hahaa, waar haál je het toch vandaan.quote:de consequenties als je niet komt werken is dat je baas je een boete kan opleggen die de hoogte heeft van het loon dat hij je had moeten betalen in de resterende duur van je contrac
neee zeker niet afhankelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef trovey het volgende:
Ik weet niet of je afhankelijk bent van dit inkomen maar zo ja....denk aan je ww-uitkering.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2701
hier even een pauze: Vet cool! Ik heb al heel veel zaterdagen gewerkt dit jaar, dus ik mag zowiezo elke zaterdag die komt weigeren!!!quote:Zoals afgesproken gaan we met u een arbeidsovereenkomst aan voor een bepaalde tijd, namelijk van .. tot en met .. voor beide partijen geldt dat tussentijdse opzegging mogelijk is met in acht name van de wettelijke bepalingen.
Opzeggen van deze overeenkomst geschiedt conform de afspraken, zoals vastgelegd in de toepasselijke CAO. Er dient opgezegd te worden tegen de eerste van een periode.
Op u zijn de volgende arbeidsvoorwaarden van toepassing zoals vermeld in:
- de Collectieve Overeenkomst voor Winkelpersoneel van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen (VGL-CAO)
- het handboel Personeelszaken en de huisregels van *naam winkel*.
In de VGL CAO staat dat de werknemer niet kan worden verplicht meer dan 12 zaterdagen per jaar te werken. op vrijwillige basis mag een afspraak tussen werkgever en werknemer gemaakt worden om meer zaterdagen te werken
Ik wil ontslagen wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:15 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
hahaa, waar haál je het toch vandaan.
Gewoon neit komen = werkweigering = staande voetje.
Dat, én dat de baas dus een boete mag incasseren ter hoogte van het loon van de niet gewerkte maanden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:15 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Gewoon neit komen = werkweigering = staande voetje.
ja ben ik aan het proberen maar het is moeilijk, iedereen is op vakantie.quote:
kwestie van keuze maken lijkt me;quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:39 schreef korting het volgende:
[..]
ja ben ik aan het proberen maar het is moeilijk, iedereen is op vakantie.
En niet iedereen mag het werk doen dat ik doe.
jurisprudentie toen ik in dezelfde situatie zat.... Contractbreuk is contractbreuk en als je werkgever behalve je op staande voet ontslaan je ook voor het gerecht daagt mag je dus het resterende loon als boete aan je werkgever betalen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:15 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Als je een contract getekend hebt ben je dus een slaaf?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat, én dat de baas dus een boete mag incasseren ter hoogte van het loon van de niet gewerkte maanden.
Nee dus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je een contract getekend hebt ben je dus een slaaf?
Ik dacht het niet. Je kan gewoon weggaan (eerst handje geven is wel zo beleefd). Als er achteraf mensen geld komen eisen kan je ze uitlachen. Ze kunnen je niet dwingen te werken.
Dat laatste is voor jou een sterk punt in je onderhandelingspositie...buit dat uit...vraag gewoon die week vakantie, beloof dat je daarna iemand inwerkt in dat ' belangrijke' werk en je komt er heus wel uit met je baas.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:39 schreef korting het volgende:
[..]
ja ben ik aan het proberen maar het is moeilijk, iedereen is op vakantie.
En niet iedereen mag het werk doen dat ik doe.
ze kunnen je niet dwingen om te werken, wel om je boete af te dwingen bij de rechtbankquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je een contract getekend hebt ben je dus een slaaf?
Ik dacht het niet. Je kan gewoon weggaan (eerst handje geven is wel zo beleefd). Als er achteraf mensen geld komen eisen kan je ze uitlachen. Ze kunnen je niet dwingen te werken.
Waarom sluit je anders een contract af. Immers je tekend bij de voor een afspraak.quote:Als je een contract getekend hebt ben je dus een slaaf?
Een contract is meestal een verplichting voor de werkgever om de werknemer gedurende een minimumtijdspanne in dienst te houden. Als je als werknemer een contract tekent om gedurende een verplichte periode ergens te werken, moet daar wel een gigantisch salaris aan vast zitten. En dat kan ik mij niet voorstellen bij een vakkenvuller.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:11 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Waarom sluit je anders een contract af.
Praktisch elk contract voor bepaalde tijd is precies dat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een contract is meestal een verplichting voor de werkgever om de werknemer gedurende een minimumtijdspanne in dienst te houden. Als je als werknemer een contract tekent om gedurende een verplichte periode ergens te werken, moet daar wel een gigantisch salaris aan vast zitten. En dat kan ik mij niet voorstellen bij een vakkenvuller.
Je kunt het proberen maar in dit geval ben ik het met Swets eens. Je hebt een contract getekend en daar heb je je aan te houden. Doe je dat niet dan is je werkgever gerechtigd om een boete op te leggen. Andersom zou je toch ook geld willen zien neem ik aan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |