Mag nu uit naam van de Islam de holocaust wél ontkend worden? Terwijl die hele holocaust nu net zo'n prima instrument was om de bevolking de multikul-samenleving door de strot te duwen.quote:"Als een collega van Brinkman, Henk, lesgeeft over de Tweede Wereldoorlog, vertelt hij over de concentratiekampen en de vervolging van Joden, homo’s en zigeuners. ”De volgende dag komt een aantal vaders hun beklag doen. Ze vragen zich af wat voor idiote ideeën hun kinderen meekrijgen en hopen ”insha Allah” (zo Allah het wil) dat dit soort lessen niet meer gegeven wordt.” Het hoofd van de school, Abdullah, bedenkt vervolgens een ”creatieve oplossing”: ”Hij sommeert de leerkrachten Joden en homofielen te ’vervangen’ door zigeuners. Joden zijn slecht en homofilie is een ziekte die bestreden dient te worden. Henk verlaat de school om nooit meer terug te komen.”
Het complete artikel vind je hier. Op de webzijde van het keurige Reformatorische Dagblad:quote:Of neem het zingen van bepaalde kinderliedjes. Brinkman leerde haar klas het liedje ”Osewiesewo, sewiese walla, kristalla”, maar dat viel niet bij alle ouders in goede aarde. ”Papa ging uit zijn dak van woede. Vooral vanwege de zin ”sewiesewalla, kristalla”. Dat vond hij godslasterend, vanwege het voorkomen van de naam van Allah.” Brinkman verzint in arren moede zelf maar liedjes. Zo leert ze de kleintjes op de wijs van ”In Den Haag daar woont een graaf” het lied ”In Amsterdam staat een moskee, waar de moslims heengaan.” Maar ook verbastert ze het christelijke lied ”Dank u voor deze nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag” tot ”Allah ik wil u danken dat ik danken mag.” ”Het is vrij simpel”, zegt Brinkman erover. ”Ik verander het woord God of Heer in Allah en dan hebben we weer een schitterend nieuw lied in ons oeuvre.”
Dit was op een openbare school!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:41 schreef detlevico het volgende:
Weer een reden erbij om de bijzondere scholen op te heffen!!
En HUP allemaal op de OPENBARE school, is ook goed voor de integratie waar heel links Nederland altijd over zeurt.
Heb de link even snel doorgenomen en kwam o.a. dit tegen: Islamitische basisschool en de Hoofd heet Abdullah.quote:
Boerka, Boerkini, Hoofddoekje, geen handen schudden, bouwvakkers mogen niet in korte broek enz. enz.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:01 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe meer islam in Nederland, hoe meer een deel v/d moslims zal proberen om het onderwijs in te richten naar hun wensen.
Nu al geven sommige scholen in de grote steden alle leerlingen (dus ook de niet-moslims) de hele dag vrij tijdens Suikerfeest.
Dat is niet erg, moslim kids in Nederland krijgen immers ook vrij met Kerstfeestquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:01 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe meer islam in Nederland, hoe meer een deel v/d moslims zal proberen om het onderwijs in te richten naar hun wensen.
Nu al geven sommige scholen in de grote steden alle leerlingen (dus ook de niet-moslims) de hele dag vrij tijdens Suikerfeest.
Want als je iedereen op een openbare school plaatst, vinden al die =het ineens wel erg dat er joden vermoord zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:41 schreef detlevico het volgende:
Weer een reden erbij om de bijzondere scholen op te heffen!!
En HUP allemaal op de OPENBARE school, is ook goed voor de integratie waar heel links Nederland altijd over zeurt.
Ja natuurlijk. Maar dit is geen moslimland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is niet erg, moslim kids in Nederland krijgen immers ook vrij met Kerstfeest
Ja ik weet het.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:07 schreef detlevico het volgende:
[..]
Boerka, Boerkini, Hoofddoekje, geen handen schudden, bouwvakkers mogen niet in korte broek enz. enz.
Dat hangt er vanaf hoeveel moslims er wonen. Je kunt niet verwachten dat omdat Nederland ooit Christelijk geweest is dit altijd zal blijven gelden. Je zou ook kunnen zeggen dat Nederland geen Christelijk land is omdat de werkelijke autochtone Godsdienst een Germaanse natuurgodsdienst is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar dit is geen moslimland.
Nu is Nederland geen moslimland, bedoel ik..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoeveel moslims er wonen. Je kunt niet verwachten dat omdat Nederland ooit Christelijk geweest is dit altijd zal blijven gelden. Je zou ook kunnen zeggen dat Nederland geen Christelijk land is omdat de werkelijke autochtone Godsdienst een Germaanse natuurgodsdienst is.
Wat dacht je van het lieve, vrolijke Zweden. Geen moslimland?
UK zijn de grootste appeasers aller tijden. Zie deze éne rechter, die eens losbarst over de situatie in zijn land: http://www.dailymail.co.u(...)tion-Take-cells.htmlquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef cultheld het volgende:
Die vaders verdienen het om neergeknuppeld te worden. In Japan, Brazilië, Spanje, Italië, Amerika en China lachen ze ons uit.
Ik denk dat alleen de Britten, de Fransen, de Belgen en mogelijk ook de Duitsers (van de huidige benadering van dit soort problemen in Duitsland ben ik niet goed op de hoogte) qua mate van appeasement in de buurt kunnen komen van Nederland.
Het onderwijs wordt dan niet meer vervuilt door religieuze ideeën. Kinderen zullen idealiter ook meer te maken krijgen met kinderen van andere gezindten, waarmee ze in gesprek raken bij bv. de lessen levensbeschouwing. Door die nuancering zullen ze minder snel radicale ideeën aannemen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:13 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Want als je iedereen op een openbare school plaatst, vinden al die barbaren het ineens wel erg dat er joden vermoord zijn?
Nou.. ik ken de exacte cijfers niet (heb nooit de moeite genomen om dat eens na te zoeken), maar mij dunkt dat de moslims onderhand ruim vertegenwoordigd zijn in ons landje, net als de Protestanten, de Rooms-Katholieken, alles wat nog verder aan de zijlijn bestaat, en de atheïsten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar dit is geen moslimland.
Vergeet het eten in de gevangenis niet..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nu is Nederland geen moslimland, bedoel ik..![]()
En tja, in Zweden is de situatie al een stuk erger gesteld dan Nederland. Net als in Engeland en Frankrijk.
Nederland zal, net als andere West-Europese landen, steeds meer richting een semi-moslimland gaan.
En verder is het helemaal niet zo gek dat op scholen het onderwijs wordt bijgesteld naar de wens van islamitieten. Islam stopt niet bij de voordeur. Islam wilt namelijk alle publieke domeinen in de samenleving beheersen, waaronder ook rechtspraak, wetgeving, belastingstel, kledingvoorschriften, omgangsvormen etc.
Daar is de meerderheid al een tijdje islamitisch, dus dat is wel terecht.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vergeet het eten in de gevangenis niet..
UK laat ook haatimams binnen die openlijk in hun preken haat zaaien tegen niet-moslims.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
UK zijn de grootste appeasers aller tijden. Zie deze éne rechter, die eens losbarst over de situatie in zijn land: http://www.dailymail.co.u(...)tion-Take-cells.html
Zet je ze zonder dan is die overbodig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vergeet het eten in de gevangenis niet..
Zij verlangen cultuurverschuivingen van ons uit in hun richting (Althans ik krijg sterk die indruk).. Waarom passen zij zich niet aan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou.. ik ken de exacte cijfers niet (heb nooit de moeite genomen om dat eens na te zoeken), maar mij dunkt dat de moslims onderhand ruim vertegenwoordigd zijn in ons landje, net als de Protestanten, de Rooms-Katholieken, alles wat nog verder aan de zijlijn bestaat, en de atheïsten.
Ze leven allemaal in onze maatschappij, en daaruit volgend vinden er ook cultuurverschuivingen plaats. Ik vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest. Atheïsten (die nergens in geloven, maar ook in onze cultuur leven) krijgen immers ook zonder morren al deze vrije dagen?
Ik maak me er allemaal niet zo druk om, het gros van onze Christelijke feesten (met name Kerstfeest), heeft niet eens een Christelijke oorsprong, maar een zuiver heidense.
Het is al vele eeuwen een ratjetoe van van alles en nogwat, er zijn al vele oorlogen om gestreden, beter kun je een samen een feestje vieren... om welke reden dan ook.
Wat ik bedoel is... Religie maakt niet de cultuur. Het is omgekeerd. Je hebt een cultuur (en daarbinnen subculturen), en daaruit komen religies en levensovertuigingen voort. Een cultuur is niet statisch, het is altijd maar in beweging en in ontwikkeling, dat zie je ook aan onze taal... die blijft zich ook maar veranderen. En geloofs- en levensovertuigingen veranderen daarin mee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zij verlangen cultuurverschuivingen van ons uit in hun richting (Althans ik krijg sterk die indruk).. Waarom passen zij zich niet aan?
Goede wil moet wel van 2 kanten komen..
En dit snap ik nou niet..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze leven allemaal in onze maatschappij, en daaruit volgend vinden er ook cultuurverschuivingen plaats. Ik vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest. Atheïsten (die nergens in geloven, maar ook in onze cultuur leven) krijgen immers ook zonder morren al deze vrije dagen?
Ik vermoed toch, dat het aantal Sikhs, het aantal boeddhisten, en het aantal Hindoes in ons landje niet kunnen tippen aan het aantal Christelijken/Rooms-Katholieken/Moslims in ons landje...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dit snap ik nou niet..
Waarom moeten we ons allemaal naar de moslims buigen?
Ik bedoel, joden hindoes boeddhisten sikhs hebben ook hun feestdagen. Gaan we op hun feestdagen ook de hele boel vrijgeven? Nee, dan weer niet he. Maar als het om moslims gaat, dan wordt er natuurlijk weer een uitzondering gemaakt.
Als ze niet zo zouden provoceren, dan zou dat zeker wel op een natuurlijke manier gebeuren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is... Religie maakt niet de cultuur. Het is omgekeerd. Je hebt een cultuur (en daarbinnen subculturen), en daaruit komen religies en levensovertuigingen voort. Een cultuur is niet statisch, het is altijd maar in beweging en in ontwikkeling, dat zie je ook aan onze taal... die blijft zich ook maar veranderen. En geloofs- en levensovertuigingen veranderen daarin mee.
Uiteindelijk gaat het er in een maatschappij alleen maar om, dat je een balans kunt vinden waarin je met al die verschillende stromingen toch in een bepaalde harmonie kunt zien te komen. Dan moet je hier en daar wat standpunten verdedigen, hier en daar wat standpunten durven los te laten...(Samen)Leven is bewegen, vooruit. Stagnatie, en alles willen behouden wat ooit zo was, is tegennatuurlijk.
Go with the flow.
En dat is dus discriminatie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vermoed toch, dat het aantal Sikhs, het aantal boeddhisten, en het aantal Hindoes in ons landje niet kunnen tippen aan het aantal Christelijken/Rooms-Katholieken/Moslims in ons landje...
Moslims zijn helemaal geen meerderheid.quote:Mja, het recht van de sterkste (oftewel de meerderheid), speelt toch wel een grote rol
Is het toeval dat er anno 2009 bij 9 van de 10 oorlogen moslims betrokken zijn? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Joden door de geschiedenis heen altijd én overal vijanden hebben gehad en her en der zijn uitgeroeid? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.
Ik ben tegen (massa)moord en genocide. Maar om het een aparte term te geven vind ik een luchtje van mindcontrol hebben. Schandalig hoe veel joden destijds zijn verraden door Nederlanders (!) in ruil voor een knijpkat of een wortel.
[ afbeelding ]²
Alleen maar mooi dat je het met me eens bent. Ik kan me nuanceren, maar ben ik dan net zo duidelijk?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is het toeval dat er anno 2009 bij 9 van de 10 oorlogen moslims betrokken zijn? Ik denk het niet, ik denk dat er wel degelijk redenen zijn waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.
Ik weet niet wat er in het hoofd van profeet Mohammed omging toen hij 700 joden in Badr uitroeide...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Joden door de geschiedenis heen altijd én overal vijanden hebben gehad en her en der zijn uitgeroeid?
Ik ben het in het geheel niet met je eens, maar toon slechts aan hoe belachelijk je manier van redeneren is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alleen maar mooi dat je het met me eens bent. Ik kan me nuanceren, maar ben ik dan net zo duidelijk?²
Jammer voor je dat ik goed ben ingevoerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in het hoofd van profeet Mohammed omging toen hij 700 joden in Badr uitroeide...
Wat een trieste mensen ..quote:Hij sommeert de leerkrachten Joden en homofielen te ’vervangen’ door zigeuners.
Die profeten blijkt achteraf gewoon dikke bullshit te zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in het hoofd van profeet Mohammed omging toen hij 700 joden in Badr uitroeide...
Rot toch op met je discriminatie. Discriminatie betekent niets anders dan het maken van onderscheid. Mensen met sproetjes en rood haar, worden gediscrimineerd, ongeacht welke geloofs- of levensovertuiging ze hebben. Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat is dus discriminatie.
[..]
Moslims zijn helemaal geen meerderheid.
En het recht van de sterkste? Wat is dat nou weer voor flauwekul. Zijn wij dieren ofzo? Die regeren hun gebied (land) met het recht van de sterkste.
Ik dacht dat wij in een beschaving leefden. Maar zo te zien, ontbreekt het een en ander aan beschaving bij onze linkse medemens...
Het recht van de sterkste...dus als ik jou tegenkom op straat en ik sla jou in elkaar, ga je dan ook niks doen, omdat het recht van de sterkste telt?
Je moet iedereen gelijk behandelen. En dus niet moslims gaan voortrekken. (wat al wel gebeurt trouwens).
Hij is inventief. Ik vind het juist positief. Gevolg is nl. dat de genocide niet ontkent wordt. Hij probeert er het beste van te maken.quote:
Geloof je het zelf wat je daar tikte ?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is inventief. Ik vind het juist positief. Gevolg is nl. dat de genocide niet ontkent wordt. Hij probeert er het beste van te maken.²
Jij lult ook alles recht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is inventief. Ik vind het juist positief. Gevolg is nl. dat de genocide niet ontkent wordt. Hij probeert er het beste van te maken.²
Waar wil je naartoe? Dat de joden het aan zichzelf te danken hadden dat ze in Europa werden uitgeroeid tijdens WO2?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jammer voor je dat ik goed ben ingevoerd.
Kom je terug als je net zoals wij inhoudelijk een debat wilt voeren? Dank je, ik reken op je medewerking.²
JIJ wilt moslims voortrekken. Goh, als moslims worden achtergesteld, dan roept iedereen meteen discriminatie. Maar als moslims worden voorgetrokken t.o.v. andere religieuze minderheden, dan mag ik niks zeggen? Rot toch een eind op man.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Rot toch op met je discriminatie. Discriminatie betekent niets anders dan het maken van onderscheid. Mensen met sproetjes en rood haar, worden gediscrimineerd, ongeacht welke geloofs- of levensovertuiging ze hebben. Bijvoorbeeld.
En ja, mensen zijn dieren. We zijn iig geen plantjes. We behoren tot de fauna van ons planeetje.
Je moet iedereen gelijk behandelen? Niemand behandelt elkaar gelijk. We leven in een hiërarchie. Mijn kinderen zijn niet mijn gelijken, net zo min als jouw baas of jouw werknemers op gelijke voet staan. Er is nu eenmaal een hiërarchische verdeling, hoe eerlijk of oneerlijk die ook mag zijn.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe? Dat de joden het aan zichzelf te danken hadden dat ze in Europa werden uitgeroeid tijdens WO2?
Ik wil helemaal niemand voortrekken, van welke religie of geloofsovertuiging, van welke leeftijd, welke intelligentie, welk ras of welk ander onderscheid je nog meer kunt verzinnen dan ook. Hoe jij dat ooit in in mijn tekst hebt kunnen lezen is me wekelijk een raadsel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
JIJ wilt moslims voortrekken. Goh, als moslims worden achtergesteld, dan roept iedereen meteen discriminatie. Maar als moslims worden voorgetrokken t.o.v. andere religieuze minderheden, dan mag ik niks zeggen? Rot toch een eind op man.
Als iedereen op scholen tijdens Suikerfeest vrij krijgt, dan moet je dat ook bij joodse, hindoe, boeddhistische, sikh-feestdagen doen. Of je doet het bij alle religieuze minderheden, of je doet het bij geen enkele religieuze minderheid. Maar niet moslims wel, en de rest niet.
En toch insinueer je onfrisse dingen en vind je het raar dat de vernietiging van de Joden in de Tweede Wereldoorlog niet als gewone genocide wordt genoemd, maar meestal als Shoah of Holocaust..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind je dat? Ben ik het absoluut niet mee eens. Uiteraard hebben ze heus wel "wat" op hun kerfstok, geschiedkundig gezien, maar m.i. niet iets dat een genocide zou rechtvaardigen. Überhaupt is een genocide niet een teken van beschaving.
Ik zit vredig in elkaar. Als ik je post zo lees is dat denk ik ons grootste verschil.²
Het is inderdaad een verschrikkelijke tijding, Echter vind het niet getuigen van respect naar de slachtoffers van andere massamoorden om deze verschrikkelijke genocide te voorzien van een aparte naam.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
En toch insinueer je onfrisse dingen en vind je het raar dat de vernietiging van de Joden in de Tweede Wereldoorlog niet als gewone genocide wordt genoemd, maar meestal als Shoah of Holocaust..
Je hebt er dus geen verstand van, anders wist je wel waarom die termen bestaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is inderdaad een verschrikkelijke tijding, Echter vind het niet getuigen van respect naar de slachtoffers van andere massamoorden om deze verschrikkelijke genocide te voorzien van een aparte naam.²
Jij hebt dit notabene zelf gezegd: "...vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest."quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niemand voortrekken, van welke religie of geloofsovertuiging, van welke leeftijd, welke intelligentie, welk ras of welk ander onderscheid je nog meer kunt verzinnen dan ook. Hoe jij dat ooit in in mijn tekst hebt kunnen lezen is me wekelijk een raadsel.
Ik zie niet in waarom een heel land Holi moet vieren, als er slechts een enkeling in dat land leeft die dat feest ook werkelijk viert. Maar jij ziet dat ongetwijfeld wel in?
Dus ja... Als er procentueel heel veel mensen zijn die elkaar met verf willen besmeuren in het voorjaar, dan vind ik dat allemaal prima. Tot die tijd, vieren we gewoon carnaval... omdat de meerderheid dat wil.
Die termen vind ik dus niet relevant. Of we moeten alle genociden gaan behandelen als de stormen/tornado's in Amerika: Lijkt me niet de bedoeling. Het is een vreselijke tijding, dat wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt er dus geen verstand van, anders wist je wel waarom die termen bestaan.
Omdat er zo onderhand net zoveel mensen zijn in Nederland die ofwel Kerstfeest, ofwel Suikerfeest vieren misschien?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij hebt dit notabene zelf gezegd: "...vind het normaal dat wanneer moslims vrij krijgen met Kerst, dat Christelijken in deze multi-culturele samenleving dan eveneens vrij krijgen met een Suikerfeest."
Alsof de meerderheid in dit land Suikerfeest wil vieren![]()
Kom op zeg, waarom moeten wij allemaal vrij krijgen met Suikerfeest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |