Dat heet BARF en het heeft niks met carnibest te maken eigenlijk. BARF is dat mensen zelf rauwvoer samenstellen voor hun dier. Bij carnibest zit het al helemaal in de goede verhouding in een worst. Het ziet er uit en ruikt zoals ossenworst. Het voordeel van BARF is dan weer dat de beesten moeten knagen wat beter is voor de tanden - verder is er geen verschil.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef Harajuku. het volgende:
Okay. En Carnibest is dus gewoon worsten? Wat is dat met al die halve kippen en hele kuikens enzo dan? En wat iedereen zelf samenstelt ed? En is dat dan ook nog weer beter dan Carnibest of whut?
Ga uit van 20 gr. carnibest per kilo hond, dus dan zou je van 600 gram uit moeten gaan. Dat is volgens carnibest zelf, mijn ervaring met mn katten is dat ze veel minder aten dan die hoeveelheden die carnibest adviseert, dus het kan afwijken. Dan zou je het ff een week moeten proberen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:35 schreef Harajuku. het volgende:
Ik probeer nu ook prijzen te vergelijken, maar ik kan nergens vinden hoeveel een Golden Retriever van +- 30kg, meestal iets minder, nodig heeft
Aahh, vandaar. Ik heb dat steeds allemaal onder Carnibest gegooidquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat heet BARF en het heeft niks met carnibest te maken eigenlijk. BARF is dat mensen zelf rauwvoer samenstellen voor hun dier. Bij carnibest zit het al helemaal in de goede verhouding in een worst. Het ziet er uit en ruikt zoals ossenworst. Het voordeel van BARF is dan weer dat de beesten moeten knagen wat beter is voor de tanden - verder is er geen verschil.
Volgens mij moet ie van t voer nu 800gr per dag, en dat is 50-52 per 15 kilo of zo. Carnibest is ook ong die prijs, maar dan 600gr per dag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ga uit van 20 gr. carnibest per kilo hond, dus dan zou je van 600 gram uit moeten gaan. Dat is volgens carnibest zelf, mijn ervaring met mn katten is dat ze veel minder aten dan die hoeveelheden die carnibest adviseert, dus het kan afwijken. Dan zou je het ff een week moeten proberen.
Wat wel klopt is dat je doordat je het 'normale' eten voor katten geeft zonder granen en groentes en vreemde toevoegingen je de lever en nieren minder belast. Dat werkt bij mensen trouwens net zo als je teveel kant en klaar voer eet krijg je ook teveel zout binnen en da's ook niet goed voor je nieren. Op zo'n magnetron dieet voel je je na verloop van tijd niet bepaald energieker. Daarnaast kan de spijsvertering beter worden dan die was. Je hoeft geen verschil te merken maar dat kan. Ook zitten er geen koolhydraten in het versvleesvoer (geen granen) en dus heb je minder tandplak en tandsteen. Er zitten wel koolhydraten in brokken en die zorgen dan ook voor tandplak en dus na een jaar of 10 voor tandproblemen en hoge kosten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:50 schreef Harajuku. het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat versvlees zo ontzettend veel beter was dat het zelfs bepaalde ziekten helpt voorkomen, omdat t dier een veel beter dieet krijgt oid.
Maar dat is t niet echt dus?
Nu ja, als ik mn ouders nog zo ver moet krijgen dat ze ook die snacks gaan halen zijn we weer even verder.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef oh-oh het volgende:
En als ik het voor het kiezen had gaf ik m ook gewoon alleen carnibest.
Gewoon 's ochtends en 's avonds een portie, of alleen 's avonds, ik weet niet precies hoe oud ie nu is?
Dacht ook wel dat je het met een zak zout moet nemen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Mijn honden vreten alles als ze de kans krijgen , slagroomsoesjes, patat, cake, chips etc.
En ze zijn al stokoud
Ik wil niet piepen hoor... maar je laat het een beetje klinken alsof een koekje the root of all evil is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:13 schreef oh-oh het volgende:
Tuurlijk kan ie nog wel tegen koekjes, maar waarom wil je m koekjes geven?
Koekjes zijn ook niet goed voor honden hoor, geef m lekker cb snacks, lamsknabbeldingen , gedroogde pens en zo, veel gezonder voor hem!
Nou, die van mij krijgen zo vaak een likje of een patatje als ik dr een foto van maak dus dat valt reuze mee hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil niet piepen hoor... maar je laat het een beetje klinken alsof een koekje the root of all evil is.
Ik zie je vaak posten dat 1 van je honden patat of ijs of zoiets heeft gehad. Denk je dat dat gezond is? Ik geef mijne ook een lik van mn ijs hoor, vanmiddag nog, daar niet van.
Maar ik vind het zo raar dat je dan zo "moeilijk" over een koekje doet
Over dagelijks ben ik het eens. Alhoewel ik mij niet ga mengen in een CB vs brok discussie, aangezien die van mij het ontzettend goed doet op zn brokken, en zn trovet multi purpose konijnen koekjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, die van mij krijgen zo vaak een likje of een patatje als ik dr een foto van maak dus dat valt reuze mee hoor.
Ik had het idee dat het over dagelijkse beloningen ging met die koekjes.
Dan kies je toch liever voor iets dat je hond heerlijk vindt en dat ook nog eens gezond is?
Vergelijk met maar een beetje met of je je kind een zak chips, een sultana of een appel geeft als tussendoortje
Dan schrijf ik Chinees denk ik.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:32 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, maar we geven toch bijna nooit koekjes, dus zo van ach een keertje koekje, kan best.
En wtf, 1 keer per dag?!Wat zal ie ons gaan haten dan
Ah ok, misunderstandingquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik zeg toch ook dat ik het idee had dat het over dagelijkse beloningen ging toen ik dat antwoordde.
Later heb je uitgelegd dat t maar af en toe een koekje was.
Ja, ik heb voor de berekening gewoon maar even t gemiddelde gebruikt, maar we zullen sowieso wel goedkoper uit zijn me dunkt. Nu is t grote drama om niet vergeten die ondingen uit de vriezer te halenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Die richtlijn van cb moet je trouwens niet te nauw nemen hoor.
Mijnes krijgen allemaal verschillend, ik heb ze in het begin echt op zicht gevoerd om te kijken wat voor hun de beste hoeveelheid is.
Frits weegt de helft van Karel maar die mag twee keer zo veel eten, Bil krijgt ook meer dan de aangeraden hoeveelheid want die verbruikt mega veel energie, Chico krijgt iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid en Kees is een dikke pad dus die krijgt echt een muizenportie
Prijs ligt dus ook maar net aan wat je hem eerst gaf zoals mijn berekening wel uitwijst. Ik dacht ook altijd véél te duur, maarja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:28 schreef Elvi het volgende:
Nou, mn hond heeft nu net haar eerste prutje Carnibest op. Ze heeft al 2 weken problemen met de maag/darmen en we hoorden goede verhalen hierover.
Ben heel benieuwd hoe het gaat. Als ik zoek op nadelen, lees ik alleen dat t lastig is omdat het in de vriezer moet en t aan de prijs is...
aah! nou, dat scheelt me dus alweer een hoop reken werk enzoquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:51 schreef oh-oh het volgende:
Qwea, Baloe is een heel ander geval , en als ie het goed doe op het voer dat hij nu krijgt zou ik hem daar op laten staan hoor! Hij is al op leeftijd voor een golden, en bij oudere honden is de nierfunctie meestal al wat minder, dan is overstappen op vers niet altijd een goed idee.
Dat is ook de reden dat Chico duck lam en rijst krijgt ipv cb, dat verteert vel makkelijker voor hem.
Die heeft toch gewoon seniorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
aah! nou, dat scheelt me dus alweer een hoop reken werk enzo
Ik wil baloe eigenlijk wel graag op andere brokken hebben denk ik. Omdat hij 10 wordt... en dit zijn geen senior brokken. Of zou dat niks uitmaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |