abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:23:31 #1
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71716558
Ik ga volgende week mijn 2e dakterras afmaken. Dat moet uiteraard in de verf... Het wordne brede stijgerplanken die helemaal glad geschurud worden. De schutting aan de zijkant zijn mooi hardhout, at bruine spul dus en staan in de olie.
De vorokant is open gelaten om het geen box te laten worden. De muur erachter is keurig netjes omnieuw wit gestuckt met licht schuurwerk. Het boeibord erboven is grachtengroen

Zeg het maar, wat gaan we op het dek smeren? mat, hoogglans of zijde glans.
wit, of zand of leisteen ? roep es....

Elk kleurtje mag gekozen wordne zolang het maar op terpentine basis van sikkens te verkrijgen is.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71716913
Antraciet?

Ik zou voor je vloer niet een te lichte kleur nemen want dat ziet er na een paar maanden al niet meer uit.
pi_71716972
Doe eens een mooie foto!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_71717096
Ja we kiezen wel op basis van een foto natuurlijk hé
Maar wel leuk dat je het advies hebt opgevolgd en nu dus dit topic
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71717173
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:52 schreef Ml-etje het volgende:
Ja we kiezen wel op basis van een foto natuurlijk hé
Maar wel leuk dat je het advies hebt opgevolgd en nu dus dit topic
Hey, ander kluschickie!
pi_71717203
Tok-tok-tok tok (sorry ben een beetje ) vandaag met biotex gespeeld
Eff jouw topic een kick geven zo trug
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2009 @ 10:53:23 #7
17893 Forno
pi_71725786
Met dek bedoel je houten vlonderdelen?
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:25:15 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71738304

Kluschicks in tha house

Ik wil ook wel eerst een foto zien
Leuk topic met een leuke vraag trouwens!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71739076
lijkt me duidelijk..komop met die foto.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:28:26 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71743384
zal zo morgen wel een ff foto maken, maar dat antraciet verhala staat me wel aan. Matje of hoogglansje .

Afgelopen dagen bezig geweest om het stalenwekwerk weer toonbaar te maken. Tis nog het originele hekwerk van toen, ('30) en dat heeft heeeeeeel lang staan smachten bij alle huiseigenaren voor mij naar een likje verf.
Met een staalborstel op de boortol alle troep en roest eraf gehaald. , met hammerite nr1 alles in de grondverf gezet. en ben nu net klaar met de laatste laag hammerite hamerslag zwart.

Best wel stoer als je hekje dan weer keurig staat !

te donker nu voor picjes... komt er aan dames, dan mogen jullie gaan roepen.

[ Bericht 69% gewijzigd door klusfoobje op 09-08-2009 21:35:41 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71743734
morgenavond zal ik eens kijken ben nu ook wel benieuwd naar het voor en na behandeling hekje.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:13:49 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71797180
nah, ik ben er al uit hoor... Het worden steigerplanken waarvan de bovenkant antraciet gelakt worden en dan afgewerkt met een bootlak. Lekker hard. de zij kanten worden 3-4 tinten lichter geschilderd.
Omdat de planken dwars komen te liggen zie je dan een beetje contrast tussen de planken.

en.. lang leve MP..

ben hier tegen aangelopen en gelijk besteld, met kussens in leverkleur

van mahonie hout en met een ronde rugleuning zoals het ook hoort conform het originele ontwerp
pi_71797368
Oeh, mooi set!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:13:10 #15
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71800903
Mooie set.
En ben ik nu vervelend als ik nog steeds op de foto van het terras wacht??
pi_71804204
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef klusfoobje het volgende:
zal zo morgen wel een ff foto maken, maar dat antraciet verhala staat me wel aan. Matje of hoogglansje .
Ik zou voor zijdeglans gaan. Hoogglans op je terras is vragen om toekomstige smetvrees.

Oh, en ik ben geen chick... mocht ik hier wel posten?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:04:48 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72235673
Ik ben nog wel benieuwd naar de foto's eigenlijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:12:37 #19
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72240737

Deze schutting deelt mijn terras met de buurman dat we samen in elkaar hebben geschroeft. Bankirai in de olie en alles rvs.

Dit is de muur die helemaal met de hand is afgebikt tot op de baksteen en nu weer strak in het lichte schuurwerk staat. Dit is overigens ook het kozijn dat eruit moet. Afgezien dat er tig gaten inzitten van alle deuren voorheen, zitten er ook slechte plekken in en zijn de horizontale delen niet waterpas zodat een klapraam een probleem zal zijn.
Er zitten nieuwe boeiborden in grachtengordel groen op waar ik aan de onderkant een loodstrip heb gemonteerd ter bescherming van de witte muur eronder. ( misschien later een klein reepje eraf om het wat smaller te maken.)

Hier zie je de kant waar op de foto nog geen schutting staat en je dus uitzicht hebt op de opgetrokken achtergevel van de buren. Ik heb daar gewoon nog een schuin pannendak met originele kapel.
Voor de detailisten onder ons... Het kraantej kreeg ik er maar niet af en blijft dus ( voorlopig) maar. Tis een eendje...

Hier zie je dat dat schuine pannendak en tevens het werkterras dat ik op mijn nieuwe keukendak heb gelegt. De spleten tussen de planken heb ik hier bewust breder gemaakt ongveer 3 cm. Goed in de grond verf en daarna spierwitte sikkens EPS erover heen.. Het werk prima, het blijft door de weerkaatsing merkbaar koeler in de keuken dan dat de zon op het zwarte dak stond te branden. Als ik er met volle zon op naar kijk vanuit het dakraam moet ik echt mijn ogen kleinmaken

Dat zelfde soort terras komt ook een verdieping lager te liggen. Daar heb ik de planken al voor klaarliggen maar heb wel de steigerplanken speciaal geschaafd zodat ze allemaal exact even dik zijn en dus ook glad. Ook zal de spleet een cm ofzo worden. Overigens liggen de planken hier in de lengte tov het huis, beneden komen ze dwars te liggen. Op die manier zie je als je de keuken uitstapt een keurige plank ipv allemaal kopse einden.

De kleur... ? tsja... ik wilde antraciet doen maar.... das misschieh te donker. Het hekwerk dat je nog ziet, wat overigens helemaal rondloopt, heb ik kaalgemaakt en is netjes in de hamerite zwart gezet ( hamerslag). Het houten hekwerk dat je op de foto nog niet ziet is netjes met rvs draad gemonteerd en daar waar het in het zicht zit afgewerkt met messing moerdoppen Al het RVS spul zit overigens keurig in het vet ( vet dat blijft) zodat het altijd nog netjes is te demonteren.

Dit komt er iig op te staan, in mahonie uitgevoerd met RVS en origineel. Geen look alike van de gamma Daar is niks mis mee hoor, maar deze zitten ws net ff relaxter om dat de planken die gebruikt zijn lekker breed zijn. En daarbij, ik heb een tik.... liever origineel dan imitatie... Vandaar ook liever massief eiken dan fineer bijv....voor mijn meterkast

[ Bericht 6% gewijzigd door klusfoobje op 28-08-2009 20:19:11 ]
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:01:13 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72246536
Ik vind de stoelen die je erop gaat zetten niet zo, maar goed, da's mijn ding gewoon niet.
De rest: superkeuzes!
Past erg goed bij elkaar en is keurig afgewerkt!
Bij deze krijgt u de BBQ-kip-plumeau! (pluim en chapeau in één)

pi_72247763
Ik zou de loodslabbe echt vervangen door een mooi stukje RVS zetwerk (kost misschien een paar tientjes om te laten zetten). Dat kan je retestrak laten maken en past mooi bij andere RVS details.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:21:32 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72250030
Dat plaatje voor de stoel geeft een beetje een verkeerd beeld...

MAAAR... bedankt voor het vogeltje Zit alleen niet zoveel leven meer in geloof ik ?

het is zoiets

en daar zet je dan dit tegenaan als je zinhebt

Ik heb er gelijk maar leverkleurige kussens bij genomen.

Ik ben er alleen nog niet uit welk kleurtje dat dek nu moet worden Ik dacht ff antraciet, maar dat maakt het wat te doods ben ik bang. Moet ook weer niet te licht worden want dan blijf je een smerige handel houden.

Wat die loodslab betreft... een RVS ding ? Het is niet zo dat je nu overal rvs ziet hoor. Alles wat schroeven en bouten is, daar is rvs voor gebruikt. Dan ziet het er over een jaar of 2 nog fatsoenelijk uit en hoef je het als het los moet niet te gaan zagen door de roest.

Ik heb voor lood gekozen omdat wel makkelijk was en een beetje ene authentieke uitstraling geeft. Ding is wel te breed geworden, dus ik knip er nog wel een randje vanaf.
pi_72251756
Hmm zwart is natuurlijk ook beneden warm hé. Ga eens bednekn, naturel houtskleur geen optie?
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:43:44 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72299289
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:24 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm zwart is natuurlijk ook beneden warm hé. Ga eens bednekn, naturel houtskleur geen optie?
Tsja, de enieg die daar last van zou hebben is mijn beneden buurman. Onde rmijn terras zit zijn slaapkamer.

De relatie tussen hem en mij is er echter een van ... laat maar zitten en erger. Dat hij dus een bloedheet hok heeft 's-avonds maakt mij echt niet uit. Ik vraag me echter af of het daardoro niet een te klein gevoel geetf.

het is maar 3,30 bij 2,70. Aan de zijkanten zitten schuttingen van 190 hoog en het uiteinde is bewust opengelaten. Een houtkleur heb ik aan gedacht maar dan word het zo'n kuip idee. Het meubilair is ook in houtkleur ( mahonie) dus...

kweetutnie
pi_72301395
En als jij erop zit is het voor jou ook warm denk ik hoor..
Zwart maakt kleiner inderdaad en wit groter.
Vind de kleur die je boven hebt ook heel mooi of anders een zand-aardetint?
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:18:18 #26
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72303293
De kleur die ik boven heb is spierwitte basis verf van sikkens. Dta wil ik iig niet beneden hebben. Als de zon stevig schijnt doet dat pijn aan je ogen. Wat ik boven ook al gemerkt heb, loop je er over heen met vuile pootjes dan ben je de sjaak. Er komen toch krassen in de lak en daar gaat vuil in zitten...

Dit soort kleurtjes dingen zijn wel de momenten dat ik zou willen ff wat minder vrijheid te hebben... Neeeee, we nemen DIE kleur... ja maarr... NEEEN, DIE!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')