Nou ja...er zijn ook mensen die enkel willen meelezen. Aan het hoge aantal vieuws te zien, tenminste.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:44 schreef Bevin het volgende:
[..]
Kap jij der maar mee. Wat voor fucking nut heeft die onzin? Iets relevants posten is voor jou blijkbaar te veel gevraagd.
Nee, dat was ie niet, maar ik sprak voor mezelfquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:48 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Haha, ik vroeg het aan Rnnz. Omdat ik een filmpje vanmorgen vroeg dacht ik, gezien had van een jongeman die eruit zag als een halfbloed. Hij deed MJ na. Ik weet niet, of dat Rnnz was of niet. Drom vroeg ik het.
Nee, ik ben niet op Internet te vinden in de vorm van een filmpje.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:48 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Haha, ik vroeg het aan Rnnz. Omdat ik een filmpje vanmorgen vroeg dacht ik, gezien had van een jongeman die eruit zag als een halfbloed. Hij deed MJ na. Ik weet niet, of dat Rnnz was of niet. Drom vroeg ik het.
echt waarquote:
Enkel mee willlenlezen, maar wel zoiets posten??quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:49 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nou ja...er zijn ook mensen die enkel willen meelezen. Aan het hoge aantal vieuws te zien, tenminste.
Jaja, dat zag ik, maar ik dacht: misschien is ie het toch wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet op Internet te vinden in de vorm van een filmpje.![]()
Er stond ook een spoiler onder dat filmpje. Ik zei dat ik het was, maar in de spoiler stond dat ik het niet was!
Ha!
Ja, dan kunnen ze het sneller terugvinden?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:51 schreef Bevin het volgende:
[..]
Enkel mee willlenlezen, maar wel zoiets posten??
Ja. Geen pinda in de zin van Indo, maar ben wel donker. Half Nederlander, half zigeuner (haha, Roemeens).quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
echt waar
half nederlands half pinda ?
Ikke ben een hele pinda.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:53 schreef Bevin het volgende:
[..]
Ja. Geen pinda in de zin van Indo, maar ben wel donker. Half Nederlander, half zigeuner (haha, Roemeens).
Belsen wordt boos I guess![]()
Maar zonder dat te posten, kunnen ze het niet terug vinden? Zo belangrijk en interessant is het topic voor ze blijkbaar..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:52 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen ze het sneller terugvinden?
Stoerquote:
Wow! Deze versie kende ik niet! Misschien vind ik deze wel mooier dan de albumversie. Echt te gek!quote:
ik snap het helemaal. Da's vast Michael die even naar je teruglacht (sprak de vrouw die helemaal niet in leven na de dood gelooft... )quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:56 schreef tass het volgende:
Ik lees ook nog steeds mee, en post nu ook weer even:
Ik ging vanmorgen mijn hond uitlaten, deed mijn in ear headphones in en toen ik in het zonnetje liep en opeens omhoog naar de blauwe lucht keek, begon Smile. En even later liep er een traan over mijn wang.
Ik kreeg echt kippenvel over mijn hele lijf. Ik keek omhoog en dacht iets in de trand van: At least you have your peace now.......
Het was werkelijk een heel apart moment. Zijn muziek staat hier elke dag wel aan, zoals dat al jaaaaaren het geval is, en dan geniet ik, en komt er een gaaf nummer als Dirty Diana dan gaat de stereo wat harder en dans ik de kamer rond. Maar nu leek het net zoals wat Shitney zei: even een moment van bezinken; de man is er niet meer......
Ik blijf het zo triest vinden allemaal.....
Haha, lolz, net zo'n msn groepsgesprekquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:56 schreef Rnnz het volgende:
Nou pinda's, halve pinda's, zigeuners en andere mixjes: we kunnen beter echt on-topic gaan in plaats van half-half. Straks moet dit topic echt dicht op de avond / in de nacht.
Pinda's zijn overigens wel..![]()
You're right, back to business.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:56 schreef Rnnz het volgende:
Nou pinda's, halve pinda's, zigeuners en andere mixjes: we kunnen beter echt on-topic gaan in plaats van half-half. Straks moet dit topic echt dicht op de avond / in de nacht.
Pinda's zijn overigens wel..![]()
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:59 schreef Bevin het volgende:
[..]
Haha, lolz, net zo'n msn groepsgesprek
JAM
Ze hadden het bij This is it! al ingecalculeerd..."hold for applause, hold for applause, slow embrella, fade out".quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:01 schreef Rnnz het volgende:
JAM! It ain't, it ain't too much.... JAM
Hij staat daar gewoon minutenlang met z'n bril op en het publiek valt al flauw.![]()
Ik hoop wel dat je weet dat Jam geplaybackt is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:06 schreef Shitney het volgende:
De eerste twee minuten van deze versie vind ik definitely beter dan de albumversie. Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die zeggen dat het "helemaal niet zo'n goede zanger" was. Als ik dit nu weer zit te luisteren (ik krijg nog een gehoorbeschadiging van die headphones) is het werkelijk subliem. Timing, interpretatie, modulatie, het is echt flawless.
Ik zeg het al weken en zeg het nog maar weer eens: Michael Jackson is de king of all time.
Nee, ik had het over die alternatieve versie van Keep the Faith die jij net gepost hebt. Jam vind ik niet zo'n leuk nummer, heb er niet zoveel mee. Ik hou van de dramatische Michael.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:07 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je weet dat Jam geplaybackt is.![]()
Sorry
Oke oke,quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:08 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, ik had het over die alternatieve versie van Keep the Faith die jij net gepost hebt. Jam vind ik niet zo'n leuk nummer, heb er niet zoveel mee. Ik hou van de dramatische Michael.
Ik hou van allebei de kanten...de heel gevoelige en de stoere. Juist die mix vind ik zo mooi.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:08 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, ik had het over die alternatieve versie van Keep the Faith die jij net gepost hebt. Jam vind ik niet zo'n leuk nummer, heb er niet zoveel mee. Ik hou van de dramatische Michael.
Rnnz wat doe je nuquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:07 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je weet dat Jam geplaybackt is.![]()
Sorry
Nummer is veel te snel om samen met zo'n choreografie live te kunnen zingen.
Teveel standaardkreetjesquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:06 schreef Shitney het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die zeggen dat het "helemaal niet zo'n goede zanger" was.
Hij hield zelf het meest van zijn falsetto en die is ook wel heel bijzonder. Maar ik denk dat het vooral interpretatie is wat hem zo goed maakt. Hij IS de muziek, het verhaal, iemand anders had dat heel goed beschreven:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:10 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik hou van allebei de kanten...de heel gevoelige en de stoere. Juist die mix vind ik zo mooi.
en over Billie Jean:quote:It's a seducer's diary, sung by someone who has himself been ravished, who has given up everything for dance.
"Don't Stop Till You Get Enough" practically leads you by the hand to the dancefloor, the milky-way swirl of the strings sweeping you up, the deliquescing delight ("I'm melting") of Michael's enraptured falsetto gently undoing any resistant character armour. It's a love song to dance itself, just like "Rock With You", which similarly sees the whole universe in a disco mirrorball. "Rock With You" manages the amazing feat of simultaneously bring a tear to the eye and a shuffle to your feet. Jackson comes on as benevolent disco-svengali so he can seduce the listener-girl that the song turns us all into: "Girl, close your eyes/ Let That rhythm get into you/ don't try to fight it" - and who would want to fight it? Listen to the way that the synths and strings suggest starlight seen by starstruck lover's eyes. Is there any record which better captures the cosmic vertigo of falling in love than "Rock With You"? That headlong synaesthetic rush in which music, dancing and love feed each other in a reflexive virtuous circle which, even though it seems miraculous, unbelievable, ("girl, when you dance/ there's a magic that must be love"), at the same time seems like it couldn't possibly end ("And when the groove is dead and gone/ you know that love survives/ and we can rock forever"- ? This was Soul to sell your soul for. No wonder that Green Gartside sacrificed the whole of his avant-garde self in order to sound like this. And if you asked me to choose between Off The Wall and the entire back catalogue of the Sex Pistols and the Beatles, there would be no contest. I respectThe Beatles and the Pistols, but they had already calcified into newsreel-heritage before I even took heed of them; whereas Off The Wall is still vivid, irresistible, sumptuous, teeming with technicolour detail.
quote:Sometimes, the weariness brought on by hearing it so many times will make you twitch the dial when "Billie Jean" comes on the radio. But let it play, and you're soon bewitched by its drama, seduced into its sonic fictional space, the mean streets and chilly single-parent single-room appartments that now suround the still-glittering dancefloor like conspiring fate. Listening is like stepping onto a conveyor belt. And that's what it sounds like, as the implacable, undulating sinous cakewalk of the synthetic bass takes over the massive space opened up by the crunching snares Jones and Jackson insouciantly hijacked from hiphop. Check, if you can manage to keep focused as the track crawls up your spine and down to your feet, embodying the very compulsion the lyric warns against... check the way that the first sounds you hear from Jackson are not words but inhuman asignifying hiccups and yelps, as if he is gasping for air, or learning to speak English again after some aphasic episode.
Ten years after psychedelic Soul, this is cyborg Soul, with Jackson as cut-up as Grace Jones ever was - partly by the (James) Brownian motion of his own language-disassembling vocal tics (the mirthless, and indeed emotionally unitelligible, joker-hysterical hee-hees, the ooohs shotgun-divorced from doo-wop's street corner community to circulate like disembodied wraithes in the survivalist badlands of an inner city ravaged by Reaganomics), partly by the astonishing arrangement. Check the way that the first string-stabs shadow the track like stalker's footsteps, disappearing into the cold wind like mist and rumour. Feel the tension building in your teeth as the bridge hurtles towards the chorus, begging for a release ("the smell of sweet perfume/ this happened much too soon) that you know will only end in regret, recrimination and humiliation, but which you can't help but want any way, desire so intense it threatens to fragment the psyche, or expose the way that the psyche is always-already split into antagonistic agencies: "just remember to always think twice". Does he then sing "do think twice" or, in an id-exclamation that echoes like a metallic shout in an alley of the mind, "don't think twice"? Everything dissolves into audio-hallucination, the chronology gets confused, the noir string-slivers shiver. Jackson is angry at his accuser (and also at the fans who will trap him into the Image: Billie Jean is pop's Misery) but also weirdly mournful, hunted, pleading (to the big Other, in kettle logic: I didn't do it, I couldn't help it), the part-objects of his voice circling a psyche without a centre. Notice that it's a song about the very things Marcus talks about in Lipstick Traces: seduction by Spectacle, about the way in which everyday life is taunted and haunted by the screen ("she was more like a beauty queen/ from a movie scene"). Billie Jean - which was effortlessly modern, a new Soul that was devoid of any hint of pastiche - could still dramatise all this; perhaps what you can hear is the very process of subsumption itself, Jackson becoming the brand. After this, there would be few glimmers of any outside.
Er is maar 1 reden waarom jij het standaardkreetjes noemt en dat is omdat Michael Jackson heeft bestaan. Hij heeft het de standaard gemaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Teveel standaardkreetjes, op zich issie zeker wel invloedrijk geweest.
Maar ik mag toch vinden dattie er te vaak gebruik van maakte.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:24 schreef Shitney het volgende:
[..]
Er is maar 1 reden waarom jij het standaardkreetjes noemt en dat is omdat Michael Jackson heeft bestaan. Hij heeft het de standaard gemaakt.
Natuurlijk mag dat. Want dan heb ik eindelijk eens een excuus om dit antwoord te posten:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maar ik mag toch vinden dattie er te vaak gebruik van maakte.
Ne-Yo enzo zijn een karikatuur op hem.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:39 schreef Rnnz het volgende:
Ach, later werd hij natuurlijk ook een beetje een karikatuur van zichzelf. Alles willen perfectioneren, veel kreetjes, veel dezelfde moves etc.
Ik vergeef het hem.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:39 schreef Shitney het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Want dan heb ik eindelijk eens een excuus om dit antwoord te posten:
[ afbeelding ]
Een matige tekstschrijver? Jij durft.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:49 schreef DrDentz het volgende:
Mijne Stranger in Moscow![]()
Ook een nummer dat tekstueel goed in elkaar steekt. Ik vond hem een matige tekstschrijver, vaak te zoetsappig of te fonetisch. Als het maar een beetje lekker klonk was het wel goed.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:50 schreef Rnnz het volgende:
Lievelingsnummer van de J5:
Ik denk Never Can Say Goodbye.
quote:"Je moet de mensen raken, of dat door de muziek gebeurd of door de tekst maak niet uit, als je ze maar raakt"
De soul in zijn stem in dat nummer is ongekend (zoals Gerard Joling zou zeggen).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:54 schreef veuvje het volgende:
[..]
klopt helemaal ook een erg leuk nummer!!
Rockin'Robin, I'll be There en Got to be There. Solo vind ik Dear Michael uit die tijd fantastisch, omdat het zo ontzettend goede marketing is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:44 schreef veuvje het volgende:
Wat zijn jullie lievelingsnummers van J5?
Ik kick altijd op de melodie, maar als ik eens naar die zinnen luister, mist ie heel weinig hoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Het ging bij hem altijd meer om het melodietje heb ik het idee. Ook in de demo's brabbelt hij maar wat, de tekst komt later wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |