Naar Cornwall kun je ook al niet meer veilig op vakantie:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:09 schreef Bastard het volgende:
Het lijkt wel een slechte science fiction... op bepaalde tijden mag je in zones op aarde niet komen, omdat je simpelweg dan sterft.
Ik kom toch al nooit in Frankrijk dus wat mij betreft mogen we er nooit meer komenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:09 schreef Bastard het volgende:
Het lijkt wel een slechte science fiction... op bepaalde tijden mag je in zones op aarde niet komen, omdat je simpelweg dan sterft.
quote:Dodelijke gassen aan stranden Noordwest-Frankrijk
Op een aantal stranden langs de kust van Noord-West Frankrijk hangen dodelijk gassen in de lucht, dat melden verschillende buitenlandse media. De gassen zijn afkomstig van rottend zeewier.
Deze gassen hebben er eerder al voor gezorgd dat een ruiter bewusteloos raakte en zijn paard stierf.
The New York Times meldt dat er daarnaast ook een aantal lokale bewoners in het ziekenhuis zijn behandeld. Één persoon zou in coma zijn geraakt.
Op een aantal stranden langs de kust van Noord-West Frankrijk hangen dodelijk gassen in de lucht, dat melden verschillende buitenlandse media. De gassen zijn afkomstig van rottend zeewier.
Deze gassen hebben er eerder al voor gezorgd dat een ruiter bewusteloos raakte en zijn paard stierf.
Het Frans instituut voor Zee Onderzoek en Exploitatie heeft iedereen afgeraden de stranden op te zoeken. “Het gas is erg giftig en ruikt naar rotte eieren”, aldus Alain Menesquen van het instituut. “Het valt het ademhalingsysteem aan en kan een mens of dier binnen enkele minuten doden.”
Eerder deze week werd er al een strand aan de Middellandse zee gesloten in verband met gassen van rottend zeewier. De opwarming van de aarde werd toen als oorzaak gezien.
Naschrift VWK: het betreft het gas zwavelwaterstof, dat erg gifitig is en berucht is vanwege de vele doden die al gevallen zijn onder boeren die in hun gierput afdalen en vervolgens snel bedwelmd raken en stikken. Het wordt veroorzaakt door bacteriën die zich in faeces ophouden en zonder zuurstof maar met fosfaat goed gedijen. De oorzaak moet dan ook gezocht worden in overbemesting van het water waardoor zuurstof verdwijnt en deze bacteriën verschijnen. Steeds meer stukken zee en oceaan krijgen deze problemen. Waarschijnlijk wordt te veel (kunst)mest weggespoeld naar zee en oceaan bij hevige regenbuien. De overtollige bemesting (eutrofiëring) is het gevolg van intensieve land- en tuinbpouw en veeteelt, zeg maar bio-industrie. De overtollige regen is eerder het gevolg van klimaatverandering.
bron:
Zeker raar. Ik wist niet dat H2S als persistent gas voorkomt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Diwaterstofsulfide. Raar dat het gas zo blijft hangen, meestal wordt het snel verdund door stromingen in de atmosfeer.
Zeker wel. Zolang je het nog ruikt, ben je "veilig". Boven de 150 ppm is het dodelijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zeker raar. Ik wist niet dat H2S als persistent gas voorkomt.
Dat snap ik; en dan verdwijnt het als een niet-persistent gas (het vervliegt) . Nu lijkt het er meer op dat het een persistent gas is geworden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeker wel. Zolang je het nog ruikt, ben je "veilig". Boven de 150 ppm is het dodelijk.![]()
Het wordt direct geproduceerd door het wier en als het zoveel is dat de watercirculatie te laag is om het af te voeren, dan gaat het de atmosfeer in.
Laten we hopen van niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:50 schreef Neleos het volgende:
Overbemesting van het water? Schijten die Fransen zo veel meer in de zee dan de Nederlanders of staat dit ons binnenkort ook te wachten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |