quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef DuTank het volgende:
Tja, had je maar niet in de rimboe moeten gaan wonen..
Oh verrek, goed punt, ik vraag direct even UPC aan met een 100mbit verbinding!quote:
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef DuTank het volgende:
Tja, had je maar niet in de rimboe moeten gaan wonen..
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:10 schreef DJSmiley het volgende:
En vodafone?
Koop een prepaid kaart, zet er 10 eur op, koop een internet blox. 30 dagen a 3.6Mbit. (afhankelijk van je bereik uiteraard) en gaan....
http://www.vodafone.nl/pr(...)x/zorgeloosinternet/
In het ergste geval een nieuwe prepaid sim halen
Ik weet niet of je HTC simlockvrij is, dan kun je die gebruiken.
En anders kun je een 2e telefoontje kopen als modem, of een losse dongle. Een htc Tytn bv (<100 eur op marktplaats?) laat je prima internet delen via usb of bluetooth. Dan kun je 'm ook nog een beetje bij het raam leggen voor betere ontvangst.
Een dongle kun je zowel pcmcia als usb kopen, ik zou voor USB gaan, dmv verlengkabel kun je 'm dan altijd zo gunstig mogelijk plaatsen.
Met een beetje handigheid kun je ook een betere antenne op je dongle solderen
Schotel is geen optie. Duur en traag, met name de eenmalige kosten.
http://www.bysky.nl/index.php/Product_overzicht
2200 eur excl btw eenmalig, 30 eur per maand ex voor 1024/512
Ook heb je hoge pingtijden (heen- en weer naar de satteliet)
Een KPN-Dongel heb ik nog wel liggen, maar ik vrees dat deze niet te gebruiken is met een Vodafone simkaart? (iig niet met een T-mobile kaartjes)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:10 schreef DJSmiley het volgende:
En vodafone?
Koop een prepaid kaart, zet er 10 eur op, koop een internet blox. 30 dagen a 3.6Mbit. (afhankelijk van je bereik uiteraard) en gaan....
Ik weet niet of je HTC simlockvrij is, dan kun je die gebruiken.
En anders kun je een 2e telefoontje kopen als modem, of een losse dongle. Een htc Tytn bv (<100 eur op marktplaats?) laat je prima internet delen via usb of bluetooth. Dan kun je 'm ook nog een beetje bij het raam leggen voor betere ontvangst.
Een dongle kun je zowel pcmcia als usb kopen, ik zou voor USB gaan, dmv verlengkabel kun je 'm dan altijd zo gunstig mogelijk plaatsen.
Met een beetje handigheid kun je ook een betere antenne op je dongle solderen
Schotel is geen optie. Duur en traag, met name de eenmalige kosten.
http://www.bysky.nl/index.php/Product_overzicht
2200 eur excl btw eenmalig, 30 eur per maand ex voor 1024/512
Ook heb je hoge pingtijden (heen- en weer naar de satteliet)
Euuh, dan hoop ik niet dat dit je eerste maand is en je een basisabonnementje hebt waarbij alles boven de 200mb gewoon in rekening gebracht gaat wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:32 schreef Adolecens het volgende:
Ik heb ook een dongel van Vodafone, abbo van 200mb per maand erbij genomen, maar daar wordt niks geknepen hoor. Ook niet als ik over die 200mb of 500 mb kom. Gewoon 3,6 tot 7,2 mbs
Incidenteel kwam ik boven die 200mb uit en moest ik bijbetalen ja. Dat wist ik en kon ik doorberekenen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euuh, dan hoop ik niet dat dit je eerste maand is en je een basisabonnementje hebt waarbij alles boven de 200mb gewoon in rekening gebracht gaat worden.
Whehehe, ik heb destijds (in de begindagen van consumenten-20mbit) toen ik nog voor Tele2 werkte de Pringles-truuk daadwerkelijk in de officiële Klantenservice-procedure op laten nemenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:42 schreef Tijn het volgende:
Je kan ook een dealtje sluiten met het dichtstbijzijnde huishouden met ADSL en daar een Pringles powered wifi booster installeren. Even op je caravan richten en goan met die banoan
Nou, na 17:00 nog een foonshop vinden was onmogelijk, maar gezien mijn ongeduld met veel pijn en moeite ergens bij een achteraf flatje nog een Vodafone simkaartje kunnen regelen van een frauderende Phonehouse-medewerker die kennelijk nog een complete voorraad had liggenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:10 schreef DJSmiley het volgende:
En vodafone?
Internet wel goed ingesteld op je toestel?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nou, na 17:00 nog een foonshop vinden was onmogelijk, maar gezien mijn ongeduld met veel pijn en moeite ergens bij een achteraf flatje nog een Vodafone simkaartje kunnen regelen van een frauderende Phonehouse-medewerker die kennelijk nog een complete voorraad had liggen.
Even 20 euro beltegoed gehaald bij het tankstation, internet blox aanschaffen en gaan met die banaan!
Of niet natuurlijk.. Krijg namelijk simpelweg geen verbinding.
Verbinding blijft ie eindeloos zoeken en proberen totdat ik de melding krijg dat de verbinding af is gebroken door de andere partij. Voor de duidelijkheid: Telefonie werkt wel gewoon, puur de internetverbinding komt niet tot stand.
Kreeg de internet instellingen automatisch opgestuurd van Vodafone... Hadden ze me idd de verkeerde gestuurdquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:29 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Internet wel goed ingesteld op je toestel?
http://www.vodafone.nl/pr(...)en?#settingslocation
yez goedquote:Op zondag 9 augustus 2009 13:00 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Je kunt ook vrij eenvoudig gewoon je MAC spoofen
30 eur? Simkaartje kost je 5-10 eur, + 10 eur btg... Naja, dan kun je nu dus nog 20 eur opbellen/smssenquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kreeg de internet instellingen automatisch opgestuurd van Vodafone... Hadden ze me idd de verkeerde gestuurd.
Maar hoera, het werkt inmiddels!
En voor die 30 euro (sim-kaart + beltegoed) ben ik van de 5kb van T-mobile, naar maar liefst 5,4kb gegaan!.
.
higain umts antenne er aan modden :y)quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:03 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
30 eur? Simkaartje kost je 5-10 eur, + 10 eur btg... Naja, dan kun je nu dus nog 20 eur opbellen/smssen
Maar als vodafone dus ook zo'n klotebereik heeft wordt het lastig. Je kan KPN nog proberen, maar alles lijkt erop dat je gewoon terugvalt naar GPRS.
Enige (hobbyoptie) die overblijft is een stickje kopen, die hoog monteren (liefst boven de bomen uit, al dan niet met een lange USB kabel), en daar een losse GSM antenne op monteren, maar of je dan wel voldoende signaal hebt om UMTS te halen.....
Moet te doen zijn... dikke yagi richting de zendmast op de juiste freqentie en gaan...quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
higain umts antenne er aan modden :y)
Krijg je inderdaad een smsje en vervolgens wordt je snelheid geknepen naar 386kb: Boeiend... Ingecalculeerd dusquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:54 schreef Peter het volgende:
Let op dat de web'n'walk van t-mobile wel een fup kent en dus als je op 3/4 van de max zit je een sms-je krijgt... dus dat is ook niet onbeperkt..
Doe ik nu al min of meer; downloads zet ik klaar met behulp van de telefoonverbinding en vervolgens neem ik de laptop mee naar het werk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:57 schreef Dagonet het volgende:
Je downloads via je normale verbinding laten lopen en dat beheren via het campingnetwerk (of als je daar echt niet meer op mag je telefoon) en remote desktop. Dan af en toe langs gaan met een externe schijf om de oogst binnen te halen. Vergt wat meer vooruitplannen van wat je wil zien en binnenhalen maar is wel de goedkoopste optie en per direct inzetbaar.
Godverdegodver... Ook al krijg ik hem met een fatsoenlijke snelheid aan de praat; ik lees net ditquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:10 schreef DJSmiley het volgende:
En vodafone?
leer geld.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
Godverdegodver... Ook al krijg ik hem met een fatsoenlijke snelheid aan de praat; ik lees net dit.
Die 30 euro voor Vodafone kan ik dus alvast als weggegooid geld beschouwen.
KPN heeft het beste UMTS netwerk.. Vooral ook indoor...quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
leer geld.
Overigens had vodaphone wel het beste umts netwerk van NL had ik begrepen dus als het daar niet mee lukt dan wordt het lastig.
Verder heeft tmobile toch ook van die stickjes?
gsm wel maar ik had begrepen dat vodaphone het betere umts gebeuren had (in iedergeval de snelheden).quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
KPN heeft het beste UMTS netwerk.. Vooral ook indoor...
Is dan ook de laatste (umts-)optie wat betreft Dongels... Tmobile heeft doorgaans het slechtste netwerk, dus die sla ik (naast het gebruik via de HTC) maar even over denk ik...
Als je in de verschillende stadscentra zit, is het goed te doen (+/- 80kb), daarbuiten wordt het al snel best ruk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
gsm wel maar ik had begrepen dat vodaphone het betere umts gebeuren had (in iedergeval de snelheden).
Overigens hoe goed is jouw umts ontvangst met tmobile eigenlijk want ik zit er nu ook bij en zou graag er een inet abbotje erbij nemen
maar hi en/of kpn cappen hun verbinding toch aardig dan tot 384quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als je in de verschillende stadscentra zit, is het goed te doen (+/- 80kb), daarbuiten wordt het al snel best ruk.
Wat snelheden voor UMTS betreft, KPN biedt sinds begin 2008 landelijk HSDPA en sinds eind 2008 ook HSUPA aan. Vodafone slechts op bepaalde locaties.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar hi en/of kpn cappen hun verbinding toch aardig dan tot 384
http://www.bellen.com/con(...)t-op-gsm-of-pda.aspxquote:
Oh okay, ik had het in dit geval namelijk over de Dongel-abbo'squote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
http://www.bellen.com/con(...)t-op-gsm-of-pda.aspx
voor gsm`s he, dit terwijl vodaphone de volle snelheid geeft.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:12 schreef Loveless85 het volgende:
Ook echt gewoon 2 jaar in een chaletje gaan wonen![]()
En dit soort dingen je pas af gaan vragen ná je er ingetrokken bent
Hihiquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zo uit zien!.
Jezelf iedere dag in je vuistje huilend in slaap neuken.
En nu weer opbokken naar je ONZ-vriendjes, kneus.
Welke overeenkomsten zie je in godsnaam tussen het schrijven van procedures en het op magische wijze uit een boom toveren van een internetverbinding?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:24 schreef Loveless85 het volgende:
JIj was toch degene die voor alle grote internetproviders de processen had geschreven (![]()
![]()
![]()
![]()
), maar internet in een chaletje van tevoren regelen is te moeilijk?
Het leek me dan dat je wel snapte dat als je met je GSM kut ontvangst je dat ook met een data-verbinding via eenzelfde netwerk gaat hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
Welke overeenkomsten zie je in godsnaam tussen het schrijven van procedures en het op magische wijze uit een boom toveren van een internetverbinding?.
Naast het feit dat ik destijds voor ADSL providers werkte en dat toch echt een behoorlijk verschil is met UMTS/GPRS ISP's, is ook díe stelling niet al te vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:59 schreef Loveless85 het volgende:
Het leek me dan dat je wel snapte dat als je met je GSM kut ontvangst je dat ook met een data-verbinding via eenzelfde netwerk gaat hebben![]()
Maar anyways, er was in K&W (of hoe heet dat forum over klussen) nog een topic van een gast die eenzelfde probleem had en zelf een verbinding ging aanleggen oid. Wie weet heb je er wat aan
Op hoeveel dataverkeer zat je +/- per dag dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:06 schreef GieJay het volgende:
Wij zaten ook bij xs4all en heb mijn fup ook flink misbruikt maar nooit iets van gehoord, dus bij xs4all zit je denk ik wel goed
Ik zat vaak op campings afgelopen vakantie waar je gewoon wifi had.quote:Op zondag 16 augustus 2009 08:55 schreef Viking84 het volgende:
TVP, want ik moet zeer binnenkort wellicht ook een tijdje op een camping bivakkeren(wel een stadscamping, dus dat scheelt weer
).
De camping zelf had wifi? Of zat je op die van de buren?quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:27 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Ik zat vaak op campings afgelopen vakantie waar je gewoon wifi had.
Nee nee, de campings hadden zelf wifiquote:Op zondag 16 augustus 2009 09:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De camping zelf had wifi? Of zat je op die van de buren?.
Dat dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:50 schreef DJSmiley het volgende:
Los van datalimieten en FUPS... wat heeft TS eraan als ie, doordat ie nogal in een uithoek, alleen GPRS heeft?
Ik heb weinig hoop dat ie met KPN wel UMTS zou hebben, als alle andere providers daar niet verder komen dan GPRS.
Enige optie is even een sim van een KPN abbonee lenen/toestel lenen en dan testen hoe dat bereik is daar.
En inmiddels ook gedaanquote:
Nouja, als jij op de wat meer bevolkte plaatsen met je huidige provider wel gewoon 3g of 3.5g dekking hebt, dan ligt het niet aan je telefoon...quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:18 schreef kastanova het volgende:
[..]
En inmiddels ook gedaan.
En zowaar volle bak.
Dus óf m'n telefoon zorgt er gewoon voor dat ik alleen een GPRS verbinding krijg (instellingen. ) óf KPN is de enige die me volledig ontvangst kan bieden...
Godsetering... Dit weekend dan de kans om de vodafone dongel te testen en wát een teringmeukquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:35 schreef kastanova het volgende:
Vodafone Dongel heeft een vriendin anders nog wel liggen, is alleen de vraag of het ding ook prepaid "normale" simkaartjes accepteert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |