zoals ik al aangeef zijn ze daar niet erg behulpzaam.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Vraag het de politie. Die zal je overigens niet in FB aantreffen.
en "sectie" betekend dan, de hele mikmak?quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:38 schreef Wupppie het volgende:
Er komt een schouwarts terplaatse.
Als die een natuurlijke dood concludeert, dan is er geen sporen onderzoek.
Immers, doodgaan is geen strafbaarfeit, dan vind er ook geen onderzoek plaats.
Bij twijfel, (of zekerheid) komt er een sectie...
hij stond in GC, hij is dus blijkbaar al hierheen geschopt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:42 schreef Wickedangel het volgende:
Wellicht weten ze bij een wetswinkel welke stappen je eventueel kunt ondernemen.
Zoals MinderMutsig al zegt: FB is niet het aangewezen subforum, hier worden zaken die op het forum spelen besproken. WGR ligt voor de hand, of anders kan een modje het die kant opschoppen.
Lijkt me wel, maar dat weet ik niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:41 schreef AlFayed het volgende:
[..]
en "sectie" betekend dan, de hele mikmak?
waarvan precies?quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:46 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Lijkt me wel, maar dat weet ik niet.
Ik ben geen smeris, wat ik heirboven neergooi is ook alleen maar van internet.
Volgens mij gaat dat idd. zo. Bij twijfel over een natuurlijke doodsoorzaak wordt er sectie verricht.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:38 schreef Wupppie het volgende:
Er komt een schouwarts terplaatse.
Als die een natuurlijke dood concludeert, dan is er geen sporen onderzoek.
Immers, doodgaan is geen strafbaarfeit, dan vind er ook geen onderzoek plaats.
Bij twijfel, (of zekerheid) komt er een sectie...
Dan moet je natuurlijk niet onder je andere account hetzelfde verhaal in een topic gaan ophangen. Dat helpt je anonimiteit niet echt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:33 schreef AlFayed het volgende:
Hallo, ook ik heb een kloon aangemaakt om onherkenbaar te blijven.
dat was ik ook niet van plan nee...quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk niet onder je andere account hetzelfde verhaal in een topic gaan ophangen. Dat helpt je anonimiteit niet echt.
Volgens mij is ie in FB geopend (er is in elk geval niet terug te vinden dat het topic van GC naar FB is geschopt). Vergissing dus?quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:45 schreef AlFayed het volgende:
hij stond in GC, hij is dus blijkbaar al hierheen geschopt.
Kun jij 'm naar WGR krijgen, Elisa? Daar zitten vast mensen die meer weten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:46 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij is ie in FB geopend (er is in elk geval niet terug te vinden dat het topic van GC naar FB is geschopt). Vergissing dus?
En ga jij eens ergens anders baggeren, muts.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Hoezo ts wat een vreemde vraag, ben je bang dat je ontdekt wordt als zijnde de moordenaar oid?
Misschien heb ik hem wel hier neer gezet inderdaad, niet echt intressant of belangrijk als je het mij vraagtquote:Op zondag 9 augustus 2009 02:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volgens mij is ie in FB geopend (er is in elk geval niet terug te vinden dat het topic van GC naar FB is geschopt). Vergissing dus?
Tuurlijk. TS mag het zeggen: GC of WGR?quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:48 schreef Wickedangel het volgende:
Kun jij 'm naar WGR krijgen, Elisa? Daar zitten vast mensen die meer weten.
Hoe het topic hier gekomen is, is niet belangrijk. Maar dat het niet hier hoort wel enigszinsquote:Op zondag 9 augustus 2009 02:51 schreef AlFayed het volgende:
Misschien heb ik hem wel hier neer gezet inderdaad, niet echt intressant of belangrijk als je het mij vraagt
ik gok op WGR, heb het liefste gewoon de sub waar de zinnigste antwoorden uitkomen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tuurlijk. TS mag het zeggen: GC of WGR?
Zeg kijk naar je eigen muts, ik bagger niet tis een serieuze vraag hoor?quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:48 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
En ga jij eens ergens anders baggeren, muts.
Dan gok ik ook op WGR. Schopje FB >> WGR derhalvequote:Op zondag 9 augustus 2009 02:53 schreef AlFayed het volgende:
ik gok op WGR, heb het liefste gewoon de sub waar de zinnigste antwoorden uitkomen.
Mwoa, weinig WGR-igs aanquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:33 schreef AlFayed het volgende:
Ik vroeg mij dus een aantal dingen af waarvan de belangrijkste als volgt luid " Wat is de gebruikelijke routine van de politie bij het vinden van een lijk?" hiermee doel ik vooral op, welke tests worden er met het lijk uitgevoerd, zijn tests zoals kruitsporen en drugssporen standaard of is dat alleen in extreme gevallen.
Een beetje R-ig toch nog. Inzage in een strafdossier is met de nodige strenge wet-/regelgevingen en richtlijnen omkleed, inzage zul je niet gauw krijgen. Inzage in een politiedossier (zonder dat er sprake van een aangeklaagde) dan al helemaal niet, lijkt me zo.quote:Ook vroeg ik mij af in hoeverre en in welke omstandigheden de politie inzage mag/kan geven in een politierapport.
de zaak is wel al gesloten. Toch is de kans nauwelijks aanwezig dat ik informatie over de zaak kan bemachtigen?quote:Op zondag 9 augustus 2009 06:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Een beetje R-ig toch nog. Inzage in een strafdossier is met de nodige strenge wet-/regelgevingen en richtlijnen omkleed, inzage zul je niet gauw krijgen. Inzage in een politiedossier (zonder dat er sprake van een aangeklaagde) dan al helemaal niet, lijkt me zo.
Op grond waarvan meen jij belang te hebben bij inzage in het dossier? Alleen "uit interesse" (zie OP)? Kansloos.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:47 schreef AlFayed het volgende:
de zaak is wel al gesloten. Toch is de kans nauwelijks aanwezig dat ik informatie over de zaak kan bemachtigen?
een vraag stellen en zonder op antwoord te wachtten een conclusie trekken?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Op grond waarvan meen jij belang te hebben bij inzage in het dossier? Alleen "uit interesse" (zie OP)? Kansloos.
Het was maar een "als ... dan ..." overweging hoorquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:08 schreef AlFayed het volgende:
een vraag stellen en zonder op antwoord te wachtten een conclusie trekken?
Zal ik doen, bedankt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:15 schreef Boca_Raton het volgende:
http://www.deombudsman.nl/ombudsman/missie
Begin gewoon eens met bellen, zij kunnen je zeker verder helpen.
Zonder de woorden als en/of dan te gebruikenquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Het was maar een "als ... dan ..." overweging hoor![]()
:{
Wat jij wiltquote:Op zondag 9 augustus 2009 19:35 schreef AlFayed het volgende:
Zonder de woorden als en/of dan te gebruiken
Laat staan een hardstilstandquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:49 schreef mgerben het volgende:
Om de doodeenvoudige reden dat gezonde 24-jarige jongemannen geen hartstilstand krijgen.
Een jongen van 16 jaar, volkomen gezond op het punt na dat hij lichte hartklachten had. Op een ochtend dood aangetroffen dus waarschijnlijk snachts overleden maar het kan ook s'ochtends zijn gebeurd. Er was die ochtend na 8 uur niemand thuis namelijk, ouders zijn vertrokken zonder op zijn kamer te kijken. Hij was geen drugsgebruiker/verslaafde en had volgens zijn ouders ook geen geld om aan drugs te komen maar er gingen wel verhalen rond dat hij gestorven is aan drugsgebruik. Verder zijn er nog verhalen over wurgwonden op zijn nek maar die heb ik niet gezien en mensen die ik ken ook niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:49 schreef mgerben het volgende:
Je wilt totaal geen info geven maar je verwacht wel antwoorden.
Kun je die écht niet zelf verzinnen?
- De politie zoekt niet naar kruitsporen als iemand geen (schot)wonden heeft. Duh. Waarom zouden ze naar kruitsporen zoeken bij een volledig intact lichaam?
- De politie zoekt wel naar een onnatuurlijke doodsoorzaak bij een gezonde jongeman van 24 jaar die dood op een kamer wordt gevonden. Om de doodeenvoudige reden dat gezonde 24-jarige jongemannen geen hartstilstand krijgen.
Dus als je specifiekere antwoorden wilt, of jezelf inbeeldt dat je in CSI Venlo woont, moet je met meer details komen.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:33 schreef AlFayed het volgende:
Het zit zo, een tijd terug is een goede vriend van mij overleden en dood in zijn kamer aangetroffen.
Wat is het nou, een goede vriend of een familielid? Da's wel van belang bij een infomatieverzoek.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:08 schreef AlFayed het volgende:
Ik wil weten wat ze hebben onderzocht en welke resultaten daaruit naar boven zijn gekomen. Jij zou toch ook informatie willen als een familielid van je onder verdachte omstandigheden komt te overlijden.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef AlFayed het volgende:
[..]
Een jongen van 16 jaar, volkomen gezond op het punt na dat hij lichte hartklachten had. Op een ochtend dood aangetroffen dus waarschijnlijk snachts overleden maar het kan ook s'ochtends zijn gebeurd. Er was die ochtend na 8 uur niemand thuis namelijk, ouders zijn vertrokken zonder op zijn kamer te kijken. Hij was geen drugsgebruiker/verslaafde en had volgens zijn ouders ook geen geld om aan drugs te komen maar er gingen wel verhalen rond dat hij gestorven is aan drugsgebruik. Verder zijn er nog verhalen over wurgwonden op zijn nek maar die heb ik niet gezien en mensen die ik ken ook niet.
Nog iets specifieks nodig?
een goede vriend, het stukje uit de 2de quote was tegen iemand anders gericht om het inlevingsvermogen een beetje leven in te blazenquote:Op maandag 10 augustus 2009 07:54 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou, een goede vriend of een familielid? Da's wel van belang bij een infomatieverzoek.
Als het zo is, dan zijn discretie en medeleven wel op hun plaats. Vind je echt dat je het 'moet' weten? Je hebt nl gelijk als je zegt dat dat jouw plaats niet is. Je doet het toch voor jezelf.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:17 schreef AlFayed het volgende:
een goede vriend, het stukje uit de 2de quote was tegen iemand anders gericht om het inlevingsvermogen een beetje leven in te blazen
@mgerben
Daar had ik nog nooit bij stilgestaan. Goede opmerking, ben alleen aan het twijfelen hoe ik erachter zou kunnen komen of het klopt, misschien dat dat ook mijn taak helemaal niet is maar ik moet gewoon weten wat er is gebeurd.
@boca_raton
De familie zelf zegt niks te weten. Oftewel, niet meer dan ik.
Nee je hebt gelijk,quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:23 schreef mgerben het volgende:
[..]
Als het zo is, dan zijn discretie en medeleven wel op hun plaats. Vind je echt dat je het 'moet' weten? Je hebt nl gelijk als je zegt dat dat jouw plaats niet is. Je doet het toch voor jezelf.
Als jij zekerheid hebt, is de verleiding om het een keer door te roddelen veel groter. Misschien is het beter als jij de feiten niet zelf gecontroleerd hebt, maar wel voor jezelf een passend verhaal hebt. Dan kun je het voor jezelf een plaats geven, en tegen anderen zeggen 'ik heb ook geen andere feiten die jullie niet kennen'.
Je kunt ook even aanzien wat je in de loop van de tijd aan hints opvangt, waardoor er misschien dingen op hun plaats vallen. Wellicht kun je je antwoorden krijgen zonder zelf de roddels te helpen.
Denk je even in in de familie. Als het inderdaad zo is, wil je toch niet dat de hele straat en iedereen die je kent, én iedereen die zij kennen, dit gedurende de komende 20 jaar bespreken? Met alle besmuikte humor en veroordeling die daar bij hoort?
Gefeliciteerd je woont in een dorp .quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef AlFayed het volgende:
[..]
Een jongen van 16 jaar, volkomen gezond op het punt na dat hij lichte hartklachten had. Op een ochtend dood aangetroffen dus waarschijnlijk snachts overleden maar het kan ook s'ochtends zijn gebeurd. Er was die ochtend na 8 uur niemand thuis namelijk, ouders zijn vertrokken zonder op zijn kamer te kijken. Hij was geen drugsgebruiker/verslaafde en had volgens zijn ouders ook geen geld om aan drugs te komen maar er gingen wel verhalen rond dat hij gestorven is aan drugsgebruik. Verder zijn er nog verhalen over wurgwonden op zijn nek maar die heb ik niet gezien en mensen die ik ken ook niet.
Nog iets specifieks nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |