abonnement Unibet Coolblue
pi_73641443
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:07 schreef charmed_angel het volgende:
Wij gaan in december 4dagen naar London, we landen op Heathrow, Slapen in een hotel in Earls court.

Hoeveel zones hebben we nodig? We nemen geen Oystercard, maar gewoon travelcard Peak (altijd geldig)
Weet 1 van jullie dat toevallig?
Er is geen reden voor jou om een travelcard te nemen, maar je hebt zones 2 tot 6 (dus niet zone 1) nodig voor je reis van Heathrow naar Earl's Court. op de dagen van vetrek en aankomst. Als je op die dagen het centrum in wil met de trein dan moeten je daar 1 aan toevoegen. Op de twee dagen ertussenin kun je gewoon 1 tot 2 kopen.

Maar Oyster gaat echt veel makkelijker en goedkoper zijn hiervoor. Zone 1-6 piek kost je gewoon 15 pond met een travelcard voor 1 dag. Met een Oyster ga je daar zeker onder zitten.
pi_73644370
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, ik reis elke dag twee keer met de taxi en het werkt bij mij maar zelden, altijd gemopper of gewoon niet mogelijk. Boeit me ook niet zo, ben toch meer een cash man. Ik vraag hem inderdaad vaak voor een pinautomaat, aangezien je met twee taxi's per dag snel leeg loopt en ik verder weinig buiten kantoor kom om te pinnen. Gelukkig betaalt de baas
Wat ben je gemiddeld kwijt voor zo'n ritje?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73645151
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:14 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Er is geen reden voor jou om een travelcard te nemen, maar je hebt zones 2 tot 6 (dus niet zone 1) nodig voor je reis van Heathrow naar Earl's Court. op de dagen van vetrek en aankomst. Als je op die dagen het centrum in wil met de trein dan moeten je daar 1 aan toevoegen. Op de twee dagen ertussenin kun je gewoon 1 tot 2 kopen.

Maar Oyster gaat echt veel makkelijker en goedkoper zijn hiervoor. Zone 1-6 piek kost je gewoon 15 pond met een travelcard voor 1 dag. Met een Oyster ga je daar zeker onder zitten.
Peak Travelcard voor 1 dag

Volw. Zones 1 – 2 £6,80
Volw. Zones 1 – 4 £9,40
Volw. Zones 1 – 6 £13,80
Volw. Zones 1 – 9 £15,00

Dit had ik wel gevonden. Maar als ik op Earl's Court ben, welke heb ik dan nodig voor 2 dagen? Zone 1-2 dus. Voor eerste en tweede dag zone 1-6 dus?

Die Oyster kaart lijkt me lastig, zeker omdat ik 1 keer in de 4 jaar ofzo naar londen gaat, nog geen eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 13:14:38 ]
pi_73646064
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Peak Travelcard voor 1 dag

Volw. Zones 1 – 2 £6,80
Volw. Zones 1 – 4 £9,40
Volw. Zones 1 – 6 £13,80
Volw. Zones 1 – 9 £15,00

Dit had ik wel gevonden. Maar als ik op Earl's Court ben, welke heb ik dan nodig voor 2 dagen? Zone 1-2 dus. Voor eerste en tweede dag zone 1-6 dus?

Die Oyster kaart lijkt me lastig, zeker omdat ik 1 keer in de 4 jaar ofzo naar londen gaat, nog geen eens.
Het lijkt wellicht lastig (hoewel ik dat echt niet snap), maar het is goedkoper en makkelijker. Jouw data lijkt trouwens verouderd, het klopt in ieder geval niet meer met de TFL website. Een Peak Travelcare voor zones 1-2 is volgens mij £7.20, terwijl dat met een Oyster maximaal £6.70 is. Let wel, om die max te halen moet je wel meer dan 4 keer de tube nemen die dag. Doe je dat niet, dan bespaar je nog veel meer.

Wil je toch perse een travelcard, neem er dan eentje voor drie dagen en koop gewoon een los ticket voor de trip naar Heathrow. Als je in Earls Court zit (net bij mij om de hoek trouwens), heb je verder enkel 1-2 nodig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73646082
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat ben je gemiddeld kwijt voor zo'n ritje?
Tussen de 12 en 20 pond, hangt af van het verkeer en tijdstip.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73648203
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Peak Travelcard voor 1 dag

Volw. Zones 1 – 2 £6,80
Volw. Zones 1 – 4 £9,40
Volw. Zones 1 – 6 £13,80
Volw. Zones 1 – 9 £15,00

Dit had ik wel gevonden. Maar als ik op Earl's Court ben, welke heb ik dan nodig voor 2 dagen? Zone 1-2 dus. Voor eerste en tweede dag zone 1-6 dus?

Die Oyster kaart lijkt me lastig, zeker omdat ik 1 keer in de 4 jaar ofzo naar londen gaat, nog geen eens.
Prijzen zijn zoals gezegd verourderd, maar het kost je dus in principe.
Dag 1: Piek travelcard zones 1-6, 15 pond 80
Dag 2: Piek travelcard zones 1-2, 7.20
Dag 3: 7.20
Dag 4: 15.80

Dit gaat er vanuit dat je iedere dag een peak travelcard nodig hebt, en dus voor 9 reist op weekdagen. Als er bvb. een weekend tussenzit of je reist een dag niet voor negenen wordt het een stuk goedkoper.
pi_73648295
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, ik reis elke dag twee keer met de taxi en het werkt bij mij maar zelden, altijd gemopper of gewoon niet mogelijk. Boeit me ook niet zo, ben toch meer een cash man. Ik vraag hem inderdaad vaak voor een pinautomaat, aangezien je met twee taxi's per dag snel leeg loopt en ik verder weinig buiten kantoor kom om te pinnen. Gelukkig betaalt de baas
Het kan best zijn dat je gewoon zeggen dat het niet gaat aangezien ze natuurlijk een commissie aan de credit card bedrijven moeten betalen en ze dat niet willen doen. Maargoed, als de baas betaald maakt het allemaal niet al te veel uit, nee. Alhoewel de mijna toch liever heeft dat ik het OV pak voor meetings, of minicabs.
pi_73648378
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Prijzen zijn zoals gezegd verourderd, maar het kost je dus in principe.
Dag 1: Piek travelcard zones 1-6, 15 pond 80
Dag 2: Piek travelcard zones 1-2, 7.20
Dag 3: 7.20
Dag 4: 15.80

Dit gaat er vanuit dat je iedere dag een peak travelcard nodig hebt, en dus voor 9 reist op weekdagen. Als er bvb. een weekend tussenzit of je reist een dag niet voor negenen wordt het een stuk goedkoper.
We gaan vrij, zat, zon, ma Reizen na 9 uur is geen probleem
pi_73648711
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:57 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat je gewoon zeggen dat het niet gaat aangezien ze natuurlijk een commissie aan de credit card bedrijven moeten betalen en ze dat niet willen doen. Maargoed, als de baas betaald maakt het allemaal niet al te veel uit, nee. Alhoewel de mijna toch liever heeft dat ik het OV pak voor meetings, of minicabs.
Het is hier een beetje regel dat je een taxi krijgt in de avond en voor de keren dat je vroeg op werk moet zijn ofzo. Dat gebeurt nogal vaak en anders neem ik er vaak zelf wel een. Een minicabs heeft weinig zin voor die korte stukjes in de City en als we richting vliegveld gaan nemen we inderdaad van die gechauffeurde auto's, goedkoper en relaxter.

Het gaat inderdaad om die commissie, en ze zijn gewoon te lui om dat apparaat te gebruiken
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73649068
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Prijzen zijn zoals gezegd verourderd, maar het kost je dus in principe.
Dag 1: Piek travelcard zones 1-6, 15 pond 80
Dag 2: Piek travelcard zones 1-2, 7.20
Dag 3: 7.20
Dag 4: 15.80

Dit gaat er vanuit dat je iedere dag een peak travelcard nodig hebt, en dus voor 9 reist op weekdagen. Als er bvb. een weekend tussenzit of je reist een dag niet voor negenen wordt het een stuk goedkoper.
Kan nog wel goedkoper:

Day 1-4: 7 Day Peak Travelcard zones 1-2, 25.80
Day 1 & 2: Single cash fare zones 2-6, 3.20 + 3.20

Totaal dan 32.20 versus jouw 46.00, scheelt toch nog behoorlijk . Je moet alleen rekening houden met het feit dat deze Travel Cards tegenwoordig volgens mij op je Oyster gezet worden, dus je moet alsnog zo'n ding nemen (wat gratis is, de borg krijg je terug).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73652079
Ik ben echt te lui om dat uit te rekenen he, heb de vorige keer gewoon 20 pond op die oyster geknald en kijken hoe ver we komen .
Tap tap tap
pi_73652187
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:52 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben echt te lui om dat uit te rekenen he, heb de vorige keer gewoon 20 pond op die oyster geknald en kijken hoe ver we komen .
Dat zal meestal ook de goedkoopste optie blijken te zijn, je reist tenslotte niet vaak meer dan 4 keer per dag, eerder minder. Daarbij reis je ook veel buiten de peak-uren en dan wordt het nog goedkoper (kun je 6 keer reizen en nog steeds goedkoper uitkomen). Maar goed, voor de mensen die per se een travelcard willen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73652444
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zal meestal ook de goedkoopste optie blijken te zijn, je reist tenslotte niet vaak meer dan 4 keer per dag, eerder minder. Daarbij reis je ook veel buiten de peak-uren en dan wordt het nog goedkoper (kun je 6 keer reizen en nog steeds goedkoper uitkomen). Maar goed, voor de mensen die per se een travelcard willen...
Volgens mij staat er nog iets van 6 pond op ofzo. Vind het wel makkelijk zo.
Tap tap tap
pi_73652658
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Prijzen zijn zoals gezegd verourderd, maar het kost je dus in principe.
Dag 1: Piek travelcard zones 1-6, 15 pond 80
Dag 2: Piek travelcard zones 1-2, 7.20
Dag 3: 7.20
Dag 4: 15.80

Dit gaat er vanuit dat je iedere dag een peak travelcard nodig hebt, en dus voor 9 reist op weekdagen. Als er bvb. een weekend tussenzit of je reist een dag niet voor negenen wordt het een stuk goedkoper.
Mijn broer is afgelopen weekend geweest en heeft ehct geen 46 pond uitgegeven.
Hij had 1-2 zone / 3 kaarten in totaal 15 euro. En vanaf Heathrow en naar hoefde hij maar 2 pond ofzo bij te leggen

geboekt bij D-reizen trouwens.

Hij is echt in het centrum gebleven, maar ik vroeg me af wat je moet betalen als je er iets buiten ging, dus van daar mijn vraag,

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond nog maar eens goed aan me broer vragen wat hij nou precies heeft betaald
pi_73652702
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zal meestal ook de goedkoopste optie blijken te zijn, je reist tenslotte niet vaak meer dan 4 keer per dag, eerder minder. Daarbij reis je ook veel buiten de peak-uren en dan wordt het nog goedkoper (kun je 6 keer reizen en nog steeds goedkoper uitkomen). Maar goed, voor de mensen die per se een travelcard willen...
Waar ik dus mee zit, dan heb ik zo'n kaart en dan hou ik straks nog over (zonde van geld??) Of krijg je dat terug als je weer naar huis gaat? Kan dat oop Heathrow geregeld worden? De eerstvolgende ker dat ik weer ga is misschien over 4 a 5 jaar (helaas)
pi_73654286
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:11 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Waar ik dus mee zit, dan heb ik zo'n kaart en dan hou ik straks nog over (zonde van geld??) Of krijg je dat terug als je weer naar huis gaat? Kan dat oop Heathrow geregeld worden? De eerstvolgende ker dat ik weer ga is misschien over 4 a 5 jaar (helaas)
Dat heb ik in ditzelfde topic al een paar keer herhaald, maar je kunt op elk metro station al je tegoed terugkrijgen en de borg van je pas, dus ook op Heathrow.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73654502
Ik denk dat het erg handig is als in de volgende OP wat info en FAQ staat over de Oyster. Hoef je mensen alleen nog daarheen te verwijzen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73655565
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:14 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat het erg handig is als in de volgende OP wat info en FAQ staat over de Oyster. Hoef je mensen alleen nog daarheen te verwijzen.
In de OP staat nou niet erg veel info vind ik
pi_73655728
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:47 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

In de OP staat nou niet erg veel info vind ik
Ik kan me herinneren van vorige OP's in het Londen topic dat ze wat uitgebreider waren. Besides, er wonen toch wel een handjevol fokkers in de UK en Londen, dus vragen krijgen vaak binnen een dag een antwoord.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73656256
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat heb ik in ditzelfde topic al een paar keer herhaald, maar je kunt op elk metro station al je tegoed terugkrijgen en de borg van je pas, dus ook op Heathrow.
thx. En hoe werkt zo kaart? Sorry hoor, maar ik wil alles goed weten, voordat ik zo ding koopt.

Die chipkaart hier in Rotterdam vind ik helemaal niks!

Maar werkt het het zelfde? Inchecken, en uitchecken??? Bij elk station?
pi_73656954
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:08 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

thx. En hoe werkt zo kaart? Sorry hoor, maar ik wil alles goed weten, voordat ik zo ding koopt.

Die chipkaart hier in Rotterdam vind ik helemaal niks!

Maar werkt het het zelfde? Inchecken, en uitchecken??? Bij elk station?
Het is echt supersimpel. Bij ieder poortje van de metro (in- en uitgang) staan lezers. Daar houd je je kaart voor (kun je in je beurs laten) en het poortje vliegt open. Wijst zich vanzelf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73657383
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:08 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

thx. En hoe werkt zo kaart? Sorry hoor, maar ik wil alles goed weten, voordat ik zo ding koopt.

Die chipkaart hier in Rotterdam vind ik helemaal niks!

Maar werkt het het zelfde? Inchecken, en uitchecken??? Bij elk station?
Ja, inchecken en uitchecken. Dat moet je ook met je normale Travel Card, dus dat verschilt niet. In de bus enkel intikken en daarna maakt het niet uit hoe lang je erop zit. Het is echt een goed systeem, ik begrijp niet dat ze in Nederland het wiel weer opnieuw moesten uitvinden en meer dan een miljard moesten uitgeven aan alleen al de ontwikkelingen van de OV chip.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73657565
Ok dank jullie wel. Dus als ik zo ding koop, kan ik hem gewoon uit een automaat halen bij Heathrow.
Hoeveel moet ik er dan opzetten? Voor 4 dagen Londen?

Krijg je nog een melding als hij bijna leeg is?

En als ik terug ga dan kan ik hem weer inleveren bij Heathrow en dan krijg ik mijn borg terug en het restant wat er op die kaart staat? (dat kan dan zeker niet via een automaat)

Zo begrijp ik het goed toch?
pi_73657684
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef charmed_angel het volgende:
Ok dank jullie wel. Dus als ik zo ding koop, kan ik hem gewoon uit een automaat halen bij Heathrow.
Hoeveel moet ik er dan opzetten? Voor 4 dagen Londen?

Krijg je nog een melding als hij bijna leeg is?

En als ik terug ga dan kan ik hem weer inleveren bij Heathrow en dan krijg ik mijn borg terug en het restant wat er op die kaart staat? (dat kan dan zeker niet via een automaat)

Zo begrijp ik het goed toch?
Je kunt er eentje kopen uit een automaat (als die er is) of bij het loket. Zet er gewoon 15 pond ofzo op, daar kun je wel een tijdje mee vooruit. Als hij leeg is kom je de volgende keer niet door de poortjes en dan kun je gewoon bij de automaat wat geld bij storten.

Zorg dat hij minder dan 5 pond erop heeft staan bij het inleveren, dan krijg je het gewoon cash terug, geloof ik. Anders moet het alleen via cheque ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73657791
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je kunt er eentje kopen uit een automaat (als die er is) of bij het loket. Zet er gewoon 15 pond ofzo op, daar kun je wel een tijdje mee vooruit. Als hij leeg is kom je de volgende keer niet door de poortjes en dan kun je gewoon bij de automaat wat geld bij storten.

Zorg dat hij minder dan 5 pond erop heeft staan bij het inleveren, dan krijg je het gewoon cash terug, geloof ik. Anders moet het alleen via cheque ofzo.
Helemaal goed en duidelijk!

Dan zullen we dat wel gaan doen, als het echt goedkoper is

thx!

Laatste vraag (mijn engels is niet zo goed, dus wil alles in nederland al goed opgeslagen hebben, zodat ik zo min mogelijk hoef te vragen)
En als ik ingecheckt heb, en ik ga uitchecken en er staat te weinig op? Kan je dan ook nog voor het uitchecken opwaarderen?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 19:54:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')