasting is goed, zijn vacht/huid blijft gelijk en dus wel redelijk. Daar had carnibest geen invloed op, het werd niet beter ofzo.
Dat weet je niet. Een glimmende vacht is geen indicatie. Er zou vergelijkend wetenschappelijk onderzoek naar moeten worden gedaan voor je dit kunt zeggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:50 schreef Harajuku. het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat versvlees zo ontzettend veel beter was dat het zelfs bepaalde ziekten helpt voorkomen, omdat t dier een veel beter dieet krijgt oid.
Maar dat is t niet echt dus?
Dat heet BARF en het heeft niks met carnibest te maken eigenlijk. BARF is dat mensen zelf rauwvoer samenstellen voor hun dier. Bij carnibest zit het al helemaal in de goede verhouding in een worst. Het ziet er uit en ruikt zoals ossenworst. Het voordeel van BARF is dan weer dat de beesten moeten knagen wat beter is voor de tanden - verder is er geen verschil.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef Harajuku. het volgende:
Okay. En Carnibest is dus gewoon worsten? Wat is dat met al die halve kippen en hele kuikens enzo dan? En wat iedereen zelf samenstelt ed? En is dat dan ook nog weer beter dan Carnibest of whut?
Ga uit van 20 gr. carnibest per kilo hond, dus dan zou je van 600 gram uit moeten gaan. Dat is volgens carnibest zelf, mijn ervaring met mn katten is dat ze veel minder aten dan die hoeveelheden die carnibest adviseert, dus het kan afwijken. Dan zou je het ff een week moeten proberen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:35 schreef Harajuku. het volgende:
Ik probeer nu ook prijzen te vergelijken, maar ik kan nergens vinden hoeveel een Golden Retriever van +- 30kg, meestal iets minder, nodig heeft
Aahh, vandaar. Ik heb dat steeds allemaal onder Carnibest gegooidquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat heet BARF en het heeft niks met carnibest te maken eigenlijk. BARF is dat mensen zelf rauwvoer samenstellen voor hun dier. Bij carnibest zit het al helemaal in de goede verhouding in een worst. Het ziet er uit en ruikt zoals ossenworst. Het voordeel van BARF is dan weer dat de beesten moeten knagen wat beter is voor de tanden - verder is er geen verschil.
Volgens mij moet ie van t voer nu 800gr per dag, en dat is 50-52 per 15 kilo of zo. Carnibest is ook ong die prijs, maar dan 600gr per dag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ga uit van 20 gr. carnibest per kilo hond, dus dan zou je van 600 gram uit moeten gaan. Dat is volgens carnibest zelf, mijn ervaring met mn katten is dat ze veel minder aten dan die hoeveelheden die carnibest adviseert, dus het kan afwijken. Dan zou je het ff een week moeten proberen.
Wat wel klopt is dat je doordat je het 'normale' eten voor katten geeft zonder granen en groentes en vreemde toevoegingen je de lever en nieren minder belast. Dat werkt bij mensen trouwens net zo als je teveel kant en klaar voer eet krijg je ook teveel zout binnen en da's ook niet goed voor je nieren. Op zo'n magnetron dieet voel je je na verloop van tijd niet bepaald energieker. Daarnaast kan de spijsvertering beter worden dan die was. Je hoeft geen verschil te merken maar dat kan. Ook zitten er geen koolhydraten in het versvleesvoer (geen granen) en dus heb je minder tandplak en tandsteen. Er zitten wel koolhydraten in brokken en die zorgen dan ook voor tandplak en dus na een jaar of 10 voor tandproblemen en hoge kosten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:50 schreef Harajuku. het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat versvlees zo ontzettend veel beter was dat het zelfs bepaalde ziekten helpt voorkomen, omdat t dier een veel beter dieet krijgt oid.
Maar dat is t niet echt dus?
Nu ja, als ik mn ouders nog zo ver moet krijgen dat ze ook die snacks gaan halen zijn we weer even verder.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef oh-oh het volgende:
En als ik het voor het kiezen had gaf ik m ook gewoon alleen carnibest.
Gewoon 's ochtends en 's avonds een portie, of alleen 's avonds, ik weet niet precies hoe oud ie nu is?
Dacht ook wel dat je het met een zak zout moet nemen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Mijn honden vreten alles als ze de kans krijgen , slagroomsoesjes, patat, cake, chips etc.
En ze zijn al stokoud
Ik wil niet piepen hoor... maar je laat het een beetje klinken alsof een koekje the root of all evil is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:13 schreef oh-oh het volgende:
Tuurlijk kan ie nog wel tegen koekjes, maar waarom wil je m koekjes geven?
Koekjes zijn ook niet goed voor honden hoor, geef m lekker cb snacks, lamsknabbeldingen , gedroogde pens en zo, veel gezonder voor hem!
Nou, die van mij krijgen zo vaak een likje of een patatje als ik dr een foto van maak dus dat valt reuze mee hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil niet piepen hoor... maar je laat het een beetje klinken alsof een koekje the root of all evil is.
Ik zie je vaak posten dat 1 van je honden patat of ijs of zoiets heeft gehad. Denk je dat dat gezond is? Ik geef mijne ook een lik van mn ijs hoor, vanmiddag nog, daar niet van.
Maar ik vind het zo raar dat je dan zo "moeilijk" over een koekje doet
Over dagelijks ben ik het eens. Alhoewel ik mij niet ga mengen in een CB vs brok discussie, aangezien die van mij het ontzettend goed doet op zn brokken, en zn trovet multi purpose konijnen koekjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, die van mij krijgen zo vaak een likje of een patatje als ik dr een foto van maak dus dat valt reuze mee hoor.
Ik had het idee dat het over dagelijkse beloningen ging met die koekjes.
Dan kies je toch liever voor iets dat je hond heerlijk vindt en dat ook nog eens gezond is?
Vergelijk met maar een beetje met of je je kind een zak chips, een sultana of een appel geeft als tussendoortje
Dan schrijf ik Chinees denk ik.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:32 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, maar we geven toch bijna nooit koekjes, dus zo van ach een keertje koekje, kan best.
En wtf, 1 keer per dag?!Wat zal ie ons gaan haten dan
Ah ok, misunderstandingquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik zeg toch ook dat ik het idee had dat het over dagelijkse beloningen ging toen ik dat antwoordde.
Later heb je uitgelegd dat t maar af en toe een koekje was.
Ja, ik heb voor de berekening gewoon maar even t gemiddelde gebruikt, maar we zullen sowieso wel goedkoper uit zijn me dunkt. Nu is t grote drama om niet vergeten die ondingen uit de vriezer te halenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Die richtlijn van cb moet je trouwens niet te nauw nemen hoor.
Mijnes krijgen allemaal verschillend, ik heb ze in het begin echt op zicht gevoerd om te kijken wat voor hun de beste hoeveelheid is.
Frits weegt de helft van Karel maar die mag twee keer zo veel eten, Bil krijgt ook meer dan de aangeraden hoeveelheid want die verbruikt mega veel energie, Chico krijgt iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid en Kees is een dikke pad dus die krijgt echt een muizenportie
Prijs ligt dus ook maar net aan wat je hem eerst gaf zoals mijn berekening wel uitwijst. Ik dacht ook altijd véél te duur, maarja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:28 schreef Elvi het volgende:
Nou, mn hond heeft nu net haar eerste prutje Carnibest op. Ze heeft al 2 weken problemen met de maag/darmen en we hoorden goede verhalen hierover.
Ben heel benieuwd hoe het gaat. Als ik zoek op nadelen, lees ik alleen dat t lastig is omdat het in de vriezer moet en t aan de prijs is...
aah! nou, dat scheelt me dus alweer een hoop reken werk enzoquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:51 schreef oh-oh het volgende:
Qwea, Baloe is een heel ander geval , en als ie het goed doe op het voer dat hij nu krijgt zou ik hem daar op laten staan hoor! Hij is al op leeftijd voor een golden, en bij oudere honden is de nierfunctie meestal al wat minder, dan is overstappen op vers niet altijd een goed idee.
Dat is ook de reden dat Chico duck lam en rijst krijgt ipv cb, dat verteert vel makkelijker voor hem.
Die heeft toch gewoon seniorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
aah! nou, dat scheelt me dus alweer een hoop reken werk enzo
Ik wil baloe eigenlijk wel graag op andere brokken hebben denk ik. Omdat hij 10 wordt... en dit zijn geen senior brokken. Of zou dat niks uitmaken?
Ik ben dus alles behalve expert, maar ik heb de laatste week er wel veel over gelezen. All over the internet en niet dus de 'promoot Carnibest' sites. En je komt echt ontiegelijk veel verhalen tegen van honden die een rode/zwarte buik hadden, huidproblemen, vachtproblemen, darmproblemen en die mensen hadden van alles geprobeerd maar niets hielp, tot Carnibest. Na een tijdje op Carnibest was t allemaal verholpen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:56 schreef waterkip het volgende:
Carnibest bevat ook orgaanvlees.
Orgaanvlees mag in nederland in vele gevallen niet verkocht worden voor menselijke consumptie aangezien dit aangeduid word als 'verdacht materiaal,.
Dergelijke organen zouden grote hoeveelheid antibiotica,medicijnen of veeziekten kunnen bevatten .
Hoe is dit in het carnibestgebeuren te ontzenuwen?
Ik heb er hier nu 1 op Hill's J/D staan word je helemaal niet vrolijk van als je je daar in verdiept .
Palmolive/Colgate en veel restmateriaal schijnt in de brokken te verdwijnen.
Hij is 10 en doet hett er voor de rest goed op (momenteel) maar het zet je wel aan het denken.
Ik heb er 1 die op Orijen senior staat ,laatste maanden enkel vacht /huidproblemen .
het is begonnen na de sterilisatie,vorig jaar de granen eruit gehaald (menu) ,ging toen stukken beter maar nu red ik het er niet mee.
maandag weer bij de DA geweest ,zet er op kip en rijst .
No way,is ze voortdurend aan de scheit ,en blijf ik vachtproblemen houden
Jongste staat op Greenheart Extreme om op gewicht te blijven ,maar heb je ook brokken en vulstoffen.
Ze is vier en je wil er toch zo lang mogelijk van genieten ,dus voordelen van carnibest of BARF?
nou, das nieuw voor mequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die heeft toch gewoon senior
http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/seniorSensitive.asp
Ik ben lekker bezig vandaag huhquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou, das nieuw voor meafijn, volgende zak wordt senior. Bedankt haar
!
Staat me ook iets van bij jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef Elvi het volgende:
Mij werd verteld dat Carnibest GEEN orgaanvlees bevat. En al zou het... Ik hou ook van gebakken kippenhartjes...
quote:Het is eigenlijk vanzelfsprekend dat de voeding voor uw huisdier kwalitatief gelijkwaardig dient te zijn aan de voeding voor de mens. Carnibest bestaat gegarandeerd voor 100% uit grondstoffen die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie.
Zo bent u ook verzekerd van de beste kwaliteit vlees in het voer van uw huisdier en hoeft u zich geen zorgen te maken over bijvoorbeeld BSE.
In geen van de Carnibest voedingen wordt varkensvlees verwerkt, ook bevatten de voedingen geen botten van runderen of schapen.
Wat Carnibest wel bevat is onder andere het volgende: vers kippenvlees (filet, hart, maag, lever, nek, bot), vers rundvlees (spiervlees, vuile pens, hart, lever, nier), vers lamsvlees (spiervlees, vuile pens, hart, lever, nier). Deze grondstoffen zijn deels afkomstig van biologisch gehouden dieren.
http://www.bellavitalis.n(...)uw-carnibest-bio-ekoquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef Elvi het volgende:
Mij werd verteld dat Carnibest GEEN orgaanvlees bevat. En al zou het... Ik hou ook van gebakken kippenhartjes...
Ik heb Charlie net een week op vuile pens gehad, schoont de darmen en zorgt weer voor goede darmflora, wat is er mis met pensquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef waterkip het volgende:
[..]
http://www.bellavitalis.n(...)uw-carnibest-bio-eko
Wat is de overeenkomst tussen een prooidier en Carnibest?
Een wolf eet niet dagelijks hetzelfde prooidier, dat wisselt. Dat is ook 1 van de redenen dat Carnibest samengesteld is uit meerdere vleessoorten. Verse kip, vers rundvlees en vers lamsvlees, alleen van de beste kwaliteit en afkomstig uit Nederland. Dit vlees is uiteraard niet alleen spiervlees, dat zou ook niet gezond zijn. Carnibest bevat ook orgaanvlees, vuile pens en boekmaag
Gebakken kippelevertjes of BSE Koe vind ik nogal een verschil
1 post boven je staat nog dat men zich geen zorgen hoeft te maken over een BSE-koe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef waterkip het volgende:
[..]
http://www.bellavitalis.n(...)uw-carnibest-bio-eko
Wat is de overeenkomst tussen een prooidier en Carnibest?
Een wolf eet niet dagelijks hetzelfde prooidier, dat wisselt. Dat is ook 1 van de redenen dat Carnibest samengesteld is uit meerdere vleessoorten. Verse kip, vers rundvlees en vers lamsvlees, alleen van de beste kwaliteit en afkomstig uit Nederland. Dit vlees is uiteraard niet alleen spiervlees, dat zou ook niet gezond zijn. Carnibest bevat ook orgaanvlees, vuile pens en boekmaag
Gebakken kippelevertjes of BSE Koe vind ik nogal een verschil
Niks ,maar is toch wel orgaanvleesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb Charlie net een week op vuile pens gehad, schoont de darmen en zorgt weer voor goede darmflora, wat is er mis met pens
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,23128.0.htmlquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof echt niet dat er raar vlees in zit eigenlijk. Maar ik heb verder ook weinig verstand van orgaanvlees eigenlijk![]()
Ik heb echt nimmer een verhaal gelezen dat een hond slechter werd van Carnibest. Alleen een paar keer dat het gewoon hetzelfde bleef als wanneer de hond gewoon zijn brok krijgt.
No harm in trying denk ik dan maar.
Dat gekke barf is er ook nog, dan moet je allemaal enge lijken gaan samenstellen, en dan is t wel compleet zonder graan ed toch? Dat ga ik trouwens evcht niet doen, kuikens en kippennekken enzo, brrquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:38 schreef waterkip het volgende:
[..]
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,23128.0.html![]()
verhaal lijkt mijn oude teef wel ,baat het niet schaad het niet o.k
maar ja voor de rest doet ze het goed .
ze heeft echt jaren dunne gehad/door granen waarschijnlijk ,nu geen granen nette ontlasting
Wil wel vooruit.
Maandag consult:
http://www.homeopathischdierenarts.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
huidige medicijnen slaan gewoon niet aan .
Lijken maakt me niet uit,al moet ik ze zelf maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat gekke barf er ook nog, dan moet je allemaal enge lijken gaan samenstellen, en dan is t wel compleet zonder graan ed toch? Dat ga ik trouwens evcht niet doen, kuikens en kippennekken enzo, brr
Maar ik zou t iig t proberen waard vinden, you never know hoe ze erop reageert.
Ja, neem anders gewoon even contact op met Corine zelfquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:47 schreef waterkip het volgende:
[..]
Lijken maakt me niet uit,al moet ik ze zelf maken.
Las verderop in dat artikel dat je het ook zonder rijst kan bestellen ,denk dat dat de beste optie is tot nu toe.
Carnibest is compleet voer ja, dus dat is voldoende. En ja alle soorten vlees behalve varken, en dan natuurlijk lekker rauw, dat mag altijd tussendoor natuurlijk!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:41 schreef Guess. het volgende:
Als je je honden carnibest gaat geven hoeven ze dan alleen die carnibestworsten te eten of ook nog andere dingen? En kan ik ze dan gewoon af een toe een stuk kipfilet,rundergehakt of wat dan ook?
Vuile pens is volledig voer, zit alles in wat een hond of kat nodig zou kunnen hebben...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:24 schreef waterkip het volgende:
[..]
Niks ,maar is toch wel orgaanvlees
of zie ik het nu fout![]()
Er zit volgens mij enkel weinig voedingswaarde in
Kippenstrotten vinden ze erg lekker en houden ze gewoon in de bak, daar heb ik eigenlijk geen problemen mee, hele hertekoppen enzo zie ik dan weer niet zitten, kuikens, muizen en dat soort spul eten ze niet eens, kijken ze hee zielig zo van he een dood diertje wat zielig, het zijn echte huisdieren dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat gekke barf is er ook nog, dan moet je allemaal enge lijken gaan samenstellen, en dan is t wel compleet zonder graan ed toch? Dat ga ik trouwens evcht niet doen, kuikens en kippennekken enzo, brr
Maar ik zou t iig t proberen waard vinden, you never know hoe ze erop reageert.
Dacht ik in het begin ook, de kleine hond is supergezond en vond het niet zo nuttig voor hem, maar omdat de oude golden vaak last heeft van haar huid(oa vlooienallergie) ben ik toch aan het vers voer gegaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:55 schreef Guess. het volgende:
Ik wil ook carnibest proberen maarvind het onzin.Ze hebben ook geen problemen eigenlijk maar het lijkt me wel heel gezond voor ze.
Wat voer je nu dan?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:55 schreef Guess. het volgende:
Ik wil ook carnibest proberen maarvind het onzin.Ze hebben ook geen problemen eigenlijk maar het lijkt me wel heel gezond voor ze.
Nee, heb ik ze hier eindelijk zo ver krijg je ditquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:49 schreef Guess. het volgende:
Nou Hara,geloof dat het niet mee valt voor je om aan de carnibest te komen he
Ja, maak een berekening en kijk of je goedkoper uit bent, misschien gaat ie dan wel overstag om t iig te proberen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat voer je nu dan?
Kijk dat ze geen problemen hebben is prachtig, maar ik kijk altijd of het beter en gezonder kan voor de dogs
Nee, maar veel mensen doen dat wel en t kan net dat ene zijn om overstag te gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik kijk echt niet op een paar euro voor hondenvoer, als je goed voer koopt en daardoor gezonde honden hebt betaalt zich dat hoe dan ook terug lijkt me![]()
Maar cb is wel goedkoper dan hoogwaardige brokken, ze eten er minder van en het kost ook minder.
Ja en ik vind het echt slecht als mensen hun hond bewust slechter voer geven omdat het goedkoper is, koop dan geen hondquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, maar veel mensen doen dat wel en t kan net dat ene zijn om overstag te gaan.
Ja, doh. Maar als je tegen mensen gaat gillen dat ze slecht bezig zijn gaan ze helemaal niet meer luisteren. (dit heeft trouwens niets meer met jou te maken Guessquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja en ik vind het echt slecht als mensen hun hond bewust slechter voer geven omdat het goedkoper is, koop dan geen hond
Daar zie ik dus ook t meest tegenop want dat ga ik geheid een keer vergetenquote:Bevroren vlees moet eigenlijk altijd standaard langzaam ontdooien. Dat is beter voor de kwaliteit. Als je het snel wilt doen, doe het dan inderdaad in een bak met koud water. Dat is het beste. Maar het vlees wordt er ook niet mooier op hoor, zeg ik eerlijk. Het beste is om er routine in aan te brengen, stel je laat de hond 's avonds voor het laatste uit, dan haal je gelijk een worst uit de vriezer voor de dag ná morgen. Dus elke dag een nieuwe worst er uit, voor 2 dagen later. (zoiets dus...) :-)
Volgens de site zelf 2, zelfs in bold enzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:43 schreef oh-oh het volgende:
CB mag je zelfs 4 dagen in de koelkast bewaren als het ontdooit is.
Ik snij de bevroren rollen doormidden en doe dan 2 dagen met een halve rol voor 4 honden.
Ja commercieel gezien is dat wel slimmer, van een da die gespecialiseerd is in barf en vers voer heb ik jaren geleden es 4 dagen gehoord en dan is het echt nog prima, je ruikt en ziet het heus wel als het om is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Volgens de site zelf 2, zelfs in bold enzo.
Ja, maar als t langer in de koelkast kan leg ik mooi meer tegelijk in de koelkastquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja commercieel gezien is dat wel slimmer, van een da die gespecialiseerd is in barf en vers voer heb ik jaren geleden es 4 dagen gehoord en dan is het echt nog prima, je ruikt en ziet het heus wel als het om is.
Hoe groot is trouwens voor jou de kans dat je een rol van een kilo 4 dagen in de koelkast laat liggen?
Jouwes een 1 rol in 2 dagen op.
Omdat als ik t dan vergeet ik nog één in de koelkast hebquote:
Dat heb ik ook een hele tijd gedaan, elke rol in 4 stukken gesneden, hier eten 4 honden van 250 gram dus dat is een dagportie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:15 schreef anboni het volgende:
Wat ik zelf deed toen ik aan het proberen was, ik heb de rol in portiestukken gesneden (ging heel aardig, was net ietsje ontdooit door het vervoer). Per portie in een diepvrieszakje, dan hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken of het wel lang genoeg goed blijft (en waarschijnlijk ontdooit het nog sneller ook). Dat is natuurlijk voor 'n kat die 5-7 porties uit 'n kilo haalt een ander verhaal dan als je 3/4e rol per keer gebruikt
Kun je toch gewoon uitrekenen wat jouw richtlijn is? 20/30gr per kiloquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:22 schreef Guess. het volgende:
Oh-Oh eten 4 honden bij jou samen 250gram per dag? Dan hebben ze ook niet veel nodig van dat spul!
Daar komen die van mij dus echt niet aan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon uitrekenen wat jouw richtlijn is? 20/30gr per kilo
Ja, maar daarom is het een richtlijn, dat is toch t eerste waar je vanuit gaat.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Daar komen die van mij dus echt niet aan.
Bil weegt 6 kilo en eet ongeveer 125 gram en dat is echt veel voor hem!
Frits weegt 2 kilo en eet ongeveer 70 gram.
Karel is iets meer dan 3 kilo en eet 35 gram of zo, Kees is ook 3 kilo en eet nog net iets minder dan Karel.
Was dat maar t ergst, wat is Nieuw-Amsterdam een raar gehucht zegquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:03 schreef oh-oh het volgende:
Jij weet ook van alles een spectakel te maken he
told yaquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Was dat maar t ergst, wat is Nieuw-Amsterdam een raar gehucht zeg
Nog te kort om echt iets over te zeggenn. Maar de laatste weken voor Carnibest moest je hem de keuken in roepen om te eten, nu blijft in die keuken staan als je Carnibest uit de koelkast haalt, tot dat drie kwartier later op goede temperatuur isquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:41 schreef nieslief het volgende:
Hoe'st nu met overzetten op rauwvleesvoer??
Dan zou ik ook overgaan denk ik. Als ze het er even goed op doen als op CB, why the hell not.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga trouwens denk ik de hele bende omzetten op duck nu Frits er niet meer is.
Frits deed het super op cb, de rest doet t wel goed op alles.
En duck is net iets handiger te doseren, Karel en Kees krijgen minder dan een halve plak elk, en Billy krijgt 1 plan en wat dr over is van die andere twee, en Chico gewoon 1 plakje.
Tis ook makkelijker te halen, gewoon bij de dierenwinkel bij mij beneden.
Zat ik inderdaad ook nog aan te denken maar mij viel het nu pas op, terwijl mijn moeder zegt dat dat er altijd al zatquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:05 schreef nieslief het volgende:
Die gekke plek kan ook ontgiften zijn. Dat komt doordat hij wel even moet wennen aan rauw voer versus brokvoer. Geen zorgen over maken dus.
De 'ligplekken' op zijn ellebogen had ie alquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:08 schreef oh-oh het volgende:
Uhm volgens mij had ie die plekken al en worden ze juist minder hoor!
Ik ga definately Bil en de chihuahua's weer op CB zetten, van evenveel duck zitten ze echt niet vol!
Je kunt ook bij de C1000 van die gedroogde kipfilets halen (eigen merk) en eens kijken hoe hij dat vind. Kuikens zijn net eieren doen niks voor tandjes. Buffelhuidbotten is prima. Misschien een keer een lap pens (halen bij de slager ofzo) neerleggen in de tuin. Kan hij ook mooi aan trekken en knagen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:09 schreef Harajuku. het volgende:
Trouwens, kuikens doen weinig voor t gebit van de hond toch? Die botten zijn nog te zacht? Wat is wel goed voor zijn gebit ed? HIj krijgt nu wel van die witte lappen van Farmfood, dat is zonder allerlei zooi, en gewoon buffelhuidbotten. Is dat goed genoeg? Kuikens enzo zie ik nog steeds niet zitten, en kippenstrotten en weet ik het
Ik weet niet of mn oudes daar wel mee akkoord gaanquote:Op donderdag 24 september 2009 21:10 schreef oh-oh het volgende:
Voor de tanden heb je echt iets met bot nodig, hazenkarkasjes of kipkarkasjes.
Maar gewone lappen rauw vlees zijn wel een mooi opstapje om aan het echte knaagwerk te beginnen
Natuurlijk, maar veel mensen weten dat niet, vandaar mijn "waarschuwing". Ook omdat oh-oh in haar post schreef "rauw vlees". Zij weet wat ze bedoelt, ik weet het, jij weet het, maar misschien niet iedereenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:28 schreef ..bennie het volgende:
Vergelijken met Carnibest is nogal kort door de bocht. De vergelijking die gemaakt moet worden is BARF versus brok.
Op vakanties doe ik het gewoon met wat ik in de supermarkt kan vinden, kippen, rundergehakt en eierenquote:Op dinsdag 29 september 2009 08:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb nu voor op vakantie volgende week ipv Renske of Nature Diet eens Runner gekocht, drie worsten, lam, kalkoen en vis. Ze mochten het zondag proeven bij de stand op de show en ze aten het alle 4!
Op vakantie is dat diepvriesgedoe niet al te handig dus dan maar zo.
En ik heb een vuilniszak vol barf spul gekregen van iemand, de geitenribbetjes die ze gisteravond als snack kregen knabbelden ze echt heerlijk weg
Voor vanavond ligt er een zak mager rundvlees voor ze te ontdooien.
Ah jij bent zelf verkooppunt van CB, nu snap ik m.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:13 schreef ..bennie het volgende:
Ik ben overigens gestopt met de discussie brok versus barf. Veel klanten komen op basis van medische redenen, via hun DA, of omdat ze mijn honden zo mooi vinden en een foldertje van me krijgen. Ervaren is geloven en als mensen er niet aanwillen is dat jammer voor hun dieren, maar ik kan me er niet meer zo druk om maken..
Nee alleen CB.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah jij bent zelf verkooppunt van CB, nu snap ik m.
Leuk!
Alleen cb of ook andere merken KVV?
Sibe eet 50gram per portie en Jans eet 40gram per portie, ze eten twee maal daags.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:14 schreef oh-oh het volgende:
Maar ik neem aan dat je voor de honden de barf niet gaat malen en zo toch?
Die van mij eten minder dan je katten, het is echt bijna onmogelijk om dan een beetje leuk in te kopen met variatie zonder meteen voor 4 maanden voer in te moeten slaan.
Mij bevalt mijn manier van voeren erg goed.
Barfen binnen in een flat is ook verre van ideaal hoor, en denk maar niet dat die van mij in de regen op t balkon gaan eten
Ah ok.quote:
Ja dat zou het wel zijn hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:31 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Sibe eet 50gram per portie en Jans eet 40gram per portie, ze eten twee maal daags.
De honden eten dus 'sochtends CB, Kayla 200gr en Azul 300gr, 'savonds BARF, Kayla 300-400gr en Azul 500-700 gram, afhankelijk hoeveel ze die dag hebben bewogen. Nee de hondenbarf maal ik niet, ik heb ook nog andere hobby's hahaha. Maar ik dacht dat het voor jou wellicht een idee was.
Ja van de lente zullen we zeker weer eens gaan, dan is mijn voorraad die ik nu heb wel op denk ik.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:38 schreef ..bennie het volgende:
In omgeving Utrecht ja, Odijk, anders zou ik wel wat voor je mee willen malen. Mochten we keertje naar Soestduinen gaan maak ik wel een verrassingspakketje voor je. Maar heel veel hondjes keer heel weinig is toch ook wel wat? Of hoeveel heb je er nu?
Nou het zijn vooral die chiwallies he, dat vreet echt niks natuurlijkquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:55 schreef ..bennie het volgende:
Kostentechnisch flikker ik nu alle honden en katten eruit en wil ik naakthondjes.
Ik heb die vleesmolen Alexanderwerk 20, overigens via marktplaats gekocht, voor heel weinig, ik dacht doe gewoon een achterlijk laag bod, je weet maar nooit, ik meen 15 euro. En meteen een blij mailtje met verkocht terug. Ik las gisteren van iemand die een soortgelijke molen met dezelfde maten heeft gekocht voor 120 euro ghehehe.
Ja maar ik moet ze wel leuk vinden hequote:Op dinsdag 29 september 2009 15:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou het zijn vooral die chiwallies he, dat vreet echt niks natuurlijk
Ik weet zeker dat je Kees en Karel in t echt wel leuk vindt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:15 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ja maar ik moet ze wel leuk vinden he![]()
.
Ik zie vanzelf wel hoe ze reageren als Kayla een woefspelboogje voor ze maakt, bijten ze in haar neus, dan zijn ze welkomquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat je Kees en Karel in t echt wel leuk vindt.
Serieus, mijn honden zijn geen trutten hoor, dat zijn echte honden, geen miepkutjes
Da's interessant, nooit eerder van gehoord. Heb jij zelf ervaring met die producten?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:34 schreef athlonkmf het volgende:
Als je minder avontuurlijk ben kan je natuurlijk ook Orijen proberen. Normale brokjes, maar dan met vlees als hoofdingredienten ipv graan.
2 jaar goede resultaten mee behaald,nu een terugval staat tot 15 oktober op hill's z/dquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:26 schreef anboni het volgende:
[..]
Da's interessant, nooit eerder van gehoord. Heb jij zelf ervaring met die producten?
Zo te zien zijn er (inmiddels) ook de nodige winkels die het leveren (hoewel zo te zien voornamelijk in het westen van het land), da's dus niet zo'n issue (in ieder geval voor mij).quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb orijen wel eens gegeven, vind het niet veel beter dan alle andere brokken zonder toevoegingen, tvalt wel in de duurste categorie geloof ik. En tis alleen te bestellen hier, dus je zit altijd met verzendkosten en zulks.
Ik zou dan eerder voor persbrokken gaan, zoals die bijvoorbeeld die van Farmfood of Platinum Natural.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:34 schreef athlonkmf het volgende:
Als je minder avontuurlijk ben kan je natuurlijk ook Orijen proberen. Normale brokjes, maar dan met vlees als hoofdingredienten ipv graan.
Voor katten bestaan die helaas niet. ik heb wel van meerdere pogingen gehoord om ze te ontwikkelen (oa door Prins), maar van op de markt brengen is het nooit gekomen, om de simpele reden dat de meeste katten categorisch weigeren geperste brokken te eten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:42 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder voor persbrokken gaan, zoals die bijvoorbeeld die van Farmfood of Platinum Natural.
Mijn hond blieft het ook niet. Zijn broertje hoeft het ook niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Voor katten bestaan die helaas niet. ik heb wel van meerdere pogingen gehoord om ze te ontwikkelen (oa door Prins), maar van op de markt brengen is het nooit gekomen, om de simpele reden dat de meeste katten categorisch weigeren geperste brokken te eten.
Ja, ik nam ook maar een aantal. Maar 100kg is dan maar 5,3 maandenquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:52 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee, staat dat niet op de verpakking?
100 kilo is ook wat overdreven denk ik he!
Ik heb eigenlijk geen idee hoelang het houdbaar is als je wilt vraag ik het even voor je na. Je kunt natuurlijk ook kijken of er in je omgeving mensen zijn die mee willen bestellen om aan de 100 kiloprijs te komen, je kan er hier ook een oproep voor doen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:49 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe land kun je Carnibest trouwens in de vriezer bewaren? Nu Lex ook overgaat zouden we dan een vriezertje aanschaffen en die volgooien, maar 100kg krijg je bijvoorbeeld niet binnen een paar maanden op
Nee, Lex is de tweede hond die over zou gaan. Onze Charlie zit nu al op Carnibest. Ze kunnen 100kg wel op krijgen binnen drie maanden geloof ik, nu moeten we alleen even kijken hoeveel we kwijt kunnenquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:30 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee hoelang het houdbaar is als je wilt vraag ik het even voor je na. Je kunt natuurlijk ook kijken of er in je omgeving mensen zijn die mee willen bestellen om aan de 100 kiloprijs te komen, je kan er hier ook een oproep voor doen.
Ja, alleen hebben ze nergens kat waar ze wel aan bezorgen doen, dus dat wordt gewoon zelf daarvoor rijden naar een ander adres.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:34 schreef ..bennie het volgende:
Ik heb nog nooit een rol kat verkocht, dus vind het niet echt vreemd dat er weinig voorraad van te vinden is. Voor de 100 kiloprijs kun je overigens verschillende soorten bestellen, dus bv 90 kilo natuur hond en 10 kilo kat.
Kun je bij die bezorgadressen vooraf geen kat bestellen? Mijn adresje bestelde ook voor me. Planden we samen zo'n beetje dat het uitkwam met hoeveelheden en aanleverdata.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
't Is wel lastig om kat te vinden. Zeker nu met veel kilo willen we het laten bezorgen, maar geen van die adressen heeft katDichtstbijzijnde is dan Nieuw-Amsterdam dus moeten we daar maar speciaal voor de kat heen denk ik.
Maar dat bedoelde ik ook, een fijnere structuur in ieder gevalquote:Op woensdag 30 september 2009 09:56 schreef oh-oh het volgende:
Bij honden is er wel CB pup maar het enige verschil is dat dat fijner gemalen is, als het goed is zou dat bij katten ook zo moeten zijn.
Met als achterliggende gedachte dat in de natuur jonge dieren ook hetzelfde eten als volwassen dieren, alleen in andere hoeveelheden
Ik quote van Carnibest: "Voor hanteren korting: elke combinatie is mogelijk van hond en kat, het gaat om het totaal aantal kilo's." Echter het betreft minimum adviesprijzen en het gaat om kiloverpakkingen, dus ik neem aan dat een verkooppunt wel naar boven af mag wijkenquote:Op woensdag 30 september 2009 09:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Volgens mij kun je CB wel een jaar in de vriezer bewaren.
Ik heb 4 katten en bestel ook regelmatig 100 kilo. wanneer het verkooppunt dat vooraf weet is dat geen probleem. Ik mag geen hondenvoer met kattenvoer combineren voor korting geloof ik.
Nou voer ik die 100 kilo niet zelf op, ze krijgen hier maar 6 kilo in de maand omdat ze vooral prooi eten (alleen toen we kittens hadden ging er ineens een rol in anderhalve dag door), maar ik heb een aantal vriendinnen die hun katten ook op CB hebben staan en dan profiteren we samen van de korting.
M'n mannetjes ragdoll heeft een maag van staal, overdag krijgt hij brokjes en savonds een plakje diepvries carnibest. Ik zet het bevroren en al in het voedingsbakje, hij begint er gelijk aan te likken en binnen een half uurtje is het op. Hij kan alles eten en hij wordt er nooit ziek van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:08 schreef nieslief het volgende:
Dat klopt ja als je rauw gaat voeren veranderd de samenstelling van het maagzuur. Dat wordt veel zuurder en daardoor kunnen brokken minder goed verdragen worden. Je hebt helemaal gelijk. Dat geld trouwens ook voor katten. Die van mij waren heel makkelijk met overzetten die willen geeneens brokken meer......
quote:Op woensdag 30 september 2009 16:02 schreef anboni het volgende:
Nou, ik heb net proefzakjes gehaald van Orijen en Acana (stond ernaast in de dierenwinkel, ook zonder granen). Ben benieuwd wat mevrouw hiervan gaat vinden (en als ze het eet, hopelijk verbetert het haar ontlasting dan, het zijn nu wel erg harde keutels)
Oh, dat was me nog niet opgevallen, maar zo te zien gaat die orijen erin als ketellapper, dus misschien dat ik acana wel gewoon laat voor wat het is.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:46 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
De ingredienten van Acana lijkt me toch wat minder vergeleken met Orijen (hoofdingredient kippenmeel, terwijl orijen vlees is)
Gewoon bij de dierenwinkel (in ieder geval de Pet's Family in Schiedam). Het zijn de 400 grams verpakkingen, daar staat 'trial size' op (o.i.d.) Zooplus en de Pet's Family webshop hebben ze ook, maar (zeker bij PF) worden de verzendkosten dan al snel absurd hoog ten opzichte van het spul zelf.quote:Waar haal je die proefzakjes eigenljik![]()
Voor de volledigheid dan maarquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Oh, dat was me nog niet opgevallen, maar zo te zien gaat die orijen erin als ketellapper, dus misschien dat ik acana wel gewoon laat voor wat het is.
[..]
quote:Vers kippenvlees, gedroogd kippenvlees (weinig as), gedroogd kalkoenvlees, gesmoorde aardappelen, verse vis (Coregonus clupeaformis), kippenvet, zoete aardappelen, verse eieren, verse kalkoen, zalm- en ansjovisolie, verse zalm (oncorhynchus tshawytscha), natuurlijk kippenaroma, zonnebloemolie, door de zon gedroogde alfalfa, Atlantisch zeewier, gesmoorde aardappelen, spinazie, erwten en tomaten, appel, vlaszaad, cichorei, zoethout, Canadese geelwortel, glukosamine HCI, hoornklaver, cranberries, zwarte bosbessen, goudsbloembloesem, venkel, pepermuntbladeren, kamillebloesem, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijnextract, chondroitinesulfaat, rozenbottel, hoogwaardige vitaminen (vitamine E, cholinchloride, vitamine A, vitamine D3, vitamine B1, vitamine B12, foliumzuur, biotine), zeezout, ijzerproteinaat, zinkproteinaat, mangaanproteinaat, koperproteinaat, probiotica
Oftewel, samenstelling van orijen is wat hoogwaardiger.quote:Vers kippenvlees (zonder botten) vermalen tot kippenmeel, gehele grondrijst, suikervrije bieten pulp, verse zalm vermalen tot zalmmeel, Kippen vet houdbaar gemaakt met tocopherols, citroenzuur en rosematijn extract), natuurlijke smaakstoffen van kippen, hele grond vlas, MOS (mannanoligosaccharides), FOS (inuline), gehele gedroogde eieren, fosfor zuur, kalium chloride, zeezout, methionine, gist cultuur, choline chloride, lysine, extract van yucca shidigera, vitamin A acetaat, vitamin D3 (cholecalciferol), vitamin E (dl alpha tocopherol acetaat), ijzer sulfaat, taurine, zink oxide, *zink proteinaat, niacine, koper sulfaat, *koper proteinaat, mangaan oxide, *magnesium proteinaat, riboflavine, thiamine mononitraat, calcium pantothenaat, biotine, natrium selenite, cobalt carbonaat, natrium bisulfite complex (grondstof voor vitamine K), pyridoxine hydrochloride, vitamine B12, kalcium iodaat, foliczuur. *Bioplex (chelateerde) mineral
M'n kat loopt ook automatisch mee de keuken in en hoopt dan dat ik de vriezer open doe om een schijfje carnibest tevoorschijn te halen. Dat gemiauw ook altijd als ik daar sta, als hij om een plakje Carnibest staat te vragenquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nog te kort om echt iets over te zeggenn. Maar de laatste weken voor Carnibest moest je hem de keuken in roepen om te eten, nu blijft in die keuken staan als je Carnibest uit de koelkast haalt, tot dat drie kwartier later op goede temperatuur isEn dan blijft ie je maar aankijken, VOER VOER VOER GEEF DAN GEEF GEEF GEEF. Kijkt hij eerst zo naar mijn vader, die geeft dus nog niets. Dan kijkt ie zo naar mij, ook niets. etc etc
Die speciale kittenCB is niet echt nodig, deze kittens aten nét vaste voeding en eten hier gewoon CB voor volwassenen (met het kontje in een schoteltje natvoerquote:Op woensdag 30 september 2009 09:52 schreef senesta het volgende:
Mogen kittens dit ook al gewoon hebben, kun je dat al zo jong ook gewoon geven? Of zijn daar speciale worsten voor?
Ik neem even aan dat je op mij reageert. Die harde ontlasting bij Ivory komt m.i. juist door de brokken die ze at (Royal Canin Renal, ivm nierfalen). Ik wilde CB proberen om te zien of het daarmee beter werd, maar CB eet ze niet van harte. Nu sinds twee dagen Orijen, 'ns zien of dat helpt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:26 schreef nieslief het volgende:
Als de ontlasting te hard wordt kun je trouwens gewoon een beetje spiervlees erbij doen. Carnibest bevat 50 % bot/vlees en dat kun je omlaag doen naar 45% dus als je bij elk maaltje een klein lepeltje of stukje gehakt/kipfilet/soepvlees/runderlapje/etc erbij doet wordt de ontlasting ook zachter.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef anboni het volgende:
[..]
*edit*ze heeft net 'n mooie grote, lekkere, niet stinkende drol neergelegd in plaats van die keiharde konijnenkeutels!
Hangt er denk ik vanaf waar ze het mee vergelijk en of ze een grote of kleine kat heeft. Denk ik zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:39 schreef oh-oh het volgende:
Maar kleine drollen zijn wel beter dan grote drollen hoor
Nee, dat lijkt me ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:51 schreef anboni het volgende:
Misschien bij 'n kat ook, als ze er tenminste op 'n normale manier uitkomen... Als 'n kat af en toe behoorlijk zit te persen en daarna klagend miauwt omdat het niet wil, lijkt me dat niet goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |