abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:35:57 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71696382
Wel, de holocaust als dusdanig wordt niet ontkend, maar wel dat de Joden het slachtoffer waren. Dat waren allemaal zigeuners. Joden zijn immers slecht, dus hen uitroeien kan moeilijk bezwaarlijk zijn:
quote:
"Als een collega van Brinkman, Henk, lesgeeft over de Tweede Wereldoorlog, vertelt hij over de concentratiekampen en de vervolging van Joden, homo’s en zigeuners. ”De volgende dag komt een aantal vaders hun beklag doen. Ze vragen zich af wat voor idiote ideeën hun kinderen meekrijgen en hopen ”insha Allah” (zo Allah het wil) dat dit soort lessen niet meer gegeven wordt.” Het hoofd van de school, Abdullah, bedenkt vervolgens een ”creatieve oplossing”: ”Hij sommeert de leerkrachten Joden en homofielen te ’vervangen’ door zigeuners. Joden zijn slecht en homofilie is een ziekte die bestreden dient te worden. Henk verlaat de school om nooit meer terug te komen.”
Mag nu uit naam van de Islam de holocaust wél ontkend worden? Terwijl die hele holocaust nu net zo'n prima instrument was om de bevolking de multikul-samenleving door de strot te duwen.

Ook mag het liedje "Ozewiezewoze wiezewALLAH cristALLAH" niet meer gezongen worden. Er komt immers tweemaal het woord ALLAH in voor. En dat is wel goed, maar niet in zo'n kaffersliedje.
quote:
Of neem het zingen van bepaalde kinderliedjes. Brinkman leerde haar klas het liedje ”Osewiesewo, sewiese walla, kristalla”, maar dat viel niet bij alle ouders in goede aarde. ”Papa ging uit zijn dak van woede. Vooral vanwege de zin ”sewiesewalla, kristalla”. Dat vond hij godslasterend, vanwege het voorkomen van de naam van Allah.” Brinkman verzint in arren moede zelf maar liedjes. Zo leert ze de kleintjes op de wijs van ”In Den Haag daar woont een graaf” het lied ”In Amsterdam staat een moskee, waar de moslims heengaan.” Maar ook verbastert ze het christelijke lied ”Dank u voor deze nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag” tot ”Allah ik wil u danken dat ik danken mag.” ”Het is vrij simpel”, zegt Brinkman erover. ”Ik verander het woord God of Heer in Allah en dan hebben we weer een schitterend nieuw lied in ons oeuvre.”
Het complete artikel vind je hier. Op de webzijde van het keurige Reformatorische Dagblad:
http://www.refdag.nl/arti(...)ocaust+is+haram.html
The End Times are wild
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:39:42 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_71696495
Wat een gekkigheid!
Lang leve mij! *O*
pi_71696565
Weer een reden erbij om de bijzondere scholen op te heffen!!
En HUP allemaal op de OPENBARE school, is ook goed voor de integratie waar heel links Nederland altijd over zeurt.
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:43:48 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71696645
Ach joh die kinderen onderwijzen heeft toch geen zin als die ouders zo hun eigen versie van de wereld geschiedenis blijven vertellen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:44:22 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71696667
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:41 schreef detlevico het volgende:
En HUP allemaal op de OPENBARE school, is ook goed voor de integratie waar heel links Nederland altijd over zeurt.
Dit was op een openbare school!
The End Times are wild
pi_71696681
Islam
pi_71696694
=

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 09-08-2009 12:14:57 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:46:23 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_71696734
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:44 schreef TiMPiN het volgende:
Islam
Inderdaad.
Een geloof gebruiken als excuus voor allerlei achterlijk gedrag.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:46:44 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71696748
Hoezo ontkennen? Het is toch waargebeurd, of is de hele oorlog een hoax?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71696835
ik las holocaustontsteking
pi_71696924
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit was op een openbare school!
Heb de link even snel doorgenomen en kwam o.a. dit tegen: Islamitische basisschool en de Hoofd heet Abdullah.
Ja ja en dat is zeker géén openbare school.
Mee eens?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:53:14 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_71696951
*zucht*

waarom schaffen we eigenlijk met zijn allen niet de islam af? ze zijn (nu nog) in de minderheid.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_71697212
Hoe meer islam in Nederland, hoe meer een deel v/d moslims zal proberen om het onderwijs in te richten naar hun wensen.

Nu al geven sommige scholen in de grote steden alle leerlingen (dus ook de niet-moslims) de hele dag vrij tijdens Suikerfeest.
pi_71697390
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:01 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe meer islam in Nederland, hoe meer een deel v/d moslims zal proberen om het onderwijs in te richten naar hun wensen.

Nu al geven sommige scholen in de grote steden alle leerlingen (dus ook de niet-moslims) de hele dag vrij tijdens Suikerfeest.
Boerka, Boerkini, Hoofddoekje, geen handen schudden, bouwvakkers mogen niet in korte broek enz. enz.
pi_71697519
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:01 schreef Zienswijze het volgende:

Dat is niet erg, moslim kids in Nederland krijgen immers ook vrij met Kerstfeest
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:13:53 #16
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71697565
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:41 schreef detlevico het volgende:
Want als je iedereen op een openbare school plaatst, vinden al die =het ineens wel erg dat er joden vermoord zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 09-08-2009 12:17:47 ]
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71697632
Op een openbare school hoort er helemaal geen aandacht aan religie geschonken te worden, hooguit aan "levensovertuiging" waarbij alle vormen van levensovertuiging oppervlakkig de revue kunnen passeren in een vrijwillig keuzeuur.
pi_71697699
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is niet erg, moslim kids in Nederland krijgen immers ook vrij met Kerstfeest
Ja natuurlijk. Maar dit is geen moslimland.
pi_71697752
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:07 schreef detlevico het volgende:

[..]

Boerka, Boerkini, Hoofddoekje, geen handen schudden, bouwvakkers mogen niet in korte broek enz. enz.
Ja ik weet het.
In Spanje en Frankrijk is het trouwens nog erger gesteld op school qua islamisering.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:22:36 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71697793
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoeveel moslims er wonen. Je kunt niet verwachten dat omdat Nederland ooit Christelijk geweest is dit altijd zal blijven gelden. Je zou ook kunnen zeggen dat Nederland geen Christelijk land is omdat de werkelijke autochtone Godsdienst een Germaanse natuurgodsdienst is.

Wat dacht je van het lieve, vrolijke Zweden. Geen moslimland?
The End Times are wild
pi_71697847
=

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 09-08-2009 12:21:08 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:26:21 #22
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71697895
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 09-08-2009 12:22:14 ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71697908
Die vaders verdienen het om neergeknuppeld te worden. In Japan, Brazilië, Spanje, Italië, Amerika en China lachen ze ons uit.

Ik denk dat alleen de Britten, de Fransen, de Belgen en mogelijk ook de Duitsers (van de huidige benadering van dit soort problemen in Duitsland ben ik niet goed op de hoogte) qua mate van appeasement in de buurt kunnen komen van Nederland .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71697919
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoeveel moslims er wonen. Je kunt niet verwachten dat omdat Nederland ooit Christelijk geweest is dit altijd zal blijven gelden. Je zou ook kunnen zeggen dat Nederland geen Christelijk land is omdat de werkelijke autochtone Godsdienst een Germaanse natuurgodsdienst is.

Wat dacht je van het lieve, vrolijke Zweden. Geen moslimland?
Nu is Nederland geen moslimland, bedoel ik..
En tja, in Zweden is de situatie al een stuk erger gesteld dan Nederland. Net als in Engeland en Frankrijk.
Nederland zal, net als andere West-Europese landen, steeds meer richting een semi-moslimland gaan.

En verder is het helemaal niet zo gek dat op scholen het onderwijs wordt bijgesteld naar de wens van islamitieten. Islam stopt niet bij de voordeur. Islam wilt namelijk alle publieke domeinen in de samenleving beheersen, waaronder ook rechtspraak, wetgeving, belastingstel, kledingvoorschriften, omgangsvormen etc.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:32:46 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71698072
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef cultheld het volgende:
Die vaders verdienen het om neergeknuppeld te worden. In Japan, Brazilië, Spanje, Italië, Amerika en China lachen ze ons uit.

Ik denk dat alleen de Britten, de Fransen, de Belgen en mogelijk ook de Duitsers (van de huidige benadering van dit soort problemen in Duitsland ben ik niet goed op de hoogte) qua mate van appeasement in de buurt kunnen komen van Nederland .
UK zijn de grootste appeasers aller tijden. Zie deze éne rechter, die eens losbarst over de situatie in zijn land: http://www.dailymail.co.u(...)tion-Take-cells.html
The End Times are wild
pi_71698091
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:13 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Want als je iedereen op een openbare school plaatst, vinden al die barbaren het ineens wel erg dat er joden vermoord zijn?
Het onderwijs wordt dan niet meer vervuilt door religieuze ideeën. Kinderen zullen idealiter ook meer te maken krijgen met kinderen van andere gezindten, waarmee ze in gesprek raken bij bv. de lessen levensbeschouwing. Door die nuancering zullen ze minder snel radicale ideeën aannemen.

Verder wordt ze gewoon onderwezen wat er aan de hand was ten tijde van de tweede wereldoorlog, en dat er niets aan de hand is met een liedje waarin een toevallige klankovereenkomst zit met de moedertaal van hun ouders.
(Het is NB. een andere taal.. Snappen die gasten niet dat dat altijd voorkomt?)
pi_71698114
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou.. ik ken de exacte cijfers niet (heb nooit de moeite genomen om dat eens na te zoeken), maar mij dunkt dat de moslims onderhand ruim vertegenwoordigd zijn in ons landje, net als de Protestanten, de Rooms-Katholieken, alles wat nog verder aan de zijlijn bestaat, en de atheïsten.

Ze leven allemaal in onze maatschappij, en daaruit volgend vinden er ook cultuurverschuivingen plaats. Ik vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest. Atheïsten (die nergens in geloven, maar ook in onze cultuur leven) krijgen immers ook zonder morren al deze vrije dagen?

Ik maak me er allemaal niet zo druk om, het gros van onze Christelijke feesten (met name Kerstfeest), heeft niet eens een Christelijke oorsprong, maar een zuiver heidense.

Het is al vele eeuwen een ratjetoe van van alles en nogwat, er zijn al vele oorlogen om gestreden, beter kun je een samen een feestje vieren... om welke reden dan ook.
pi_71698156
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nu is Nederland geen moslimland, bedoel ik..
En tja, in Zweden is de situatie al een stuk erger gesteld dan Nederland. Net als in Engeland en Frankrijk.
Nederland zal, net als andere West-Europese landen, steeds meer richting een semi-moslimland gaan.

En verder is het helemaal niet zo gek dat op scholen het onderwijs wordt bijgesteld naar de wens van islamitieten. Islam stopt niet bij de voordeur. Islam wilt namelijk alle publieke domeinen in de samenleving beheersen, waaronder ook rechtspraak, wetgeving, belastingstel, kledingvoorschriften, omgangsvormen etc.
Vergeet het eten in de gevangenis niet..
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:39:12 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71698258
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar is de meerderheid al een tijdje islamitisch, dus dat is wel terecht.
The End Times are wild
pi_71698267
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

UK zijn de grootste appeasers aller tijden. Zie deze éne rechter, die eens losbarst over de situatie in zijn land: http://www.dailymail.co.u(...)tion-Take-cells.html
UK laat ook haatimams binnen die openlijk in hun preken haat zaaien tegen niet-moslims.
Amerika en Canada hadden deze haatimam de toegang ontzegd. Maar de UK verwelkomt deze haatimam natuurlijk wel.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2114&Itemid=1
pi_71698275
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zet je ze zonder dan is die overbodig.
pi_71698279
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nou.. ik ken de exacte cijfers niet (heb nooit de moeite genomen om dat eens na te zoeken), maar mij dunkt dat de moslims onderhand ruim vertegenwoordigd zijn in ons landje, net als de Protestanten, de Rooms-Katholieken, alles wat nog verder aan de zijlijn bestaat, en de atheïsten.

Ze leven allemaal in onze maatschappij, en daaruit volgend vinden er ook cultuurverschuivingen plaats. Ik vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest. Atheïsten (die nergens in geloven, maar ook in onze cultuur leven) krijgen immers ook zonder morren al deze vrije dagen?

Ik maak me er allemaal niet zo druk om, het gros van onze Christelijke feesten (met name Kerstfeest), heeft niet eens een Christelijke oorsprong, maar een zuiver heidense.

Het is al vele eeuwen een ratjetoe van van alles en nogwat, er zijn al vele oorlogen om gestreden, beter kun je een samen een feestje vieren... om welke reden dan ook.
Zij verlangen cultuurverschuivingen van ons uit in hun richting (Althans ik krijg sterk die indruk).. Waarom passen zij zich niet aan?
Goede wil moet wel van 2 kanten komen..
pi_71698522
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zij verlangen cultuurverschuivingen van ons uit in hun richting (Althans ik krijg sterk die indruk).. Waarom passen zij zich niet aan?
Goede wil moet wel van 2 kanten komen..
Wat ik bedoel is... Religie maakt niet de cultuur. Het is omgekeerd. Je hebt een cultuur (en daarbinnen subculturen), en daaruit komen religies en levensovertuigingen voort. Een cultuur is niet statisch, het is altijd maar in beweging en in ontwikkeling, dat zie je ook aan onze taal... die blijft zich ook maar veranderen. En geloofs- en levensovertuigingen veranderen daarin mee.

Uiteindelijk gaat het er in een maatschappij alleen maar om, dat je een balans kunt vinden waarin je met al die verschillende stromingen toch in een bepaalde harmonie kunt zien te komen. Dan moet je hier en daar wat standpunten verdedigen, hier en daar wat standpunten durven los te laten...(Samen)Leven is bewegen, vooruit. Stagnatie, en alles willen behouden wat ooit zo was, is tegennatuurlijk.

Go with the flow.
pi_71698655
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
En dit snap ik nou niet..
Waarom moeten we ons allemaal naar de moslims buigen?
Ik bedoel, joden hindoes boeddhisten sikhs hebben ook hun feestdagen. Gaan we op hun feestdagen ook de hele boel vrijgeven? Nee, dan weer niet he. Dan zijn alle linkse politici stil. Maar als het om moslims gaat, dan wordt er natuurlijk weer een uitzondering gemaakt.
pi_71698768
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En dit snap ik nou niet..
Waarom moeten we ons allemaal naar de moslims buigen?
Ik bedoel, joden hindoes boeddhisten sikhs hebben ook hun feestdagen. Gaan we op hun feestdagen ook de hele boel vrijgeven? Nee, dan weer niet he. Maar als het om moslims gaat, dan wordt er natuurlijk weer een uitzondering gemaakt.
Ik vermoed toch, dat het aantal Sikhs, het aantal boeddhisten, en het aantal Hindoes in ons landje niet kunnen tippen aan het aantal Christelijken/Rooms-Katholieken/Moslims in ons landje...

Mja, het recht van de sterkste (oftewel de meerderheid), speelt toch wel een grote rol.
pi_71698816
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is... Religie maakt niet de cultuur. Het is omgekeerd. Je hebt een cultuur (en daarbinnen subculturen), en daaruit komen religies en levensovertuigingen voort. Een cultuur is niet statisch, het is altijd maar in beweging en in ontwikkeling, dat zie je ook aan onze taal... die blijft zich ook maar veranderen. En geloofs- en levensovertuigingen veranderen daarin mee.

Uiteindelijk gaat het er in een maatschappij alleen maar om, dat je een balans kunt vinden waarin je met al die verschillende stromingen toch in een bepaalde harmonie kunt zien te komen. Dan moet je hier en daar wat standpunten verdedigen, hier en daar wat standpunten durven los te laten...(Samen)Leven is bewegen, vooruit. Stagnatie, en alles willen behouden wat ooit zo was, is tegennatuurlijk.

Go with the flow.
Als ze niet zo zouden provoceren, dan zou dat zeker wel op een natuurlijke manier gebeuren.
En daar is idd. niks mis mee..
pi_71698818
Alle achtelijke christentze feestdagen afschaffen en die moslims ook het bos in sturen.
pi_71698846
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik vermoed toch, dat het aantal Sikhs, het aantal boeddhisten, en het aantal Hindoes in ons landje niet kunnen tippen aan het aantal Christelijken/Rooms-Katholieken/Moslims in ons landje...
En dat is dus discriminatie.
quote:
Mja, het recht van de sterkste (oftewel de meerderheid), speelt toch wel een grote rol
Moslims zijn helemaal geen meerderheid.
En het recht van de sterkste? Wat is dat nou weer voor flauwekul. Zijn wij dieren ofzo? Die regeren hun gebied (land) met het recht van de sterkste.

Ik dacht dat wij in een beschaving leefden. Maar zo te zien, ontbreekt het een en ander aan beschaving bij onze linkse medemens...
Het recht van de sterkste...dus als ik jou tegenkom op straat en ik sla jou in elkaar, ga je dan ook niks doen, omdat het recht van de sterkste telt?

Je moet iedereen gelijk behandelen. En dus niet moslims gaan voortrekken. (wat al wel gebeurt trouwens).
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:01:56 #39
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71698889
Tering, wat absurd en verwerpelijk.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71698898
, passender kan je dit bericht toch niet samenvatten...
De jeugd heeft de toekomst, maar ik betwijfel of het een leuke toekomst is indien dit soort praktijken blijven bestaan.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:07:31 #41
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71699040
Is het toeval dat Joden door de geschiedenis heen altijd én overal vijanden hebben gehad en her en der zijn uitgeroeid? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.

Ik ben tegen (massa)moord en genocide. Maar om het een aparte term te geven vind ik een luchtje van mindcontrol hebben. Schandalig hoe veel joden destijds zijn verraden door Nederlanders (!) in ruil voor een knijpkat of een wortel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:16:01 #42
145738 superworm
is erbij
pi_71699242
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:01 schreef Verlicht het volgende:
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71699372
quote:
Kun je ook een samevatting geven van je nogal negatieve opmerking.
pi_71699402
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Joden door de geschiedenis heen altijd én overal vijanden hebben gehad en her en der zijn uitgeroeid? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.

Ik ben tegen (massa)moord en genocide. Maar om het een aparte term te geven vind ik een luchtje van mindcontrol hebben. Schandalig hoe veel joden destijds zijn verraden door Nederlanders (!) in ruil voor een knijpkat of een wortel.

[ afbeelding ]

²
Is het toeval dat er anno 2009 bij 9 van de 10 oorlogen moslims betrokken zijn? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:24:49 #45
13462 BansheeBoy
pi_71699481
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Is het toeval dat er anno 2009 bij 9 van de 10 oorlogen moslims betrokken zijn? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.
Alleen maar mooi dat je het met me eens bent. Ik kan me nuanceren, maar ben ik dan net zo duidelijk?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71699512
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Joden door de geschiedenis heen altijd én overal vijanden hebben gehad en her en der zijn uitgeroeid?
Ik weet niet wat er in het hoofd van profeet Mohammed omging toen hij 700 joden in Badr uitroeide...
pi_71699558
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Alleen maar mooi dat je het met me eens bent. Ik kan me nuanceren, maar ben ik dan net zo duidelijk?

²
Ik ben het in het geheel niet met je eens, maar toon slechts aan hoe belachelijk je manier van redeneren is.

Al is dat niet nodig bij iemand die iedere keer wanneer hij aan een bepaalde kinderneuker refereert, het niet kan laten om "vrede zij met hem" er achteraan uit te spreken .
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:31:03 #48
13462 BansheeBoy
pi_71699649
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er in het hoofd van profeet Mohammed omging toen hij 700 joden in Badr uitroeide...
Jammer voor je dat ik goed ben ingevoerd.

Kom je terug als je net zoals wij inhoudelijk een debat wilt voeren? Dank je, ik reken op je medewerking.

²
pi_71699719
quote:
Hij sommeert de leerkrachten Joden en homofielen te ’vervangen’ door zigeuners.
Wat een trieste mensen ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71699768
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die profeten blijkt achteraf gewoon dikke bullshit te zijn.
pi_71699826
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En dat is dus discriminatie.
[..]

Moslims zijn helemaal geen meerderheid.
En het recht van de sterkste? Wat is dat nou weer voor flauwekul. Zijn wij dieren ofzo? Die regeren hun gebied (land) met het recht van de sterkste.

Ik dacht dat wij in een beschaving leefden. Maar zo te zien, ontbreekt het een en ander aan beschaving bij onze linkse medemens...
Het recht van de sterkste...dus als ik jou tegenkom op straat en ik sla jou in elkaar, ga je dan ook niks doen, omdat het recht van de sterkste telt?

Je moet iedereen gelijk behandelen. En dus niet moslims gaan voortrekken. (wat al wel gebeurt trouwens).
Rot toch op met je discriminatie. Discriminatie betekent niets anders dan het maken van onderscheid. Mensen met sproetjes en rood haar, worden gediscrimineerd, ongeacht welke geloofs- of levensovertuiging ze hebben. Bijvoorbeeld.

En ja, mensen zijn dieren. We zijn iig geen plantjes. We behoren tot de fauna van ons planeetje.

Je moet iedereen gelijk behandelen? Niemand behandelt elkaar gelijk. We leven in een hiërarchie. Mijn kinderen zijn niet mijn gelijken, net zo min als jouw baas of jouw werknemers op gelijke voet staan. Er is nu eenmaal een hiërarchische verdeling, hoe eerlijk of oneerlijk die ook mag zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:39:24 #52
13462 BansheeBoy
pi_71699868
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:33 schreef qonmann het volgende:

[..]

Wat een trieste mensen ..
Hij is inventief. Ik vind het juist positief. Gevolg is nl. dat de genocide niet ontkent wordt. Hij probeert er het beste van te maken.

²
pi_71699915
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij is inventief. Ik vind het juist positief. Gevolg is nl. dat de genocide niet ontkent wordt. Hij probeert er het beste van te maken.

²
Geloof je het zelf wat je daar tikte ?
pi_71699921
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Jij lult ook alles recht.
pi_71700313
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jammer voor je dat ik goed ben ingevoerd.

Kom je terug als je net zoals wij inhoudelijk een debat wilt voeren? Dank je, ik reken op je medewerking.

²
Waar wil je naartoe? Dat de joden het aan zichzelf te danken hadden dat ze in Europa werden uitgeroeid tijdens WO2?
pi_71700369
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Rot toch op met je discriminatie. Discriminatie betekent niets anders dan het maken van onderscheid. Mensen met sproetjes en rood haar, worden gediscrimineerd, ongeacht welke geloofs- of levensovertuiging ze hebben. Bijvoorbeeld.

En ja, mensen zijn dieren. We zijn iig geen plantjes. We behoren tot de fauna van ons planeetje.

Je moet iedereen gelijk behandelen? Niemand behandelt elkaar gelijk. We leven in een hiërarchie. Mijn kinderen zijn niet mijn gelijken, net zo min als jouw baas of jouw werknemers op gelijke voet staan. Er is nu eenmaal een hiërarchische verdeling, hoe eerlijk of oneerlijk die ook mag zijn.
JIJ wilt moslims voortrekken. Goh, als moslims worden achtergesteld, dan roept iedereen meteen discriminatie. Maar als moslims worden voorgetrokken t.o.v. andere religieuze minderheden, dan mag ik niks zeggen? Rot toch een eind op man.

Als iedereen op scholen tijdens Suikerfeest vrij krijgt, dan moet je dat ook bij joodse, hindoe, boeddhistische, sikh-feestdagen doen. Dat lijkt mij toch duidelijk? Of je doet het bij alle religieuze minderheden, of je doet het bij geen enkele religieuze minderheid. Maar niet moslims wel, en de rest niet.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:04:41 #57
13462 BansheeBoy
pi_71700440
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waar wil je naartoe? Dat de joden het aan zichzelf te danken hadden dat ze in Europa werden uitgeroeid tijdens WO2?

Vind je dat? Ben ik het absoluut niet mee eens. Uiteraard hebben ze heus wel "wat" op hun kerfstok, geschiedkundig gezien, maar m.i. niet iets dat een genocide zou rechtvaardigen. Überhaupt is een genocide niet een teken van beschaving.

²

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 09-08-2009 12:32:53 ]
pi_71700452
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

JIJ wilt moslims voortrekken. Goh, als moslims worden achtergesteld, dan roept iedereen meteen discriminatie. Maar als moslims worden voorgetrokken t.o.v. andere religieuze minderheden, dan mag ik niks zeggen? Rot toch een eind op man.

Als iedereen op scholen tijdens Suikerfeest vrij krijgt, dan moet je dat ook bij joodse, hindoe, boeddhistische, sikh-feestdagen doen. Of je doet het bij alle religieuze minderheden, of je doet het bij geen enkele religieuze minderheid. Maar niet moslims wel, en de rest niet.
Ik wil helemaal niemand voortrekken, van welke religie of geloofsovertuiging, van welke leeftijd, welke intelligentie, welk ras of welk ander onderscheid je nog meer kunt verzinnen dan ook. Hoe jij dat ooit in in mijn tekst hebt kunnen lezen is me wekelijk een raadsel.

Ik zie niet in waarom een heel land Holi moet vieren, als er slechts een enkeling in dat land leeft die dat feest ook werkelijk viert. Maar jij ziet dat ongetwijfeld wel in?

Dus ja... Als er procentueel heel veel mensen zijn die elkaar met verf willen besmeuren in het voorjaar, dan vind ik dat allemaal prima. Tot die tijd, vieren we gewoon carnaval... omdat de meerderheid dat wil.
pi_71700540
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vind je dat? Ben ik het absoluut niet mee eens. Uiteraard hebben ze heus wel "wat" op hun kerfstok, geschiedkundig gezien, maar m.i. niet iets dat een genocide zou rechtvaardigen. Überhaupt is een genocide niet een teken van beschaving.

Ik zit vredig in elkaar. Als ik je post zo lees is dat denk ik ons grootste verschil.

²
En toch insinueer je onfrisse dingen en vind je het raar dat de vernietiging van de Joden in de Tweede Wereldoorlog niet als gewone genocide wordt genoemd, maar meestal als Shoah of Holocaust..
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:13:26 #60
13462 BansheeBoy
pi_71700592
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

En toch insinueer je onfrisse dingen en vind je het raar dat de vernietiging van de Joden in de Tweede Wereldoorlog niet als gewone genocide wordt genoemd, maar meestal als Shoah of Holocaust..
Het is inderdaad een verschrikkelijke tijding, Echter vind het niet getuigen van respect naar de slachtoffers van andere massamoorden om deze verschrikkelijke genocide te voorzien van een aparte naam.

²
pi_71700623
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is inderdaad een verschrikkelijke tijding, Echter vind het niet getuigen van respect naar de slachtoffers van andere massamoorden om deze verschrikkelijke genocide te voorzien van een aparte naam.

²
Je hebt er dus geen verstand van, anders wist je wel waarom die termen bestaan.
pi_71700638
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niemand voortrekken, van welke religie of geloofsovertuiging, van welke leeftijd, welke intelligentie, welk ras of welk ander onderscheid je nog meer kunt verzinnen dan ook. Hoe jij dat ooit in in mijn tekst hebt kunnen lezen is me wekelijk een raadsel.

Ik zie niet in waarom een heel land Holi moet vieren, als er slechts een enkeling in dat land leeft die dat feest ook werkelijk viert. Maar jij ziet dat ongetwijfeld wel in?

Dus ja... Als er procentueel heel veel mensen zijn die elkaar met verf willen besmeuren in het voorjaar, dan vind ik dat allemaal prima. Tot die tijd, vieren we gewoon carnaval... omdat de meerderheid dat wil.
Jij hebt dit notabene zelf gezegd: "...vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest."

Alsof de meerderheid in dit land Suikerfeest wil vieren
Kom op zeg, waarom moeten wij allemaal vrij krijgen met Suikerfeest?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:20:49 #63
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71700713
Fenny Brinkman was al ontmaskerd als sensatiezoekster. Ze wil gewoon haar boek verkopen.
What lies in the shadow of the statue?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:21:59 #64
13462 BansheeBoy
pi_71700727
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je hebt er dus geen verstand van, anders wist je wel waarom die termen bestaan.
Die termen vind ik dus niet relevant. Of we moeten alle genociden gaan behandelen als de stormen/tornado's in Amerika: Lijkt me niet de bedoeling. Het is een vreselijke tijding, dat wel.

²
pi_71700768
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij hebt dit notabene zelf gezegd: "...vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest."

Alsof de meerderheid in dit land Suikerfeest wil vieren
Kom op zeg, waarom moeten wij allemaal vrij krijgen met Suikerfeest?
Omdat er zo onderhand net zoveel mensen zijn in Nederland die ofwel Kerstfeest, ofwel Suikerfeest vieren misschien?

Btw... Je zou al die docenten/werkgevers eens moeten horen als ze verplicht door moeten werken met Kerst, omdat hun Moslim leerlingen/werknemers geen vrij mogen krijgen met Kerst... Christenen hoeven immers ook geen vrij te krijgen met Suikerfeest
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:26:19 #66
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71700793
Het verhaaltje van Fenny Brinkman. Het zou helemaal waar kunnen zijn, hoewel het me wel enigszins opgeleukt lijkt voor de gelegenheid, wat versterkt wordt door de combinatie van kinderlijke naiviteit en woorden als obees, consumeren, genetisch gemanipuleerd en holocaust die je kinderen niet gauw zult horen gebruiken. Brinkman heeft zich ook al ontpopt als een van de alarmisten van het ‘islamitische gevaar’ die vooral scoort met het verzamelen van verhalen die illustreren hoe erg moslims zijn. Het punt is deze: dat je dit verhaal gebruikt alsof het vanzelfsprekend representatief is voor moslims. Dat hoort bij de overbekende methoden: je neemt een incident, een buurman die zijn vulniszak in de gang laat staan, een Marokkaanse jongen die een vrouw een hoer heeft genoemd, en neemt aan dat die representatief zijn voor de groep als geheel. Zo deden ze dat voor WOII ook met joden. Elke rijke jood bewees dat joden uit waren op geld. Elke jood die iemand bedroog was er bewijs voor dat joden vals zijn - de uitdrukking ‘jodenstreek’ is nog maar sinds kort uit de woordenboeken verwijderd. Maar antisemitisme is (gelukkig) niet meer in de mode. De methoden zijn gebleven en zijn nu verhuist naar een andere bevolkingsgroep.
De techniek die Brinkman gebruikt is overigens ook bekend, de ouderen onder ons kennen nog krompratende domme Sjimmie (zwart) tegenover de altijd slimmere Sjors (wit) uit de tijd dat we ons hier nog nauwelijks bewust waren van wat nu ‘colour racism’ heet

Zit wat in.
What lies in the shadow of the statue?
pi_71700794
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die termen vind ik dus niet relevant. Of we moeten alle genociden gaan behandelen als de stormen/tornado's in Amerika: Lijkt me niet de bedoeling. Het is een vreselijke tijding, dat wel.

²
De genocide op de Joden is voor zover ik weet (tot nu toe) de enige in de historie waarin systematisch door de staat gestreefd werd naar de vernietiging van een compleet volk (met als doel om ervoor te zorgen dat er geen enkele nazaat overblijft). Beschavingen en volken kwamen en vielen, maar nooit eerder is daar beleidsmatig naar gestreefd.
pi_71700797
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat er zo onderhand net zoveel mensen zijn in Nederland die ofwel Kerstfeest, ofwel Suikerfeest vieren misschien?
Het zijn er nog niet eens 1 miljoen hoor, en niet voor allemaal heeft het nou een grote betekenis.
pi_71700835
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het zijn er nog niet eens 1 miljoen hoor, en niet voor allemaal heeft het nou een grote betekenis.
Nou, dan werken en leren die in het vervolg maar lekker door met Kerst!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:41:32 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71701028
quote:

[..]

²
Hmm een tornado die 6 miljoen mensen vermoord ben ik nog niet tegen gekomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71701111
quote:

[..]

²
Het is ontegenzeggelijk verschrikkelijk wat er is gebeurd in 1942-1945 met joden, homo's, gehandicapten en zigeuners. Maar je hebt een goed punt te pakken dat joden het altijd NET ff wat speialer moeten maken. De holocaust is ook bijzonder goed uitgebuit door in 1947 een ander land te bezetten en daar een Joodse Staat van te maken.

Iets met Lebensraum.

Ontopic: Ik vind niet dat holocaustontkenning strafbaar moet zijn, maar een school die uit angst voor ouders aan geschiedvervalsing doet, mag de onderwijsvergunning inleveren en sluiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71702887
Ze vinden het dus kennelijk wel ok dat homo's en joden systematisch werden uitgeroeid?
Dan zou Wilders toch nog gelijk krijgen met zijn vergelijking met het nazisme.
In ieder geval komt het knap haatdragend en intolerant over.
Gebeurt dit slechts op één school? Zelfs als dat zo is, dan zitten daar kinderen met ouders met knap gevaarlijke ideeën.
Het idee dat zij gaan bepalen wat er onderwezen wordt, als er toevallig iets niet in hun straatje past. Of dat het niet erg is dat mensen die anders zijn dan zij systematisch werden vermoord..
En een onschuldig kinderliedje met een onzintekst zou niet meer mogen, vanwege een vermeende godslastering? Terwijl het woord 'allah' niet eens bestaat in onze taal?
Het moet niet gekker worden..
Als je je kinderen zo opvoedt krijgen ze wel radicale ideeën ja.. Vooral als je ook nog eens de geschiedenis vervalst.
Ik vind dat die ouders vervolgd moeten worden wegens haatzaaierij, en laten we hopen dat er maar een paar zo zijn.
Wilders wordt weleens met een nazi vergeleken, of als iemand met een psychische stoornis weggezet.. Maar wie is ermee begonnen?
pi_71703214
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:47 schreef El_Matador het volgende:
Het is ontegenzeggelijk verschrikkelijk wat er is gebeurd in 1942-1945 met joden, homo's, gehandicapten en zigeuners. Maar je hebt een goed punt te pakken dat joden het altijd NET ff wat speialer moeten maken. De holocaust is ook bijzonder goed uitgebuit door in 1947 een ander land te bezetten en daar een Joodse Staat van te maken.

Iets met Lebensraum.

Ontopic: Ik vind niet dat holocaustontkenning strafbaar moet zijn, maar een school die uit angst voor ouders aan geschiedvervalsing doet, mag de onderwijsvergunning inleveren en sluiten.
Typisch weer een gevalletje van westers onbenul om de holocaust erbij te slepen bij het ontstaan van de staat israel. Al in de jaren 1920 is door de britten het gebied ten westen van de jordaan, inclusief Jeruzalem aan de joodse inwoners van het gebied + toekomstige immigranten beloofd als vestigingsgebied voor israel. Dit is 20% van het totale gebied van groot-israel, het mandaatgebeid palestina. 80% is weggegeven aan de arabieren voor de vestiging van de palestijnse staat jordanie.

Je kunt misschien zelfs eerder concluderen dat de holocaust een protest van hitler is geweest tegen het oprichten van de moderne staat israel.
pi_71705149
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:26 schreef Ghazi het volgende:
Het verhaaltje van Fenny Brinkman. Het zou helemaal waar kunnen zijn, hoewel het me wel enigszins opgeleukt lijkt voor de gelegenheid, wat versterkt wordt door de combinatie van kinderlijke naiviteit en woorden als obees, consumeren, genetisch gemanipuleerd en holocaust die je kinderen niet gauw zult horen gebruiken. Brinkman heeft zich ook al ontpopt als een van de alarmisten van het ‘islamitische gevaar’ die vooral scoort met het verzamelen van verhalen die illustreren hoe erg moslims zijn. Het punt is deze: dat je dit verhaal gebruikt alsof het vanzelfsprekend representatief is voor moslims. Dat hoort bij de overbekende methoden: je neemt een incident, een buurman die zijn vulniszak in de gang laat staan, een Marokkaanse jongen die een vrouw een hoer heeft genoemd, en neemt aan dat die representatief zijn voor de groep als geheel. Zo deden ze dat voor WOII ook met joden. Elke rijke jood bewees dat joden uit waren op geld. Elke jood die iemand bedroog was er bewijs voor dat joden vals zijn - de uitdrukking ‘jodenstreek’ is nog maar sinds kort uit de woordenboeken verwijderd. Maar antisemitisme is (gelukkig) niet meer in de mode. De methoden zijn gebleven en zijn nu verhuist naar een andere bevolkingsgroep.
De techniek die Brinkman gebruikt is overigens ook bekend, de ouderen onder ons kennen nog krompratende domme Sjimmie (zwart) tegenover de altijd slimmere Sjors (wit) uit de tijd dat we ons hier nog nauwelijks bewust waren van wat nu ‘colour racism’ heet

Zit wat in.
pi_71708011
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:26 schreef Ghazi het volgende:

Zit wat in.
Bla Bla.. alsof deze mevrouw bewust 'methoden' gebruikt om een probleem aan te stippen in plaats van feiten. Waar is het bewijs dat zij dat doet? Ik lees hier inderdaad onder andere een opsomming van feiten, maar ook een opsomming die in het licht word geplaatst met eerdere bevindingen die meer een meer de vorm aannemen van feiten uit statistieken. En er zijn dus ook statistieken bekend, oa harde cijfers uit Engeland waar meer dan tachtig sharia rechtbanken bestaan en waar een derde van de moslimjeugd de dood een passende straf vind op afvalligheid.

Maar beste schrijver, het omgekeerde is dan ook het geval. Dat één persoon (Fenny Brinkman) zogenaamd 'incidenten' gebruikt "alsof het vanzelfsprekend representatief is voor moslims" betekent nog niet dat alle critici dat doen. Het betekent zelfs niet dat het waar zou zijn dat deze 'incidenten' niet representatief zouden zijn voor moslims, het kan nog steeds heel goed representatief zijn.

fail
pi_71709443
quote:

[..]

En bij het grootste deel van die oorlogen vechten moslims tegen elkaar. Ze kunnen het zelf al niet eens worden wat de échte Islam is
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:26:43 #77
13462 BansheeBoy
pi_71711068
Wij zitten op één lijn. Ook ik kan er met mijn verstand niet bij dat we tijdens geschiedenislessen vrijwel alleen de genocide op de Joden onderwezen kregen en voor andere volkerenmoorden er geen tijd vrij werd gemaakt. Waarom?

²

[ Bericht 26% gewijzigd door paddy op 09-08-2009 12:41:55 ]
pi_71711657
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wij zitten op één lijn. Ook ik kan er met mijn verstand niet bij dat we tijdens geschiedenislessen vrijwel alleen de genocide op de Joden onderwezen kregen en voor andere volkerenmoorden er geen tijd vrij werd gemaakt. Waarom?

²
inderdaad, er zou ook eens wat meer aandacht geschonken moeten worden op de recente geschiedenis zoals de huidige genocide in Darfur door Arabische milities. Maar ook middeleeuwse genocides mogen niet onderbelicht blijven, zoals bijvoorbeeld de genocide op de Banu Qurayzah, een Joodse stam waar de mannen compleet werden uitgemoord(onthoofd) en de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt door de profeet Mohammed en volgelingen.
Die holocaust kennen we nu wel..
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:05:15 #79
13462 BansheeBoy
pi_71711767
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:58 schreef NDAsilenced het volgende:

Die holocaust kennen we nu wel..
Dit bedoel ik dus, ik ga alleen verder: ik noem het "gewoon" een genocide.

²
pi_71713069
Dat de holocaust zelf en de hele opzet en geschiedenis eromheen één van de best gedocumenteerde en dus bestudeerbare genocide was in de geschiedenis en voor de sociologie van onschatbare waarde, waarmee als gevolg de holocaust dus uiteindelijk niet zichzelf beschrijft maar ons ook andere genocides en gebeurtenissen van belang doet begrijpen maakt bij jouw in deze niet uit?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:49:14 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71714063
De holocaust is relevant in de Nederlandse geschiedenis omdat zij de meest recente genocide in haar geschiedenis is, evenals de enige die op Nederlands grondgebied plaatsvond en de grootste omvang is.
The End Times are wild
pi_71714385
Henk is een held!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:04:07 #83
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_71714457
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:49 schreef LXIV het volgende:
De holocaust is relevant in de Nederlandse geschiedenis omdat zij de meest recente genocide in haar geschiedenis is, evenals de enige die op Nederlands grondgebied plaatsvond en de grootste omvang is.
Maar het is toch al lang duidelijk dat de meeste allochtonen zich niet identificeren met het zijn van Nederlander. Het weglaten van de Holocaust spreekt wat mij betreft al boekdelen.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_71718181
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
Op een openbare school hoort er helemaal geen aandacht aan religie geschonken te worden, hooguit aan "levensovertuiging" waarbij alle vormen van levensovertuiging oppervlakkig de revue kunnen passeren in een vrijwillig keuzeuur.

Volledig mee eens, en NU de REST van Nederland nog.
pi_71728840
quote:
lesgeeft over de Tweede Wereldoorlog, vertelt hij over de concentratiekampen en de vervolging van Joden, homo’s en zigeuners. ”De volgende dag komt een aantal vaders hun beklag doen. Ze vragen zich af wat voor idiote ideeën hun kinderen meekrijgen en hopen ”insha Allah” (zo Allah het wil) dat dit soort lessen niet meer gegeven wordt.” Het hoofd van de school, Abdullah, bedenkt vervolgens een ”creatieve oplossing”: ”Hij sommeert de leerkrachten Joden en homofielen te ’vervangen’ door zigeuners.
Toen ik dit las dacht ik letterlijk hetzelfde als iemand die deze zin postte
quote:
Die leiding in ieder geval meteen vervangen. Hij zit de boel gewoon te bedriegen.
quote:
Henk verlaat de school om nooit meer terug te komen.
Ik kan zo'n besluit wel waarderen.

Maar ben eigenlijk nieuwsgierig of er nog wat aan gedaan zal worden.

En kap eens met dat onwijze geneuzel over vrije dagen, want dat is hier helemaal niet aan de orde. Het boeit me zelfs niet eens of het moslims of wat dan ook waren. Ouders die het recht krijgen via een directeur aan geschiedvervalsing mee te gaan werken uit racistische overwegingen is werkelijk zum kotsen.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_71730595
quote:

[..]

Is het toeval dat de krediet crises is veroorzaakt door blanke mannen?

... of wil je nog een simpele binnen komer

Het midden oosten is al eeuwen lang de plek waar oorlogen worden uitgevochten ... dat er meestal de oorspronkelijke bewoners bij betrokken zijn lijkt mij niet onlogisch. Het Westen heeft er alle baat bij dat het Midden Oosten instabiel is en blijft ... dus nee, het is geen toeval.

Helaas de wereld is niet zwart en wit ...
:: Ethiek is zo flexibel als elastiek ::
pi_71732540
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:05 schreef LuxXxie het volgende:

[..]

Is het toeval dat de krediet crises is veroorzaakt door blanke mannen?

... of wil je nog een simpele binnen komer

Het midden oosten is al eeuwen lang de plek waar oorlogen worden uitgevochten ... dat er meestal de oorspronkelijke bewoners bij betrokken zijn lijkt mij niet onlogisch. Het Westen heeft er alle baat bij dat het Midden Oosten instabiel is en blijft ... dus nee, het is geen toeval.

Oh really .
pi_71733602
gewoon een speciale politie eenheid oprichten
als zo'n kakkerlijk begint te klagen een maand in de isolatie, beetje waterboarden en hem de koran als schijtpapier laten gebruiken.
daarna hem uit de ouderlijke macht zetten en al zijn uitkeringen en bijstand intrekken
pi_71734875
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:32 schreef franksetank het volgende:
SS
pi_71734917
Partities van de geschiedenis ontkennen of aanpassen omdat je het zo fijner vindt. Jezus, wat een Islamitisch Jodenstreek.
pi_71735577
lama
pi_71735686
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SS
Hoeveelste keer is het dat je de Godwin-award wint trigger?
pi_71735725
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Hoeveelste keer is het dat je de Godwin-award wint trigger?
Ik mag geen vergelijking trekken met de holocaust in een topic over de holocaust?
pi_71735817
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik mag geen vergelijking trekken met de holocaust in een topic over de holocaust?
Jij mag alles, en dat weet je.
Het is alleen triest dat je het zelf toepast.
Ik had je hoger ingeschat gezien sommige posts van je.
Maar helaas.
Je haalt je hier weer mee naar beneden,,,,
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:45:03 #95
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71735843
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:05 schreef LuxXxie het volgende:
Het Westen heeft er alle baat bij dat het Midden Oosten instabiel is en blijft ... dus nee, het is geen toeval.

Maar uiteindelijk is het Westen altijd schuldig.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_71735871
quote:
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_71735898
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:15 schreef Triggershot het volgende:
Partities van de geschiedenis ontkennen of aanpassen omdat je het zo fijner vindt. Jezus, wat een Islamitisch Jodenstreek.
Doe je wel eens iets anders dan trollen als de OP je niet aanstaat ?
Wat voor zin heeft het om deze termen te gebruiken, als het niet is om te trollen ?
pi_71735916
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Jij mag alles, en dat weet je.
Het is alleen triest dat je het zelf toepast.
Ik had je hoger ingeschat gezien sommige posts van je.
Maar helaas.
Je haalt je hier weer mee naar beneden,,,,
Ja ho, wacht even, het is wel handig om mijn reactie te beoordelen in het licht van waaruit het voortkomt. Ik reageer op een zeer onethisch voorstel:
quote:
als zo'n kakkerlijk begint te klagen een maand in de isolatie, beetje waterboarden en hem de koran als schijtpapier laten gebruiken.
iets wat mijn inziens een typisch SS actie zou zijn. Een holocaust analogie in dit topic, juist in dit topic - zie OP en tt - is als reactie op zo een voorstel zeker geen Godwins Law te noemen.
pi_71735982
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja ho, wacht even, het is wel handig om mijn reactie te beoordelen in het licht van waaruit het voortkomt. Ik reageer op een zeer onethisch voorstel:
[..]

iets wat mijn inziens een typisch SS actie zou zijn. Een holocaust analogie in dit topic, juist in dit topic - zie OP en tt - is als reactie op zo een voorstel zeker geen Godwins Law te noemen.
Ja ho, wacht eens even, als jou iets niet aanstaat verzin je allerlei mogelijkheden om je eigen gedrag goed te praten.
En beroep je je weer op iemands anders commentaar.
Beetje zwak voor jou trigger.
Steeds meer val je door de mand....
pi_71736009
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:47 schreef qonmann het volgende:

[..]

Doe je wel eens iets anders dan trollen als de OP je niet aanstaat ?
Wat voor zin heeft het om deze termen te gebruiken, als het niet is om te trollen ?
Welke termen, Jodenstreek? Het is opgenomen in Van-Dale hoor, het is niet dat ik er mee kom.
En ja, 'Islamitisch Jodenstreek' gebruik ik sarcastisch voor de mensen die de Joden uit de holocaust willen halen zoals in de OP.
pi_71736039
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:50 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ja ho, wacht eens even, als jou iets niet aanstaat verzin je allerlei mogelijkheden om je eigen gedrag goed te praten.
En beroep je je weer op iemands anders commentaar.
Beetje zwak voor jou trigger.
Steeds meer val je door de mand....
Als ik het dus goed begrijp ga je volkomen voorbij aan mijn verweer en betrek je het weer voor een tweede keer op mijn persoon zonder ook maar enigszins inhoudelijk te reageren op mijn reactie?
pi_71736053
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke termen, Jodenstreek? Het is opgenomen in Van-Dale hoor, het is niet dat ik er mee kom.
Ach gut, je meent het..het staat in de Van Dale, dus gebruik je het
Troll ..ga maar lekker door hier
pi_71736096
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:53 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ach gut, je meent het..het staat in de Van Dale, dus gebruik je het
Troll ..ga maar lekker door hier
Ja, of je snapt insteek gewoon niet.
pi_71736107
Ach qonman...wie neemt onze ouwe trigger nu nog serieus?
Die heeft zijn beste tijd gehad.
pi_71736123
En waar onze trigger ook goed in is, is niet te reageren op commentaar op hem.
Zieltje...
pi_71736140
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:55 schreef Bommenlegger het volgende:
Ach qonman...wie neemt onze ouwe trigger nu nog serieus?
Die heeft zijn beste tijd gehad.
Ik ben 22
pi_71736163
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:56 schreef Bommenlegger het volgende:
En waar onze trigger ook goed in is, is niet te reageren op commentaar op hem.
Zieltje...
Persoonlijk commentaar mag via pm, fotoboek, mail, niet in een topic wat niet over mijn persoon gaat. Ervaren de meeste mensen als offtopic.
pi_71736169
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben 22
Dan is het dubbel zo triest voor je....stakker...
pi_71736201
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:58 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dan is het dubbel zo triest voor je....stakker...
Gelukkig ben jij wel in staat inhoudelijk te reageren.
pi_71736214
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Persoonlijk commentaar mag via pm, fotoboek, mail, niet in een topic wat niet over mijn persoon gaat. Ervaren de meeste mensen als offtopic.
Daar kom jij altijd maar mee.
Als iets in een discussie je niet aanstaat of je je aangevallen voelt, moet ineens alles via pm of wat dan ook?
Wees een kerel en antwoord gewoon hier.
Ik hou namelijk niet van dat sneaky gedoe.,,
pi_71736223
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij wel in staat inhoudelijk te reageren.
De pot verwijt de ketel?
pi_71736245
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:59 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Daar kom jij altijd maar mee.
Als iets in een discussie je niet aanstaat of je je aangevallen voelt, moet ineens alles via pm of wat dan ook?
Wees een kerel en antwoord gewoon hier.
Ik hou namelijk niet van dat sneaky gedoe.,,
Gooi het in het fotoboek, kan iedereen het mee lezen, of open er een topic over mij, zal je zien dat je niet ongewenst anderen er mee stoort.
pi_71736288
Maar goed, ontopic verder.. Dat Islamieten in Nederland een jodenstreek kunnen uithalen is bij deze wel bewezen, toch wel frappant dat juist dat het de moslims zijn die zich willen distantiëren van de joden.
pi_71736293
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gooi het in het fotoboek, kan iedereen het mee lezen, of open er een topic over mij, zal je zien dat je niet ongewenst anderen er mee stoort.
Waarom mag dit niet in dit topic van je?
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:04:22 #115
256436 Whiskey_Tango
pi_71736324
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:02 schreef Triggershot het volgende:
Maar goed, ontopic verder.. Dat Islamieten in Nederland een jodenstreek kunnen uithalen is bij deze wel bewezen, toch wel frappant dat juist dat het de moslims zijn die zich willen distantiëren van de joden.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_71736480
quote:
Zie hier het niveau van een volgeling van een kinderneuker.
pi_71736485
De grootmoeftie van Jeruzalem en Hitler konden het ook verdacht goed met elkaar vinden, de moslims ontkennen dus eigenlijk ook een deel van hun eigen geschiedenis, zo was er een groep voor Hitler en de verdelging van de Joden en een ander groep tegen - hun was dan wel onafhankelijkheid belooft als ze mee deden in het oorlog voeren -. Landen zoals Frankrijk en Engeland waren die beloftes 'vergeten', is vergeten of doen alsof je het bent vergeten misschien een universeel jodenstreek?
pi_71736522
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:12 schreef Triggershot het volgende:
De grootmoeftie van Jeruzalem en Hitler konden het ook verdacht goed met elkaar vinden, de moslims ontkennen dus eigenlijk ook een deel van hun eigen geschiedenis, zo was er een groep voor Hitler en de verdelging van de Joden en een ander groep tegen - hun was dan wel onafhankelijkheid belooft als ze mee deden in het oorlog voeren -. Landen zoals Frankrijk en Engeland waren die beloftes 'vergeten', is vergeten of doen alsof je het bent vergeten misschien een universeel jodenstreek?
Dus je praat de holocaustontkenning goed.
Omdat iemand anders het doet...

Zwaktebod.
En ingaan op commentaren op je zijn ook niet je sterkste kant.
Regel maar een ban voor me.
Daar ben je wel goed in.
pi_71736539
quote:
Heb nog geen on-topic post van je gezien hier.
pi_71736576
Volgens mij zit het um in de referentiekaders en idenititeitbepalers, logischerwijs ontleent men zijn of haar identiteit aan de sociologische invloeden die men in het leven tegenkomt, opvoeding, opleiding, onderwijs. Hoe irrationeel deze ook mogen gezien worden kunnen we er objectief uit concluderen dat elk maatregel of verdedigen van een standpunt belangen met zich mee brengt, of juist daar vanuit origineert. Zo dachten de Nazi's belangen te hebben bij het uitmoorden va de J/joden. Zo denken de moslims belangen te hebben bij het verwijderen van de joden uit geschiedenisboeken, vrij evident dat ze er een doel voor ogen hebben en er wellicht argumenten aan verbonden zijn, maar als ze daar aan hun identiteit aan ontlenen is het irrationeel te noemen.
pi_71736657
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:16 schreef Triggershot het volgende:
Hoop onzin blabla
Reageer eens op commentaar.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:21:03 #122
256436 Whiskey_Tango
pi_71736707
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:16 schreef Triggershot het volgende:
Volgens mij zit het um in de referentiekaders en idenititeitbepalers, logischerwijs ontleent men zijn of haar identiteit aan de sociologische invloeden die men in het leven tegenkomt, opvoeding, opleiding, onderwijs. Hoe irrationeel deze ook mogen gezien worden kunnen we er objectief uit concluderen dat elk maatregel of verdedigen van een standpunt belangen met zich mee brengt, of juist daar vanuit origineert. Zo dachten de Nazi's belangen te hebben bij het uitmoorden va de J/joden. Zo denken de moslims belangen te hebben bij het verwijderen van de joden uit geschiedenisboeken, vrij evident dat ze er een doel voor ogen hebben en er wellicht argumenten aan verbonden zijn, maar als ze daar aan hun identiteit aan ontlenen is het irrationeel te noemen.
Natuurlijk, religie is niets anders dan aanpappen en nathouden. Hou de mensen dom en heers over ze. De ayatollah/paus/goeroe blabla aanpak die universeel vast zit aan een religie.
- W. Churchill
pi_71736815
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Natuurlijk, religie is niets anders dan aanpappen en nathouden. Hou de mensen dom en heers over ze. De ayatollah/paus/goeroe blabla aanpak die universeel vast zit aan een religie.
Inderdaad mijn beste Tango! Ik ben het helemaal met je eens, misbruik van deze elementen moet keihard aangepakt worden, met name de Paus en Ayatollah clergy is een criminele organisatie voor het hersenspoelen en misbruiken van macht. Ik vind dat we als rationeel denkende mensen - ik hoop iig ooit zo een niveau te bereiken - in de 21e eeuw toch wel meer afstand moeten nemen van eeuwenoude rituelen en ze te ervaren als leidraad terwijl er de seculiere humanistische en posifitisch filosofie aan te hangen is als op sociale kaders waarin we kunnen handelen en redeneren om zo goed met elkaar te leven.
pi_71737112
Dit is een fittie om niks, trigger steekt soms graag de draak met dingen maar verder zie ik hem niks verkeerds zeggen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:40:10 #125
256436 Whiskey_Tango
pi_71737184
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inderdaad mijn beste Tango! Ik ben het helemaal met je eens, misbruik van deze elementen moet keihard aangepakt worden, met name de Paus en Ayatollah clergy is een criminele organisatie voor het hersenspoelen en misbruiken van macht. Ik vind dat we als rationeel denkende mensen - ik hoop iig ooit zo een niveau te bereiken - in de 21e eeuw toch wel meer afstand moeten nemen van eeuwenoude rituelen en ze te ervaren als leidraad terwijl er de seculiere humanistische en posifitisch filosofie aan te hangen is als op sociale kaders waarin we kunnen handelen en redeneren om zo goed met elkaar te leven.
Precies.

Iedereen atheïst was nog beter geweest, maar je kan niet alles willen hé. Laten we maar beginnen bij het verwerpen van de centrale machten in religies die denken dat ze moeten denken voor het volk. Laat de mensen zelf maar bepalen hoe ze willen leven en op welke manier. Al dat vingertje gewijs van God/Allah, leef zoals je zelf leven wilt, en lees 's avonds dat sprookjesboek.

Zo heb je ook geen aanslagen meer, of belachelijke redeneringen van de Paus dat condooms aids veroorzaken. Of het zal in ieder geval helpen denk ik.
- W. Churchill
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:46:30 #126
235357 TitusPullo
pi_71737323
Het zal hooguit baten.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:48:19 #127
256436 Whiskey_Tango
pi_71737359
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:46 schreef TitusPullo het volgende:
Het zal hooguit baten.
Meer kan 'n mens ook niet doen, ik kan ze niet dwingen natuurlijk.
- W. Churchill
pi_71737907
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vuile Jamaicanen komen een beetje profiteren van het Koninkrijk!
Zie je de Britten zoiets ooit doen in Jamaica? Behalve in de geschiedenisboeken natuurlijk...

btw: Vind de Iraki's momenteel wel grotere appeasers hoor, na een half miljoen doden nog steeds Britse en Amerikaanse troepen tolereren. Of wat te denken van landen als Thailand waar duizenden Westerlingen heen gaan om kinderen te neuken.

Ik weet niet wat er allemaal op de christelijke door het Westen gesponsorde scholen in Afrika en elders allemaal onderwezen wordt, maar ik vermoed dat die zich ook wel eens schuldig maken aan gelijkaardige beledigingen van de plaatselijke cultuur.
I'll be back
pi_71738000
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:09 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Vuile Jamaicanen komen een beetje profiteren van het Koninkrijk!
Zie je de Britten zoiets ooit doen in Jamaica? Behalve in de geschiedenisboeken natuurlijk...

btw: Vind de Iraki's momenteel wel grotere appeasers hoor, na een half miljoen doden nog steeds Britse en Amerikaanse troepen tolereren. Of wat te denken van landen als Thailand waar duizenden Westerlingen heen gaan om kinderen te neuken.

Ik weet niet wat er allemaal op de christelijke door het Westen gesponsorde scholen in Afrika en elders allemaal onderwezen wordt, maar ik vermoed dat die zich ook wel eens schuldig maken aan gelijkaardige beledigingen van de plaatselijke cultuur.
Wat heeft Irak en Thailand te maken met deze OP?
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:45:59 #130
13462 BansheeBoy
pi_71738743
Ik vind dat er gewoon aandacht moet worden gegeven aan de genocide op de Joden. Het heeft simpelweg plaatsgevonden en is dus van belang om onderwezen te worden. Ik vind het alleen erg ver gaan om hun genocide maar belangrijker te maken dan die van andere volkeren en ze zo dus een andere naam te geven. Daar werk ik dus niet aan mee. Wat me ook kietelt bij de lever is het feit dat het Joodse volk gewin probeert te halen uit de moord op een aantal miljoen joden. Dat is m.i. gewoon ziek.

Het is geen fris volkje, dat is een ding dat zeker is. Maar het hoort onderwezen te worden, zoals dat ook geldt voor de genocide op bv. de Armeniërs.

Ik snap wel dat "Nederlanders" een collectief schuldgevoel hebben daar zij destijds in grote getale Joden verraadden in ruil voor een knijpkat of een lente ui. Alleen moeten ze niet doorslaan in "het goedmaken". Zeker niet als het ten koste gaat van anderen.

²
pi_71738963
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dat er gewoon aandacht moet worden gegeven aan de genocide op de Joden. Het heeft simpelweg plaatsgevonden en is dus van belang om onderwezen te worden. Ik vind het alleen erg ver gaan om hun genocide maar belangrijker te maken dan die van andere volkeren en ze zo dus een andere naam te geven. Daar werk ik dus niet aan mee. Wat me ook kietelt bij de lever is het feit dat het Joodse volk gewin probeert te halen uit de moord op een aantal miljoen joden. Dat is m.i. gewoon ziek.

Het is geen fris volkje, dat is een ding dat zeker is. Maar het hoort onderwezen te worden, zoals dat ook geldt voor de genocide op bv. de Armeniërs.

Ik snap wel dat "Nederlanders" een collectief schuldgevoel hebben daar zij destijds in grote getale Joden verraadden in ruil voor een knijpkat of een lente ui. Alleen moeten ze niet doorslaan in "het goedmaken". Zeker niet als het ten koste gaat van anderen.

²
Leugenaar.
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:58:02 #132
13462 BansheeBoy
pi_71739021
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Leugenaar.
Hoe toepasselijk, Argumentum ad Hitlerum

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

²
pi_71739156
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Klopt. De oprichting van een Joodse staat, waarin joden meer rechten hebben dan niet-joden is de grootste fout van na WOII. Het uitbuiten van de holocaust is dan ook specialiteit ook te zien dat discriminatie erg is, maar discriminatie van joden net ff erger, want ze hebben er zelfs een speciaal woord voor: "antisemitisme".

Tel daarbij op de kritiek op de staat Israel, de fundamenteel foute zionistische terreur en je hebt een mooi raamwerk in handen waarmee Ronnie Naftaniel en zijn boeven alles kunnen maken.

En dat over de hoofden van 6 miljoen gedode stamgenoten. Godverdomme.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_71739241
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe toepasselijk, Argumentum ad Hitlerum

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

²
Hilarisch joh.
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:05:28 #135
13462 BansheeBoy
pi_71739243
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:02 schreef El_Matador het volgende:

Hoewel het getal wellicht niet helemaal klopt, ofschoon dit niet relevant is, is dit precies wat ik bedoel. Schandalig eigenlijk.

²
pi_71739265
quote:

[..]

Klopt. De oprichting van een Joodse staat, waarin joden meer rechten hebben dan niet-joden is de grootste fout van na WOII. Het uitbuiten van de holocaust is dan ook specialiteit ook te zien dat discriminatie erg is, maar discriminatie van joden net ff erger, want ze hebben er zelfs een speciaal woord voor: "antisemitisme".

Tel daarbij op de kritiek op de staat Israel, de fundamenteel foute zionistische terreur en je hebt een mooi raamwerk in handen waarmee Ronnie Naftaniel en zijn boeven alles kunnen maken.

Je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
pi_71739266
oh, hangt BS boy nog rond op Fok
I'll be back
pi_71739292
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoewel het getal wellicht niet helemaal klopt, ofschoon dit niet relevant is, is dit precies wat ik bedoel. Schandalig eigenlijk.

²
Ik wist niet dat het zionisme zich is gaan ontwikkelen toen de Holocaust zijn intrede deed.
pi_71739298
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Helaas weet ik dat prima.

Hallelujah.

pi_71739343
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het zionisme zich is gaan ontwikkelen toen de Holocaust zijn intrede deed.
Het kwam de joden in 1947 anders prima uit dat de hele wereld medelijden met hen had omdat er 6 miljoen van vermoord waren.

Om vervolgens een staat in te richten die op punten net zo ziek was als het Derde Rijk. Lebensraum enzo. En oorspronkelijke bewoners naar Gazastroken en Golanhoogten verbannen.

Leuk joh.

pi_71739428
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas weet ik dat prima.

Hallelujah.
Vandaar dat je zo'n Israëlhater bent. Je neemt obscure internetbronnen voor waar aan, omdat je op school nooit goed hebt opgelet. Daarom haal je bepaalde dingen door elkaar, zonder rekening te houden met de tijd waarin deze zich afspeelden. Je weet niet eens dat antisemitisme door een Duitse Jodenhater is ontwikkeld als pseudo-wetenschappelijk eufemisme voor 'Jüdenhass'.
pi_71739526
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kwam de joden in 1947 anders prima uit dat de hele wereld medelijden met hen had omdat er 6 miljoen van vermoord waren.

Om vervolgens een staat in te richten die op punten net zo ziek was als het Derde Rijk. Lebensraum enzo. En oorspronkelijke bewoners naar Gazastroken en Golanhoogten verbannen.

Leuk joh.
Zolang het ver van je bed is, geniet je ervan he? Walgelijk om zo'n uitspraak te doen; alsof de zionisten het een goede zaak vonden dat 6 miljoen Joden werden afgeslacht.

Verklaar je nader. Weet jij überhaupt wel wat 'oorspronkelijk' betekent? Je komt over als een onwetende halve zool.
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:15:24 #143
13462 BansheeBoy
pi_71739550
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

De term is al veel ouder. Dat weet je neem ik aan toch wel? Anders heeft een verder discours geen zin.

²
pi_71739567
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De term is al veel ouder. Dat weet je neem ik aan toch wel? Anders heeft een verder discours geen zin.

²
Ben je nou zo dom, of doe je maar alsof?
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:17:44 #145
13462 BansheeBoy
pi_71739630
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom, of doe je maar alsof?
Ik weet niet wat ik dom moet vinden, iemand die zich steeds van de inhoud afhoudt om persoonlijk te worden, of iemand die serieus een debat voert.

Zonde, want het is een stabiel en solide onderwerp.

²
pi_71739681
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Vandaar dat je zo'n Israëlhater bent.
Ah, de bekende tactiek die links ook hanteert als het over de islam gaat. Gefundeerde kritiek hebben op de cruciale elementen van een staat dan wel een op zijn minst uiterst dubieuze religie als "haat" betitelen. Zwartmaken om maar niet op argumenten te reageren.

Zwak.
quote:
Je neemt obscure internetbronnen voor waar aan,
Waar heb ik met obscure bronnen gestrooid? Beschuldiging zonder grond.
quote:
omdat je op school nooit goed hebt opgelet.
En nogmaals.
quote:
Daarom haal je bepaalde dingen door elkaar, zonder rekening te houden met de tijd waarin deze zich afspeelden. Je weet niet eens dat antisemitisme door een Duitse Jodenhater is ontwikkeld als pseudo-wetenschappelijk eufemisme voor 'Jüdenhass'.
Als dat al waar zou zijn, is het wel bijzonder vreemd dat uitgerekend de joodse vertegenwoordigers als Ronnie N. en consorten daar zo graag mee schermen he?
Of eigenlijk is het niet zo vreemd. Het idee van uitverkorenheid en Lebensraum zoeken heeft de staat Israel ook direct overgenomen van hun Ehige vijand, de nazi's.

Het enige wat het jodendom voor heeft op de islam dat er in ieder geval Een Ander Joods Geluid bestaat. Dat zie je binnen de islam (nog) niet.

pi_71739718
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik dom moet vinden, iemand die zich steeds van de inhoud afhoudt om persoonlijk te worden, of iemand die serieus een debat voert.

Zonde, want het is een stabiel en solide onderwerp.

²
Ik had het natuurlijk niet over de holocaust als woord (uit het Grieks). Vandaar die hoofdletter.
pi_71739738
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zolang het ver van je bed is, geniet je ervan he?
Jij weet helemaal niet hoe ver het van mijn bed is. 3e beschuldiging in 2 posts.
En genieten nog wel. 4e beschuldiging in 2 posts.
quote:
Walgelijk om zo'n uitspraak te doen; alsof de zionisten het een goede zaak vonden dat 6 miljoen Joden werden afgeslacht.
Dat heb ik niet gezegd. Goed lezen.
quote:
Verklaar je nader. Weet jij überhaupt wel wat 'oorspronkelijk' betekent? Je komt over als een onwetende halve zool.
En numero 5. Je bent wel erg inhoudelijk moet ik zeggen.

pi_71739789
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, de bekende tactiek die links ook hanteert als het over de islam gaat. Gefundeerde kritiek hebben op de cruciale elementen van een staat dan wel een op zijn minst uiterst dubieuze religie als "haat" betitelen. Zwartmaken om maar niet op argumenten te reageren.

Zwak.
[..]

Waar heb ik met obscure bronnen gestrooid? Beschuldiging zonder grond.
[..]

En nogmaals.
[..]

Als dat al waar zou zijn, is het wel bijzonder vreemd dat uitgerekend de joodse vertegenwoordigers als Ronnie N. en consorten daar zo graag mee schermen he?
Of eigenlijk is het niet zo vreemd. Het idee van uitverkorenheid en Lebensraum zoeken heeft de staat Israel ook direct overgenomen van hun Ehige vijand, de nazi's.

Het enige wat het jodendom voor heeft op de islam dat er in ieder geval Een Ander Joods Geluid bestaat. Dat zie je binnen de islam (nog) niet.
Bepaalde uitspraken van je over het zionisme ademen haat uit.

Je hebt überhaupt geen bronnen genoemd, maar bepaalde uitspraken van je kunnen niet aan wetenschappelijke bronnen zijn ontleend.

Nog nooit van Wilhelm Mahr gehoord dus?
pi_71739816
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet hoe ver het van mijn bed is. 3e beschuldiging in 2 posts.
En genieten nog wel. 4e beschuldiging in 2 posts.
[..]

Dat heb ik niet gezegd. Goed lezen.
[..]

En numero 5. Je bent wel erg inhoudelijk moet ik zeggen.
Je zegt inderdaad niet veel, maar suggereert van alles.

Jij bezigt zelf de term 'oorspronkelijke'. Alsof de Palestijnen als volk (wat een leugen) dé oorspronkelijke bewoners van dat gebied zijn. Wat een larie zeg.
pi_71739881
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je zegt inderdaad niet veel, maar suggereert van alles.
Ik zeg heel veel. Die suggesties zitten in jouw hoofd.
quote:
Jij bezigt zelf de term 'oorspronkelijke'. Alsof de Palestijnen als volk (wat een leugen) dé oorspronkelijke bewoners van dat gebied zijn. Wat een larie zeg.
Er zijn nooit kolonisten uit Europa, VS en Rusland en omstreken naar Israel getrokken om daarmee de Palestijnen naar vluchtelingenkampen te verdrijven.

Het is nooit gebeurd.

pi_71739945
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zeg heel veel. Die suggesties zitten in jouw hoofd.
[..]

Er zijn nooit kolonisten uit Europa, VS en Rusland en omstreken naar Israel getrokken om daarmee de Palestijnen naar vluchtelingenkampen te verdrijven.

Het is nooit gebeurd.
Ah nu begrijp ik het. De oorsprong gaat voor jou slechts terug naar het moment dat vooraf ging aan de terugkeer van de Joodse diaspora..
pi_71739953
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bepaalde uitspraken van je over het zionisme ademen haat uit.
Haat. Uitspraken over zionisme, is nog steeds niet hetzelfde als Israel.

Als Israel een niet-zionistisch land wordt, heb ik daar geen problemen mee. Gewoon accepteren dat er joden, Palestijnen en anderen in een land wonen en gelijke wetten voor elk van die groepen.
quote:
Je hebt überhaupt geen bronnen genoemd, maar bepaalde uitspraken van je kunnen niet aan wetenschappelijke bronnen zijn ontleend.
Oh ja, wetenschappelijke bronnen. Dan wordt het allemaal duidelijk. Gelukkig lees ik van alles wat en vorm een oordeel op basis van wat ik lees en zie gebeuren in de wereld.
quote:
Nog nooit van Wilhelm Mahr gehoord dus?
Jij zal me er vast beeldend over kunnen vertellen.

pi_71739973
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ah nu begrijp ik het. De oorsprong gaat voor jou slechts terug naar het moment dat vooraf ging aan de terugkeer van de Joodse diaspora..
Dat is dan ook de oorsprong van de staat Israel, net waar het hier om gaat.

pi_71740035
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haat. Uitspraken over zionisme, is nog steeds niet hetzelfde als Israel.

Als Israel een niet-zionistisch land wordt, heb ik daar geen problemen mee. Gewoon accepteren dat er joden, Palestijnen en anderen in een land wonen en gelijke wetten voor elk van die groepen.
[..]

Oh ja, wetenschappelijke bronnen. Dan wordt het allemaal duidelijk. Gelukkig lees ik van alles wat en vorm een oordeel op basis van wat ik lees en zie gebeuren in de wereld.
[..]

Jij zal me er vast beeldend over kunnen vertellen.
Zionismehaters zijn Israëlhaters, want Israël is een Joodse staat.
pi_71740097
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is dan ook de oorsprong van de staat Israel, net waar het hier om gaat.
Het gaat om geclaimd gebied. Het is een pure leugen om te stellen dat de oorspronkelijke bewoners van dat gebied nu in Gaza en de West Bank wonen.
pi_71740143
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zionisme is een fascistische ideologie, vergelijkbaar met islamisme en nazisme. Ja, daar heb ik problemen mee. Al helemaal omdat het voorkomt in EN gesteund wordt door de Westerse wereld.

Zoals gezegd, als Israel het zionisme opgeeft en seculier wordt, dan wordt het nog wat. Nu is het de risee van het Westen.

pi_71740183
De Volkskrant berichte op 08-05-2008: Israel is een vooruitgeschoven post van de beschaving. Een democratische oase van westerse waarden in een woestijn van achterlijkeheid en dictatuur.
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:37:53 #159
235357 TitusPullo
pi_71740202
quote:

[..]

Klopt. De oprichting van een Joodse staat, waarin joden meer rechten hebben dan niet-joden is de grootste fout van na WOII.
Houd toch op. Het is belachelijk dat een dergelijk regionaal conflict zoveel aandacht geniet. Vergelijk dat eens met de deling van India en Pakistan.
quote:
Het uitbuiten van de holocaust is dan ook specialiteit ook te zien dat discriminatie erg is, maar discriminatie van joden net ff erger, want ze hebben er zelfs een speciaal woord voor: "antisemitisme".
Die term is door jodenhaters uitgevonden.
pi_71740207
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:37 schreef detlevico het volgende:
De Volkskrant berichte op 08-05-2008: Israel is een vooruitgeschoven post van de beschaving. Een democratische oase van westerse waarden in een woestijn van achterlijkeheid en dictatuur.
De Pravda berichtte ook zoveel.

pi_71740265
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:37 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Houd toch op. Het is belachelijk dat een dergelijk regionaal conflict zoveel aandacht geniet. Vergelijk dat eens met de deling van India en Pakistan.
Dat behoort nog steeds niet tot de Westerse wereld.

Wij als Westerlingen geven -volledig terecht- af op foute regimes in den vreemde en vallen de islam aan op fundamentele fouten.
Ondertussen een vanuit fascisme opgerichte staat in de armen sluiten is hoogst hypocriet.
quote:
Die term is door jodenhaters uitgevonden.
In ieder geval door "gekwetste" joden uitermate handig uitgespeeld.

zondag 9 augustus 2009 @ 19:42:43 #162
235357 TitusPullo
pi_71740323
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat behoort nog steeds niet tot de Westerse wereld.
Dat voorbehoud heb jij dan ook niet gemaakt.
quote:
Wij als Westerlingen geven -volledig terecht- af op foute regimes in den vreemde en vallen de islam aan op fundamentele fouten.
Ondertussen een vanuit fascisme opgerichte staat in de armen sluiten is hoogst hypocriet.
Met de meeste Islamitische regimes is het Westen dan ook goed bevriend.
pi_71740328
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zionisme is een fascistische ideologie, vergelijkbaar met islamisme en nazisme. Ja, daar heb ik problemen mee. Al helemaal omdat het voorkomt in EN gesteund wordt door de Westerse wereld.

Zoals gezegd, als Israel het zionisme opgeeft en seculier wordt, dan wordt het nog wat. Nu is het de risee van het Westen.
Zionisme voorziet slechts in de behoefte van Joden aan een eigen staat. Wat daar fascistisch aan is, begrijp ik niet.

Als je Chinezen geen eigen staat gunt, ben je anti-Chinees.
Als je Maleisiërs geen eigen staat gunt, ben je anti-Maleisisch.
Als je Joden geen eigen staat gunt, ben je anti-Joods.
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:55:09 #164
13462 BansheeBoy
pi_71740610
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:20 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik had het natuurlijk niet over de holocaust als woord (uit het Grieks). Vandaar die hoofdletter.
Het ging me dan ook niet om dat woordje, ik refereerde naar je vraag waarin je het zionisme betrok.

²
pi_71740683
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het ging me dan ook niet om dat woordje, ik refereerde naar je vraag waarin je het zionisme betrok.

²
Je claimt dat de zionisten over de ruggen van de slachtoffers van de Holocaust hun eigen staat hebben gecreëerd. Dat terwijl de zionisten al veel eerder naar een Joodse staat streefden. Bovendien wilden de meeste Westerse leiders (inclusief Truman) helemaal geen Joodse staat. De Westerse burgers (met name die in Amerika) waren destijds echter en masse voorstander van zo'n staat en daarom kwam deze er uiteindelijk.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:05:00 #166
13462 BansheeBoy
pi_71740900
Echter, in het uiterste geval heeft de genocide op de Joden een eigen staat voor hen vergemakkelijkt vanwege het "collectieve schuldgevoel". Ontken je dit Cultheld?

pi_71740944
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Echter, in het uiterste geval heeft de genocide op de Joden een eigen staat voor hen vergemakkelijkt vanwege het "collectieve schuldgevoel". Ontken je dit Cultheld?

Absoluut en met legitieme argumenten. Maar ik snap dat je dat raar vindt, als je überhaupt nog nooit bronnen van Yad Vashem hebt geraadpleegd.
pi_71741735
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zionismehaters

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 20:34:18 ]
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:39:20 #169
235357 TitusPullo
pi_71741914
Eens zien of je nog zo blij met ze bent wanneer ze de Messias menen te hebben waargenomen.
pi_71742098
Zonder al die bullshit gelezen te hebben: hoeveel keer hebben moslims zichzelf al met de joden vergeleken?
pi_71742131
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Zionismehaters
Je hebt natuurlijk gelijk dat er genoeg joden tegen het zionisme zijn.

Maar degenen die je nu aanhaalt zijn zelf natuurlijk net zo gek als een deur.

Zoiets als Bin Laden die tegen het Saoedische koningshuis is.

pi_71742202
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Zionismehaters
Een sekte aanhalen om te laten zien dat anti-zionistisch zijn niet anti-Joods is .

Alsof je het Wahabisme als maatstaf voor 'de moslims' neemt..
pi_71742238
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk dat er genoeg joden tegen het zionisme zijn.

Maar degenen die je nu aanhaalt zijn zelf natuurlijk net zo gek als een deur.

Zoiets als Bin Laden die tegen het Saoedische koningshuis is.
quote:
werd er gezegd.

Dat Bin Laden Saudies haat maakt hem geen Hejaz hater, gezien Hejaz een Wahabitisch staat is.

Ik vind de zwart-wit redenering vooral krom.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 20:51:20 ]
pi_71742309
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een sekte aanhalen om te laten zien dat anti-zionistisch zijn niet anti-Joods is .
Terwijl Zionisme niet ouder dan 200 jaar is een stroming van meer dan 3000 jaar oud een sekte noemen.

De pro en anti Saudi's kunnen nog steeds wahabieten zijn, ook al is de Saudische koningshuis een wahabitisch staat.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:53:38 #175
235357 TitusPullo
pi_71742317

Ik zal dan maar aannemen dat Hitler niets tegen Arabieren had, al is dat niet waar.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:54:43 #176
256436 Whiskey_Tango
pi_71742355
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:53 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zal dan maar aannemen dat Hitler niets tegen Arabieren had, al is dat niet waar.
Selectieve haat.
- W. Churchill
pi_71742358
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:53 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]

En nu?
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:55:50 #178
256436 Whiskey_Tango
pi_71742394
Nu gaan we iets vieren.
- W. Churchill
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:57:53 #179
235357 TitusPullo
pi_71742451
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ] En nu?
Nu heb jij op mij gereageerd, !
pi_71742509
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:57 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nu heb jij op mij gereageerd, !
De Kouwenaars ook altijd.
pi_71742595
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Terwijl Zionisme niet ouder dan 200 jaar is een stroming van meer dan 3000 jaar oud een sekte noemen.

De pro en anti Saudi's kunnen nog steeds wahabieten zijn, ook al is de Saudische koningshuis een wahabitisch staat.
Het zionisme is geen religieuze stroming en de chassidische stroming is pas in de 18e eeuw ontstaan.
pi_71742734
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:01 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het zionisme is geen religieuze stroming
Zij is niet zodanig door mij genoemd.
quote:
en de chassidische stroming is pas in de 18e eeuw ontstaan.
De Chassidische joden hebben geen monopolie op het anti-zionisme vanuit joods hoek, het Orthodox joodse stroming is niet van gister, vorig eeuw of die van daar voor en is vaak genoeg in mars, protest en uitspraak kritisch over de staat Israël.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:40:10 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71743777
Of de Joden nu wel of geen frisse jongens zijn is een moeilijk te beantwoorden vraag. Als ik af en toe om me heen kijk en zie dat bijvoorbeeld Nina Brink, Maurice de Hond, Maddof, Goudstikker, Holleeder, Maupi Caransa et cetera allemaal Joden zijn dan denk ik vaak: "Toch wel weer frappant!"

Anderzijds denk ik dat heel veel mensen dit zouden willen doen als ze de kans kregen. Alleen zijn ze niet slim en behendig genoeg om zo'n systeem op te zetten en mensen te overtuigen om er in te trappen. Negers overvallen bejaarden en Joden bedenken beursconstructies. Zo is het nu eenmaal.

En wanneer de Joden niet voor zichzelf op zouden komen dan was Israel allang van de kaart geveegd. Natuurlijk grijpen ze iedere kans aan om hun positie te behouden. Maar we mogen ook niet vergeten dat een volk van 10 miljoen op een heel klein stukje land wordt omgeven door honderden miljoenen hun vijandig gezinde moslims. Dan liggen de kaarten wel net even wat anders dan wanneer je een comfortabele supermacht bent als bijvoorbeeld China. Wat verwacht je dan van hen? Dat ze massaal de Middellandse Zee inlopen?
The End Times are wild
pi_71743900
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zij is niet zodanig door mij genoemd.
[..]

De Chassidische joden hebben geen monopolie op het anti-zionisme vanuit joods hoek, het Orthodox joodse stroming is niet van gister, vorig eeuw of die van daar voor en is vaak genoeg in mars, protest en uitspraak kritisch over de staat Israël.
Orthodoxe joden zijn in ieder geval niet representatief voor 'de Joden'. Het is net zoiets als naar de Taliban verwijzen om 'de moslims' te kenschetsen.
pi_71743971
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Orthodoxe joden zijn in ieder geval niet representatief voor 'de Joden'. Het is net zoiets als naar de Taliban verwijzen om 'de moslims' te kenschetsen.
Ik stel dan ook niemand representatief voor de ander... Ik zeg alleen dat je prima Anti Zionistisch en Anti Israël kunt zijn als Jood.
pi_71744086
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:40 schreef LXIV het volgende:
Wat verwacht je dan van hen? Dat ze massaal de Middellandse Zee inlopen?
Ik verwacht van een Westers land, want zo wordt Israel toch wel beschouwd, dat ze de elementaire grondrechten van hun bewoners respecteren. Dat ze geen uitzonderingsposities maken voor een bepaalde groep (Fuer Palesteinen verboten... ) en dat ze dat achterlijke religieuze stempel eens weghalen.

Israel wordt bedreigd door de omgeving, maar de manier om daartegen op te treden is door te laten zien dat een Westers land een prettig leefklimaat kan hebben voor de inwoners, zonder die naar gebieden te verdrijven en vervolgens die gebieden ook nog eens actief te gaan koloniseren.

Het Westen mag best kritischer zijn op Israel, omdat het land zowel historisch aan ons gelinkt is als dat het voor moslims in die regio een target vormt. Veel moslims (al dan niet door hun overheden gestuurd) zien Israel als een verlenging van het Westen. Zorg dan ook dat dat land er netjes bijligt en niet het huidige zionistische model waarbij joden meer rechten hebben dan niet-joden.

Dat is het Westen onwaardig.

pi_71744200
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik stel dan ook niemand representatief voor de ander... Ik zeg alleen dat je prima Anti Zionistisch en Anti Israël kunt zijn als Jood.
Uiteraard kan dat. Zoals je als Nederlander ook anti-Nederlands kunt zijn.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:56:46 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71744296
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik verwacht van een Westers land, want zo wordt Israel toch wel beschouwd, dat ze de elementaire grondrechten van hun bewoners respecteren. Dat ze geen uitzonderingsposities maken voor een bepaalde groep (Fuer Palesteinen verboten... ) en dat ze dat achterlijke religieuze stempel eens weghalen.

Israel wordt bedreigd door de omgeving, maar de manier om daartegen op te treden is door te laten zien dat een Westers land een prettig leefklimaat kan hebben voor de inwoners, zonder die naar gebieden te verdrijven en vervolgens die gebieden ook nog eens actief te gaan koloniseren.

Het Westen mag best kritischer zijn op Israel, omdat het land zowel historisch aan ons gelinkt is als dat het voor moslims in die regio een target vormt. Veel moslims (al dan niet door hun overheden gestuurd) zien Israel als een verlenging van het Westen. Zorg dan ook dat dat land er netjes bijligt en niet het huidige zionistische model waarbij joden meer rechten hebben dan niet-joden.

Dat is het Westen onwaardig.
Is dat zo? Volgens mij hebben Palestijnse Israeliers net zoveel rechten als Joodse Israeliers. De Palestijnen in de bezette gebieden vallen hierbuiten. Maar die hele bezette gebieden zijn een (verkeerde) toestand, waar de Israeliers net zo schuldig aan zijn als de Arabische buurtlanden. Want laatstgenoemden profiteren ook van de toestand aldaar om hun eigen bevolkingen op één lijn te houden (tegen Israel) en daardoor blind te zijn voor de wantoestanden in hun eigen landen.

Maar vanuit het veilige Nederland is het gewoon gemakkelijker om een nette democratie te zijn als voor een land als Israel, dat letterlijk met zijn rug tegen de Middellandse Zee staat. Waarmee ik niet wil zeggen dat hetgeen er gebeurt allemaal zo kosher is, maar wel dat de bedreigingen daar van een heel andere orde zijn en daarom automatisch leiden tot een heel ander (veiligheids)beleid.
The End Times are wild
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:15:37 #189
235357 TitusPullo
pi_71744945
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:50 schreef El_Matador het volgende:
Ik vind dat ook de enige fatsoenlijke koers, maar om nu te stellen dat voortdurende steun aan Israel in alle andere gevallen ''het Westen onwaardig zou zijn'' is onzin. Het Westen (lees:Amerika) heeft Vietnam, Irak en Servie platgebombardeerd: landen die geen enkele bedreiging vormden voor Amerika.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:18:33 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71745058
En in Vietnam, Irak of Servie had de VS altijd nog de optie om gewoon naar huis terug te gaan en daar net zo veilig voort te leven als het altijd al gedaan had. Die keuze heeft Israel niet.
The End Times are wild
pi_71745730
Dat sommige mensen de holocaust in waarde als 'just another genocide' willen bestempelen mogen ze best vinden, maar zolang deze mensen nog niet zo lang geleden onze buren en vrienden waren en deel hebben gemaakt van onze directe geschiedenis zal de Holocaust van mij meer aandacht krijgen dan die bijvoorbeeld in Rwanda of waar dan ook.
En zolang de meerderheid van Nederland nog gewoon Nederlands is of Nederlander wilt zijn zal dat ook zo blijven in ons lesmateriaal en algemene behandeling van dit onderwerp.
Jammer voor je BansheeBoy
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:41:20 #192
235357 TitusPullo
pi_71745914
Is Holleeder echt Joods? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor, van de anderen wist ik het wel.
pi_71746085
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:41 schreef TitusPullo het volgende:
Is Holleeder echt Joods? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor, van de anderen wist ik het wel.
Misschien vanwege zijn bijnaam?

zondag 9 augustus 2009 @ 22:48:52 #194
235357 TitusPullo
pi_71746184
Dan had-ie evengoed een Siciliaan of een Marokkaan kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')