En deel twee van de inhaalslag – ging toch sneller dan ik dacht en jippie, ik ben weer helemaal bij!
Even de vertrouwde klaagzang aan het begin: wat zijn de judges irritant zeg

. Bijna alles is
amazing en
fantastic, als er al kritiek geuit wordt is het zó voorzichtig en nauwelijks op een manier dat de dansers er iets aan hebben. Dat geschreeuw van Jean-Marc wordt belegen en Tré wordt steeds enger met haar maniertjes. En waarom geven ze helemaal geen toelichting bij de eliminaties? Jij bent safe, jij bent safe, dááág derde kandidaat. Dat doen ze in de USA en Australië toch wat netter.
De dansen:
Kim & Emanuel – jazzHa ha, hilarious

! Erg vermakelijk moet ik zeggen. Emanuel helemaal in zijn element, die is gemaakt voor de rol van creepy goochelaar. Licking the boot, dat deed die kinky bastard toch wel érg overtuigend hè

? De dans was op zich een opeenstapeling van gimmicks, maar wel verdomd goed uitgevoerd. Hattrick voor dit stel, drie weken op rij zeer goed.
Amy & Vincent – hip hopGut, wat een heerlijkheid die Vincent, daar wil ik ook wel even bi-lingual mee zijn

. De hip hop was erg videoclipperig, maar wel lekker snel en leuk gedaan. Het had natuurlijk allemaal iets harder en strakker gekund, maar ik vond het niet slecht.
Corynne & Austin – contemporaryIs Austin de nieuwe Dmitry en gaat hij de ene na de andere partner verslijten? Denk het niet na deze dans. Zijn sprongen, haar lijnen – prachtig. Mooi, emotioneel, passievol, krachtig. Stacey Tookey is toch Canada’s antwoord op Mia Michaels (Mia is God, maar Stacey mag minstens haar schoenen al poetsen). Puntje van kritiek: wéér zo’n man-vrouw-gevecht

. Die Canadese choregrafes dragen een hoop relatieleed met zich mee blijkbaar.
Melanie & Cody – mamboEen echte hot mess. De delen die ze apart dansten gingen nog wel, maar samen maakten ze er een rommeltje van. De tricks waren erg stroef en soms vielen ze gewoon stil. Technisch niet echt hoogstaand, maar de performance was okay. Hoe lang kan Cody nog op zijn lieve smoeltje verder komen in de competitie als hij qua dans blundert?
Tara Jean & Everett – quickstepQuickstep my ass, noem het maar gewoon charleston. Leek me nou een uitermate geschikte dans voor Everett, maar helemaal uit de verf kwam hij niet. De charlestonstukjes waren leuk, maar zodra ze ‘in hold’ waren was het allemaal verschrikkelijk houterig

. Tara Jean mag wel wat meer uitstretchen. Entertaining, maar meer niet.
Jayme Rae & Daniel – hip hopIk blijf dit een leuk stel vinden hoor. Daniel is toch wel een lekkere verschijning, maar dat Tré, Melissa en Sean (en Jean-Marc verdenk ik er ook van) op hun stoelen zaten te soppen ging me net iets te ver

. Daniel danste zeer sterk vond ik, Jayme Rae ook maar af en toe deed ze me aan een sekspop (inclusief roodgestift pijpmondje) denken. Een klein beetje minder mag wel meid

. Ik zie haar kwaliteiten, maar helemaal overtuigd heeft ze me nog niet.
Jenna Lynn & Nicholas – hustleOh God, Benji

. Rommelig gedoe, zoals altijd bij de Hustle en zeker als Benji de choreografie doet. Performance was wel redelijk, maar ik vond het een zooitje. Nicholas deed erg zijn best en Jenna Lynn was zeker niet slecht. Maar een indrukwekkende dans? Verre van dat.
Natalie & Danny – rumbaNiet het soort rumba dat tegenwoordig in de latinwereld gedanst wordt, maar meer een vakantiekampversie uit de jaren vijftig. Vond het overigens meer weg hebben van een chacha dan een rumba op sommige momenten. En een rumba in jeans… het moet niet veel gekker worden

. Krumpy Natalie vond ik niet echt uit de verf komen en Danny… voor mij tot nu toe de onopvallendste jongen in het geheel, ik vergeet telkens dat hij ook nog meedoet.
TOP 16 RESULT
Openingsdans: Magalenha! Een van mijn meest favoriete nummers OOIT. De dans van Jean-Marc en zijn France… ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Wat was het, een Afrikaanse chacha? Geile blauwhelmen die een paringsdans doen met wat inboorlingenvrouwtjes? Nou ja, heel boeiend vond ik het niet

.
Bottom three: wederom geen echte verrassingen
Solo’s:
Jenna Lynn: doorsnee contemporary
Amy: oninteressant en wat een lelijke outfit (goud bikinitopje en bontje, yuk)
Melanie: super, u bent door naar de volgende ronde
Nicholas: breaken op latin muziek, leuke vondst, maar hij is toch wel een one trick pony (eh, nou ja, hij kan een heleboel tricks, maar jullie snappen wel wat ik bedoel hè?)
Vincent: I’m a sucker for a good jive… en dit was er een
Cody: ach ja, wel aardig
En naar huis gaan Jenna Lynn en Nicholas. Jenna Lynn lig ik niet wakker van, zij of Amy, zolang Melanie er maar inbleef. Bij de jongens: jammer dat we de enige breaker verliezen, maar Nicholas zou de Top 10 toch nooit gehaald hebben, en de andere twee maken daar veel meer kans op. Dus ook de goede keuze i.m.o.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 12-09-2009 23:14:18 ]