Dat is volgens mij ook het idee achter Rosetta Stone. Niet proberen regeltjes uit je hoofd te leren, maar een taal gebruiken "zoals die is".quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, ik probeer het Brad ook wel eens uit te leggen en dan kan ik dat gewoon niet, omdat het "gewoon zo is".
Yeah, denk het ook, maar soms is het wel irritant, want als je dingen kunt beredeneren hoef je niet alles simpelweg te onthouden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:10 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook het idee achter Rosetta Stone. Niet proberen regeltjes uit je hoofd te leren, maar een taal gebruiken "zoals die is".
wat opzich inderdaad goed is, maar woorden zoals hebben , zijn, waren , moeten , kunnenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:10 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook het idee achter Rosetta Stone. Niet proberen regeltjes uit je hoofd te leren, maar een taal gebruiken "zoals die is".
Ik loop daar juist bij vast met vreemde talen. Met Duits bijvoorbeeld, als ik moet nadenken over naamvallen dan spreek ik amper drie woorden per minuut en maak ik nog fouten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, denk het ook, maar soms is het wel irritant, want als je dingen kunt beredeneren hoef je niet alles simpelweg te onthouden.
Maar ach, het werkt voor mij beter dan via een boek dus
Idd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:25 schreef Ang3l het volgende:
Ohh, wat een heerlijke onnederlandse vakantiedag
Ik vind het prettig om iets te begrijpen. Niet wat het betekent, maar hoe het in elkaar zit. Denk dat iedereen op zijn eigen manier leertquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:21 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Ik loop daar juist bij vast met vreemde talen. Met Duits bijvoorbeeld, als ik moet nadenken over naamvallen dan spreek ik amper drie woorden per minuut en maak ik nog fouten..
nu ja, omdat je duits (neem ik aan, zo niet , dan mijn fout) op school hebt geleerd, dus met waar hoe en wanneer je welke naamval of welke woordvorm/verandering er optreed bij welk onderwerp enzovoortsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:21 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Ik loop daar juist bij vast met vreemde talen. Met Duits bijvoorbeeld, als ik moet nadenken over naamvallen dan spreek ik amper drie woorden per minuut en maak ik nog fouten..
Ja. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat "haciendo" betekent. Waarschijn iets van "aan het doen", maar echt zeker weet ik het niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:28 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
en het is bijzonder frustrerend als je een woord vorm niet kan beredeneren omdat je dan éingelijk...de betekenis niet weet, en dat bedoelt..Wndr.... denk ik
Jahp, stamwoord is 'Hacer'quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat "haciendo" betekent. Waarschijn iets van "aan het doen", maar echt zeker weet ik het niet.
Dat is dus wat ik bedoelde met het minpunt van rosetta.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, denk het ook, maar soms is het wel irritant, want als je dingen kunt beredeneren hoef je niet alles simpelweg te onthouden.
Maar ach, het werkt voor mij beter dan via een boek dus
Wat heb je gedaan knapperd?quote:
Dat is inderdaad de opzet, die moedertaal. Maar wat Steve ook al zegt, je krijgt op school ook Nederlands.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoelde met het minpunt van rosetta.
Het voelt idd wel als... uh... ja intuïtief dingen aanleren en bij genoeg herhaling snappen, maar er wordt NIETS uitgelegd qua woorden, taal grammatica etc, hoe iets werkt.
Het voelt dan misschien wel een beetje zoals een 2e moedertaal aanleren misschien?
Ja exact, dus dat is echt het grootste gebrek bij Rosetta vind ik: het TOTALE gebrek aan en regel of uitleg. Zoek het zelf maar uitquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de opzet, die moedertaal. Maar wat Steve ook al zegt, je krijgt op school ook Nederlands.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja exact, dus dat is echt het grootste gebrek bij Rosetta vind ik: het TOTALE gebrek aan en regel of uitleg. Zoek het zelf maar uitMaar goed, we komen d'r wel Wondy!
Ik vind trouwens dat je zijn stijl pas echt na 2:30 ziet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:40 schreef Ang3l het volgende:
Wel ff op 1 van mijn vorige leraren stemmen bij de wildcard ronde van SYTYCD NL he
Aww, kei schattig!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:49 schreef Eustace. het volgende:
Oké, oké.
http://img156.imageshack.us/img156/3690/img3316c.jpg
Wat hij zegt.quote:
Wat hij zegt.quote:
Eustace links. Ik zie er daar enorm niet-sexy uit, maar fack it. Warm weer maakt mij nou eenmaal niet-sexy.quote:
mag van mijquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:47 schreef Eustace. het volgende:
Is een Eustace + vriend-foto posten té klef ofzo?Hij's namelijk wel lievvv.
Stel duitsers de weg gewezen vandaag btw?quote:
Knappert? Heb je soms te diep in het vaatje gekeken?quote:
nee een duiste soldaatquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:01 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
Stel duitsers de weg gewezen vandaag btw?
De leuke of de stomme?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:02 schreef TheaterMaMa het volgende:
zojuist een zeer therapeutisch gesprek gehad met mijn buurvrouw
een knappe?quote:
Neuh, misschien te diep in het bloemenvaasjequote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:03 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Knappert? Heb je soms te diep in het vaatje gekeken?
En nu zijn de bloemen dood?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Neuh, misschien te diep in het bloemenvaasje
stoerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:10 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
nee, want ik stuurde hem de verkeerde kant op
Daarbij is spaans een eitjequote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:17 schreef Great_Expectations het volgende:
[ afbeelding ]
Pffft. Wat een taal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |