![]()
Deze schutting deelt mijn terras met de buurman dat we samen in elkaar hebben geschroeft. Bankirai in de olie en alles rvs.
![]()
Dit is de muur die helemaal met de hand is afgebikt tot op de baksteen en nu weer strak in het lichte schuurwerk staat. Dit is overigens ook het kozijn dat eruit moet. Afgezien dat er tig gaten inzitten van alle deuren voorheen, zitten er ook slechte plekken in en zijn de horizontale delen niet waterpas zodat een klapraam een probleem zal zijn.
Er zitten nieuwe boeiborden in grachtengordel groen

op waar ik aan de onderkant een loodstrip heb gemonteerd ter bescherming van de witte muur eronder. ( misschien later een klein reepje eraf om het wat smaller te maken.)
![]()
Hier zie je de kant waar op de foto nog geen schutting staat en je dus uitzicht hebt op de opgetrokken achtergevel van de buren. Ik heb daar gewoon nog een schuin pannendak met originele kapel.
Voor de detailisten onder ons... Het kraantej kreeg ik er maar niet af en blijft dus ( voorlopig) maar. Tis een eendje...
![]()
Hier zie je dat dat schuine pannendak en tevens het werkterras dat ik op mijn nieuwe keukendak heb gelegt. De spleten tussen de planken heb ik hier bewust breder gemaakt ongveer 3 cm. Goed in de grond verf en daarna spierwitte sikkens EPS erover heen.. Het werk prima, het blijft door de weerkaatsing merkbaar koeler in de keuken dan dat de zon op het zwarte dak stond te branden. Als ik er met volle zon op naar kijk vanuit het dakraam moet ik echt mijn ogen kleinmaken
Dat zelfde soort terras komt ook een verdieping lager te liggen. Daar heb ik de planken al voor klaarliggen maar heb wel de steigerplanken speciaal geschaafd zodat ze allemaal exact even dik zijn en dus ook glad. Ook zal de spleet een cm ofzo worden. Overigens liggen de planken hier in de lengte tov het huis, beneden komen ze dwars te liggen. Op die manier zie je als je de keuken uitstapt een keurige plank ipv allemaal kopse einden.
De kleur... ? tsja... ik wilde antraciet doen maar.... das misschieh te donker. Het hekwerk dat je nog ziet, wat overigens helemaal rondloopt, heb ik kaalgemaakt en is netjes in de hamerite zwart gezet ( hamerslag). Het houten hekwerk dat je op de foto nog niet ziet is netjes met rvs draad gemonteerd en daar waar het in het zicht zit afgewerkt met messing moerdoppen

Al het RVS spul zit overigens keurig in het vet ( vet dat blijft) zodat het altijd nog netjes is te demonteren.
Dit komt er iig op te staan, in mahonie uitgevoerd met RVS en origineel. Geen look alike van de gamma

Daar is niks mis mee hoor, maar deze zitten ws net ff relaxter om dat de planken die gebruikt zijn lekker breed zijn. En daarbij, ik heb een tik.... liever origineel dan imitatie... Vandaar ook liever massief eiken dan fineer bijv....voor mijn meterkast
[ Bericht 6% gewijzigd door klusfoobje op 28-08-2009 20:19:11 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...