O bedankt voor je antwoord. Mag ik alleen de kosten voor een vrije dag rekenen (arbeidsloon) of ook kosten voor een extern consult?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:47 schreef staaltje het volgende:
Ja, je bent verplicht om te komen. Je kunt een brief aan de officier schrijven waarin je uitlegt dat je niet wil, en waarom niet. Hij kan dan besluiten dat je niet hoeft.
Je kunt overigens wel een vergoeding krijgen: reiskosten, kosten van een vrije dag (verzuimkosten)
Nou nee, het is zo geformuleerd dat je alleen reele onkosten kunt declareren. Als je ergens in loondienst bent, dan is er binnen het bedrijf waarschijnlijk een formule om de waarde van een vrije dag te bepalen (in mijn geval 1/222 van mijn bruto jaarsalaris). Als je ZZPer bent, of in ieder geval iemand die zijn eigen facturen schrijft, zou ik het niet zo weten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:49 schreef kfemc het volgende:
[..]
O bedankt voor je antwoord. Mag ik alleen de kosten voor een vrije dag rekenen (arbeidsloon) of ook kosten voor een extern consult?
Je wil er geld aan verdienen dus?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:49 schreef kfemc het volgende:
[..]
O bedankt voor je antwoord. Mag ik alleen de kosten voor een vrije dag rekenen (arbeidsloon) of ook kosten voor een extern consult?
Nee, ik wil ze eigenlijk afschrikken door een erg hoog bedrag te vragen. Ik heb namelijk helemaal geen zin om te getuigen. Kan ik niet permanent verhinderd zijn of elke keer de zaak laten uitstellen omdat ik verhinderd ben of moet ik op een gegeven moment gewoon komen?quote:
Omdat ik belangrijkere dingen te doen hebquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:15 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar waarom wil je niet?
Ik zal zo eens de rechtbank bellen om te informeren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:22 schreef Xcalibur het volgende:
Is het gebruikelijk dat je een dagvaarding krijgt waar niet instaat waar het voor is?
Dat zou ik toch maar eens eerst uit gaan vinden
Dat vind ik nogal een arrogante uitspraak... Je geeft aan dat je niet weet waarover het gaat. Men komt bij jou omdat je blijkbaar een geschikte deskundige bent, die een aantal zaken zou kunnen uitleggen op basis waarvan de rechters een gedegen oordeel kunnen vellen. En dan vind jij dat je belangrijkere dingen te doen hebt? Hoe weet je dat jouw dingen belangrijker zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:19 schreef kfemc het volgende:
[..]
Omdat ik belangrijkere dingen te doen heb
De arrogantiequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:19 schreef kfemc het volgende:
[..]
Omdat ik belangrijkere dingen te doen heb
Ok laat ik het anders formuleren. Ik vind dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden, ik heb helemaal geen zin om voor de rechter iets uit te leggen, het interesseert mij gewoon niet. En ik heb al helemaal geen zin in dat de advocaat van de tegenstander eventueel in discussie wil. Alle respect voor die man hoor, maar hij heeft zijn beroep en ik mijn beroep. Ik ga ook niet met de rechter in discussie of hij bepaalde wetten wel goed interpreteert.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een arrogante uitspraak... Je geeft aan dat je niet weet waarover het gaat. Men komt bij jou omdat je blijkbaar een geschikte deskundige bent, die een aantal zaken zou kunnen uitleggen op basis waarvan de rechters een gedegen oordeel kunnen vellen. En dan vind jij dat je belangrijkere dingen te doen hebt? Hoe weet je dat jouw dingen belangrijker zijn?
Als jij de enige expert bent op dat gebied dan denk ik dat ze je op een gegeven moment gedwongen komen halen. Geen zin lijkt me geen argument en als je stelt dat je belangrijkere dingen te doen hebt dan is dat gewoon arrogant zoals eerder opgemerkt. Wees juist blij dat iemand je expertise nodig denkt te hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef kfemc het volgende:
[..]
Nee, ik wil ze eigenlijk afschrikken door een erg hoog bedrag te vragen. Ik heb namelijk helemaal geen zin om te getuigen. Kan ik niet permanent verhinderd zijn of elke keer de zaak laten uitstellen omdat ik verhinderd ben of moet ik op een gegeven moment gewoon komen?
wat ben jij een raar figuur. je weet niet eens waar het over gaat. voor het zelfde geld kun je met jouw getuigenis iemand uit de gevangenis houden, of juist er in duwen. Ik vind echt dat je er een rare redenering op na houdt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef kfemc het volgende:
[..]
Ok laat ik het anders formuleren. Ik vind dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden, ik heb helemaal geen zin om voor de rechter iets uit te leggen, het interesseert mij gewoon niet. En ik heb al helemaal geen zin in dat de advocaat van de tegenstander eventueel in discussie wil. Alle respect voor die man hoor, maar hij heeft zijn beroep en ik mijn beroep. Ik ga ook niet met de rechter in discussie of hij bepaalde wetten wel goed interpreteert.
omg wat een naief-arrogante kijk op de wereld heb jijquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef kfemc het volgende:
[..]
Ok laat ik het anders formuleren. Ik vind dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden, ik heb helemaal geen zin om voor de rechter iets uit te leggen, het interesseert mij gewoon niet. En ik heb al helemaal geen zin in dat de advocaat van de tegenstander eventueel in discussie wil. Alle respect voor die man hoor, maar hij heeft zijn beroep en ik mijn beroep. Ik ga ook niet met de rechter in discussie of hij bepaalde wetten wel goed interpreteert.
Nou dan heb je nog even om je voor te bereiden en het toch duidelijk over te brengen. Succes ermee !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:57 schreef kfemc het volgende:
Ik heb net even gebeld en het blijkt dat ik moet beoordelen of een bepaald model voldoet om een bepaalde verwachting uit te scheppen en het handelen daarna rechtvaardig is (het is mij duidelijker verteld, maar ik wil niet al te veel gegevens hier publiceren). Maar het is ontzettend moeilijk om daar eenduidig antwoord op te geven, het is bovendien erg ingewikkeld om uit te leggen aan leken waarom dat wel of niet het geval is.
Daarom ben je dus een deskundige. Als jij onder ede aangeeft dat het antwoord X is, wordt dat aldus aangenomen. Dan hoeft de rechter en of de advocaten niet alle ins en outs te weten waarom en hoe je op X bent gekomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:57 schreef kfemc het volgende:
Ik heb net even gebeld en het blijkt dat ik moet beoordelen of een bepaald model voldoet om een bepaalde verwachting uit te scheppen en het handelen daarna rechtvaardig is (het is mij duidelijker verteld, maar ik wil niet al te veel gegevens hier publiceren). Maar het is ontzettend moeilijk om daar eenduidig antwoord op te geven, het is bovendien erg ingewikkeld om uit te leggen aan leken waarom dat wel of niet het geval is.
Kan ik niet gewoon schriftelijk laten weten aan de OvJ dat ik hierover geen sluitende uitspraak kan doen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou dan heb je nog even om je voor te bereiden en het toch duidelijk over te brengen. Succes ermee !
Wat is nou het probleem? Voel je je werkelijk zo verheven dat het teveel gevraagd is om mee te werken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:01 schreef kfemc het volgende:
[..]
Kan ik niet gewoon schriftelijk laten weten aan de OvJ dat ik hierover geen sluitende uitspraak kan doen?
En stel nou dat in de toekomst blijkt dat er bijvoorbeeld uitzonderingen geldig zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daarom ben je dus een deskundige. Als jij onder ede aangeeft dat het antwoord X is, wordt dat aldus aangenomen. Dan hoeft de rechter en of de advocaten niet alle ins en outs te weten waarom en hoe je op X bent gekomen.
Ik vind het nogal arrogant als mensen over mijn tijd gaan beschikken dus ik snap TS wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een arrogante uitspraak... Je geeft aan dat je niet weet waarover het gaat. Men komt bij jou omdat je blijkbaar een geschikte deskundige bent, die een aantal zaken zou kunnen uitleggen op basis waarvan de rechters een gedegen oordeel kunnen vellen. En dan vind jij dat je belangrijkere dingen te doen hebt? Hoe weet je dat jouw dingen belangrijker zijn?
Kwestie van een disclaimer in je betoog meenemen...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:03 schreef kfemc het volgende:
[..]
En stel nou dat in de toekomst blijkt dat er bijvoorbeeld uitzonderingen geldig zijn?
Niet verheven, maar het kost mij dus een hoop tijd. Niet alleen de dag zelf, maar ik moet ook vooronderzoek doen en validatie van het modelquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem? Voel je je werkelijk zo verheven dat het teveel gevraagd is om mee te werken?
Er wordt een verzoek gedaan en er staat een vergoeding van reële kosten tegenover. Op zich is het toch niet zo heel vreemd?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het nogal arrogant als mensen over mijn tijd gaan beschikken dus ik snap TS wel.
Echt ongelofelijk dit. Volgens mij ben je gewoon lui.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:01 schreef kfemc het volgende:
[..]
Kan ik niet gewoon schriftelijk laten weten aan de OvJ dat ik hierover geen sluitende uitspraak kan doen?
De uitspraak wordt gedaan met behulp van de op dat moment geldende normen enz. Als jaren later die normen oid anders worden, doet dat geen afbreuk aan jouw getuigenis eerder hoorquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:03 schreef kfemc het volgende:
[..]
En stel nou dat in de toekomst blijkt dat er bijvoorbeeld uitzonderingen geldig zijn?
Heb je gelijk aangegeven dat je niet vind dat het hebben van een bepaalde kennis een vrijbrief is om tegen je zin in een dagindeling te bepalen, naast het feit dat het antwoord niet eenduidig is en nauwelijks aan leken uit te leggen? Kan je je ook beroepen op zwijgrecht wellicht?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:04 schreef kfemc het volgende:
[..]
Niet verheven, maar het kost mij dus een hoop tijd. Niet alleen de dag zelf, maar ik moet ook vooronderzoek doen en validatie van het model
Sorry maar naar mijn mening is de maatschappelijke waarde die ik toevoeg door gewoon door te gaan met mijn huidige werk vele malen hoger dan dat ik help bij de veroordeling of vrijspraak van 1 persoon.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk dit. Volgens mij ben je gewoon lui.![]()
[..]
Het lijkt me dat hier toch wel nuance is aan te brengen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het nogal arrogant als mensen over mijn tijd gaan beschikken dus ik snap TS wel.
Wat een vreemde redenering. Op zich is het toch ook niet heel vreemd als iemand geen zin heeft om aan dat verzoek gehoor te geven?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er wordt een verzoek gedaan en er staat een vergoeding van reële kosten tegenover. Op zich is het toch niet zo heel vreemd?
wat ik al eerder zei en daarna (minder persoonlijk aanvallend naar jou) nog eens herhaal:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:08 schreef kfemc het volgende:
[..]
Sorry maar naar mijn mening is de maatschappelijke waarde die ik toevoeg door gewoon door te gaan met mijn huidige werk vele malen hoger dan dat ik help bij de veroordeling of vrijspraak van 1 persoon.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:08 schreef BrandX het volgende:
[..]
Het lijkt me dat hier toch wel nuance is aan te brengen.
Jij zou ook blij zijn als jij in het beklaagdenbankje zit en iemand die als deskundige is opgeroepen kan jou vrijpleiten door zijn kennis.
Of anders: jij zou ook blij zijn als de dader die jou iets heeft aangedaan vast gezet kan worden doordat de opgeroepen deskundige kan aantonen dat de dader onrechtmatig bezig is geweest.
Ik heb liever dat er een deskundige zit die wat WIL vertellen. Niet dat er iemand aan zijn haren bijgesleept wordt. Daarnaast heb je naast de beklaagde in het bankje toch ook de rechten van de deskundige te respecteren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:08 schreef BrandX het volgende:
[..]
Het lijkt me dat hier toch wel nuance is aan te brengen.
Jij zou ook blij zijn als jij in het beklaagdenbankje zit en iemand die als deskundige is opgeroepen kan jou vrijpleiten door zijn kennis.
Of anders: jij zou ook blij zijn als de dader die jou iets heeft aangedaan vast gezet kan worden doordat de opgeroepen deskundige kan aantonen dat de dader onrechtmatig bezig is geweest.
Daarnaast zou je helemaal geen verantwoording af moeten hoeven leggen voor hoe jij je dag zou willen indelen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:08 schreef kfemc het volgende:
[..]
Sorry maar naar mijn mening is de maatschappelijke waarde die ik toevoeg door gewoon door te gaan met mijn huidige werk vele malen hoger dan dat ik help bij de veroordeling of vrijspraak van 1 persoon.
Ik had nog een aanvulling erbij gegooid... Ik snap best dat iemand geen zin heeft, hell ik heb wel vaker geen zin in dingen...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een vreemde redenering. Op zich is het toch ook niet heel vreemd als iemand geen zin heeft om aan dat verzoek gehoor te geven?
Jij gaat toch ook niet mee in elk verzoek als de reële kosten maar betaald worden?
Dat lijkt me niet. Als expert kun je nu juist wel een uitspraak doen die dan voor waarheid aangenomen word en invloed kan hebben op het proces.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:01 schreef kfemc het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik de enige was. En los van factor tijd, kan ik me ook zo voorstellen dat je niet wilt dat je naam aan een bepaalde zaak wordt verbonden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus je bent niet bereid om tegen een reele vergoeding 1 dag van je leven op te offeren omdat er iets van je gevraagd word?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:08 schreef kfemc het volgende:
[..]
Omdat hij, zoals hij zegt, betere dingen te doen heeft.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik had nog een aanvulling erbij gegooid... Ik snap best dat iemand geen zin heeft, hell ik heb wel vaker geen zin in dingen...
Maar aan de andere kant dus, waarom meteen 'nee, dit ga ik niet doen!!!', nog voor dat je weet waar het überhaupt over gaat?
Mij niet. Als ik ergens een pestpleuris hekel aan heb is het als mensen ongevraagd mijn tijd gaan indelen. Kont tegen de krib en bekijk het maar is het devies.quote:Die houding verbaast me een beetje... En nee, ik ga ook niet op alles in als het maar vergoed wordt.
Het wordt geeist, niet gevraagd. Behoorlijk verschil.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus je bent niet bereid om tegen een reele vergoeding 1 dag van je leven op te offeren omdat er iets van je gevraagd word?
Nou wat zij vragen kost wel meer tijd dan 1 dag, het kost me eerder gewoon 2 weken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus je bent niet bereid om tegen een reele vergoeding 1 dag van je leven op te offeren omdat er iets van je gevraagd word?
Daar heb ik ook een bloedhekel aan. Maar ik ben wel bereid om te kijken naar wat het dan is voor ik meteen nee zeg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Mij niet. Als ik ergens een pestpleuris hekel aan heb is het als mensen ongevraagd mijn tijd gaan indelen. Kont tegen de krib en bekijk het maar is het devies.
TS maakt het er een beetje zelf naar met uitspraken "ik heb belangrijkere dingen te doen" en "mijn werk is maatschappelijk belangrijker"quote:Daarnaast zie ik niet in waarom TS verantwoording schuldig is over het waarom hij er geen zin in heeft en hem van arrogantie beschuldigen vind ik helemaal nogal een smerige aantijging.
Dat ben ik met je eens.....quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het wordt geeist, niet gevraagd. Behoorlijk verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |