Daar was ik dus net mee bezigquote:
ik kon ook in de oude OP, scheelt kopieer en tag werk voor jequote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:43 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar was ik dus net mee bezig
http://www.petities.nl/petitie/stop_stichting_brein/quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:43 schreef swarmahoer het volgende:
wie kan even een linkje geven naar die petitie? is een gc topic over
Nee hoor het is goed zoquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:45 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ik kon ook in de oude OP, scheelt kopieer en tag werk voor je
wil je dr nog meer mee doen? dan unlock ik m....
die gaat ook niet dichtquote:
Lesbian Vampire Killers.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Iemand nog tips voor goede films, goede (politie)series en wat lekkere muziek?
quote:
De eindversie?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:43 schreef Ploertendoder het volgende:
Heb net weer een mooie Windows 7 gekuikt.
quote:
Barely Legal #71quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:42 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand nog een leuke film
I love you, man.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:42 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand nog een leuke film
Seven pounds en Valkyriequote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Maar dat is zielig voor de platenindustrie en zoquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:36 schreef wakajawaka het volgende:
Ik zie net dat ik gemiddeld 10 gb per dag download.
Dream on, dude. Ga iets nuttigs doen zoals een politieagentenopleiding volgen. Kan je mensen (terecht) verder gaan mierenneuken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef TimKuik het volgende:
Stelletje criminelen! Ik heb een bericht naar Danny gestuurd voor jullie IP's!
Wel onze dvd's verkloten met die klotereclame van hun steeds.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:46 schreef MeetMeHalfway het volgende:
Die site van Brein ligt nu alweer een aantal dagen/weken plat. Een website runnen kunnen ze nog niet eens. Wat een falers.
Daar heb je handige programma's voor, zodat je dat soort kankermeuk eruit ken gooienquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:47 schreef o.us het volgende:
[..]
Wel onze dvd's verkloten met die klotereclame van hun steeds.
Ja maar dan ga je hem kopierenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:54 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heb je handige programma's voor, zodat je dat soort kankermeuk eruit ken gooien
Nou en... al is het maar om Kuik klein te krijgenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:58 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja maar dan ga je hem kopieren
Titanic, of alle seizoenen van GTSTquote:
is dat wel legaal? De politie heeft vorige maand hier nog twee computers in beslag genomen en daar stond alleen maar anime op, volgende week mag ik gaan schoffelenquote:
Je zou ook kunnen proberen een serieus antwoord te gevenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:35 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Titanic, of alle seizoenen van GTST
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:42 schreef o.us het volgende:
Tevens faal van het jaar: http://timkuik.com/2009/0(...)rolling-me/#comments
Kuikermeuk?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:54 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heb je handige programma's voor, zodat je dat soort kankermeuk eruit ken gooien
Yes manquote:
Dat doe ik inderdaad sinds een paar jaren. Alleen blijft het aantal games op de pc maar dalen.quote:
tsja.. games vallen uiteraard onder software. Het downloaden van software en het kraken daarvan is dan weer WEL verboden. Maar een heleboel mensen besluiten na het illegaal downloaden van de games toch een legale versie aan te schaffenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 03:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad sinds een paar jaren. Alleen blijft het aantal games op de pc maar dalen.
Kijk, eigenlijk zou het downloaden en kopiëren me aan m'n reet roesten, muziek en films boeien me niet. Maar bij games denk ik de laatste jaren toch anders omdat goede titels niet meer op de pc komen.
Sorry, maar tegenwoordig heeft een goede usenet-provider een retentie van 200+ dagen en het groeit langzaam naar de 400. Met usenet haal ik met gemak de 20Mbit, en daar kan ik met de torrents alleen van dromen... Ik denk dat het gewoon aan ligt waar je precies downloadt...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:59 schreef MeetMeHalfway het volgende:
Tevens, om nog een keer het argument dat nieuwsgroepen beter zijn dan torrents uit de weg te ruimen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To sum it all up:
Torrent hebben betere pre-times (releases zijn als eerste via torrents beschikbaar, vaak sneller dan vele topsites)
Torrents zijn sneller, in theorie kan ik ik vele gbit's leegtrekken via torrents, ware het nie tdat de HDD's van tegenwoordig die snelheden nog niet aankunnen.
Torrents hebben een veel betere retentie.
Torrents zijn gratis, te allen tijde.
[ afbeelding ]
Precies. Een goede site haalt met gemak een retentie van een aantal jaar op de meeste downloads. Daarnaast is 20mbit nu niet bepaald snel. 100mbit haal je met torrents met gemak zonder hiervoor extra te betalen...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:02 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Sorry, maar tegenwoordig heeft een goede usenet-provider een retentie van 200+ dagen en het groeit langzaam naar de 400. Met usenet haal ik met gemak de 20Mbit, en daar kan ik met de torrents alleen van dromen... Ik denk dat het gewoon aan ligt waar je precies downloadt...
Alleen jammer dat je HDD die snelheid niet bij kan benen of je moet een heul dikke RAID setup hebben..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:13 schreef Jahr00n het volgende:
Whehe ik haal 2000mbit met mijn privé satelliet.
Ja, totdat je wakker werdquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:13 schreef Jahr00n het volgende:
100mbit? Sorry hoor... dat haalt het gros van Nederland niet. Je kan nooit sneller downloaden dan wat je internetverbinding toe laat. Ik heb een 20Mbit abbo en kan dus nooit met 30Mbit of sneller downloaden. En 20Mbit niet bepaald snel? Ja, als je een glasvezelverbinding heb van 100+Mbit, dan is het niet snel nee, maar ik vind een dvd binnenhalen in 3 kwartier (dus ongeveer 20Mbit) niet bepaald langzaam.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:04 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
Precies. Een goede site haalt met gemak een retentie van een aantal jaar op de meeste downloads. Daarnaast is 20mbit nu niet bepaald snel. 100mbit haal je met torrents met gemak zonder hiervoor extra te betalen...
HIIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIquote:De omstreden downloadsite The Pirate Bay blijft voorlopig online voor Nederlandse gebruikers. De Zweedse oprichters van de website zeggen geen eigenaar meer te zijn. Bovendien is het beheer naar hun zeggen overgedragen aan een bedrijf op de Seychellen.
Daarnaast zouden er technische hindernissen zijn om de website voor Nederlandse gebruikers te blokkeren. Nederlandse downloaders kunnen zich verschuilen achter een anoniem ip-adres, waardoor het onmogelijk wordt om deze tot Nederland te herleiden.
Sterker nog, als windows 95 niet zoveel illegaal was gekopieerd en daarmee op zoveel computers terecht was gekomen had microsoft nooit de marktpositie gehad die ze nu hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
tsja.. games vallen uiteraard onder software. Het downloaden van software en het kraken daarvan is dan weer WEL verboden. Maar een heleboel mensen besluiten na het illegaal downloaden van de games toch een legale versie aan te schaffen
Waarom zou dat kanaal sneller zijn dan usenet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:59 schreef MeetMeHalfway het volgende:
Torrent hebben betere pre-times (releases zijn als eerste via torrents beschikbaar, vaak sneller dan vele topsites)
Ik zie nog geen torrents die met 20 Gb geupload worden.quote:Torrents zijn sneller, in theorie kan ik ik vele gbit's leegtrekken via torrents, ware het nie tdat de HDD's van tegenwoordig die snelheden nog niet aankunnen.
In theorie ja, maar in de praktijk worden ouwe bestanden er al na een paar weken afgeflikkerd waardoor je kunt blijven leechen tot je een ons weegt.quote:Torrents hebben een veel betere retentie.
Via de nieuwsgroepen van je provider zijn ze ook gratis.quote:Torrents zijn gratis, te allen tijde.
Je vergeet voor het gemak even dat een upload pakweg een vijfde is van de downloadsnelheid. Dus als jij met 100 mbit wil downloaden, zal een torrent uploader ook met 100 mbit moeten uploaden - en dus een downloadsnelheid moeten hebben van 500 mbit. Lijkt me niet dat veel mensen daar nou over beschikken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:04 schreef MeetMeHalfway het volgende:
Daarnaast is 20mbit nu niet bepaald snel. 100mbit haal je met torrents met gemak zonder hiervoor extra te betalen...
Kuik zit nu een beetje aan de verliezende kantquote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:59 schreef MeetMeHalfway het volgende:
Tevens, om nog een keer het argument dat nieuwsgroepen beter zijn dan torrents uit de weg te ruimen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To sum it all up:
Bullshit, mijn usenet series en movies zijn net zo snel beschikbaar
Torrents zijn sneller, in theorie kan ik ik vele gbit's leegtrekken via torrents, ware het nie tdat de HDD's van tegenwoordig die snelheden nog niet aankunnen.
Slaat nergens op, usenet is gewoon zo snel als je internetverbinding aankan. Torrents zijn veelal afhankelijk van de uploaders en raken zo goed als nooit de top van je max internet speed.
Torrents hebben een veel betere retentie.
Ligt er ook maar hoe goed ze geseed worden. Minder bekende dingen zijn vaak al na een paar maanden niet meer terug te vinden. Bij nieuwsgroepen heb je gewoon altijd een retentie van 200-350 dagen.
Torrents zijn gratis, te allen tijde.
Een beetje betalen maakt toch niet uit?![]()
[ afbeelding ]
250 MB/s is best te doen met een simpele RAID setupquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je HDD die snelheid niet bij kan benen of je moet een heul dikke RAID setup hebben..
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat een upload pakweg een vijfde is van de downloadsnelheid. Dus als jij met 100 mbit wil downloaden, zal een torrent uploader ook met 100 mbit moeten uploaden - en dus een downloadsnelheid moeten hebben van 500 mbit. Lijkt me niet dat veel mensen daar nou over beschikken.
Dat jij dat toevallig hebt zegt niet bepaald veel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:25 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tenzij je een seedbox neemt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:54 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Het overgrote gedeelte van Nederland zit nog vast aan ADSL en slechts een enkeling heeft toegang tot 100 Mbps glasvezel..
Het maakt toch niet uit dat mensen in Nederland die snelheid niet halen. Dit is het internet, waarbij landsgrenzen niet bestaan. Met torrents kun je gewoon de hoogste snelheden halen, dat is een feit. En nu de grote kabelmaatschappijen al richting te 100mbit download gaan, is dat dus wel heel handig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:54 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dat jij dat toevallig hebt zegt niet bepaald veel.
Het overgrote gedeelte van Nederland zit nog vast aan ADSL en slechts een enkeling heeft toegang tot 100 Mbps glasvezel..
Bijna niemand haalt zoals jij 1 Gbps
Ja en? En dus heeft iedereen een dergelijke snelheid?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:25 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stop dan ook met het verkondigen dat usenet veel beter is dan torrents. Want dit is gewoon niet zo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja en? En dus heeft iedereen een dergelijke snelheid?
Waar heb je een dergelijke snelheid in hemelsnaam voor nodig anders dan voor het op abnormale snelheid binnenhalen van je shizzle. Dan doe je er een uurtje of wat langer over, big deal. De wereld vergaat niet als ik mijn films niet binnen een uur binnen heb hoor.
Voor jou welquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Nog niet gekeken. Gaat ze naakt?
quote:
Nah, denk het niet. Sowieso te weinig geld voor teveel meuk, en dat geld gaat niet naar degenen die zeggen er recht op te hebben, m.n. de platenindustrie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Zou het dan niet zo zijn dat nieuwsgroepen dan wel legaal is omdat je er dan voor betaald?
Precies, maar het zou misschien wel een idee zijn, maar ik ben dan bang dat de prijzen de pan uit rijzen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Nah, denk het niet. Sowieso te weinig geld voor teveel meuk, en dat geld gaat niet naar degenen die zeggen er recht op te hebben, m.n. de platenindustrie.
Wat is dat nou voor terugkomende onzinquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:43 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit dat mensen in Nederland die snelheid niet halen. Dit is het internet, waarbij landsgrenzen niet bestaan. Met torrents kun je gewoon de hoogste snelheden halen, dat is een feit. En nu de grote kabelmaatschappijen al richting te 100mbit download gaan, is dat dus wel heel handig.
Alle feiten wijzen erop dat nieuwsgroepen even goed zijn als torrentsquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:30 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
Stop dan ook met het verkondigen dat usenet veel beter is dan torrents. Want dit is gewoon niet zo.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef o.us het volgende:
http://timkuik.com/2009/0(...)rolling-me/#comments
Klik op people en dan kom je op het profiel van Swarma.
Dan betaal je ookquote:
Nou, ik vind gewoon van wel. Bovendien was mijn post een reactie op iemand die vond dat torrents weer beter zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:30 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
Stop dan ook met het verkondigen dat usenet veel beter is dan torrents. Want dit is gewoon niet zo.
bedanktquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, ik vind gewoon van wel. Bovendien was mijn post een reactie op iemand die vond dat torrents weer beter zijn.
Net weer flink wat mp3's binnengekuiktHet gaat er ook niet om hoe en waarmee je kuikt, het gaat erom DAT je kuikt
Dat zal dan een verschil zijn en daarbij jouw voordeel om usenet te gebruiken. Ik ben meer specifiek op zoek naar films en muziek. Ik heb wel een poos Usenet gehad, dat was wel leuk, maar ik raakte er snel op uitgekeken omdat ik een hele hoop simpelweg niet kon vinden, de snelheden bij wat ik dan wel vond waren uiteraard wel weer prettig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tja en ik neem gewoon mee wat er dan in de aanbieding is. Daar wil ik dan ook geen dagen op wachten.
Picsquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:09 schreef NRaider het volgende:
Ik kom er net achter dat ik blijkbaar de dochter van de heer Kuik ken..
Bij nader inzien pas ikquote:
Vraag dr of ze weleens downloadquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:13 schreef NRaider het volgende:
Ken der blijkbaar van de intarwebz, even een hyve opzoeken.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:49 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Vraag dr of ze weleens download
Mag niet van papa.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:49 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Vraag dr of ze weleens download
idem, het komt echter zelden voor dat utorrent wordt opgestartquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:53 schreef Ploertendoder het volgende:
Het is heel simpel:
De ene houdt van torrents
De ander houdt van Usenet.
Ik gebruik het allebei, want als ik iets niet op Usenet kan vinden, dan zoek ik het bij de afdeling Torrents
Zou je die link weg willen halen AUB.quote:
Dat ben ik..quote:
Nee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:24 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Zou je die link weg willen halen AUB.
Stichting brein verdient blijkbaar goed he? Met je snoepreisjes naar Amerika voor dochterlief!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:24 schreef TimKuik het volgende:
[..]
[..]
Dat ben ik..
Van wat ik heb begrepen, zijn torrents toegankelijker.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:53 schreef Ploertendoder het volgende:
Het is heel simpel:
De ene houdt van torrents
De ander houdt van Usenet.
Ik gebruik het allebei, want als ik iets niet op Usenet kan vinden, dan zoek ik het bij de afdeling Torrents
Precies. Torrents zijn makkelijker en toegankelijker, voor usenet moet je een abonnement hebben. (alhoewel op de servers van hetnet ook het een en ander staat, maar dan moet je hetnet als isp hebben)quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen, zijn torrents toegankelijker.
Om van usenet goed gebruikt te kunnen maken, moet je schijnbaar een abonnement op een nieuwsgroep hebben. Of haal ik nu wat door elkaar?
Maar zo te zien wordt er veel gekuikt hierzo.
oké, dus toch. En de mensen die een abonnement hebben, zullen er dus wel flink van nemen betreft het kuiken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:01 schreef Visplek het volgende:
[..]
Precies. Torrents zijn makkelijker en toegankelijker, voor usenet moet je een abonnement hebben. (alhoewel op de servers van hetnet ook het een en ander staat, maar dan moet je hetnet als isp hebben)
Als download?quote:En wat de heer Kuik betreft: You are on my list.
Ik heb zelf ook een accountje, betaal iets van 60 euro in het jaar en kan onbeperkt kuiken, met 20mbitquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
oké, dus toch. En de mensen die een abonnement hebben, zullen er dus wel flink van nemen betreft het kuiken.
[..]
Als download?
De film ""I love you man" heb hem vandaag gezien. Het is een leuke film en je hebt hem zo binnen via TPB iets van 3000 seedersquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:46 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:24 schreef TimKuik het volgende:
[..]
[..]
Dat ben ik..
Ze spelen juist makkelijk iemand de zwarte piet toequote:De website van auteursrechtenorganisatie Stichting Brein is opnieuw uit de lucht. Een cyberaanval zou de site helemaal hebben platgelegd.
Bij een zogenoemde 'distributed denial-of-service-aanval' wordt een enorme hoeveelheid informatie op een website afgevuurd waardoor de server bezwijkt en de site onbereikbaar wordt.
Of er ook bestanden zijn vernield of informatie is gestolen bij deze aanval, is niet bekend, aldus een woordvoerster van de stichting.
Eind juni werd de website van de auteursrechtenorganisatie ook bestookt en ging de pagina enkele dagen uit de lucht. Of de aanval nu door dezelfde mensen is uitgevoerd, is niet bekend.
Proces
Stichting Brein voert een juridisch proces tegen downloadsite The Pirate Bay. Of de dader ook in die hoek gezocht moet worden, is niet bekend.
''We weten niet wie erachter zit en we zijn erg voorzichtig om iemand de zwarte piet toe te spelen.''
Inmiddels zijn de gevolgen van de aanval ook bij Google merkbaar. De site van Brein is al uit de zoekresultaten van Google verdwenen.
Volgens een woordvoerster moet de website binnenkort weer te bezoeken zijn. Stichting Brein heeft nog geen aangifte gedaan.
Nu.nl is ook weer eens lekker vlot. De site is al een aantal weken uit de lucht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ze spelen juist makkelijk iemand de zwarte piet toeSukkels
Wat een gelul. Het was allang bekend dat Brein een DDos aanval had gefaked. De site was gewoon bereikbaar, als je maar niet via de http://www.adres.nl/ ging maar via bijvoorbeeld /index.html, dan kwam je ergewoon. Is nog in fok-nieuws geweest, en op GS, Danny kwam erachter toch? Nou ja, goed. Zwartepieten zijn ze idd erg goed in, vooral zelf iets verneuken en dan een ander de schuld geven. Maar ja, entertainment industrie he. Fascisten pur sang.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ze spelen juist makkelijk iemand de zwarte piet toeSukkels
Wat?! "Enkele dagen"? 1. Het is bekend dat Brein dat ZELF deed, en 2quote:Eind juni werd de website van de auteursrechtenorganisatie ook bestookt en ging de pagina enkele dagen uit de lucht. Of de aanval nu door dezelfde mensen is uitgevoerd, is niet bekend.
Via de index toch wel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat?! "Enkele dagen"? 1. Het is bekend dat Brein dat ZELF deed, en 2
Hij is al 1,5 maand oid offline. Niet meer online geweest sinds ze de aanval in scene zetten.
Hmhm. Nu niet meer? Dan gok ik dat Tim Kuik eindelijk uitgevogeld heeft hoe hij de content ook offline kan halen (bijvoorbeeld met een FTP-programma. Die Tim, maanden zitten broeden op een oplossing..), waarna hij ongetwijfeld -zoals nu- claimt dat hij het slachtoffer is van gruwelijke misdrijven.quote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Hmhm. Nu niet meer? Dan gok ik dat Tim Kuik eindelijk uitgevogeld heeft hoe hij de content ook offline kan halen (bijvoorbeeld met een FTP-programma. Die Tim, maanden zitten broeden op een oplossing..), waarna hij ongetwijfeld -zoals nu- claimt dat hij het slachtoffer is van gruwelijke misdrijven.
Het is een excuus-relmarokkaantje, die Kuik.
Heheh, ik zie m helaas niet op TV, "waaat, tzzz, je móóééd'r!", al zou dat het plaatje wel afmakenquote:
Die Kuik gaat ooit echt op zijn muil, geloof mequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:48 schreef superworm het volgende:
[..]
Heheh, ik zie m helaas niet op TV, "waaat, tzzz, je móóééd'r!", al zou dat het plaatje wel afmaken
De mainstream media hebben al een aantal keer de kans gehad om hem flink te kakken te zetten. Om de gemoederen niet teveel op te woelen hebben ze tot op heden nagelaten hem te ontmaskeren tot wat hij is, maar inderdaad, het zal niet heel lang meer duren. Ik denk dat hij in de komende jaren zal gaan proberen het volledige torrent- en usenetverkeer in Nederland te gaan verbieden, en dan zal de bevolking wel in opstand komen (en daarmee de media, die er handig $$$ op inspelen). Op de Frontpage heb ik al een paar keer (en SunChaser/Danny met mij) een poll gehouden over diverse download-gerelateerde onderwerpen. 95 procent van de stemmers (en dat zal toch zéker driekwart van écht Nederland zijn, geloof me, ik werk bij een ISP en IEDEREEN downloadt, velen met meer dan 10 GB gemiddeld per dag) is tegen Brein, tegen regulering, tegen Tim fucking Kuik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:50 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Die Kuik gaat ooit echt op zijn muil, geloof me
Dat is bij Usenet vaak niet zoquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:08 schreef superworm het volgende:
Dat laatste wat je zegt klopt. Veel klanten gebruiken het feit dat ze betalen voor Usenet als verweer. Als iemands internet nogal instabiel is, en ik zie dat ze tien of twintig GB per dag downloaden, dan zeg ik, "meneer, u downloadt wel nogal veel. Misschien wordt uw internet daarom wat langzaam. Gebruikt u torrents of Usenet of Limewire of een ander downloadprogramma?" De Usenetters die betalen gebruiken áltijd als verweer dát ze betalen. Al staat een paar euro per maand natuurlijk volslagen niet evenredig met hoeveel ze binnenhalen, plus het feit dat dat geld niet naar de entertainmentindustrie, maar naar de usenet-industrie gaat.
Ja wtf, ben je weggegaan, waarom? Beter baantje gevonden, of wat? Zwolle-gedoe? Anyway, ligt idd feitelijk aan de modem en de rekenkracht die erin zit. Crappy modem, weinig connecties.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:15 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dat is bij Usenet vaak niet zo. De reden dat zo'n verbinding instabiel kan worden door veel downloaden komt vaak door de te grote hoeveelheid verbonden peers waardoor een modem het niet meer trekt
. Niet zo zeer de snelheid en hoeveelheid die je naar binnen trekt. Gezien wij hier in een studentenhuis zitten kan iedereen max iets van 100 connecties per pc maken, dat heeft iedereen in utorrent ingesteld, als we dat naar 400 per pc zetten kunnen we om de 5 min de modem restarten
. Maargoed, greetings van je ex collega he
..
Tevens torrent.
Als je een beetje heen en weer kijkt naar de quotes haal je het nummer er zo weer uit.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:04 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
Wat een faler ben jij. Gaat 'ie de post ook nog weghalen.
Voicelog or it didn't happenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:26 schreef ouderejongere het volgende:
ik heb hem net gebeld. Het is een hele aardige man. Ik heb hem meteen op het bestaan van dit topic gewezen.
Hij wist al van dit topic hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:26 schreef ouderejongere het volgende:ik heb hem net gebeld. Het is een hele aardige man. Ik heb hem meteen op het bestaan van dit topic gewezen.
Nee, dat was de fake Tim Kuik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:40 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hij wist al van dit topic hoor
Mja, dat denk ik eigenlijk ook.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:06 schreef Antaresje het volgende:
Pas maar op. Kuik is in staat om Brein in te schakelen om je aan te klagen vanwege diefstal copyright schending van z'n telefoonnummer.
Wat voor verbinding heb jij?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:25 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eentje die 99% van de wereld niet heeft en waardoor het halen van dergelijke snelheden voor de meesten per definitie kansloos is.quote:
Maar waarmee haal je zoiets? Glasvezel? Of is dat iets als T3 / satelliet o.i.d. ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eentje die 99% van de wereld niet heeft en waardoor het halen van dergelijke snelheden voor de meesten per definitie kansloos is.
Tja. Op de universiteit hadden ze in 2004 al een glasverbinding liggen van 10 mbit, dus in dat verlengde zou het goed kunnen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar waarmee haal je zoiets? Glasvezel? Of is dat iets als T3 / satelliet o.i.d. ?
Dat is gewoon een seedbox in een datacenter die 1000gbit haalt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja. Op de universiteit hadden ze in 2004 al een glasverbinding liggen van 10 mbit, dus in dat verlengde zou het goed kunnen.
Wat kost zoiets?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:32 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dat is gewoon een seedbox in een datacenter die 1000gbit haalt.
Een seedbox heb je al voor 5e tot een paar tientjes.quote:
Wat hoor ik nou toch allemaal? Een zaadbox? Een trek community?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:37 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Een seedbox heb je al voor 5e tot een paar tientjes.
Hier bijvoorbeeld:
http://yourseedbox.com/
Alhoewel ik liever voor een engels/amerikaans of offshore bedrijf zou gaan.
Je hebt er verder niet veel aan aangezien je het via je eigen verbinding weer terug moet downloaden vanaf de seedbox...
Het enige voordeel is dat je een goede upload ratio hebt bij je private tracking community
Dat bedoel ik. Bijna iedereen denkt bij torrents meteen aan TPB, waardoor die pipo's die usenet gebruiken torrents gaan afkraken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat hoor ik nou toch allemaal? Een zaadbox? Een trek community?
Laat ik het nou allebei gebruikenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 07:36 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Bijna iedereen denkt bij torrents meteen aan TPB, waardoor die pipo's die usenet gebruiken torrents gaan afkraken.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:13 schreef Jahr00n het volgende:
Euh, ik denk dat je daar toch iets te enthousiast bent en je eenheden door elkaar haaltquote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:32 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dat is gewoon een seedbox in een datacenter die 1000gbit haalt.
Wil ik dat wel?quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:23 schreef paulzurrr. het volgende:
Download de TPB index!
http://thepiratebay.org/torrent/5053827
Complete Pirate Bay database!
Directeur Brein bedreigdquote:Tim Kuik, directeur van stichting Brein (Bescherming rechten entertainment industrie Nederland), is met de dood bedreigd. Kuik heeft een bericht hierover in het AD bevestigd en heeft aangifte gedaan.
Het AD kreeg een anonieme mail met de bedreigingen. Kuik heeft dat bericht gezien en stapte naar de politie.
Brein strijdt namens auteurs en verspreiders van muziek, film en video tegen inbreuk op het auteursrecht. De stichting heeft onlangs een rechtszaak gewonnen tegen de Zweedse torrentwebsite The Pirate Bay. De Zweden gaan tegen de uitspraak in hoger beroep.
Arme Tim Kuik tochquote:
Die ddos was ook een leugen, dus dit bericht moeten we ook met een flinke korrel zout nemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:48 schreef koffiegast het volgende:
zal zichzelf wel bedreigd hebben...
Wie ik? Moet je het vorige topic even doorlezen. Is 'slechts' de meest populaire downloads van TPB, maakte geen onderscheid. Heb van al het gedownloade tot nu toe hooguit één of twee dingen gekeken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:41 schreef De.Wereld.Is.Een.Toverbal het volgende:
Gezien je downloads concludeer ik dat je saai bent.
Nee, ik reageerde op het eerste bericht.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Wie ik? Moet je het vorige topic even doorlezen. Is 'slechts' de meest populaire downloads van TPB, maakte geen onderscheid. Heb van al het gedownloade tot nu toe hooguit één of twee dingen gekeken.
Ja da was mijn OP uit deel 1quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:39 schreef De.Wereld.Is.Een.Toverbal het volgende:
[..]
Nee, ik reageer op het eerste bericht.
Stuur hem een E-mailquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:38 schreef Afwazig het volgende:
Wie heeft Tim zijn nummer voor me? Ik wil hem bellen om hem mijn medeleven te betuigen.
Check je PMquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:38 schreef Afwazig het volgende:
Wie heeft Tim zijn nummer voor me? Ik wil hem bellen om hem mijn medeleven te betuigen.
Ga eens dood. Sterf. Krijg griep, malaria en de terminale teenkanker.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef TimKuik het volgende:
Stelletje criminelen! Ik heb een bericht naar Danny gestuurd voor jullie IP's!
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:47 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ga eens dood. Sterf. Krijg griep, malaria en de terminale teenkanker.
Sinds gisteren, hoezo?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:29 schreef switchboy het volgende:
Sinds wanneer mogen doodsverwensingen trouwens weer geplaatst worden?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:38 schreef rechtsom het volgende:
na het sluiten van mijn topic Tim Kuik bedreigd_! hier maar ff een schaamteloze TVP plaatsen!
gister nog horny chicks 8 gekuikt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:49 schreef OldJeller het volgende:
Wordt er nog één en ander rond dit tijdstip gekuikt, beste mensen?
Ik Lizzy lollypopquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:11 schreef wise het volgende:
[..]
gister nog horny chicks 8 gekuikt.
Op dit moment:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:49 schreef OldJeller het volgende:
Eindelijk gaat de overheid optreden tegen die stichtingenquote:Dievenbende Buma zit op geld
De Buma draait steeds meer winst. De inkomsten stijgen stukken sneller (mirror) dan de hoeveelheid geld die aan muzikanten wordt uitgekeerd. In de afgelopen zes jaar incasseerde de club 140 miljoen euro, terwijl er 113 miljoen uit ging. En Buma is niet de enige auteursrechtenorganisatie die treuzelt met betalen. In totaal hadden stichtingen als Brein en LIRA bijna een half miljard euro op de bank staan die eigenlijk voor rechthebbenden bedoeld was. Waarom het geld niet wordt uitgekeerd? Niemand die het weet. De stichtingen zijn allemaal zo transparant als modder en de Buma weigert in dit specifieke geval openheid van zaken te geven. En dus eist de Tweede Kamer nu dat minister Hirsch Ballin de hamsterende clubs gaat aanpakken. Dat kan nog leuk worden, want bij de Zuiderburen kwam op die manier een grote fraudezaak aan het licht. Als de kerstkaarten van Timmeh Kuik dit jaar uit Rio komen, weet u waarom.
Stockton | 21-08-09 | 11:02
bron: geenstijl
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:24 schreef switchboy het volgende:
[..]
Eindelijk gaat de overheid optreden tegen die stichtingen
quote:Timmeh Kuik
vannacht alle afleveringen tot nu toe van entourage gekuijktquote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:49 schreef OldJeller het volgende:
laat ff je torrents open staan ga ik ook ff !quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vannacht alle afleveringen tot nu toe van entourage gekuijkt
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:39 schreef hamkaastosti het volgende:
ik heb utorrent ook opgestart en ben bezig alle linux distro's te downloaden die ik kan vinden!!11
dat zal hem leren
Goed zo, dat zal mij leren!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:39 schreef hamkaastosti het volgende:
ik heb utorrent ook opgestart en ben bezig alle linux distro's te downloaden die ik kan vinden!!11
dat zal hem leren
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:04 schreef sweetlady-o het volgende:
oke een oftopic vraag maar ik vind dat het hier wel een beetje thuishoort: Maar wat betekend het rode pijltje die sommige van mijn torrenst hebben? Bij alle anderen is hij blauw.
Maar wat betekend het rode pijltje die sommige van mijn torrenst hebben? Bij alle anderen is hij blauw.
Maar wat betekend het rode pijltje die sommige van mijn torrenst hebben?
quote:
quote:
How I met Your Motherquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:22 schreef MobileSuit het volgende:
rode pijl is volgens mij dat de originele tracker offline is.
http://utorrent.com/faq#faq25
Tracker error. Gebruik verdomme google de volgende keer.
Deze week gekuikt:
One Piece ep 1-300 - 63GB
One Piece ep 301-350 + movies - 20GB
Home - 1,38GB
Mobile Suit Gundam - 9,83GB
![]()
Iemand nog suggesties voor leuke series?
Burn Noticequote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:22 schreef MobileSuit het volgende:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:20 schreef Panzerknacker666 het volgende:
dan klopt er iets met je verbinding/poort neit.
Mijn dank is groot.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:22 schreef MobileSuit het volgende:
rode pijl is volgens mij dat de originele tracker offline is.
http://utorrent.com/faq#faq25
Tracker error. Gebruik verdomme google de volgende keer.
Deze week gekuikt:
One Piece ep 1-300 - 63GB
One Piece ep 301-350 + movies - 20GB
Home - 1,38GB
Mobile Suit Gundam - 9,83GB
![]()
Ik hoop voor je dat het op z'n minst een paar GB aan blote dames is?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik heb net stiekem wat blote dames gekuikt![]()
4Gbquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:23 schreef MobileSuit het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het op z'n minst een paar GB aan blote dames is?
Dat komt omdat die site steeds onder vuur ligt door ddos aanvallenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:16 schreef Dartanion het volgende:
Ik wilde via zijn website anti-piracy.nl contact zoeken met Tim. Maar het lijkt erop dat hij zijn website offline heeft gehaald? Hoe moet ik nu met hem in contact komen
het is inmiddels bekend dat tim het zelf doet en expres site down houdt...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:05 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dat komt omdat die site steeds onder vuur ligt door ddos aanvallen(althans, dat heb ik ervan begrepen)
Heul niet!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:15 schreef koffiegast het volgende:
[..]
het is inmiddels bekend dat tim het zelf doet en expres site down houdt...
Klopt. Stichting Brein is een stelletje criminelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:16 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Heul niet!Het zijn criminelen!
Ja en jouw mening vind ik ook behoorlijk triest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:48 schreef Elixabete het volgende:
het woordje "kuiken" gebruiken vind ik toch behoorlijk triest
Verbeterdquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:52 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja en jouw mening vind ik ook behoorlijk triest.
je kan hem ook torrentenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Misschien kunnen we de complete index van TPB binnenkuiken.
Op usenet staat een nzb van 21 Gb alleen aan torrent files van TPB![]()
Volgens mij heb je echt niet in de gate wat je gedownload hebtquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef Ploertendoder het volgende:
TEKEN DE PETITIE, STOP BREIN
De OP van Deel 1:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:48 schreef superworm het volgende:
Gisteren bereikte me het bericht dat The Pirate Bay binnen tien dagen offline gehaald moet worden in Nederland. TS zag dit als sein, zoveel mogelijk TPB-troep te downloaden VOOR HET TE LAAT IS! Gisteravond rond een uurtje of zes ruim 100 torrents aangezet. Kleine greep uit de Nederlandse ochtenddownloads:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Suck on that, Kuik. Nog acht dagen en al 32 GB gedownload - 70 torrents klaar van de 100, gaat best lekker. Klacht: Tim Kuik die TPB onbereikbaar wil maken![]()
Subklacht: 32 GB aan meuk, kudtprogramma's en B-films moeten kijken
Bonusklacht: moet de muziektorrents nog gaan aanzetten
Verwachte reacties: TorrentsUsenet ftw
Tim Kuik
Suck on this, Tim Kuik (Deel 1)
Go on
Dat maakt niet uit. Het gaat erom DAT je downloadtquote:Op woensdag 16 september 2009 20:34 schreef Arceus1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt niet in de gate wat je gedownload hebt
Het gaat om het spel, niet om de knikkers!quote:Op woensdag 16 september 2009 20:34 schreef Arceus1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt niet in de gate wat je gedownload hebt
Meh boekenpiraterij is niet nuttig. Een echt boek in een hoekje op je bed onder de dekens in het licht van een bedlampje leest echt 100x zo relax als van een beeldscherm/pda/mobiel.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
TIm Kuik was weer even op tv. DItmaal in Editie NL over de e-boeken.
En het brandt beterquote:Op donderdag 17 september 2009 21:13 schreef switchboy het volgende:
[..]
Meh boekenpiraterij is niet nuttig. Een echt boek in een hoekje op je bed onder de dekens in het licht van een bedlampje leest echt 100x zo relax als van een beeldscherm/pda/mobiel.
Een boek heeft charme, geur, knispert en zend geen verblindend licht uit.
Want een papieren, "knisperende" krant brengt ook veel fijner het nieuws he?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:13 schreef switchboy het volgende:
[..]
Meh boekenpiraterij is niet nuttig. Een echt boek in een hoekje op je bed onder de dekens in het licht van een bedlampje leest echt 100x zo relax als van een beeldscherm/pda/mobiel.
Een boek heeft charme, geur, knispert en zend geen verblindend licht uit.
Ehm nee, dat loopt achter. Maar er is een grot verschil met een boek lezen. En de actualiteit volgen.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:32 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Want een papieren, "knisperende" krant brengt ook veel fijner het nieuws he?
En nu komt er een generatie die alle boeken uit de bibliotheek zo tik tak via internet op hun universele reader kunnen plaatsen en met alle plezier lezen. Hoelang geef jij (papieren) boekhandels nog?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ehm nee, dat loopt achter. Maar er is een grot verschil met een boek lezen. En de actualiteit volgen.
Mijn hobby wat doe je.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
En nu komt er een generatie die alle boeken uit de bibliotheek zo tik tak via internet op hun universele reader kunnen plaatsen en met alle plezier lezen. Hoelang geef jij (papieren) boekhandels nog?
Nog wel.. Maar als ik aandelen had in boekhandels dan zou ik toch serieus overwegen om die zo zoetjes aan te verkopenquote:Op donderdag 17 september 2009 22:51 schreef switchboy het volgende:
[..]
Maar zolang papie nog veel fijner leest dan een scherm. op papier zijn letters namelijk veel scherper waardoor lezen minder vermoeiend is en je het veel langer achter elkaar volhoud. Zullen boeken nog wel blijven bestaan.
Toen de computer uitkwam, zei ook iedereen dat binnen een paar jaar niemand nog een boek zou lezen. Het is gewoon een heel verschil, zo'n kouwe, zakelijke e-reader op je nachtkastje of een mooie boekenkast met allemaal mooie juweeltjes erin.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
En nu komt er een generatie die alle boeken uit de bibliotheek zo tik tak via internet op hun universele reader kunnen plaatsen en met alle plezier lezen. Hoelang geef jij (papieren) boekhandels nog?
quote:Op donderdag 17 september 2009 23:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toen de computer uitkwam, zei ook iedereen dat binnen een paar jaar niemand nog een boek zou lezen. Het is gewoon een heel verschil, zo'n kouwe, zakelijke e-reader op je nachtkastje of een mooie boekenkast met allemaal mooie juweeltjes erin.
Je kan boeken ook op internet bestellen.quote:Bovendien heb je met een e-reader nooit meer een klets water in je nek terwijl je gevraagd wordt of je een tasje erbij wil.
Precies hetzelfde als hoe men dacht over de LP toen de CD uitkwam. Niemand zou zijn verzameling gaan vervangen toch? En internet als nieuwsbron? Serieus nieuws stond toch alleen in de papieren kranten?quote:Op donderdag 17 september 2009 23:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toen de computer uitkwam, zei ook iedereen dat binnen een paar jaar niemand nog een boek zou lezen. Het is gewoon een heel verschil, zo'n kouwe, zakelijke e-reader op je nachtkastje of een mooie boekenkast met allemaal mooie juweeltjes erin.
Tuurlijk. En die zal er ongetwijfeld voor papieren boeken gaan komen. Gek zullen ze elkaar maken! Net als die audiofielen nu doenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:46 schreef switchboy het volgende:
en toch is er nog steeds een niché markt voor Lp's.
Een CD had het voordeel boven de LP dat er geen naald op hoefde, waardoor LP's - die van zichzelf toch al breekbaar waren - altijd zorgvuldig behandeld dienden te worden. Bovendien was de geluidskwaliteit van de CD aanmerkelijk beter.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:36 schreef Eg_Wel het volgende:
Precies hetzelfde als hoe men dacht over de LP toen de CD uitkwam. Niemand zou zijn verzameling gaan vervangen toch? En internet als nieuwsbron? Serieus nieuws stond toch alleen in de papieren kranten?
Ik denk van niet. Een boek leen je makkelijk uit, een e-reader niet. Het heeft gewoon wat, een boek lezen. Lekker bladeren, de pagina omslaan... Daar kan geen kouwe technologie tegenop.quote:Die zakelijke, kouwe reader wordt nog wel een apparaatje wat wél de juiste condities biedt en (bijna) net zo fijn leest als een papieren boek. Vanaf dat moment hebben boekhandels een serieus acuut probleem. En dat duurt echt niet lang meer gezien de interesse van producenten om zoiets te ontwikkelen. Gok ik tenminste
"De geluidskwaliteit van de cd aanmerkelijk beter".. Kijk uit wat je hier zegt, voor je het weet ontdekken de audiofielen dit topicquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een CD had het voordeel boven de LP dat er geen naald op hoefde, waardoor LP's - die van zichzelf toch al breekbaar waren - altijd zorgvuldig behandeld dienden te worden. Bovendien was de geluidskwaliteit van de CD aanmerkelijk beter.
DJ's hebben overigens nog jaren LP's gehad.
[..]
Jwzquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Hetiszover het volgende:
Dit topic is nog steeds actueel.
Omhoog dus!
Dat is wel baasquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:07 schreef Armageddon het volgende:
Tim Kuik, Suck on this!
http://www.giganews.com/vyprvpn/
Sterker nog, het wordt steeds actueler..quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Hetiszover het volgende:
Dit topic is nog steeds actueel.
Omhoog dus!
Ik heb het al.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:10 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat is wel baasGelukkig is het nog niet zover
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bovendien was de geluidskwaliteit van de CD aanmerkelijk beter.
Je leent je reader dan ook niet uit, je maakt gewoon een kopietje van het boek voor de ontvanger op zijn/haar reader.. Net zoals muziek nu. Gewoon een mp3/boek kopiëren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk van niet. Een boek leen je makkelijk uit, een e-reader niet.
Nogmaals, dat zeiden ze ook over de krant jaren geleden. Zie hoe dat afgelopen is. Papier is een achterhaald medium voor suffende baby-boomers. Niets meer, niets minderquote:Het heeft gewoon wat, een boek lezen. Lekker bladeren, de pagina omslaan... Daar kan geen kouwe technologie tegenop.
Waarom zou je je e-reader uitlenen als je ook gewoon even een torrentje van je nieuwste boek kunt maken?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Een boek leen je makkelijk uit, een e-reader niet. Het heeft gewoon wat, een boek lezen. Lekker bladeren, de pagina omslaan... Daar kan geen kouwe technologie tegenop.
Kimsufi.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:25 schreef MeetMeHalfway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, dat zal niemand verbazen toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:24 schreef Meddo het volgende:
NOOESSSSS
Brein richt zich op nieuwsgroepen
Stichting Brein gaat dit jaar de strijd aan met zogenaamde usenet-providers. In tegenstelling tot voorgaande jaren, toen vooral het uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal via zogenaamde torrents werd aangepakt, wil de organisatie zich nu richten op nieuwsgroepen.
"Usenetresellers, -providers en -portals zijn nu aan de beurt," aldus directeur Tim Kuik tegen Tweakers.net. Eén betaalde usenetprovider heeft inmiddels een dagvaarding ontvangen. Om welke provider het gaat, wil Kuik niet kwijt. Ook internetproviders met nieuwsservers zullen niet aan Kuik ontsnappen.
Dwingen
Kuik blijft tevens, ook in 2010, strijd voeren tegen de populaire torrent-site The Pirate Bay en soortgelijke webpagina's. "Als The Pirate Bay de links naar torrents niet weghaalt, gaan we providers dwingen de toegang tot de site te blokkeren."
http://www.spitsnieuws.nl(...)h_op_nieuwsgroe.html
http://tweakers.net/nieuw(...)-usenetprovider.html
Lees je eens in zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, dat zal niemand verbazen toch?
En Usenet is heel wat makkelijker aan te pakken dan torrents lijkt mij.
Voordeel: niet meer in elk topic usenetlutsers die met hun e-peen zwaaien
Torrentsites dachten ook de dans te kunnen ontspringen omdat ze zelf geen bestanden hosten. Niet dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Lees je eens in zou ik zeggen.
Usenet is namelijk juist vele malen lastiger aan te pakken dan torrents.
Zie bv hier
En het gaat hem ook niet lukken en je mag me quoten
http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel196c/lid1quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Torrentsites dachten ook de dans te kunnen ontspringen omdat ze zelf geen bestanden hosten. Niet dus.. Usenet is going the way of the dodo.
Dus tenzij er een wet wijzigt weinig kans voor Tim lijkt me?quote:1. Degene die diensten van de informatiemaatschappij verricht als bedoeld in artikel 15d lid 3 van Boek 3, bestaande uit het doorgeven van van een ander afkomstige informatie of het verschaffen van toegang tot een communicatienetwerk is niet aansprakelijk voor de doorgegeven informatie, indien hij:
a. niet het initiatief tot het doorgeven van de informatie neemt;
b. niet degene is die bepaalt aan wie de informatie wordt doorgegeven; en
c. hij de doorgegeven informatie niet heeft geselecteerd of gewijzigd.
Vroeg of laat wijzigt die wet sowieso, de armen van de entertainment lobby zijn erg lang.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:34 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
[..]
Dus tenzij er een wet wijzigt weinig kans voor Tim lijkt me?
Nou ja, het is eigenlijk ook van de zotte dat een dienst die voor 99,99% zijn bestaansrecht ontleent aan verpreiden van illegale kopieën zich zou kunnen verschuilen achter vaag juridisch geneuzel. Dat dat ooit een keer op zou houden kon je 10 jaar geleden ook al wel op je 10 vingers uit tellen....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:46 schreef Desunoto het volgende:
Als het aan Brein ligt mag je het woord "download" niet eens meer zeggen dus aandringen op een wetswijziging zullen ze wel weer doen als het anders niet lukt. Hebben ze ook al eerder gedaan dacht ik...
Kankerbrein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |