abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:19:12 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71736658
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Bij Fujitsu helaas niet. Mijn toestel nu heeft een defecte videokaart met dus overal rare streepjes in beeld, en de herstelling ervan duurt 3 weken. Ik gebruik dat toestel nog zelf maar eventjes mét die mankementen eraan, in september mag ik toch een andere kiezen
Hmm, dat is balen dan. Gelukkig zijn mijn Fujitsu Siemens laptops al lang niet meer kapot gegaan, ik zou hem ook geen drie weken willen missen.
pi_71745390
tvp
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:03:04 #153
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_71819937
Dell Ik heb ooit 250 dell pc's beheerd en de zogenaamd geweldige service is bullshit. Je betaald bij Dell relatief gezien veel in verhouding tot datgene wat je krigjt. XXOD, Lenovo en HP zijn beter wat betreft serivce. Vooral Lenovo heb ik altijd als prettig en vlot ervaren
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:45:15 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71827559
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef huismerk het volgende:
Dell Ik heb ooit 250 dell pc's beheerd en de zogenaamd geweldige service is bullshit. Je betaald bij Dell relatief gezien veel in verhouding tot datgene wat je krigjt. XXOD, Lenovo en HP zijn beter wat betreft serivce. Vooral Lenovo heb ik altijd als prettig en vlot ervaren
Tsja, dit heeft natuurlijk niks met thuisgebruik te maken he, als business gebruiker werkt het compleet anders als voor een particulier. Hoe vaak heb je als thuisgebruiker service nodig bij een goede laptop tijdens de levensduur ervan? Ik hoop toch niet al te vaak. Daarom ook niet echt een heel belangrijk punt voor een particulier.
pi_71827748
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef huismerk het volgende:
Dan was je bedrijf te pauper om geld uit te geven aan een goede SLA.
pi_71832813
Wat moet een bedrijf met sla man.
pi_71832980
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:43 schreef Athmozz het volgende:
Fujitsu Siemens; goede toestellen, maar ze lopen ongelooflijk warm.
Daar heb ik anders andere ervaringen mee. Die van m'n schoonouders valt (na een paar jaar normaal gebruikt letterlijk bijna uit elkaar (scharnier van het beeldscherm kapot en daaromheen de behuizing gebarsten)) en van m'n vriendin (zilverkleurige laklaag slijt er af en waarschijnlijk is er een defect in het geheugen) zijn niet de geweldigste laptops te noemen. Bovendien zijn ze lelijk.

Asus .
pi_71833024
Ik heb zelf een Acer Aspire 7520 en ik heb er nog nooit echt noemenswaardige problemen mee gehad. Heb er gelijk XP op gezet, en daar werkte m'n webcam niet op, niet dat ik die ooit gebruik. Heb er nu Ubuntu op en dat loopt als een trein.

Heb hem nu 2,5 jaar ofzo en hij werkt nog steeds prima.
pi_71833500
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:21 schreef jappas het volgende:

[..]

Daar heb ik anders andere ervaringen mee. Die van m'n schoonouders valt (na een paar jaar normaal gebruikt letterlijk bijna uit elkaar (scharnier van het beeldscherm kapot en daaromheen de behuizing gebarsten)) en van m'n vriendin (zilverkleurige laklaag slijt er af en waarschijnlijk is er een defect in het geheugen) zijn niet de geweldigste laptops te noemen. Bovendien zijn ze lelijk.

Asus .
de zilveren laklaag gaat er inderdaad af, zelfs waar mijn polsen zitten. Maar goed, uitzicht van een toestel maakt mij niet uit, dat ding moet gewoon mee blijven gaan. De bovenkant van gelijk welke laptop die ik heb ziet e sowieso na een paar weken niet meer uit, die zit toch vol krassen / putjes.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:56:27 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71834336
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:21 schreef jappas het volgende:

[..]

Asus .
Lelijk is een kwestie van smaak. Ik vind ze juist erg mooi. Jouw ervaringen deel ik overigens niet, Ik heb een Lifebook S-serie en een Amilo L-serie en dat zijn beide perfecte apparaten. Het enige matige aan Fujitsu Siemens vind ik de service. Gelukkig heb je daar niet zo vaak me te maken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:58:31 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71834395
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

de zilveren laklaag gaat er inderdaad af, zelfs waar mijn polsen zitten. Maar goed, uitzicht van een toestel maakt mij niet uit, dat ding moet gewoon mee blijven gaan. De bovenkant van gelijk welke laptop die ik heb ziet e sowieso na een paar weken niet meer uit, die zit toch vol krassen / putjes.
Heb ik ook geen last van, mijn Amilo is 3.5 jaar oud. Paar krasjes natuurlijk wel door het transport enzo, maar dat hou je toch. Maar geen slijtende laklaag in ieder geval.
pi_71836136
ik heb een Amilo Pi, en die slijt gewoon héél snel af. De stukken waar mijn polsen liggen ware na een maand of 2 reeds mat, en na een jaartje waren ze volledig zwart. Ik draag nochtans geen uuwerk, dus de slijtage komt ook daarvan niet voor.

De bovenkant zit bij mij ook onder de krassen, maar dat ligt aan de manier van gebruiken. Als je die gewoon los in de koffer van de auto gooit samen met een paar gereedschapskoffers & dan niet al te nauw kijkt bij het rijden, dan is het logisch dat die daar komen. Er zit zelfs een put van 1mm diep in de bovenkant, en mijn scherm zelf heeft totaal geen schade opgelopen daarvan, wat toch best aardig is (normaal zijn laptops niet zo stevig van langs de bovenkant).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:16:28 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71843273
Qua prijs / kwaliteit is Acer gewoon prima
pi_71844819
Fuijitsu Siemens heb ik slechte ervaringen mee. Hele delen van de behuizing braken gewoon af bij de notebook van mijn broer. Acer heeft een bijzonder slechte reputatie en niet geheel onverdiend, hoewel ik wel heb gehoord dat het inmiddels beter is met de bouwkwaliteit.

Zelf ben ik een fan van Lenovo (IBM) notebooks als het gaat om school/business-werk. Ze zijn alleen wel heel erg duur. HP, Dell en Asus zijn over het algemeen ook gewoon degelijke merken waar je je moeilijk een buil aan kan vallen (ik heb alleen een hekel aan de glossy oppervlakten die alles tegenwoordig moet hebben).
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time."
pi_71852505
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Dell Hel?

daarom dat de helft van de bedrijven met dell werken zeker
bedrijven hebben dan ook betere voorwaarden en betere support bij Dell dan consumenten. Een consument bij Dell is de lul als het kapot gaat: je moet zelf gaan zitten schroeven/troubleshooten, als je er niet voor betaald mag je hem naar Ierland opsturen waardoor hij 2 weken weg is en vaak lokken ze je in een situatie waardoor je maar 1 jaar garantie hebt ipv 3 jaar. Dat in combinatie met dat in het eerste jaar al 8% uitvalt van een Dell. Tjaaaaa.

De enige reden waarom ik Dell aangeschaft zie worden binnen bedrijven is niet omdat ze ooit mij om ervaringen gevraagd hebben, ik vind het namelijk een kut product. Echter Dell is heel sterk in bedrijven uitstekende deals aan te bieden waar accountmanagers heel gevoelig voor zijn.

Casing: Slecht, kut plastic

Mijn ervaring tot dusver:

Lenovo: Was heel goed, de T60 echter is een kut model met slechte harddrives die nieuwe T series zijn echter wel iets beter. De behuizing is sterk.

HP: Heb nu 50 stuks, nog geen defecten na 6 maanden. Kan nog geen oordeel over vellen.

Acer: Slechte ervaring, slechte support en helpdesk. Veel klachten gehoord uit prive sfeer

Asus: Eerste laptop laatst onder handen gehad, zat een videokaart in die overheated werd wat een known issue was. Even gebeld met helpdesk, was geen issue dit te fixen toen ik aangaf dat hij stressed 114 graden werd.

Sony: Heaven, goede support, goede producten... Maar daar dok je ook voor: DIK.

Als ik persoonlijk zou moeten kiezen en ik had een zak met geld:

Sony of Alienware (hoewel ik na overname door Dell zwaar twijfel aan het product nu).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2009 16:55:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')