abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71709532
Ik werk bijna 1 jaar full time (32 uur per week) in een supermarkt. Ik had eerst een half jaar contract (september tot ong. februari) en daarna nog een half jaar contract (februari tot september).

Stel: Ik wil volgende week vrij, en dat is voor mij belangrijker dan mijn baan. Kan ik dan zeggen: Ik ga gewoon weg?

Kan ik per direct ontslag nemen?
Wat zijn de consequenties als ik niet kom werken?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:02:38 #2
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71709577
Zeg maar dag tegen je resterende loon en opgebouwde vakantiegeld.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:03:03 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71709589
de consequenties als je niet komt werken is dat je baas je een boete kan opleggen die de hoogte heeft van het loon dat hij je had moeten betalen in de resterende duur van je contract.

Contract = contract en als daar niets in vermeld staat over tussentijds opzeggen, moet je dat gewoon uitzitten.
En per direct al helemaal niet..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  PR/Manusje van alles zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:03:08 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71709592
wat staaaaat er in je contracccctttttt
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71709712
Ik weet niet of je afhankelijk bent van dit inkomen maar zo ja....denk aan je ww-uitkering.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2701
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:15:59 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_71709833
quote:
de consequenties als je niet komt werken is dat je baas je een boete kan opleggen die de hoogte heeft van het loon dat hij je had moeten betalen in de resterende duur van je contrac
hahaa, waar haál je het toch vandaan.

Gewoon neit komen = werkweigering = staande voetje.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_71709872
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef trovey het volgende:
Ik weet niet of je afhankelijk bent van dit inkomen maar zo ja....denk aan je ww-uitkering.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2701
neee zeker niet afhankelijk.

Ik ga in september weer studeren, dit was tijdelijk een jaartje werken.

In mijn contract staat:
quote:
Zoals afgesproken gaan we met u een arbeidsovereenkomst aan voor een bepaalde tijd, namelijk van .. tot en met .. voor beide partijen geldt dat tussentijdse opzegging mogelijk is met in acht name van de wettelijke bepalingen.
Opzeggen van deze overeenkomst geschiedt conform de afspraken, zoals vastgelegd in de toepasselijke CAO. Er dient opgezegd te worden tegen de eerste van een periode.

Op u zijn de volgende arbeidsvoorwaarden van toepassing zoals vermeld in:
- de Collectieve Overeenkomst voor Winkelpersoneel van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen (VGL-CAO)
- het handboel Personeelszaken en de huisregels van *naam winkel*.

In de VGL CAO staat dat de werknemer niet kan worden verplicht meer dan 12 zaterdagen per jaar te werken. op vrijwillige basis mag een afspraak tussen werkgever en werknemer gemaakt worden om meer zaterdagen te werken
hier even een pauze: Vet cool! Ik heb al heel veel zaterdagen gewerkt dit jaar, dus ik mag zowiezo elke zaterdag die komt weigeren!!!

In mijn contract staat ook dat bij mijn "introductiepakket" de VGL-CAO heb ontvangen, maar deze zat er niet bij. Dit is dus een fout van hun kant dat deze niet in mijn introductiepakket zit, terwijl dit volgens het contract wel zou moeten.
pi_71709916
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:15 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ik wil ontslagen worden vanaf September ga ik weer studeren dus dan heb ik minder tijd om te werken. Dan zoek ik wel weer aan andere baan voor op zaterdag ofzo.

Maar mijn vraag is dus of ik nog meer problemen krijg. Ontslagen worden is geen probleem, mijn baan vind ik toch niet meer zo leuk.
pi_71710057
Kan je het niet gewoon regelen met je baas? Trouwens je contract is bijna afgelopen, als je nog vrije dagen of iets dergelijks over hebt, kan je die natuurlijk gewoon inzetten.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:28:20 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71710079
quote:

[..]

Dat, én dat de baas dus een boete mag incasseren ter hoogte van het loon van de niet gewerkte maanden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71710118
Leg je probleem nu eerst eens voor aan je baas. Misschien maakt hij geen bezwaar en kun je gewoon per direct stoppen.

Wackyduck was me net voor
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:33:08 #12
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71710151
Kan je niet gewoon vrij regelen?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71710251
Je kan toch per direct je contract opzeggen en tijdens de opzegtermijn verlof opnemen? Is niet zo netjes, en je mist er wel een deel van de uitbetaling van je opgebouwde verlofuren door, maar dat zou ik eerder doen dan gewoon wegblijven. Niet zo leuk naar je collega's lijkt me...
pi_71710267
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:33 schreef Nijns het volgende:
Kan je niet gewoon vrij regelen?
ja ben ik aan het proberen maar het is moeilijk, iedereen is op vakantie.
En niet iedereen mag het werk doen dat ik doe.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:42:17 #15
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_71710305
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:39 schreef korting het volgende:

[..]

kwestie van keuze maken lijkt me;

of nu een zaterdag (toch) zonder je en de rest van de periode ben je er wel... OF
helemaal geen medewerker slik of stik
Starbucks, waar blijf je
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:43:27 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71710323
quote:

[..]

jurisprudentie toen ik in dezelfde situatie zat.... Contractbreuk is contractbreuk en als je werkgever behalve je op staande voet ontslaan je ook voor het gerecht daagt mag je dus het resterende loon als boete aan je werkgever betalen.

Dat allemaal als er geen mogelijkheid is tot tussentijds opzeggen, wat in het contract van TS dus wel mogelijk is. Maar ja... op zeggen op de eerste van een periode betekent op dit moment opzeggen op 1 September en dan een mand opzegtermijn is 1 Oktober. Dus TS moet deze maand gewoon uitwerken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:50:42 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71710421
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat, én dat de baas dus een boete mag incasseren ter hoogte van het loon van de niet gewerkte maanden.
Als je een contract getekend hebt ben je dus een slaaf?

Ik dacht het niet. Je kan gewoon weggaan (eerst handje geven is wel zo beleefd). Als er achteraf mensen geld komen eisen kan je ze uitlachen. Ze kunnen je niet dwingen te werken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:51:45 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71710444
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik dacht het niet. Je kan gewoon weggaan (eerst handje geven is wel zo beleefd). Als er achteraf mensen geld komen eisen kan je ze uitlachen. Ze kunnen je niet dwingen te werken.
Nee dus.
pi_71710497
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:39 schreef korting het volgende:

[..]

Dat laatste is voor jou een sterk punt in je onderhandelingspositie...buit dat uit...vraag gewoon die week vakantie, beloof dat je daarna iemand inwerkt in dat ' belangrijke' werk en je komt er heus wel uit met je baas.
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:06:47 #20
3011 E.T.
pi_71710680
quote:

[..]

ze kunnen je niet dwingen om te werken, wel om je boete af te dwingen bij de rechtbank
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:08:01 #21
3011 E.T.
pi_71710694
pi_71710759
quote:

Waarom sluit je anders een contract af. Immers je tekend bij de voor een afspraak.
Als jij je daarna er niet aan houd, dan ben jij de gene die contractbreuk veroorzaakt.
Dan had je beter moeten lezen waarvoor je tekend.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:26:59 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71711073
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:11 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Waarom sluit je anders een contract af.
Een contract is meestal een verplichting voor de werkgever om de werknemer gedurende een minimumtijdspanne in dienst te houden. Als je als werknemer een contract tekent om gedurende een verplichte periode ergens te werken, moet daar wel een gigantisch salaris aan vast zitten. En dat kan ik mij niet voorstellen bij een vakkenvuller.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:33:00 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71711193
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een contract is meestal een verplichting voor de werkgever om de werknemer gedurende een minimumtijdspanne in dienst te houden. Als je als werknemer een contract tekent om gedurende een verplichte periode ergens te werken, moet daar wel een gigantisch salaris aan vast zitten. En dat kan ik mij niet voorstellen bij een vakkenvuller.
Praktisch elk contract voor bepaalde tijd is precies dat.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:39:52 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71711328
quote:

Je kunt het proberen maar in dit geval ben ik het met Swets eens. Je hebt een contract getekend en daar heb je je aan te houden. Doe je dat niet dan is je werkgever gerechtigd om een boete op te leggen. Andersom zou je toch ook geld willen zien neem ik aan?

Kortom TS zal gewoon het contract moeten uitwerken tenzij ze bereid is de kosten op zich te nemen. En die vakantie is een non argument, ik neem aan dat je langer van tevoren weet wanneer je op vakantie gaat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')