De travelmates vallen ook wel mee. Het zijn de Aspires die zo rampzalig zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 03:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het valt ook allemaal best mee, maar waarschijnlijk hebben de meeste mensen die hier een oordeel vellen nooit zelf een Acer gehad en praten alleen de menigte achterna. Ik heb overigens ook nog een Acer Travelmate 240 serie die helemaal top functioneert op de accu na (wat je ook niet kunt verwachen na 7 jaar ofzo).
geen enkele laptop gaat bij ons op het werk langer mee dan 2 jaar, en we hebben panasonic toughbooks staanquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 03:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het verschil in budget laptops en de duurdere modellen zit hem niet in de levensduur er van. Iedere laptop moet minimaal 4-5 jaar mee kunnen gaan bij normaal - intensief gebruik.
Windows kan op mac tegenwoordig hoor.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:27 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Lees de aller, allereerste zin in de OP.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef Markster het volgende:
[..]
Windows kan op een apple tegenwoordig hoor.
Ja, lekker goedkoop ook...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef Markster het volgende:
[..]
Windows kan op mac tegenwoordig hoor.
Ja en waarom zou je dan nog een Mac kopen? Dan betaal je dus 500 euro meer omdat ie wit is. Want puur qua specs zijn praktisch alle merken dan goedkoper.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef Markster het volgende:
[..]
Windows kan op mac tegenwoordig hoor.
ik bedoelde eigenlijk een big mac.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:27 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Lees de aller, allereerste zin in de OP.
Ik zeg ook niet dat ik het zou doen, of het heel nuttig is, maar het kan welquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Ja en waarom zou je dan nog een Mac kopen? Dan betaal je dus 500 euro meer omdat ie wit is. Want puur qua specs zijn praktisch alle merken dan goedkoper.
Je gaat toch ook geen mooie diesel-Audi A8 kopen en spa blauw in de tank gooien?
Neen. Na aanschaf van een nieuwe A8 diesel kan ik geen flesje spa blauw meer kopenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Je gaat toch ook geen mooie diesel-Audi A8 kopen en spa blauw in de tank gooien?
Al knap dat je de auto zelf al kan kopenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Neen. Na aanschaf van een nieuwe A8 diesel kan ik geen flesje spa blauw meer kopen
in BE zijn ze sowieso een pak goedkoper dan in NLquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:45 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Al knap dat je de auto zelf al kan kopen
Klopt, een beetje laptop mag wel zo lang meegaan. Met die twee jaar doelde ik dan ook meer op het feit dat je twee jaar na aanschaf van een laptop zulks veel beteren kunt krijgen voor hetzelfde geld dat je dan beter een nieuwe kan halen met betere specs dan het beestje te laten repareren als ie naar de kloten gaat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:53 schreef leolinedance het volgende:
Laptops horen geen 2 jaar mee te gaan maar zeker 4-5.
volgens mij begint de A8 pas na anderhalve tonquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
in BE zijn ze sowieso een pak goedkoper dan in NL
94k in NL; 67k in BE (en dan heb je nog een beter uitgeruste versie dan die in NL)
Jouw werk is natuurlijk ook niet representatief voor de gemiddelde zakelijke gebruiker. Bij normaal kantoorgebruik en gebruik op reis moet een laptop gewoon minimaal 4 jaar mee kunnen gaan voordat hij helemaal het loodje legt (moederbord defect bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
geen enkele laptop gaat bij ons op het werk langer mee dan 2 jaar, en we hebben panasonic toughbooks staan. Het is maar wat je onder intensief gebruik verstaat natuurlijk (en op zich doen ze het redelijk goed, we hebben nog een tijdje Acers gehad om de kosten te drukken en die konden we elke 3 maand terugbrengen).
(toestellen komen bij ons ruimtes van 80° binnen, vangen daar condensatievocht op, gaan daarna door naar koelcellen waar ze op -10°C staan, soms valt er wel eens eentje... zware tests dus)
Waarom? Heb jij geen last van de nadelen zoals door mij eerder in dit topic genoemd?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:29 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
ik zou een mac kopen
Wat zijn de kuren?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:07 schreef borisz het volgende:
De ACERS van mensen die ik ken vertonen heel veel kuren. Voor mij nooit een Acer.
Ja maar in Belgie heb je alleen niks aan zo'n mooie auto. Je kunt niet eens met een leuke snelheid over de snelweg rijden zonder dat de auto praktisch uit elkaar valtquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
in BE zijn ze sowieso een pak goedkoper dan in NL
94k in NL; 67k in BE (en dan heb je nog een beter uitgeruste versie dan die in NL)
Nee. A8 3.0 tdi kost je 'kaal' 94 k. A8 2.8 benzine 83 k. De duurste uitvoering, een S8 full options (B&O geluidsinstallatie van 13 k ofzoquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:58 schreef Markster het volgende:
[..]
volgens mij begint de A8 pas na anderhalve ton
ik bedoelde dus een big mac, zoals ik al eerder zei.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom? Heb jij geen last van de nadelen zoals door mij eerder in dit topic genoemd?
Klopt, dat van die moederborden bij de XPS serie is een bekend probleem. Is nu wel verholpen in de nieuwere modellen. Moederbord werd binnen de garantieperiode natuurlijk wel gewoon vervangen. XPS laptops zijn buiten dit probleem erg mooi, degelijk en bovenal snel!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:21 schreef Loveless85 het volgende:
Dell is prima, behalve wat van de XPS modellen, al diverse vrienden gehad die een nieuwe mobo moesten omdat de GPU zo warm werd dat het mobo in de soep draaide![]()
En dat is dan de toplijn laptops![]()
Verder gebruik ik zakelijk een HP, prima dingen, en prive een Dell D620, ook prima apparaat, vooral die Dell is erg degelijk
Klein beetje ervaring mee. Materiaal was vroeger niet al te degelijk, is ook het instapmodel en niet bedoelt voor de zakelijke markt. Voor gemiddeld thuisgebruik zeker goed genoeg, al zou ik de nieuwe Studio lijn van Dell boven de Inspiron verkiezen. Mooier, beter en nieuwer, maar ook iets duurder.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:30 schreef IHVK het volgende:
Iemand ervaring met inspirons?
Heb jij al deze laptops zelf gehad? En dan ook de recentere modellen? Dat lijkt me toch wel een vereiste om zo'n oordeel te kunnen vellen. Ik heb gehoord/gelezen dat Toshiba ook niet meer lijkt op wat het geweest is, de kwaliteit schijnt drastisch omlaag te zijn gegaan. Lenovo idem, sinds het geen IBM meer is is het ook alleen maar achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:13 schreef Dennehy het volgende:
Asus, Toshiba, Dell, Lenovo en Sony (veel te duur overigens) zijn het kwaliteits spul.
HP maakte vroeger goede laptops, nu allang niet meer. Acer heeft extreem slechte garantie/support trouwens, echt heel slecht.
Haal een Asus of een Toshiba, zou ik zeggen.
Waarom is Acer bagger? Gaan ze vaak kapot, en zo ja, wat gaat er kapot?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:28 schreef Crack_ het volgende:
Acer is bagger, ik heb een xxodd en die schijnen ook heel goed te zijn
Ze worden heeeel warm, en ze gaan indd vaker kapot dan een andere laptopquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is Acer bagger? Gaan ze vaak kapot, en zo ja, wat gaat er kapot?
Vanavond stappen op Stratum toevallig?![]()
-Behuizing is dramatisch.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is Acer bagger? Gaan ze vaak kapot, en zo ja, wat gaat er kapot?
Vanavond stappen op Stratum toevallig?![]()
Aha oke. Dat van die software is bij heel veel merken zo. Een verse install is bij iedere nieuwe laptop aan te raden, naar mijn mening dus ook geen argument om een laptop niet te kopen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:37 schreef borisz het volgende:
[..]
-Behuizing is dramatisch.
- De software die je cadeau krijgt maakt die laptop zo traag.
- Sommige laptops hadden na anderhalf jaar normaal gebruik niet veel zin meer om op te starten. Achteraf bleek dat er binnen in van alles mis was.
Garantie is garantie, daar kan ook Acer niet omheen. Support kan minder zijn, maar zoals ik al zei is dat natuurlijk niet zo'n punt. Hoe vaak kom je nou daarwerkelijk in contact met de fabrikant tijdens de levensduur van het apparaat? Ik pas 2x in 3,5 jaar nu. Mijns inziens geen reden om een technisch goed product links te laten liggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:41 schreef Dennehy het volgende:
Stap maar eens bij een willekeurige PC boer binnen die ook laptops verkoopt, en vraag een medewerker daar over de garantie en support van Acer.
2x mijn laptop in garantie in 3.5 jaar zou voor mij 3 laptops kopen in 3.5 jaar betekenen. Als ik mijn laptop terug breng & hoor dat die meer dan een week weg is (bij een GSM zelfs een dag) koop ik mij gewoon een ander omdat ik niet meer zonder kan, ik heb dat toestel gewoon nodig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Garantie is garantie, daar kan ook Acer niet omheen. Support kan minder zijn, maar zoals ik al zei is dat natuurlijk niet zo'n punt. Hoe vaak kom je nou daarwerkelijk in contact met de fabrikant tijdens de levensduur van het apparaat? Ik pas 2x in 3,5 jaar nu. Mijns inziens geen reden om een technisch goed product links te laten liggen.
Eén keer van die twee keer was slechts een vraag via e-mail. Dan ben je je laptop natuurlijk niet kwijt, die werkte nog naar behoren. Ik heb mijn laptop slechts 1x een tijdje moeten missen. Als jij laat weten dat je niet zonder kunt is er wellicht een andere oplossing mogelijk (leen laptop, snellere reparatie ofzo). Dit heb ik echter niet gevraagd dus ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
2x mijn laptop in garantie in 3.5 jaar zou voor mij 3 laptops kopen in 3.5 jaar betekenen. Als ik mijn laptop terug breng & hoor dat die meer dan een week weg is (bij een GSM zelfs een dag) koop ik mij gewoon een ander omdat ik niet meer zonder kan, ik heb dat toestel gewoon nodig.
Daarom ook dat ik Dell zo ideaal vind, home-support binnen de 48u vind je nergens aan zo goedkope prijzen
Alleen Treinen (+metro en misschien busje) eigenlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Mooi ding, maar 16" is echt veeeel te groot om mee te sleuren naar de universiteit. Ik weet niet of je moet fietsen, lopen of treinen of iets dergelijks, maar zo'n ding past ook amper in een normale rugzag.
Dan zul je wel een grote (of een aparte laptoptas) tas moeten kopen, ik heb een eastpak rugzak en daar past mijn 15.4" nèt in, de tas is eigenlijk al te klein.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alleen Treinen (+metro en misschien busje) eigenlijk.
Punt is dat ze minimaal 15.4 inch wilden (geen idee waarom ik vraag me echt af wat we ermee gaan doen). En 16 is niet veel groter dan 15.4
(jij al een kamer in Rotterdam?)
Ja ik denk een laptoptas.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan zul je wel een grote (of een aparte laptoptas) tas moeten kopen, ik heb een eastpak rugzak en daar past mijn 15.4" nèt in, de tas is eigenlijk al te klein.
Leuk verhaal, ik wilde vandaag met twee toekomstige huisgenoten bij een huis langsgaan om het te bekijken/huren, zat ik in de trein, belden ze beiden afen kon ik dus rechtsomkeert maken, want er waren minimaal 3 personen nodig. Ik zet mijn kamerzoektocht nu dus maar even op overdrive, want ik heb voor de 17e iets nodig
Bij Fujitsu helaas niet. Mijn toestel nu heeft een defecte videokaart met dus overal rare streepjes in beeld, en de herstelling ervan duurt 3 weken. Ik gebruik dat toestel nog zelf maar eventjes mét die mankementen eraan, in september mag ik toch een andere kiezenquote:Op zondag 9 augustus 2009 03:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als jij laat weten dat je niet zonder kunt is er wellicht een andere oplossing mogelijk (leen laptop, snellere reparatie ofzo).
16" is helemaal niet veel te groot maar juist precies goed. Ik heb een normaal formaat rugtas waar 16" perfect in past. En zo blijft het lekker werkbaar, toch het belangrijkste bij een laptop. Het gewicht valt ook heel erg mee, dus ik vind het een aardige keuze.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Mooi ding, maar 16" is echt veeeel te groot om mee te sleuren naar de universiteit. Ik weet niet of je moet fietsen, lopen of treinen of iets dergelijks, maar zo'n ding past ook amper in een normale rugzag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |