Dank je voor de tip.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:33 schreef aychelle het volgende:
Ik vraag em af of jullie hier iets van mee hebben gekregen, want het is daar een seriuese boel. Mensen die denken dat Amsterdam al gevaarlijk is of ghetto's hebben moeten daar eens naar toe gaan.
Eeerm, haal je nu niet Ken Livingstone (voormalig burgermeester) en Boris Johnson (huidige) door elkaar?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:36 schreef ShaoliN het volgende:
Er is natuurlijk wel het nodige in het nieuws geweest m.b.t. de vele steekpartijen. London heeft momenteel een veel te softe tering burgemeester die de verpaupering juist in een stroomversnelling gebracht heeft.
Je zou het ook om kunnen draaien, als jij niet de moeite wilt nemen iets beter te typen, zou je ook geen topics kunnen openen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:37 schreef aychelle het volgende:
oja, natuurlijk niemand maakt spelfouten, maar als jullie niet willen reageren op het verhaal blijf dan weg
ja blijkbaar, ik denk dat die jongens die in die gangs zitten gewoon echt niks te doen hebben. Veel werkloosheid, geen vaders, ergens bij willen horen en veel geld willen verdienen. ze hebben gewoon een slehct toekomst beeld voor ogen en ze denken dat dit hun enige uitweg isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:36 schreef ShaoliN het volgende:
Er is natuurlijk wel het nodige in het nieuws geweest m.b.t. de vele steekpartijen. London heeft momenteel een veel te softe tering burgemeester die de verpaupering juist in een stroomversnelling gebracht heeft.
Uhhmmm.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eeerm, haal je nu niet Ken Livingstone (voormalig burgermeester) en Boris Johnson (huidige) door elkaar?
Ja van Parijs heb ik ook gehoord is ook erg jah. Maar parijd heb je vaak dat ze zich tegen de regering richten. In londen heb je zo'n 100 gans die zich tegenelkaar richten el elkaar neersteken in de leeftijd van een jaar of 12 tot met 19. Het zijn inderdaad vaak immigranten, en jah .. Londen is veel groter dan Amsterdam maar Amsterdam is veel beter geregeld etc. London had deze problemen eerder moeten voorzien. En die nieuwsberichten hoor je vaak genoeg in Engeland, hier niet inderdaad ..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Volgens mij hebben meer grote steden hier last van. Suburbs met immigranten van Parijs, wat veel in het nieuws was bijvoorbeeld. Volgens mij heeft Berlijn ook wel wat rotte plekken.
Over het aantal berichten in de media over steekpartijen etc word niet overal evenveel bericht.
En ja, Amsterdam is hier veel te klein voor
Inderdaad, maar tot zover is Amsterdam nog zo erg nog niet, daarom vind ik het zo grappig dat sommigen denken dat Amsterdam Ghettó's heeft. Zelfs de bijlmer (kwam mijn zus vaak) is minder erg dan de meeste plaatsen in londen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:40 schreef OldJeller het volgende:
Daarom moeten we hier geen ghetto's creëren, al lijken sommige wijken daar al op.
ik typte wat snelquote:
Toenemend analfabetisme is de eerste uitingsvorm van ghettovorming.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:37 schreef aychelle het volgende:
oja, natuurlijk niemand maakt spelfouten, maar als jullie niet willen reageren op het verhaal blijf dan weg
Dude. Mod-ambities?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:55 schreef Remake het volgende:
drijfhout
_Led_
ontopic of gtfu en ga naar klb of onz
vergerlijkbaar, maar wel andersquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:50 schreef tjoptjop het volgende:
Beetje vergelijkbaar met de banlieu's in Parijs zeker?
ik ben geen tokkie en woon ook niet in een tokkiebuurtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:52 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Toenemend analfabetisme is de eerste uitingsvorm van ghettovorming.
Waarom zou ik bijvoorbeeld ook Amsterdam vergelijken met Nederlands? Waarom zou je een stad met een taal vergelijken, en wat heeft het in 's hemelsnaam met Londen te maken?
Ik neem tenminste aan dat elke keer als je vergerlijken schrijft je vergelijken bedoelt. Het lezen van de OP vereist een hoop gissen en aannemen. Het is alsof ik een tokkie vol verbazing over een buitenlandse tokkiebuurt zie schrijven.
welke delen vooral? central is iedergeval beter dan zuidquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik ben anders in vele delen van Londen geweest, en vind 't een geweldige stad. Je moet alleen niet alleen in bepaalde wijken komen. Vooral de paki/black buurten. Maargoed dat is overal zo met kansloze immigranten die zich gaan samenklonteren in een wijk.
Voor de rest erg vriendelijke en gezellig-drukke stad.
ja die CCTV camera's word je ook niet gelukkig van. Aan de ene kant is het wel goed, zo kunnen ze makkelijker daders pakken. Maar aan de andere kan pak je wel een stukje privacy weg ..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:58 schreef alors het volgende:
Gelukkig hangen er al sinds een paar jaar 10.000 camera's op straat in Londen, dan zal het wel veiliger worden...
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:33 schreef DiRadical het volgende:
Hackney ligt in ieder geval niet zuidelijk en in ben er deze week nog geweest.
Leek mijn niet zo'n erge buurt.
Tenminste niet wat ik gezien heb.
Ben niet ten zuiden van de Thames geweest, alleen in Hackney, Bexton (oost ter hoogte van London City Airport) en Walthamstow (nog noordelijker). Het was geen toeristisch reisje deze keer
Als ik die gast zie lopen kus ik de grond waarop hij liepquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:59 schreef znarch het volgende:
Respect voor gangs die baas zijn ja !!!![]()
[ afbeelding ]
die Strapped and strong?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:29 schreef Hukkie het volgende:
Is die docu over de Crips al ergens op internet te vinden, ben wel erg benieuwd eigenlijk.
Ja die ja, kom op google alleen trailers tegen. En via andere kanalen is ie ook niet te vinden.quote:
Inderdaad maar Amsterdam staat echt niet onder Londen als je steden op criminaliteit en gangs moet gaan vergerlijken volgensmijquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:01 schreef reem het volgende:
Londen met Amsterdam vergelijken is een beetje hetzelfde als Caracas met Sao Paulo vergelijken: je hebt altijd baas boven baas.
volgensmij was het ook een film, en zul je em anders ben ik bang moeten downloaden ofzow. Ik weet ook echt niet waarie te vinden is, op youtube staat ie nog iedergeval nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja die ja, kom op google alleen trailers tegen. En via andere kanalen is ie ook niet te vinden.
dankjewel, heb mijn best gedaan om er een goede OP van te makenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:11 schreef Verlicht het volgende:
Om deze reden ben ik ook erg tegen zwarte wijken. Helaas zijn er zelfs idioten in Nederland (die PvdA-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart (Marcouch)) die zulke gebieden toe juichen (zgnd. emancipatie).
Puik stukje, aychelle.
Ja, maar dat is niet het geval in wijken waar voornamelijk veel moslims in wonen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:22 schreef aychelle het volgende:
Het probleem in dat soort wijken is vooral dat voor Jongens zonder een vaderfiguur opgroeien, terwijl hun zussen wel een moederfiguur hebben.
Wij verschillen hier van mening. Mijn inziens is het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen in gareel te houden. Het is aan de ouders om hun kind op te voeden tot goede burgers, en de overheid hoort die ouders te ondersteunen door hun kinderen goed onderwijs aan te bieden.quote:Ook als er niks te doen hebben, zoals werkloosheid geen bijbaantje geen sport, want sommigen kunnen dat gewoon niet betalen. Dan zoeken ze ook weer de straat op, vaak willen ze nog mooie kleren sierade etc. Het ligt ook vaak aan de regering of het bestuur (of wat maar ook) van Londen/engeland om die kinderen '' niks te laten doen '' het is vel werk ze van de straat te houden en overal politie op af laten sturen is het vaak ook niet waard
Tja, pakistanen zijn ook moslims en horen vaak ook bij de probleemgroepen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:40 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet het geval in wijken waar voornamelijk veel moslims in wonen.
[..]
Wij verschillen hier van mening. Mijn inziens is het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen in gareel te houden. Het is aan de ouders om hun kind op te voeden tot goede burgers, en de overheid hoort die ouders te ondersteunen door hun kinderen goed onderwijs aan te bieden.
In Utrecht lopen reljongeren ook te huilen dat de gemeente hen geen buurthuis wilt geven. Dit is werkelijk te absurd voor woorden, want zoiets is helemaal niet vanzelfsprekend of normaal. Het is walgelijk om te horen hoe deze jongeren eigenlijk beweren dat het de schuld is van de overheid dat zij misleid worden om zich te misdragen door gebrek aan ‘faciliteiten’.
Het probleem ligt ook in de huisvestiging. Huizen in grote steden zijn nu eenmaal duur, en tegelijkertijd zijn deze probleemgezinnen erg groot. Het is wellicht ondragelijk om met 6 gezinsleden in een klein huisje te wonen, en tegelijkertijd hoef je als gezin niet heel hard te strijden om te kunnen overleven (wat in ontwikkelingslanden wel het geval is waardoor men meer waardeert wat men heeft) .
Goed, ik zwijg verder, omdat dit onderwerp momenteel te vermoeiend voor mij is.
Moslimbevolkingsgroepen behoren relatief vaak tot de probleemgroepen in Europa.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:05 schreef aychelle het volgende:
[..]
Tja, pakistanen zijn ook moslims en horen vaak ook bij de probleemgroepen.
Ja amsterdam heeft ze ook. Alleen niet op het gevaarlijkste niveau, maar wie weet!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:00 schreef Zienswijze het volgende:
Amsterdam heeft ook jeugdgangs. Denk maar aan de Crips e.d. Alleen schieten ze elkaar (nog) niet neer.
Dat is overal zo met kansloze immigranten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik ben anders in vele delen van Londen geweest, en vind 't een geweldige stad. Je moet alleen niet alleen in bepaalde wijken komen. Vooral de paki/black buurten. Maargoed dat is overal zo met kansloze immigranten die zich gaan samenklonteren in een wijk.
ja. en de nieuwe imigranten die zogenaamd uit india komen, maar stiekem pakistaans zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is overal zo met kansloze immigranten?
Onzin
Het zijn vrijwel alleen de moslimbevolkingsgroepen en de bevolkingsgroepen oorspronkelijk uit Afrika.
(In heel West-Europa zie je dat patroon).
Dat zijn toch de kansloze immigranten? De kansrijke immigranten maken iets van hun wijk.lquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is overal zo met kansloze immigranten?
Onzin
Het zijn vrijwel alleen de moslimbevolkingsgroepen en de bevolkingsgroepen oorspronkelijk uit Afrika.
(In heel West-Europa zie je dat patroon).
Engeland heeft door zijn koloniale verleden veel ervaring met immigranten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
the clash is allang verloren in engeland. hun angst spreekt boekdelen, maar zal nooit het voorbeeld van europa worden. fok off met the bloody islamicisland.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Engeland heeft door zijn koloniale verleden veel ervaring met immigranten.
Grootste probleem is dat ze zelf nogal eigenwijs zijn.
Inderdaad, mooie OPquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:22 schreef aychelle het volgende:
[..]
dankjewel, heb mijn best gedaan om er een goede OP van te maken![]()
Dat de vaderfiguur vaak ontbreekt komt relatief vaak bij bevolkinsgroepen oorspronkelijk uit Afrika voor. In Nederland zijn het bijv. de Antilianen en Surinaamse creolen.quote:In iedergeval ik ben het met je eens, zwarte wijken zijn bijna nooit goed. De problemen in dat soort wijken stapelen zich gewoon op. En degene die dat toejuichen sporen niet. Het probleem in dat soort wijken is vooral dat voor Jongens zonder een vaderfiguur opgroeien, terwijl hun zussen wel een moederfiguur hebben.
Niet kunnen betalen is altijd zo'n onzin-smoesquote:Daarom zoeken ze iemand anders tegen wie ze kunnen opkijken of trots op kunnen zijn. Ook als er niks te doen hebben, zoals werkloosheid geen bijbaantje geen sport, want sommigen kunnen dat gewoon niet betalen.
Dat komt omdat ze zich niet willen inspannen. Ze willen geen bijbaan nemen. Ze willen snel geld verdienen. En daarmee kom je al snel in de criminaliteit of ga je dealen.quote:Dan zoeken ze ook weer de straat op, vaak willen ze nog mooie kleren sierade etc. , en dan krijg je dat ze gaan dealen om aan geld te komen.
Niet andere mensen de schuld geven. Naar jezelf kijken. Iedereen heeft gelijke kansen. Er is genoeg te doen. Je kan gewoon gaan sporten, een hobby zoeken of je op school/studie richten.quote:Het ligt ook vaak aan de regering of het bestuur (of wat maar ook) van Londen/engeland om de jeugd'' niks te laten doen
Ze hebben al genoeg voorbeelden: namelijk elke normale jongen in de maatschappij die wel gewoon normaal zijn best doen, naar school gaat, en dan later een baan zoekt.quote:'' het is veel werk ze van de straat te houden en overal politie op af laten sturen is het vaak ook niet waard. Ze moeten een voorbeeld hebben en iets te doen hebben.
Ja oke, that's true. Maar wat ik aan wilde halen, is dat niet alle immigranten kansloos zijn. Onder moslimbevolkingsgroepen en bevolkingsgroepen oorspronkelijk uit Afrika zie je relatief de meeste kansloze immigranten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn toch de kansloze immigranten? De kansrijke immigranten maken iets van hun wijk.l
Engeland is veel te politiek correct en ik beschouw Engeland dan ook als een land dat zijn eigen boontjes maar moet gaan doppen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
the clash is allang verloren in engeland. hun angst spreekt boekdelen, maar zal nooit het voorbeeld van europa worden. fok off met the bloody islamicisland.
Inderdaad. Altijd maar de schuld bij andere mensen leggen, maar zelf iets doen: dat vertikken ze.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:40 schreef Verlicht het volgende:
Het probleem ligt ook in de huisvestiging. Huizen in grote steden zijn nu eenmaal duur, en tegelijkertijd zijn deze probleemgezinnen erg groot. Het is wellicht ondragelijk om met 6 gezinsleden in een klein huisje te wonen, en tegelijkertijd hoef je als gezin niet heel hard te strijden om te kunnen overleven (wat in ontwikkelingslanden wel het geval is waardoor men meer waardeert wat men heeft) .
Goed, ik zwijg verder, omdat dit onderwerp momenteel te vermoeiend voor mij is.
Het zijn niet per definitie de moslims. Indonesiers zijn ook moslims en uit Suriname komen er ook heel wat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja oke, that's true. Maar wat ik aan wilde halen, is dat niet alle immigranten kansloos zijn. Onder moslimbevolkingsgroepen en bevolkingsgroepen oorspronkelijk uit Afrika zie je relatief de meeste kansloze immigranten.
(In heel Europa zie je dat patroon).
De meeste immigranten uit Indonesie, die naar Nederland zijn gegaan, zijn geen moslimquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn niet per definitie de moslims. Indonesiers zijn ook moslims
Heel wat? Het is maar een heel klein deel. Iets van slechts 5% ofzo. Waarvan de helft Ahmadiyya is (= vredelievende stroming). En de andere helft is soenniet.quote:en uit Suriname komen er ook heel wat.
Inderdaad, onder en boven de Sahara. En inderdaad vooral uit Afrika.quote:Het is vooral het volk dat uit Afrika komt. Onder of boven de Sahara. En heel toevallig is het in die landen zelf ook helemaal niks, ondanks miljarden aan olie of miljarden aan hulp.
Dat klopt. Maar dat is maar een heel klein gedeelte van de blanke Nederlandse bevolking.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hier in NL hebben we in Staphorst, Putten, etc. ook nog wat uitschot zitten
heb ik nooit last van gehad. jij wel? laffe nederlandse stinkhond. die mensen doen vooral zichzelf wat aan, niet anderen, zoals die kutmarokkanen. en hun zogenaamd niet gelovige neven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hier in NL hebben we in Staphorst, Putten, etc. ook nog wat uitschot zitten
Hoezo? CDA en CU hebben meerderheid in de regering. De SGP scoort altijd goed.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat is maar een heel klein gedeelte van de blanke Nederlandse bevolking.
Die lopen toch niet de hele dag te rellen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hoezo? CDA en CU hebben meerderheid in de regering. De SGP scoort altijd goed.
Amusement om er met ramen open en dikke boombox doorheen te rijden op zondag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb ik nooit last van gehad. jij wel?
amusement om hun benen te breken op bijltjesdag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Amusement om er met ramen open en dikke boombox doorheen te rijden op zondag.
Ik vind ze beide even vervelend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:50 schreef Zienswijze het volgende:
Oja: en islam is een gevalletje anders dan het christendom.
Tja, ze behoren allebei tot de Abraham godsdiensten. De Abraham godsdiensten zijn de gewelddadigste godsdiensten ter wereld.quote:
Ik heb geen idee en ben dol op mosterd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, ze behoren allebei tot de Abraham godsdiensten. De Abraham godsdiensten zijn de gewelddadigste godsdiensten ter wereld.
Maar de islam is toch wel een tikkeltje anders dan het christendom. Islam roept op tot intolerantie naar ongelovigen toe. Precies wat een deel v/d moslimimmigranten in Europa doet.
Zeg "allochtoon" (aangezien je daar zo mooi mee prijkt in je ondertitel), jij zou toch moeten weten dat dat niet klopt. In al die oude religieuse boeken staan wel achterhaalde en geweldadige dingen, maar betekent dat de gelovigen dat aanhangen of praktiseren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islam roept op tot intolerantie naar ongelovigen toe. Precies wat een deel v/d moslimimmigranten in Europa doet.
De Koran vormt 1 geheel. Je mag geen delen of verzen uit de Koran verwerpen. De Koran wordt als een perfect boek beschouwd zonder fouten erin.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zeg "allochtoon" (aangezien je daar zo mooi mee prijkt in je ondertitel), jij zou toch moeten weten dat dat niet klopt.
Roept "het christendom" ook op tot iets, of heb je eigenlijk allemaal verschillende stromingen en heb je nog altijd te maken met individuen die een geloof aanhangen?
Of zijn alle aziatisch uitziende mensen ook voor jou "chinees" ?
En hier begint jouw denkfout al. Jij gooit alle > 200 religies op aarde op 1 hoop. En jij denkt zeker dat Islam slechts even erg als al die andere vele andere religies op. aarde is.quote:In al die oude religieuse boeken staan wel achterhaalde en geweldadige dingen, maar betekent dat de gelovigen dat aanhangen of praktiseren?
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kunnen niet he
Natuurlijk intepreteert iedereen z'n heilige boek anders. Maar dat zegt niet dat er niks is met de ideologie an sich.. Mohammed preekte 1 islam.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:10 schreef sig000 het volgende:
Christendom wat is dat dan?
Zelfde vraag voor Islam.
Het hangt vast aan een boek wat iedereen op zijn eigen manier uitlegt.
Ok in London zijn veel immigranten in bepaalde wijken terecht gekomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:16 schreef Zienswijze het volgende:
En verder gaat dit behoorlijk off topic...
Nothing Hillquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok in London zijn veel immigranten in bepaalde wijken terecht gekomen.
Het Nothing Hill Festival in Juli is een aanrader.
Dat festival ken ik niet, maar ben wel 2x in London geweest..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok in London zijn veel immigranten in bepaalde wijken terecht gekomen.
Het Nothing Hill Festival in Juli is een aanrader.
http://www.thenottinghillcarnival.com/quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat festival ken ik niet, maar ben wel 2x in London geweest..
Bedankt, ff kijken..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
http://www.thenottinghillcarnival.com/
Nee, maar die grootste monotheïsmen zijn vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Koran vormt 1 geheel. Je mag geen delen of verzen uit de Koran verwerpen. De Koran wordt als een perfect boek beschouwd zonder fouten erin.
Andere moslims lezen over intolerantie verzen heen, maar dat zegt niet dat er niets mis is met de ideologie an sich.
[..]
En hier begint jouw denkfout al. Jij gooit alle > 200 religies op aarde op 1 hoop. En jij denkt zeker dat Islam slechts even erg als al die andere vele andere religies op. aarde is.
Ja Engeland heeft veruit de meeste Kolonien gehad, en die komen vaak naar Engeland. Pakistanen, Indiers, Ghanezen, Oegandezen, Somaliers (niet echt gekoloniseerd) Nigerianen, Jamaicanen etc etc etc. Dan heb je ook nog al die groepen die tegenelkaar gaan, en daar gaat het mis. ze kunnen niet iedereen in de gaten houden en iedereen uitelkaar houden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Engeland heeft door zijn koloniale verleden veel ervaring met immigranten.
Grootste probleem is dat ze zelf nogal eigenwijs zijn.
Ja inderdaad, vaders die zo'n 5 kinderen bij allemaal verschillende vrouwen hebben. Veel denken die zo opgegroeid zijn dat het normaal is met zoveel mogelijk vrouwen moeten gaan. Soms zijn de vrouwen ook wat dom die met kinderen zonder vader zitten. Ikzelf kan aardig zien of een vent verantwoordelijkheid heeft of niet. Je kunt als vrouw moeilijk een voorbeeld zijn voor je al je kinderen, jongens hebben gewoon een vader nodig en anders halen ze vaak hun voorbeelden van de straat of videoclips.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad, mooie OP
[..]
Dat de vaderfiguur vaak ontbreekt komt relatief vaak bij bevolkinsgroepen oorspronkelijk uit Afrika voor. In Nederland zijn het bijv. de Antilianen en Surinaamse creolen.
"De Afrikaanse" cultuur is wat losbandiger en het is meer een zogenaamde feestcultuur. Mannen hebben meerdere vrouwen bij wie ze kinderen hebben. De mannen nemen vervolgens geen verantwoordelijk om bij die kinderen te blijven. Gevolg: de vrouwen zitten zonder man mét hun kinderen.
Dit valt gewoon onder cultuur. En het trieste is dat de vrouwen ervan de dupe worden. Het ligt em ook aan de Afrikaanse mannen: die moeten wat minder bij andere vrouwen gaan "spelen" en meer verantwoordelijkheid nemen.
[..]
Niet altijd, als je zo ie zo al te maken hebt met werkloosheid in je buurt, en je bent zelf al kansloos zal haast niemand je aanemen. Ja, als je netjes naar school gaat, met normale mensen omgaat en ''goed '' bent opgevoed zul je wel een bijbaantje kunnen krijgen. Ja in veel landen in Europa heb je gelijke kansen, om even breed te denken. Maar daar zitten wel verschillen in. In een armere buurt heb je gewoon minder kans succesvol op te groeien dan in een betere buurt. Jonge Tieners zijn mentaal gewoon niet volgroeid altijd voor zichzelf te denken en weten wat goed en slecht is. Ja en dat snel geld verdienen is aantrekkelijk voor hun, je verdient sneller door wat drugs te verkopen dan vakken vullen.quote:Niet kunnen betalen is altijd zo'n onzin-smoes
West-Europese landen zijn de landen op de wereld waarin elke randebiel zich omhoog kan werken. Iedereen heeft geljke kansen. En als ze geen sport, luxe dingen kunnen betalen, dan kunnen ze altijd nog een bijbaantje nemen, dus...
Dat komt omdat ze zich niet willen inspannen. Ze willen geen bijbaan nemen. Ze willen snel geld verdienen. En daarmee kom je al snel in de criminaliteit of ga je dealen.
Dus de oorzaak ligt bij hun eigen mentaliteit.
[..]
Ja, maar ze hebben meer slechte invloeden dan goede invloeden. Het hangt er echt vanaf waar en hoe je bent opgegroeid. Opvoeding, scholing, werkloosheid etc. Deze problemen kun je niet alleen bij de mentaliteit van de jongeren leggen. Ik zeg niet dat ze zielig zijn en alles de schuld is van de regering, maar sommige denken kunnen beter voorkomen worden. Alleen een buurthuis is al iets, ze van de straat houden zodat ze andere dingen te doen hebben. Vaak word je er in die buurten ook nog op aangekeken als je het goed doet. In de betere buurten kijken ze naar je op als je een goed diploma hebt een betere toekomst, maar in sommige slechtere buurten vinden ze je gewoon een verader, veel zijn jaloers. Daarme gaan de goed opgeleide in de buurt vaak weg, en krijg je dat soort buurten die alleen kansloze jongeren aantrekken. Ze zoeken elkaar op ....quote:Niet andere mensen de schuld geven. Naar jezelf kijken. Iedereen heeft gelijke kansen. Er is genoeg te doen. Je kan gewoon gaan sporten, een hobby zoeken of je op school/studie richten.
Het probleem met die jongens is dat ze meestal niet willen leren. Ze willen alleen maar stoer doen en op straat hangen.
[..]
Daar moet je maar net mee omgaan, soort trekt soort aan dat is haast niet anders. Als je al op een school zit waar de ''coolste'' jongeren slechte dingen doen, en je word uigelachen op neergeken als al wel je best doet. Kiezen sommigen voor het eerste. Het zijn niet voor niets hele slechte buurten waar het grootse gedeelte niet z'n best doen, dan is het niet gemakkelijk ergens een goed voorbeeld vandaan te halen. Dan groeien de meeste ook nog op zonder vader, of een stiefvader die ook niet altijd even ''leuk'' is. Opgroeien daar kun je niet vergerlijken met het Gooi. niet overal liggen je kansen even hoogquote:Ze hebben al genoeg voorbeelden: namelijk elke normale jongen in de maatschappij die wel gewoon normaal zijn best doen, naar school gaat, en dan later een baan zoekt.
oke ...quote:Wat jij aandraagt zijn allemaal smoesjes, vind ik:)
Je moet niet de schuld bij anderen gaan zoeken. Die jongens moeten de schuld bij zichzelf gaan zoeken. Het is hun eigen schuld. De oorzaak ligt in hun eigen mentaliteit.
nee dat heb je fout. Ook aardig wat Pakistanen en mensen uit het Carbisisch gebied. Je verward het mischien met Nederland, maar de veel Afrikanen zoals Nigerianen en Ghanezen zijn aardig opgeleid in Engeland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn niet per definitie de moslims. Indonesiers zijn ook moslims en uit Suriname komen er ook heel wat.
Het is vooral het volk dat uit Afrika komt. Onder of boven de Sahara. En heel toevallig is het in die landen zelf ook helemaal niks, ondanks miljarden aan olie of miljarden aan hulp.
ik weet waar Hackney ligtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef Niek. het volgende:
tvpWoon zelf in Londen, het maakt weinig uit waar je bent, vrijwel overal hoor je vaak sirenes. Hackney is trouwens geen Zuidi maar Noord, heb er vorig jaar een aantal maanden gewoon en dit jaar ook zo'n 1,5maand, nooit last gehad van geweld of bedreigingen.
Ja, er zijn gevaarlijke buurten maar voor de gemiddelde persoon valt het enorm mee. Het meeste geweld is tussen bendes al zijn er helaas altijd uitzonderingen waarbij een volkomen onschuldig persoon zomaar word neergestoken maar sinds dit jaar komen steekpartijen al veel minder voor.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:13 schreef Viajero het volgende:![]()
Wat een onzintopic zeg. Voor een stad met 10 miljoen inwoners, uit zo ongeveer alle ethnische, nationale en religieuze groepen ter wereld, is het echt verbazend rustig in London.
Groeten uit Hackney
Ik heb het over London als geheel. Als je bedenkt dat het meer inwoners heeft dan Noord en Zuid Holland, Utrecht en Noord Brabant bij elkaar dan gebeurt hier gewoon heel weinig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:27 schreef aychelle het volgende:
[..]
leuk dat je het daar rustig hebt. Er zijn dit jaar ook minder steekpartijen dit jaar, en Hackney is dan ook niet het gevaarlijkste deel van Londen. Maar net als ik eerder zei, het hangt er net vanaf waar je bent. Elk slecht deel van Londen ook Hackney heeft een goed deel waar je wel wezen kunt etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |