Melk en zuivelproducten moet je nooit combineren met fruit, vlees en vis, groenten en zout.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:46 schreef sigme het volgende:
Daglijst
Niet wezen rennen vandaag, geen zin / geen tijd.zak studentenhaver (250gr) 13 kg courgette schaven half uurtje fietsen Côte d'Or pure truffeldingusreep (190gr) her er der een hapje zoetzure courgette Avondeten worden eigengemaakte patat met bitterballen en gekookte bloemkool + broccoli. En iets van yoghurt met fruit toe, denk ik. 1 port
Als je wilt afvallen is buikspieren niet aan te raden, op de threadmill is dan veel beter. (Een uur lang non-stop buikspieren gebruikt nog geeneens de helft van het aantal kcal van 'n uurtje op de threadmill).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:56 schreef Belana het volgende:
lijstje
O: yoghurt met muesli
S: Zumba en buikspieren
T: huttenkase 50 gram ofzo
L: grote bak rauwkost met rozijnen en dressing
T: suikerspin op de kermis
D: BBQ
Dat kan uiteraard, wil ik wel even bij opmerken dat je dan onder een vetpercentage van 15% moet zitten wil je er natuurlijk iets van zien, en je moet natuurlijk je buikspieren goed trainen, anders helpt het niet echt, 100 sit-ups is dus niet goed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:07 schreef motorbloempje het volgende:
naast afvallen kun je ook een strakkere buik willen
Oh, ruw geschat is 80% van deze topic niet relevant. En dan is vragen naar je sportieve bezigheden nog tamelijk behoorlijk nogal redelijk ontopic. Weet je dat alvast.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:49 schreef Diabox het volgende:
[..]
Beide.
Snap niet in hoeverre dit relevant is?
Fiets! Hoe kon ik die vergeten! Volgende keer pak ik er echt een blaadje bijquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:07 schreef uniekhoorn het volgende:Loveli, heb je er een notitieblaadje bij gehad?
Fiets, is je fiets verzekerd? Zijn dure reparaties!
Ik ga koken, honger!
Weet ik dat ook weer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ruw geschat is 80% van deze topic niet relevant. En dan is vragen naar je sportieve bezigheden nog tamelijk behoorlijk nogal redelijk ontopic. Weet je dat alvast.
Ja, euh.. hoeveel procent als je een vrouw bent?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dat kan uiteraard, wil ik wel even bij opmerken dat je dan onder een vetpercentage van 15% moet zitten wil je er natuurlijk iets van zien, en je moet natuurlijk je buikspieren goed trainen, anders helpt het niet echt, 100 sit-ups is dus niet goed.
Ook als vrouw zijnde moet je onder de 15% zitten, liefst rond de 8-10% dan zie je mooi die definitiequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, euh.. hoeveel procent als je een vrouw bent?
(Niet dat ik een sixpack wil hoor. Mijn buikspieren heb ik de afgelopen week meer dan genoeg getraind. Nu kap ik ermee, ik neem hoestremmers.)
'mooie definitie' je bedoelt toch niet zo'n body builder achtig lichaamquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ook als vrouw zijnde moet je onder de 15% zitten, liefst rond de 8-10% dan zie je mooi die definitieBeste manier voor 'n mooi buikje als vrouw zijnde is dus gewoon 'n lager vetpercentage, dus niet buikspieroefeningen.
Ik hardloop. Gewoonlijk op zaterdag een uurtje of twee, op zondag drie kwartier en op maandag iets tussen de 1 en 2 uur. Die verdeling is niet ideaal, maar op de andere dagen kan ik echt niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:11 schreef Diabox het volgende:
[..]
Weet ik dat ook weer.Doe jij ook nog aan sport?
wat is de threadmill?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef Diabox het volgende:
[..]
Als je wilt afvallen is buikspieren niet aan te raden, op de threadmill is dan veel beter. (Een uur lang non-stop buikspieren gebruikt nog geeneens de helft van het aantal kcal van 'n uurtje op de threadmill).
Heb geen idee wat "Zumba" is.![]()
ja, wat is dat toch? Ik ben overal slank, behalve daarquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:17 schreef uniekhoorn het volgende:
En lichaamsbouw...
Ik krijg nu eng dunne benen, kont en armen (en weg tieten) maar mijn buikvet blijft lekker zitten waar die zit hoor
Nee, gewoon zo'n mooi buikie zoals in de bladen, jwz. En 8% lichaamsvet is helemaal niet onmogelijk hoor, heb zelf 'n tijd onder de 4% gezeten, zit nu al 'n tijd op 8% zonder moeite. Zo'n bodybuilder-achtig lichaam krijg je niet zomaar, wees maar niet bang, daar moet je gewoon keihard voor trainen en goed eten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:17 schreef Californium het volgende:
[..]
'mooie definitie' je bedoelt toch niet zo'n body builder achtig lichaam![]()
en 8% lichaamsvet is voor de meesten onmogelijk....
![]()
Waarom dit zo is weet ik zelf nog helemaal niet 100% zeker (ligt niet helemaal aan de lichaamsbouw namelijk, maar veel vrouwen en ook mannen hebben het). Maar wat ik denk, als je snel aankomt, komt het meeste vet bij je buik terecht, en zien de armen en benen er nog redelijk dun uit (ja ook als je 15 kilo aankomt in 'n paar maanden). Maar bij mensen die langzaam aan dikker zijn geworden is de rest ook eveneens "gelijk" dik geworden. Zelfde geldt in mijn ogen voor afvallen, val je snel af, dan zullen je benen, armen en borsten sneller dunner worden dan buik, neemt niet weg, dat als je lang goed blijft eten en dus niet weer dikker wordt, dat dit buikvet ook zal verdwijnenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:17 schreef uniekhoorn het volgende:
En lichaamsbouw...
Ik krijg nu eng dunne benen, kont en armen (en weg tieten) maar mijn buikvet blijft lekker zitten waar die zit hoor
63 kilo is toch niks mis mee? En volhouden dat sporten natuurlijk, hardlopen is goed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hardloop. Gewoonlijk op zaterdag een uurtje of twee, op zondag drie kwartier en op maandag iets tussen de 1 en 2 uur. Die verdeling is niet ideaal, maar op de andere dagen kan ik echt niet.
Op de overige dagen fiets ik minimaal 1 dag heen & weer (2X45 minuten), en dat doe ik maximaal 3 dagen.
Momenteel kom ik niet aan en val ik niet af, en dat is prima. Ik overweeg er nog een kg of drie af te willen (ben 1.70 bij 63kg), maar de reden om ruim een half jaar geleden de boel aan te pakken was mijn garderobe, en ik merk dat er nu opnieuw kleren niet meer goed passen - nu omdat ik dunner wordt dan mijn normale gewicht. Ik ben een zeer stabiel gewicht gewend -afgelopen 20 jaar altijd rond de 66 kg gewogen. In 2008 was daar langzaam 3kg bij aangegroeid vanwege algehele nietsdoenerij.
63kg is prima, voor mij. Ik ben 36.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:24 schreef Diabox het volgende:
63 kilo is toch niks mis mee? En volhouden dat sporten natuurlijk, hardlopen is goed.En eh, hoe oud ben je nu dan aangezien je de afgelopen 20 jaar altijd rond de 66kg woog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |