abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71793790
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Uhm...

-edit- Na enig figuratief luchtbreien kom ik tot de conclusie dat ik volgens mij beide kanten op kan breien. Beide bewegingen gaan vrij natuurlijk. Al is het wel heel lang geleden dat ik iets gebreid heb.
dan heb je het daar minder/niet bij...
pi_71794056
Ach prut, ik kan toch alleen maar touwtjes haken en moet de rest nog leren. Ik probeer mezelf wel gewoon rechtshandig aan te leren.

Foto's van mijn rechtshandige touwtje volgen later deze week.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71794292
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:50 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
bedoelde je deze, BE?
echt, superschattig!
Aaaaawwwww wat lieeeffff!
*smelt*
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71794331
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:12 schreef knorretje het volgende:
Superfijn dat er nu een haaktopic is, ik haak al 'eeuwen' en brei sinds kort ook, maar vond het topic waar er eerder over haken gepost werd niet supergeschikt om mee te posten en om er niet een simpele tvp van te maken, maar even een opsomming..

Laatste wat van de breipennen afgekomen zijn (en tevens het eerste ) waren twee topjes voor alicia, heb van de week snel twee krukhoesjes gehaakt en ben nog steeds granny squares aan het haken voor mijn hoes van de locker en ben gisteren het eerste winterproject gestart een mouwloze kabeltui in stokjes voor me eigen (maar daar moet ik nog een foto van maken)

restjes haakkatoen, wol, etc verwerk ik altijd direct tot bloemetjes, blaadjes, paddestoelen, knuffetjes etc en die belanden of op tassen, jassen, sleutelhangers op memoborden of gewoon in een grote bak voor later
Oh, als ik dat allemaal zie zou ik er zo ook mee willen beginnen! Het memobord vind ik trouwens ook heel leuk.

Ik heb echt nog nooit gehaakt maar mijn moeder kan het wel, toch eens vragen of ik niet wat spullen van haar kan lenen om het te proberen. Die bloemetjes en poppetjes verderop in het topic zijn ook al zo schattig!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71794394
als je het nog nooit hebt gedaan, zou ik vragen of je moeder het je eerst even voor wil doen... het zelf proberen en leren vanaf internet duurt veel langer is lastiger dan dat je het live van iemand leert... maar ik vind het ook leuk dat de mogelijkheden eindeloos zijn!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:38:47 #131
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_71794901
Ik dacht: kom, ik probeer het ook eens. Haaknaalden wist ik te vinden hier in huis, maar bij gebrek aan garen heb ik touw gebruikt. Tip: ga nooit met touw haken. Volgens mij glijdt dat niet goed want ik had mijn vriend nodig om het korte touwtje strak te houden terwijl ik met 2 handen de haaknaald door de lus probeerde te trekken. Na 5 minuten priegelen had ik eindelijk 3 losse steken

Morgen maar even haakgaren halen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:03:29 #132
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71795384
Wat een leuke beestjes! Ziet er ook zo leuk uit met die speciale garen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71797278
Muis, nee, touw werkt niet lekker... restjes wol wil ook wel, maar dan is het wel wat pluiziger...
pi_71819166
Wat fijn dat hier een topic over is! Ik wil ook beginnen met haken, maar nooit eerder gedaan. Ik heb al een aantal sites bekeken die hier werden genoemd, inclusief filmpjes op youtube en ik geloof dat ik het avontuur wel aandurf
Maarrrr nu eerst dus inkopen doen... een boekje, naald(en?) en draad. Wat raden jullie een absolute haakn00b aan om aan naalden te kopen? Hier staat een mooi rijtje, maar wat nu wijsheid is
pi_71819452
ik heb een gewone metalen haaknaald, nr 2,5, met een plat stukje voor je wijsvinger en je duim. die heb ik ook mee leren haken, en dat ging heel gemakkelijk en ook nu vind ik die nog steeds heel fijn. ik zou gewoon simpel beginnen, zeker voor als je het straks niks blijkt te vinden (wat ik me natuurlijk niet kan voorstellen, haken is ) en er dan heel veel geld aan uitgegeven te hebben...
pi_71819714
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:44 schreef mijsje het volgende:
ik heb een gewone metalen haaknaald, nr 2,5, met een plat stukje voor je wijsvinger en je duim. die heb ik ook mee leren haken, en dat ging heel gemakkelijk en ook nu vind ik die nog steeds heel fijn. ik zou gewoon simpel beginnen, zeker voor als je het straks niks blijkt te vinden (wat ik me natuurlijk niet kan voorstellen, haken is ) en er dan heel veel geld aan uitgegeven te hebben...
Dank je! Ik ga een nr 2,5 halen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:00:01 #137
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71819840
De Hans Textiel wil nog wel eens kokertjes met allerlei verschillende haaknaalden verkopen. Zo'n kokertje kost volgens mij iets van 3 euro. Misschien handig om ook eens daar te kijken. Voor verschillende soorten garen heb je namelijk vaak ook verschillende soorten haaknaalden nodig.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_71819933
Er zit hier helaas geen Hans Textiel in de stad, anders was ik zeker even gaan kijken
pi_71822742
Ik heb een ijzeren 3.0mm haaknaald bij de Wibra gekocht, aangezien dat de enige plek was waar ik op dat moment een haaknaals kon vinden. Later heb ik op de markt nog een 3.5mm haaknaald gekocht omdat ik in heel veel patronen die afmeting vermeld zag staan. Deze is van een soort grijs plastic. Ik dacht dat dat dikkere prettiger zou haken, maar dat vind ik dus helemaal niet. Het is met de kleine makkelijker om de naald door de steken te wurmen. Ook vind ik de ijzeren handiger, want hij ligt net wat zwaarder in de hand!

Edit; de ijzeren haaknaald bij de Wibra was trouwens 50 cent, de haaknaald op de markt was geloof ik 1.95!
pi_71840322
ik vind die plastic dingen ook voor geen meter haken, het ligt gewoon niet fijn in de hand. Bamoboe werkt prettig of gewoon de oude ijzeren variant.

De trui is definitief mislukt, ben hem aan het uithalen en haak er nu maar ff een tas van voor de groente en fruit markt.
Gisteren weer vierkantjes gehaakt, moet ernu nog 1 dan nog een binnenhoes en een afsluitende rand en mijn locker heeft weer een mooi hoesje, op naar de volgende
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:30:30 #141
3142 m@x
pi_71840945
Ik heb van de week geprobeerd vierkantjes te haken op de manier van de youtube-mevrouw maar ik doe echt iets verkeerd volgens mij. Vanavond maar opnieuw proberen.
pi_71842656
ik ben simpele 6-hoekjes aan het maken, om daar een kleedje/dekentje van te maken... ik weet nog niet zo goed hoe groot het precies gaat worden, maar dat komt wel als ik zie hoeveel 6-hoekjes er uit de bollen komen... ik gebruik blokken-kleuren, geel, groen, rood en donkerblauw. en dan helemaal met stokjes... (voor het eerst dat ik een andere platte vorm deed dan een rondje of een vierkant... ben tot nog toe al best trots op de vorm... )
pi_71844302
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:52 schreef mijsje het volgende:
ik ben simpele 6-hoekjes aan het maken, om daar een kleedje/dekentje van te maken... ik weet nog niet zo goed hoe groot het precies gaat worden, maar dat komt wel als ik zie hoeveel 6-hoekjes er uit de bollen komen... ik gebruik blokken-kleuren, geel, groen, rood en donkerblauw. en dan helemaal met stokjes... (voor het eerst dat ik een andere platte vorm deed dan een rondje of een vierkant... ben tot nog toe al best trots op de vorm... )
Zoals op Fok! zo vaak wordt geroepen... Pics or it didn't happen!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71844506
helaas Pandorra, je moet nog even wachten... m'n batterij is leeg, dus even opladen en dan maak ik pics van wat ik heb en wat ik wil...
pi_71848135
nou, komt ie dan...

ik wil dus een heleboel, maar ik heb er pas 5. ik weet ook niet hoeveel er per kleur uit de bollen kunnen, maar dat zien we wel als er draden opraken...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:31:53 #146
3142 m@x
pi_71848661
Die zijn leuk! Ik lijk alleen maar rondjes te kunnen maken terwijl ik graag voor de winter een sjaal van granny-squares wil hebben. Lekker vrolijk met allemaal kleurtjes enzo.
pi_71848790
ze zijn heel makkelijk, ik kan de beschrijving wel voor je inscannen als je wil?
(wordt dan wel vanavond, want ik moet zometeen weg...)
(deze gaan bij mij trouwens makkelijker dan vierkantjes, die worden bij mij in de vorm van een trapezoïde... als je snapt wat ik bedoel... )
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:52:31 #148
3142 m@x
pi_71849196
Als je het in zou willen scannen, heel graag. Geeft niet dat het vanavond pas kan. Ben nu namelijk aan het werk (ahum )
pi_71850590
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:52 schreef m@x het volgende:
(...)Ben nu namelijk aan het werk (ahum )
Ah, jij ook al!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71855866
Ik heb een vraagje voor de haakexperts...

Ik heb dit gehaakt; http://i683.photobucket.com/albums/vv200/pronkjewail/1.jpg Is het bij zoiets normaal dat de randen gaan omkrullen? Ik heb het ding vandaag onder een stapel boeken gegooid om het plat te krijgen, maar het lijkt me toch dat dat niet nodig hoeft te zijn?

Het is trouwens het eerste begin van een sjaal, nl. deze http://www.tissien.nl/att(...)n_kleine_cirkels.pdf en ik vind hem zelf nogal goed gelukt (ookal ziet hij er een beetje vreemd uit door het pletten)! Ik wou graag deze http://i683.photobucket.com/albums/vv200/pronkjewail/Scan1.jpg leren haken en volgens mij heb ik nu een idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')