begint al geel te worden, ik herstel snelquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:32 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Hoe is het met je gezicht? Bont en blauw?
Heb je ook een eigen zwembad? Goed vertoeven deze dagen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:35 schreef Eustace. het volgende:
AFspraak hebben met je moeder en dan is ze er niet.Ach, ik vermaak me wel in het zwembad.
en geneest het goed?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:30 schreef Nuno_G het volgende:
pfff wat is het warm hier, ik had naar het strand moeten gaan![]()
Goedenmiddag allemaal
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
begint al geel te worden, ik herstel snel![]()
Veel wijn helpt heel goed bij een snel beter worden
yep weet alleen niet hoe er er allemaal uitgaat zien zonder de hechtingenquote:
in me gezicht heb je al gevraagd, ja dus, boven en naast mijn ooog. De nietjes gaan er maandag uitquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:42 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
drankorgel
![]()
o geel, dat gaat bestwel snel. Wanneer mogen de nietjes eruit? heb je ook littekens in je gezicht?
Wanneer mag je naar de plastische chirurg? Zodra de nietjes eruit zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:43 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
in me gezicht heb je al gevraagd, ja dus, boven en naast mijn ooog. De nietjes gaan er maandag uit
Drank helpt bij alles![]()
pas na een paar maanden als alles helemaal herteld is en het definitieve resultaat zietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:45 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Wanneer mag je naar de plastische chirurg? Zodra de nietjes eruit zijn?
Als de boel toch straks open ligt kan je meteen alles laten doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:47 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
pas na een paar maanden als alles helemaal herteld is en het definitieve resultaat ziet
haha guapo, zeg me op z'n minst dat je buiten zit met je laptop en niet binnenquote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:38 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
haha guapo, zeg me op z'n minst dat je buiten zit met je laptop en niet binnen
jongequote:
ik word niet bruin dus zit dan liever in een koeler huisquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:59 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
jonge
heb je buitengezeten vandaag?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ik word niet bruin dus zit dan liever in een koeler huis
29 graden achter het huisquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:21 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
okays understandable, is het echt zo 'heet' dan¿?
mogguhquote:
moest je daar zo ver voor omlopen? :-)quote:
nee heb ook gegeten of bedoelde je dat niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
mogguh![]()
[..]
moest je daar zo ver voor omlopen? :-)
Dat bedoelde ikquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:13 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
nee heb ook gegeten of bedoelde je dat niet?
wel...daar gaan we haha ehrmquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:20 schreef wonderer het volgende:
Hey ELM, wanneer gebruik je in het spaans wel een onderwerp en wanneer niet? Ik kom er maar niet uit. Zo van "que esta haciendo usted" en dan is het "estoy bebiendo" en niet 'yo estoy bebiendo"... en soms is het weer zo en ik snap niet wanneer
Typisch inderdaad. Wat vindt Peter vanaf het strand daarvan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:36 schreef Desmonkey het volgende:
Typisch, net een stel gespierde homo's gehad
* En wij schakelen nu live over naar peter op het Scheveningense strandquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:37 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Typisch inderdaad. Wat vindt Peter vanaf het strand daarvan?.
best een creep jaquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:35 schreef Great_Expectations het volgende:
Hmmz, is dit iets?
[ afbeelding ]
Nee, hij is eng.Hij heeft een "hihi ik ga je verkrachten in een donker steegje"-lachje.
[ afbeelding ]
Weer vanuit huis nu hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:49 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
* En wij schakelen nu live over naar peter op het Scheveningense strand
Net de mannelijke versie van Joke de Kruijfquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:35 schreef Great_Expectations het volgende:
Hmmz, is dit iets?
[ afbeelding ]
Nee, hij is eng.Hij heeft een "hihi ik ga je verkrachten in een donker steegje"-lachje.
[ afbeelding ]
Boeiende lectuur, meer van reislectuur denk ik. Ik haat lezen en dan werk ik ook nog in een biebquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Weer vanuit huis nu hoor
Maar ik neem aan dat ze wat boeiende lectuur kwamen inleveren bij mijnBiepmiepboy
idd met andere persoonsaanduiding el/ella tiene , yo tengoquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:48 schreef wonderer het volgende:
Heb ik al gehadAl kostte het even tijd om te beseffen dat "tiene(n)" hetzelfde werkwoord was als "tengo"
Dat is wel een beperking van Rosetta Stone, begin ik te merken. Je moet zelf maar uitzoeken wanneer je wat moet gebruiken en alles. Je krijgt er geen regels en grammatica bij.
Maar dat betekent toch iets van "hebben"? Ik leerde het met "Ella tiene un perro" en zo. En nu ook "Ella tiene octo anos"
Ik ga gewoon stug doorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:31 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
idd met andere persoonsaanduiding el/ella tiene , yo tengo
dus ella tiene ocho años Yo tengo ocho años
ik ga even proberen een basis lijsje voor je te maken
maar dat is wel shit hey,
ik heb vaak vaak gehoord van mensen in nl die spaans aan leren waren die daar ook tegen aan liepen, dat die woorden op eens verschijnen zonder uitleg waar om het veranderd of wat het stam woord is (tener)
de andere hebben, die van niet bezit is 'haber'
ah handig handig, zij heeft denk ik vast ook wel een duidelijke lijst? of vraag brutaal, doch beleefd of je dat chapter uit haar boek mag copierenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ga gewoon stug doorDesnoods loop ik even naar de buurvrouw, die geeft spaans op de middelbare school.
Nou ja. In het Nederlands heb je ook wel rare dingen, zoals het woordje "er". Wanneer moet je dat nou wel en niet gebruiken? Volgens mij is daar ook niet een fatsoenlijke regel voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ga gewoon stug doorDesnoods loop ik even naar de buurvrouw, die geeft spaans op de middelbare school.
zak eroverquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:41 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk z'n kop eraf knippen..
Kussensloopquote:
Jup, bij me mama.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Heb je ook een eigen zwembad? Goed vertoeven deze dagen.![]()
Yeah, ik probeer het Brad ook wel eens uit te leggen en dan kan ik dat gewoon niet, omdat het "gewoon zo is".quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:42 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Nou ja. In het Nederlands heb je ook wel rare dingen, zoals het woordje "er". Wanneer moet je dat nou wel en niet gebruiken? Volgens mij is daar ook niet een fatsoenlijke regel voor.
Ik ben naar de piercer geweest om nieuwe oorringen in te laten zetten en heb een broodje gegeten bij het benzinestation en met een aardige man aldaar gepraat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:56 schreef Eustace. het volgende:
[..]
Jup, bij me mama.
Hoe was jullie dag? ^^ Die van mij fakking leuk. Vanmiddag Canon EOS 450D gescoord, daarna lekker uit eten geweest bij De Twee Provinciën. ^^
Tener hebben van bezitquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, ik probeer het Brad ook wel eens uit te leggen en dan kan ik dat gewoon niet, omdat het "gewoon zo is".
Dat is volgens mij ook het idee achter Rosetta Stone. Niet proberen regeltjes uit je hoofd te leren, maar een taal gebruiken "zoals die is".quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, ik probeer het Brad ook wel eens uit te leggen en dan kan ik dat gewoon niet, omdat het "gewoon zo is".
Yeah, denk het ook, maar soms is het wel irritant, want als je dingen kunt beredeneren hoef je niet alles simpelweg te onthouden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:10 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook het idee achter Rosetta Stone. Niet proberen regeltjes uit je hoofd te leren, maar een taal gebruiken "zoals die is".
wat opzich inderdaad goed is, maar woorden zoals hebben , zijn, waren , moeten , kunnenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:10 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook het idee achter Rosetta Stone. Niet proberen regeltjes uit je hoofd te leren, maar een taal gebruiken "zoals die is".
Ik loop daar juist bij vast met vreemde talen. Met Duits bijvoorbeeld, als ik moet nadenken over naamvallen dan spreek ik amper drie woorden per minuut en maak ik nog fouten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, denk het ook, maar soms is het wel irritant, want als je dingen kunt beredeneren hoef je niet alles simpelweg te onthouden.
Maar ach, het werkt voor mij beter dan via een boek dus
Idd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:25 schreef Ang3l het volgende:
Ohh, wat een heerlijke onnederlandse vakantiedag
Ik vind het prettig om iets te begrijpen. Niet wat het betekent, maar hoe het in elkaar zit. Denk dat iedereen op zijn eigen manier leertquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:21 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Ik loop daar juist bij vast met vreemde talen. Met Duits bijvoorbeeld, als ik moet nadenken over naamvallen dan spreek ik amper drie woorden per minuut en maak ik nog fouten..
nu ja, omdat je duits (neem ik aan, zo niet , dan mijn fout) op school hebt geleerd, dus met waar hoe en wanneer je welke naamval of welke woordvorm/verandering er optreed bij welk onderwerp enzovoortsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:21 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Ik loop daar juist bij vast met vreemde talen. Met Duits bijvoorbeeld, als ik moet nadenken over naamvallen dan spreek ik amper drie woorden per minuut en maak ik nog fouten..
Ja. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat "haciendo" betekent. Waarschijn iets van "aan het doen", maar echt zeker weet ik het niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:28 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
en het is bijzonder frustrerend als je een woord vorm niet kan beredeneren omdat je dan éingelijk...de betekenis niet weet, en dat bedoelt..Wndr.... denk ik
Jahp, stamwoord is 'Hacer'quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat "haciendo" betekent. Waarschijn iets van "aan het doen", maar echt zeker weet ik het niet.
Dat is dus wat ik bedoelde met het minpunt van rosetta.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah, denk het ook, maar soms is het wel irritant, want als je dingen kunt beredeneren hoef je niet alles simpelweg te onthouden.
Maar ach, het werkt voor mij beter dan via een boek dus
Wat heb je gedaan knapperd?quote:
Dat is inderdaad de opzet, die moedertaal. Maar wat Steve ook al zegt, je krijgt op school ook Nederlands.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoelde met het minpunt van rosetta.
Het voelt idd wel als... uh... ja intuïtief dingen aanleren en bij genoeg herhaling snappen, maar er wordt NIETS uitgelegd qua woorden, taal grammatica etc, hoe iets werkt.
Het voelt dan misschien wel een beetje zoals een 2e moedertaal aanleren misschien?
Ja exact, dus dat is echt het grootste gebrek bij Rosetta vind ik: het TOTALE gebrek aan en regel of uitleg. Zoek het zelf maar uitquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de opzet, die moedertaal. Maar wat Steve ook al zegt, je krijgt op school ook Nederlands.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja exact, dus dat is echt het grootste gebrek bij Rosetta vind ik: het TOTALE gebrek aan en regel of uitleg. Zoek het zelf maar uitMaar goed, we komen d'r wel Wondy!
Ik vind trouwens dat je zijn stijl pas echt na 2:30 ziet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:40 schreef Ang3l het volgende:
Wel ff op 1 van mijn vorige leraren stemmen bij de wildcard ronde van SYTYCD NL he
Aww, kei schattig!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:49 schreef Eustace. het volgende:
Oké, oké.
http://img156.imageshack.us/img156/3690/img3316c.jpg
Wat hij zegt.quote:
Wat hij zegt.quote:
Eustace links. Ik zie er daar enorm niet-sexy uit, maar fack it. Warm weer maakt mij nou eenmaal niet-sexy.quote:
mag van mijquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:47 schreef Eustace. het volgende:
Is een Eustace + vriend-foto posten té klef ofzo?Hij's namelijk wel lievvv.
Stel duitsers de weg gewezen vandaag btw?quote:
Knappert? Heb je soms te diep in het vaatje gekeken?quote:
nee een duiste soldaatquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:01 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
Stel duitsers de weg gewezen vandaag btw?
De leuke of de stomme?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:02 schreef TheaterMaMa het volgende:
zojuist een zeer therapeutisch gesprek gehad met mijn buurvrouw
een knappe?quote:
Neuh, misschien te diep in het bloemenvaasjequote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:03 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Knappert? Heb je soms te diep in het vaatje gekeken?
En nu zijn de bloemen dood?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Neuh, misschien te diep in het bloemenvaasje
stoerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:10 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
nee, want ik stuurde hem de verkeerde kant op
Daarbij is spaans een eitjequote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:17 schreef Great_Expectations het volgende:
[ afbeelding ]
Pffft. Wat een taal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |