Laatste keer dat ik je bezig zag was idd geen succesquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:17 schreef Het_hupt het volgende:
Ik kan niet BBQen, heb dr dan ook niet veel mee
dat dusquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik je bezig zag was idd geen succes![]()
Niks onzin, vrouwen moeten van de BBQ afblijven. Vrouwen mogen van mij wel de buitenhaard aansteken, maar de BBQ, niks ervan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:20 schreef Min-e het volgende:
Wat een onzin. Ben een vrouw, hou niet eens van vlees, maar vuurtjes aanmaken ben ik echt goed in.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:22 schreef willempjewever het volgende:
en door de kranten eerst flink rook zodat de tuin van de buren niet meer te zien is, zo hoort het![]()
Gelukkig dat dat wel mag van jou.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:23 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Niks onzin, vrouwen moeten van de BBQ afblijven. Vrouwen mogen van mij wel de buitenhaard aansteken, maar de BBQ, niks ervan.
Van mij heb je al gewonnenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:28 schreef Min-e het volgende:
[..]
Gelukkig dat dat wel mag van jou.![]()
Ik moet de eerste man nog tegenkomen die een beter fikkie stookt dan ik.
Maar vaak ziet hij er (compleet met belachelijk schortje) zo uitquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:22 schreef willempjewever het volgende:
niks mooiers dan een lading vlees af te rekenen en dan zwart te bakken
Zal je mannelijkheid even oppoetsen, kan je zo tenminste nog slapen: JIJ bent vast heel goed in andere dingen.quote:
pfffffffquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:17 schreef Rosbief het volgende:
Omdat BBQ voor soldaten/boswachters/woudlopers is die geen keuken en vrouw tot hun beschikking hebben.
Thuis wordt het vlees gewoon op het fornuis bereid door de vrouw.
Doe mijn geheugen eens opfrissen dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:33 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zal je mannelijkheid even oppoetsen, kan je zo tenminste nog slapen: JIJ bent vast heel goed in andere dingen.
Bedoel je zo iets?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:32 schreef Loedertje het volgende:
Zo voelt hij zich dus.
[ afbeelding ]
[..]
Maar vaak ziet hij er (compleet met belachelijk schrotje) zo uit
En roept zijn vrouw (aldus Netwerk) na 10 jaar dat hij het nog steeds niet kan maar dat ze het toch maar opeet.
Vereist denken enzo wat denk je wel niet, kan ik toch helemaal niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Doe mijn geheugen eens opfrissen dan?
Speeltquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:36 schreef Tweek het volgende:
als er dan nog een vrouw is die speelt dat ze geen vuurtje kan maken dan is het mannelijke superieuriteits gevoel compleet.
quote:Daarnaast verheugen de meeste zich ook nog op wat er na het vlees op de bbq kan. Alles wat los en vast zit en de vlammen zullen hoger komen dan het huis van de buren, tenminste dat is het doel.
Ik heb volwassen mannen met goede bannen zien veranderen in kleuters op het moment dat er een bbq is en ergens wat losse pallets liggen. Maar goed dat kan ook alleen opgaan voor studenten.
Dat zou ook een automonteur kunnen zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:36 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Bedoel je zo iets?![]()
[ afbeelding ]
maar daarvoor wel n knap stukkie vuur stokenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef Min-e het volgende:
[..]
Vereist denken enzo wat denk je wel niet, kan ik toch helemaal niet.
quote:
In de tuin van mijn oude studenthuis stond een trommel uit een wasmachine, uiteraard vakkundig uit een wasmachine gesloopt nadat deze op straat werd gevonden, daar boven op een oude ijzeren vuilnisbak zonder bodem. Die diende als schoortsteen. Vrijwel iedere bbq eindigde met de kolen in de trommel, vuilnisbak erop en alles er in wat gevonden werd in de kelder of op de zolder. Bedden, plastic tuinstoelen, oud papier, kleren, schoenen, als het brandbaar was eindigde het er in. Wat leidde tot een mooie cirkel in de boom er boven, de blaadjes die aan de takken daar hingen hadden geen schijn van kans. Natuurlijk leidden het ook tot klachten van de buren, maar alleen als het zo warm was dat ze hun ramen open hadden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Speelt(Klopt overigens ook binnen het huishouden, *zware dingen * die ze niet kunnen en mannen die niet willen weten hoe de wasmachine werkt, want dat is voor mietjes.
[..]Hoé herkenbaar, mannen en een kampvuur (al moeten ze de binnenzolen uit hun schoenen slopen, takken van bomen afbreken, maakt allemaal niet uit, het moét blijven branden.
Overigens ben ik ook dolblij met mijn vuurkorf, de buren minder aangezien de verbrande stukken krantensnippers overal lagen.
Terwijl de man met nog een biertje in de hand het vlees zwart laat blakeren staat de vrouw in de keuken sausjes en de knoflookboter te maken, het brood te bakken en ook nog salades te bereiden en intussen de tafel te dekken voor al die door hem uitgenodigde gasten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:16 schreef Paul het volgende:
Neen de man mag dan koken, normaal kookt de vrouw altijd.
De vrouw is een dagje vrij en de man mag een keertje koken
Ik word op het einde, als de houtblokken echt allemaal op zijn ook zo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:43 schreef Loedertje het volgende:Hoé herkenbaar, mannen en een kampvuur (al moeten ze de binnenzolen uit hun schoenen slopen, takken van bomen afbreken, maakt allemaal niet uit, het moét blijven branden.
wanneer mogen we langskomenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou heel vaag ik kan heeeeeel goed barbieknoeien nml. perfect gebakken vlees verlaat mijn bbq.
Maar als mannen het doen, rookwolkerige pluimen door de hele wijk, buren die verhit de ramen sluiten, huisdieren die snel onderdak zoeken, hulp hulp...hij doet ut weer gevoel..
Maar als ik het doe... als dan is het ook echt perfect.
Weer zo'n mannenhatende potquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:14 schreef Loedertje het volgende:
Zit momenteel naar Netwerk te luisteren (uitzending 07-08-09 www.uitzendinggemist.nl )
en na de intro besloot ik het hier te vragen. Wat hebben mannen met BBQ-en? Je ziet vrijwel nooit vrouwen het vlees omdraaien terwijl normaliter toch binnen de meeste relaties de vrouw in de keuken staat.
Heeft het iets met het *vuurtje stoken* te maken of het oeroude jagersinstinct, jagen op het vlees en het vervolgens bereiden. Wat is het?
Sowieso, vlees bereiden in de buitenluchtquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het wel goor als mannen met blote bast bij de bbq bij het vlees staan....
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Insecten die boven de hete dampen van de BBQ vliegen
Ik heb eens (toen ik nog in Zuid Afrika woonde) de berg achter ons huis in de fik gestoken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:28 schreef Min-e het volgende:
[..]
Gelukkig dat dat wel mag van jou.![]()
Ik moet de eerste man nog tegenkomen die een beter fikkie stookt dan ik.
Ja precies. Gewoon een gat in de grond of een muurtje bouwen met wat stenen. Niet van die suffe hightech kolen of gasbarbecues.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef MaddoxX het volgende:
Boh, laatst nog gebbqed.
Gewoon: Zelf vuurtje bouwen met hout uit her bos ja! Daarnaast nog een vuur voor licht, en warmte
Het ene vuur is voor de kolenwaar je even later een rooster opgooit met daaronder 2 stenen die je ergens vind in het veld
En hoppa dat is een pas een bbq
Een kolen BBQ is volgens mij niet echt high tech: gewoon een bak waar je kolen in gooit en een handig randje waar je een rooster op kan leggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies. Gewoon een gat in de grond of een muurtje bouwen met wat stenen. Niet van die suffe hightech kolen of gasbarbecues.
ik wou net zeggen, hightec kolenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:27 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Een kolen BBQ is volgens mij niet echt high tech: gewoon een bak waar je kolen in gooit en een handig randje waar je een rooster op kan leggen.
Blijkbaar willen sommige domme hollanders primitief proberen te doen. Jochies, doe maar niet. Jullie staan voor lul
jij houdt van noodles, wat weet jij er nou vanquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:07 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Grote noobs hierzo. Wat jullie bedoelen heet grillen en geen BBQ!!!
![]()
Als ik van noodles hou, waarom mag ik niets van BBQ afweten?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:21 schreef Markster het volgende:
[..]
jij houdt van noodles, wat weet jij er nou van
Whehehe zo gaat dat vaak wel ja.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:17 schreef Stali het volgende:
[..]
Terwijl de man met nog een biertje in de hand het vlees zwart laat blakeren staat de vrouw in de keuken sausjes en de knoflookboter te maken, het brood te bakken en ook nog salades te bereiden en intussen de tafel te dekken voor al die door hem uitgenodigde gasten.
Ze mag ook eens dagje vrij..
Maar je hebt toch van die fancy kolendingen met gecirculeerde luchtstromen en een makkelijk aansteekmechanisme en dat soort crap. Gewoon een bak met kolen werkt prima.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:27 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Een kolen BBQ is volgens mij niet echt high tech: gewoon een bak waar je kolen in gooit en een handig randje waar je een rooster op kan leggen.
Blijkbaar willen sommige domme hollanders primitief proberen te doen. Jochies, doe maar niet. Jullie staan voor lul
Dat is voor als je zo dronken ben dat je geen bier meer kan vasthouden. Zit het in ieder geval in het eten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:18 schreef Loedertje het volgende:
Heb een tijdje in Belgie gewerkt alwaar een collega mij vertelde dat ze de haaskarbonades altijd eerst een uurtje in het witbier lieten drijven alvorens men het op de BBQ gooide. Iemand dáár ervaring meer? Leek mij een vaag verhaal.
noodles doe je toch niet op de BBQquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:26 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Als ik van noodles hou, waarom mag ik niets van BBQ afweten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |