abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71719018
Euhhhh Maar ik ben lekker twee jaar geleden al een keer geweest !

(Het is zooooo gaaf!)
pi_71719093
Altijd baas boven baas
Wie weet als ik zou oud ben als jij * Ml-etje gaat hard rennen..
Ga mijn mandje in mag morgen zand uit het huis scheppen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71719193

Trusten
pi_71719386

Jij ook!
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:09:04 #55
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71725345
Dames , dames rustig aan....

Mooi geshopt TM
Vind je spullen erg mooi maar in ons huis past zoiets echt niet.
Gisteren ontvoerde vriendlief me ook. Lekker samen eten in een Grieks restaurant en daarna naar de bios. Er was alleen 1 "verboden" onderwerp. Het huis... Hihi...
Wij verzinnen namelijk ook altijd weer duurdere dingen voor het huis als we zo lekker saampjes ergens rustig zitten. Dus nu bewust het er niet over gehad.
Alles qua kosten onder controle en duidelijk op papier daardoor zien we ook dat we eventjes geen nieuwe dingen moeten verzinnen
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:17:10 #56
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71725420
Thanks Rally. Het zat wel in de lucht al die romantiek in klusland .

Het hangt inderdaad ook heel erg af van het soort huis of die spullen erbij passen. In ons huidige huis had ik ze ook nooit geplaatst, dat staat gewoon niet. We vinden het in het nieuwe huis leuk om een combinatie te zoeken van jaren dertig stijl (zoals de plafonds en raamuitzetters) vs modern (bijv. badkamer, toilet, keuken, pandomo).

Gelukkig vinden we ook niet allemaal hetzelfde mooi, anders had iedereen precies hetzelfde thuis staan immers. Scheelt wel een hoop uitzoeken .

Wij hebben hier ook een masterspreadsheet waar alle kosten instaan, wel goed om het overzicht te bewaren.
pi_71726009
nou we hebben allemaal uitgebreid gegeten merk ik
En idd nieuw huis andere spullen en dat uitzoeken is juist het leukste..naast het gebruiken
Spreadsheet wowie goed!! ikke tabelletje
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:54:13 #58
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71726989
We hebben het zelfs per verdieping / kamer begroot .

Pfff, het is nog best warm in huis, dat merk ik nu ik als een gek de linnenkasten boven aan het uitruimen ben. Dan gaat het snel met de verhuisdozen... Heb voor ons beiden een stapel gemaakt met de kleren waar we het de komende twee weken mee moeten doen, de rest pak ik allemaal in. De kast is nu zo goed als leeg .

Ik kan altijd zo afdwalen tijdens het inpakken voor een verhuizing. Dan kom ik allerlei dingen tegen die ik kwijt was of al lang niet heb gezien. Gisteren kwam ik mijn mooiste kettinkje na twee jaar weer tegen .

Nu even een slokkie drinken en Intussen even een wasje draaien dan is de wasmand ook weer leeg.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:16:59 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71727477
Ik moet trouwens ook nog verlichting kopen voor aan het plafond van de slaapkamers. Nu wil ik daar niet van die standaard plafonnieres aan zetten. Wat vinden jullie van deze retro (art deco) exemplaren? Volgens mij passen ze wel bij ons old skool plafond:

Ze zijn ook niet zo achterlijk duur als de originelen van bijv. Gispen. Ik ben althans niet van plan om 175 euro voor een plafonniere neer te leggen .
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:20:35 #61
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71727554
Die vind ik ook het mooist! Het rozet waar ie dan aan zou komen is namelijk ook vierkant, dat is mooi in lijn dus.
pi_71738930
Inpakken !
Wij hebben alles per klus/vloer/leverancier dus eigenlijk begroot.
Dus de aannemer, vloerenlegger, leverancier enz hebben allemaal hun eigen postje en die worden dan weer per kamer ingedeeld jaja

Dat inpakken wordt hier ook een langdurig verhaal vind dat ook zo leuk en ben ook genoeg kwijt.
Ik vind de ronde lamp weer mooier maar heb sowieso meer met ronde vormen of uitgesproken rechthoeken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:12:45 #63
57434 Marloes
Digital Love
pi_71739464
Ik vind een kroonluchter juist wel leuk
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_71739511
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:20 schreef twentemeisje het volgende:
Die vind ik ook het mooist! Het rozet waar ie dan aan zou komen is namelijk ook vierkant, dat is mooi in lijn dus.
zo te horen heb je je keuze al gemaakt
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:55:01 #65
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71740605
Heb mijn menneke net laten kiezen zonder mijn voorkeur uit te spreken, hij ging ook voor de vierkante .

Als de rozetten rond waren geweest had ik voor die ronde gekozen MI-etje .
pi_71741428
wist je dat ik ernstig ga googlen op rozetten..echt geen idee althans wel een idee maar dat is meer voor wanneer de lamp er niet hangt.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:42:14 #67
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71742001
Ook als er wel een lamp hangt heb je ze . Het is voor de sier en het punt waarop die latjes op ons plafond samenkomen. Ik maak van de week nog wel foto's van de geschilderde plafonds. Zen joe ken sie wot aai mien!

En nu ga ik even proberen mijn lief te verslaan in het Wii Sports Resort! (lukt probably nie)
pi_71742329
toi toi en ik zie ze wel verschijnen, ik zoek nog iets moois voor als de lamp er niet hangt en waar toch een gat in het plafond maakt voor als ik er wel 1 wil hangen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:41:53 #69
248562 Rallydame
pi_71743833
Ik zeg ook vierkant
Al ben ik natuurlijk nu wel een beetje erg laat
Lampen..... pfff.. die moeten we nog allemaal kiezen.. Alleen de keuken en badkamer zijn bepaald want dat zijn spots..

Heb alle kostenposten in excel staan. Alle bonnen vul ik daar in en dmv de formule zie ik netjes wat we al uit hebben gegeven en wat er dus nog aan geld over is.
Overigens heb ik tabbladen per leverancier (aannemer, Brugman, Karwei, Multimate, stucadoor etc). Eigenlijk niet echt per verdieping of kamer. Gewoon in z'n geheel...
pi_71744194
Als je maar uitkomt aan het einde
pi_71744397
bijna op het einde nog even een tvp. Erg mooie keuken:)
pi_71769866
Thanks!

EIN-DE-LIJK een lamp voor in de keuken gekocht! Deze komt boven het 'schiereiland' van 250 x 120. De lamp is 120 breed en heeft vier kantelbare spots. We willen boven dat eiland iets subtiels, dus geen kappen of grote lampen. Hier kijk je bijna niet tegenaan van de zijkanten.

pi_71770188
Ik heb de spots trouwens liever gewoon recht hangen ipv gekanteld, structuurfreak die ik d'r ben...

[ Bericht 58% gewijzigd door twentemeisje op 10-08-2009 21:05:59 ]
pi_71772126
En ook ploatje gevonden van de booglamp voor boven de eettafel (ivm serre...)

De kap lijkt hier iets lichter dan ie daadwerkelijk is (heel donkergrijs, bijna zwart).
pi_71772576
oh die lampen!

en ik kleurfreak die ik ben, vind deze

denk ik toch wel leuk (heel stom, aan de ene kant vind ik m heel stom en aan de andere kant ook weer errug leuk)

Wat doe je me aan? Ik kan die lampen helemaal niet betalen!
pi_71773208
Je krijgt 20 procent korting als je deze maand op deze site bestelt zie ik net. Dan gaat er nog 30 euro af meis .

Ik heb de lampen hier trouwens niet besteld maar bij een zaak in Hengelo gekocht.
pi_71773622
Lees dit topic sinds het begin mee en ik moet zeggen....het wordt wel errug gaaf! *stiekem heel erg jaloers is*
pi_71774191
Aparte lampen TM ben benieuwd naar de combi van beton en hout.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:32:18 #79
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71776693
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:41 schreef Rallydame het volgende:
Ik zeg ook vierkant
Al ben ik natuurlijk nu wel een beetje erg laat
Lampen..... pfff.. die moeten we nog allemaal kiezen.. Alleen de keuken en badkamer zijn bepaald want dat zijn spots..

Heb alle kostenposten in excel staan. Alle bonnen vul ik daar in en dmv de formule zie ik netjes wat we al uit hebben gegeven en wat er dus nog aan geld over is.
Overigens heb ik tabbladen per leverancier (aannemer, Brugman, Karwei, Multimate, stucadoor etc). Eigenlijk niet echt per verdieping of kamer. Gewoon in z'n geheel...
Ik heb net twee lampjes gehaald bij de IKEA, eettafellampen hebben we per toeval bij de HEMA gekocht die bij afrekenen ook vet afgeprijsd bleken te zijn en verder nog wat bestellingen lopen bij Rietveld.nl.
De badkamerlamp kwam daar al vandaan en was prima dus nu nog een lantaarntje voor in de hal bestelt daar, lekker oubollig (in a good way )
Hoeft allemaal niet superduur te zijn he meis, kijk anders eens op Marktplaats of bij de Hornbach, die hebben ook best wle wat lampen.

Ik zeg trouwens ook de vierkante lamp
Ben zelf nog niet over de plafonnière uit voor op de overloop... zie leuke lampen steeds maar daar is het plafond te laag voor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71777196
Ik shop er wat af, the cheaper the better (maar dan wel voor het exemplaar dat ik in mijn hoofd had ). Die lamp boven het werkblad was echt mazzel hebben! Ik stond op het punt die bij Rietveld te bestellen, daar wassie namelijk 150 euro (50 euro goedkoper dan bij andere shops). Liep ik vanavond voor compleet wat anders bij de Praxis, loop ik tegen die lamp aan . En *tromgeroffel*, hij was daar voor de helft! Ik heb er nu 79,95 voor betaald . Kijk, daar wordt dit meisje blij van .

De booglamp was helaas minder prettig geprijsd. Maar we moesten voor een booglamp of iets lelijks dat uit de muur stak gaan. En toen ik deze had gezien was ik verkocht. Goed shoppen heeft me daarin nog wel 125 euro bespaard. De eerste winkel waar ik 'm zag vroeg er namelijk 499 euro voor . Verder gekeken, Rietveld vroeg 399 en de local light hero kon 'm voor 375 leveren. Achterlijk veel geld voor een lamp, maar dit moest 'm gewoon worden, dat heb je helaas soms...

Ik had de IKEA overigens (uiteraard) ook eerst gecheckt maar kon daar dit keer helaas niets van mijn gading vinden. Was prettig geweest.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:56:12 #81
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71777415
IKEA kan denk ik veel meer doen met lampen, en dan niet alleen die papieren lampen die echt iedereen al heeft staan. Maar goed, net als waar ik vanavond achter kwam bij de vouwgordijnen, hebben ze sommige dingen egwoon niet echt veel soorten van.

Heerlijk he, als je zo'n koopje hebt!
Hadden wij dus bij de HEMA, 2 eettafellampen voor 60 euro bij elkaar
Was helemaal blij
Beetje jammer dat de douchedeur nu over de 3000 is maar ja, niet meer aan denken

Ik heb trouwens sinds kort in de voorkamer een kroonluchter, een oude Vlaamse luster die wit gespoten is, heeeeel gaaf
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:56:23 #82
248562 Rallydame
pi_71780709
Praxis, Ikea en de Hema hebben hele leuke lampen voor vaak weinig geld. Ik weet alleen gewoon echt nog niet wat ik precies wil
Zou bijvoorbeeld graag een booglamp willen voor bij de zithoek maar steeds als ik een mooie boog en lampekap vind, is de voet lelijk (en ja die zul je bij ons zien). Dus ik kom gewoon nog niet echt tegen wat ik echt graag wil of waar ik ineens verliefd op ben.. We moeten er nog eens echt voor gaan shoppen.. Misschien komen we dan vanzelf iets tegen waar we verliefd op worden..

Gelukkig heb ik nog eventjes de tijd want voorlopig woon ik er nog niet
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:57:23 #83
248562 Rallydame
pi_71780931
Hier idem hoor, weet wel welke lampen ik mee wil nemen en welke niet (zonde hoor ik oma al roepen nu ) en moet eens gaan verzinnen waar mijn ganglamp vandaan komt (echt zo'n ouderwets ding) want daar wil ik er nog wel een van.
Verder in de keuken veel spots dus daar komt waarschijnlijk weinig gewone lamp, woonkamer meer schemerlampjes en studeer bureaulampen.
Ben dol op kroonluchters maarja te laag plafonnetje hé..
Misschien in de slaapkamer...heb deze week wel ontdekt dat ik dus mooi een voile kan vastmaken aan het schuine plafond-deel daar mooi om het bed draperen en voila
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:53:07 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71796608
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:16 schreef twentemeisje het volgende:
Ik moet trouwens ook nog verlichting kopen voor aan het plafond van de slaapkamers. Nu wil ik daar niet van die standaard plafonnieres aan zetten. Wat vinden jullie van deze retro (art deco) exemplaren? Volgens mij passen ze wel bij ons old skool plafond:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze zijn ook niet zo achterlijk duur als de originelen van bijv. Gispen. Ik ben althans niet van plan om 175 euro voor een plafonniere neer te leggen .

dank!!

Ik ga shoppen
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:57:17 #86
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71796728
zeg dames,

Struinen jullie wel vaak genoeg over marktplaats heen? Daar haal je echt een hoop vandaan hoor. Nieuw, maar ook juist gebruikt. Scheelt enorm in de prijs en moet het perse nieuw zijn? Je huis is ook niet nieuw

Ik heb er een tijd terug een originel belschel vanaf geplukt. Origineel, frans handwerk van Mahonie uit 1925 met label erop.

Was wel ff uitzoeken want deze draait dus op 220V.... en je wilt natuurlijk wel dat de persoon nog staat als je de deur opendoet

Ook heb ik hie rnu een originele gispen aan het plafond hangen. Zo'n echte oude dus...gene replica , modelletje, " hing vroeg op station"

gewoon van Mp geplukt. Die deurschel heeft er nog gene 5 minuten op gestaan Die kerel zei ook, mmm, heb ik net zoveel moeite gedaan het erop te krijgen, kan het er gelijk weer vanaf
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71803600
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:57 schreef klusfoobje het volgende:
zeg dames,

Struinen jullie wel vaak genoeg over marktplaats heen? Daar haal je echt een hoop vandaan hoor. Nieuw, maar ook juist gebruikt. Scheelt enorm in de prijs en moet het perse nieuw zijn? Je huis is ook niet nieuw

Ik heb er een tijd terug een originel belschel vanaf geplukt. Origineel, frans handwerk van Mahonie uit 1925 met label erop.

Was wel ff uitzoeken want deze draait dus op 220V.... en je wilt natuurlijk wel dat de persoon nog staat als je de deur opendoet

Ook heb ik hie rnu een originele gispen aan het plafond hangen. Zo'n echte oude dus...gene replica , modelletje, " hing vroeg op station"

gewoon van Mp geplukt. Die deurschel heeft er nog gene 5 minuten op gestaan Die kerel zei ook, mmm, heb ik net zoveel moeite gedaan het erop te krijgen, kan het er gelijk weer vanaf
volgens mij heb je menig topic van 'de kluschickies' dan niet goed gelezen, als je die vraag nog moet stellen
pi_71804596
Foei klusfoobje, laten we het erop houden dat ik vanavond iemand vertelde wat ik koop en verkoop via MP en diegene ging zijn vrouw inruilen Oww enne heb lampen via MP schemerlampjes die over de 100 euro in de winkels waren p stuk..nu voor 30 euro de twee.
pi_71809280
Hier ook Marktplaats-lover! Ik heb het wasmeubeltje voor in de bijkeuken gezien bij de woonwinkel voor 1700 euro ( ) en op MP gescoord voor 300 . Ik heb verder onder meer de oude linnenkasten, deurklinken, een antiek logeerbed en mijn kerstballen (oude, met van die knijpvogeltjes enzo ).

Ik vind het echt een soort van leuke game om spullen die ik in een winkel heb gezien veel goedkoper op marktplaats te scoren .

Vandaag probeer ik foto's te maken. De schilder is begonnen, de Pandomo moet nog op de foto en nog een aantal vorderingen. Ze volgen soon!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:47:55 #90
248562 Rallydame
pi_71810958
Marktplaats
Wij kijken ook veel op Marktplaats. Verschillende dingen komen er al vandaan maar die hebben nog niet echt iets met het huis te maken (laatste aankoop een gereedschapskar.. winkelwaarde EUR 250,- nu voor EUR 50,- )
Moet zeggen dat er vaker vindt wat ie zoekt dan ik maar misschien ben ik gewoon niet zo'n bedreven zoeker

Ben benieuwd naar de badkamermuur met de nieuwe laag
* Rallydame wacht rustig af op de foto's
pi_71840035
Hier alvast foto's van het eerste plafond dat is afgelakt . Mijn is supertrots en ik met hem! Het is echt heel mooi!

Nogmaals
pi_71840093
Zo, dat ziet er gelikt uit!
Complimenten!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_71840214
Thanks Obli! I'll pass the compliment on!

L'histoire:

En dit zat er aan toen we het kochten (andere slaapkamer, maar ff voor de beeldvorming):
pi_71846939
Het is toch best mooi geworden ja.

Toch goed dat er mensen zijn die huizen in hun oude glorie willen terugbrengen. Die bruine latjes op het plafond zijn echt te lelijk.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71855630
Verdomme wat een klotedag .

• lekkage in de kelder: meerdere oorzaken mogelijk... Gevolg: terras kan dit weekend niet worden aangelegd omdat de lekkage zich waarschijnlijk rond of in de regenpijp bevindt, en die zit (justum) in de hoek van het terras...
  • de vorige (k)loodgieter heeft de waterleidingen voor het badmeubel niet op de juiste hoogte aangelegd. Dit terwijl ie de tekening had! Gevolg: in de mooie Pandomo-muur gehakt . Gelukkig is de huidige loodgieter heel voorzichtig geweest en is de schade beperkt tot een plek die straks achter het badmeubel valt.
  • wc-bril zat kapot in de verpakking. Gevolg (minimaal): nieuwe op moeten halen.
  • fonteintje blijkt niet te passen in het toilet beneden omdat het toilet verder naar voren komt dan verwacht. Gelukkig kon ik deze terug brengen, we hebben echt mazzel met onze badkamerspeciaalzaakboys! ABC Badkamers te Deventer en Almelo rules! Het fonteintje vervalt dus.
  • Spiegel in de badkamer is niet goed, is speciaal op maat gemaakt, maar niet zoals de bedoeling was. Oplossing wordt gezocht.... Gevolg: badkamer waarschijnlijk niet af dit weekend
  • Ik heb een forse ontsteking van de wortelpunt van een van mijn kiezen, ik heb echt veel pijn en slik om de drie uur paracetamol. Moet eraan geholpen worden (tandvlees wordt dan opengesneden, opgeklapt, dan gaat de kaakchirurg door het kaakbot heen met een boortje om vervolgens de punt van de ontstoken wortel en de ontsteking te verwijderen. Gevolg: AUW, volgende dag dikke en blauw/paarse kop... (yep, ik heb het een keer eerder meegemaakt)). Ingreep staat gepland voor de 27e, maar als het met de antibiotica waar ik gisteren mee ben begonnen onder controle is, dan wordt het verschoven naar een dag na onze vakantie naar New York.

Lichtpuntjes van deze dag:

• Mijn en al het goede werk dat ie in onze casa verzet!
  • Onze deskundige nieuwe loodgieter
  • Nieuwe vloer voor de overloop ligt erin, met dank aan schoonpapa.
  • Nog steeds het wonderschone plafond
  • De boys van ABC Badkamers
  • Mooie kraan voor de bijkeuken gescoord
  • Mooie lamp voor de bijkeuken gescoord
  • Supervriendelijke secretaresse van de kaakchirurg
  • Pijnstillers
  • Mijn (oh, die had ik al genoemd )

Nu maar eens lasagne koken voor die klusboy van me!
  • pi_71856225
    he verdomme wat een pech! pluspuntje is dat het allemaal op 1 dag komt... kan je m zo snel mogelijk weer vergeten!
    Wat fijn dat ze bij de speciaalzaak zo meewerken!

ik ben helemaal verliefd op jullie plafond! (ik zal het maar bij sierranden langs de muren houden, iets anders kan ik mijn niet aandoen )

eet smakelijk!
    en heel veel sterkte met je kies
    pi_71856524
    Thanks meis!
      donderdag 13 augustus 2009 @ 22:22:42 #98
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71861272
    Ik snap dat je baalt van de pechdingen, maar.....

WAT IS JE PLAFOND GEWELDIG GEWORDEN!!!!!!!!!!!!!!

pi_71861405
    Oeh een apex...
    Sterkte daarmee, maar als het eenmaal gedaan is, ben je er ook weer vanaf. (hopelijk)
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_71861431
    Er staat hier nu iemand achter me met een zeer brede grijns op zijn knappe hoofd, glimmend van trots!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')