eeuh, heb je mn andere posts in dit topic gelezen???quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je neemt jezelf en anderen véél te serieus. Zonder grappen: je bent het meisje waar leuke kerels grappen over maken.
Welke zee, het klooster?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:59 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Tja, misschien moet je dan eens de vissen in een andere zee bekijken hè.
Eeh, vraagje om op het toch wel serieuze topic terug te komen: wat vind je verder leuk in het leven?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:17 schreef minnemin het volgende:
Afijn, heel verhaal. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat praktische tips van mensen om hier op een gezonde manier mee om te gaan. Ik ben geen versierster, ik ben daar echt heel slecht in. Nou ja, áls ik het eens doe is het meer op deze manier: 'Mooi haar, neuken?'.Eerlijk gezegd kom ik waar ik woon ook weinig leuke mannen tegen, allemaal te jong (ben blijven steken in een typische studentenstad). Ik ben geen lelijk gedrocht, geen topmodel, maar heb wel een leuk koppie en een mooi lijf.
Bottom line: wat moet ik nou met mezelf aan?
Lieve minnemin, dan moet je JUIST terugkijken. Dat is namelijk voor mannen een teken dat je 'benaderbaar' bent.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:27 schreef minnemin het volgende:
Had de hele avond eigenlijk wel leuke mannen gespot (ja, sorry, toch mee bezig geweest). Maar dan kijken ze wel terug, en dan durf ik niet meer terug te kijken. Uit een soort rare vorm van zelfbescherming. Terwijl ik wel heel graag contact wíl, en wíl versieren (gewoon om het versieren, verder niet om te scoren, laat dat idd maar ff achterwege).
Eerlijk gezegd vind ik het uitgaansleven de laatste plek om een leuke man tegen te komen, juist omdat het zo gericht is op de eerste indruk en niet op gezamelijke interesses.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:27 schreef minnemin het volgende:
Alleen, gisteren enorm leuk uitgeweest met vriendinnen in een vreemde stad, en ik zag er best goed uit, leuk opgemaakt, leuk shirtje, voelde me prima. Had de hele avond eigenlijk wel leuke mannen gespot (ja, sorry, toch mee bezig geweest). Maar dan kijken ze wel terug, en dan durf ik niet meer terug te kijken. Uit een soort rare vorm van zelfbescherming. Terwijl ik wel heel graag contact wíl, en wíl versieren (gewoon om het versieren, verder niet om te scoren, laat dat idd maar ff achterwege). Bovendien kwam ik de hele avond in verschillende tenten een leuke gast tegen, hele leuke glimlach. Later op straat kwamen we elkaar weer tegen, vriend van me riep 'kom, we gaan naar Club A', en prompt staat het groepje van de leuke man daar ook in de rij, en ze maken een opmerking naar ons groepje. Die gast staat een beetje te kijken naar mij, beetje te praten, aldaar ook nog oogcontact, maar dan weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Moet ik hem leuk aan blijven kijken? Mijn instinct zegt 'oei, kijk maar niet, doe maar stoer, dan kun je jezelf ook niet bezeren en lijk je in ieder geval niet wanhopig'. Maar de andere kant van de medaille is natuurlijk dat ik op deze manier uitstraal dat ik niet wil. Versierd worden lukt zo ook niet.
Zucht... Waarom beheersen anderen dit spel wel?
Ja, je had hem aan kunnen blijven kijken, dan was er vast wel meer gevolgd. Doe je dat de volgende keer.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:27 schreef minnemin het volgende:
Hoi allemaal.
Denkbeeldige vriendje heb ik eigenlijk weinig meer tegen gepraat sinds dit topic. Was misschien wel tijd, idd.
Ex heeft voorzichtig gereageerd op mijn mailtje met verzoek om te praten, om te kijken hoe het nou komt dat ik me zo bezig houd met mannen en het begrip 'ex' zo slecht trek (heb de laatste tijd namelijk met elk klef stel problemen, eigenlijk, ook eerste vriendje en zijn vriendin, hartstikke leuke meid, maar het blijft als nieuwe vriendin van mijn ex een kutwijf). . Hij wil zijn nieuwe vriendinnetje natuurlijk niet op het spel zetten. Afijn, hij kijkt maar of hij wil afspreken, ik laat het aan hem.
Ik ben lekker bezig, verder opzich, met werk en studie.
Alleen, gisteren enorm leuk uitgeweest met vriendinnen in een vreemde stad, en ik zag er best goed uit, leuk opgemaakt, leuk shirtje, voelde me prima. Had de hele avond eigenlijk wel leuke mannen gespot (ja, sorry, toch mee bezig geweest). Maar dan kijken ze wel terug, en dan durf ik niet meer terug te kijken. Uit een soort rare vorm van zelfbescherming. Terwijl ik wel heel graag contact wíl, en wíl versieren (gewoon om het versieren, verder niet om te scoren, laat dat idd maar ff achterwege). Bovendien kwam ik de hele avond in verschillende tenten een leuke gast tegen, hele leuke glimlach. Later op straat kwamen we elkaar weer tegen, vriend van me riep 'kom, we gaan naar Club A', en prompt staat het groepje van de leuke man daar ook in de rij, en ze maken een opmerking naar ons groepje. Die gast staat een beetje te kijken naar mij, beetje te praten, aldaar ook nog oogcontact, maar dan weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Moet ik hem leuk aan blijven kijken? Mijn instinct zegt 'oei, kijk maar niet, doe maar stoer, dan kun je jezelf ook niet bezeren en lijk je in ieder geval niet wanhopig'. Maar de andere kant van de medaille is natuurlijk dat ik op deze manier uitstraal dat ik niet wil. Versierd worden lukt zo ook niet.
Zucht... Waarom beheersen anderen dit spel wel?
Tja, dat terugkijken lukt nou net weer niet op het moment dat je verlegen bent.....quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:41 schreef Anchor het volgende:
[..]
Lieve minnemin, dan moet je JUIST terugkijken. Dat is namelijk voor mannen een teken dat je 'benaderbaar' bent.
Om het er extra dik bovenop te doen kan je een beetje verlegen terugkijken (hoofd een beetje naar beneden gebogen en als het ware een beetje omhoog kijken, wel oogcontact maken uiteraard).
Mocht je met 'm gesprek raken, raak hem dan af en toe even aan.
Succes!
Hij wacht op de ware, die net zo perfect is als hij.quote:
Is ook begrijpelijk. Ontzettend veel mannen kijken zelfs eerder weg dan de vrouw omdat ze zelf te verlegen zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:46 schreef reuzelneus het volgende:
[..]
Tja, dat terugkijken lukt nou net weer niet op het moment dat je verlegen bent.....
Dat kan ik me wel heel goed voorstellen eigenlijk.
Uhm? Het uitgaans leven is niet alleen die ene bar of pub waar knetterhard muziek wordt gedraaid waar het zo druk is dat je je kont niet kunt keren en je moet schreeuwen om te praten. Volgens mij komt het eerder doordat de meeste mensen die zeggen dat het moeilijk contact leggen in een pub/club/bar/discotheek/lounge societeit etc. omdat ze er niet vaak zijn geweest.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:42 schreef reuzelneus het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het uitgaansleven de laatste plek om een leuke man tegen te komen, juist omdat het zo gericht is op de eerste indruk en niet op gezamelijke interesses.
En volgens mij zijn er genoeg mensen die niet zo goed zijn in contacten leggen in de kroeg (te veel herrie, te oppervlakkig, je moet gelijk leuk en "spontaan" zijn etc.) Vooral die combinatie van "moeten" en "spontaan" gaat er bij mij nooit zo goed in.
Dit is in bepaalde wijken van bepaalde steden NIET aan te radenquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:55 schreef Anchor het volgende:
[..]
Is ook begrijpelijk. Ontzettend veel mannen kijken zelfs eerder weg dan de vrouw omdat ze zelf te verlegen zijn.
Je kan dit oefenen door gewoon op straat mensen aan te kijken tot ze wegkijken. Doen ze dat, denk dan bij jezelf; Yes, alweer een overmeesterd.
Mmmm, als het gaat om verlegenheid overwinnen, hang jij duidelijk een heel andere methode aan dan ik...quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:55 schreef Anchor het volgende:
[..]
Is ook begrijpelijk. Ontzettend veel mannen kijken zelfs eerder weg dan de vrouw omdat ze zelf te verlegen zijn.
Je kan dit oefenen door gewoon op straat mensen aan te kijken tot ze wegkijken. Doen ze dat, denk dan bij jezelf; Yes, alweer een overmeesterd.
Ruimschoots geprobeerd, maar t is mn ding niet, verder helemaal niet erg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhm? Het uitgaans leven is niet alleen die ene bar of pub waar knetterhard muziek wordt gedraaid waar het zo druk is dat je je kont niet kunt keren en je moet schreeuwen om te praten. Volgens mij komt het eerder doordat de meeste mensen die zeggen dat het moeilijk contact leggen in een pub/club/bar/discotheek/lounge societeit etc. omdat ze er niet vaak zijn geweest.
Ja en mensen die te lang blijven kijken kunnen ook erg vervelend zijn. Die komen gewoon te snel te dicht bij, waardoor je zoiets krijgt van "blijf uit mn buurt". De tip van het "af en toe even aanraken" zie ik om die reden ook niet zo zitten.quote:Dit is in bepaalde wijken van bepaalde steden NIET aan te raden![]()
Tja, ach 't werkt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef reuzelneus het volgende:
[..]
Mmmm, als het gaat om verlegenheid overwinnen, hang jij duidelijk een heel andere methode aan dan ik...
Was te snel met mijn post, had deze niet gelezen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:32 schreef reuzelneus het volgende:
Ja en mensen die te lang blijven kijken kunnen ook erg vervelend zijn. Die komen gewoon te snel te dicht bij, waardoor je zoiets krijgt van "blijf uit mn buurt". De tip van het "af en toe even aanraken" zie ik om die reden ook niet zo zitten.
Zoals ik zei: mn ding eigen ding doen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:35 schreef Anchor het volgende:
[..]
Tja, ach 't werkt.![]()
Wat is jouw methode?
Als je gesprekspartner een stapje achteruit gaat doen, achterover gaat leunen, of weg gaat kijken, is het idd tijd om een beetje afstand te houden......quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:39 schreef Anchor het volgende:
[..]
Was te snel met mijn post, had deze niet gelezen.
Wat het aanraken betreft; da's (imo) belangrijk. Je moet het ook niet te overdreven doen als in 'té dichtbij komen'
op een forum zelfverzekerd over komen is best makkelijk eigenlijk, maar in het echte leven...quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:01 schreef Anchor het volgende:
@reuzelneus:
Aan de je posts te zien ben je zelfverzekerd genoeg.
Dat jij onzeker wordt van assertiviteitstrainingen of wat voor onzin ook wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat wordt. Ik zeg ook niet dat je die trainingen moet volgen, maar ik bedoel wél dat je met jezelf bezig moet zijn. Als je jezelf niet kent blijf je onzeker.
Ja zal vast heel subtiel zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef Anchor het volgende:
Wie weet, kom ik je een keer tegen en overmeester versier ik je met mijn charme dmv oogcontact en een subtiele aanraking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |