abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71639535
Voor al de mensen van een jaar of 30-40, kennen jullie die tijd nog dat politie een oogje toekneep?
Dat kwajongens-streken erbij hoorden, en dit niet als een groot probleem werd gezien?
Dat je lekker kon crossen op motoren of auto's of onderzeeboten als je het maar niet te bont maakte?

Nou, vandaag de dag is dat geschiedenis.
Politie vandaag zit er met smart op te wachten je een bon te geven als je ook maar een auto, of wat dan ook zelfs maar durft aan te raken als je minderjarig bent!

Ik vind dit persoonlijk echt raar, hoe kan de regering zijn gedachtegang zo hebben omgegooid!?
Want het lijkt tegenwoordig of we leven in een gehersenspoelde, dogmatische staat!
Iedereen lijkt de wet te vrezen, want niemand wil een boete of een gevangenisstraf krijgen.
Dus vergeet iedereen plezier te hebben, ik kan zo een situatie opnoemen waarin dit voorkomt.

Hier een van de meest voorkomende voorbeelden:
Als je een jaar of 15 bent en je stapt in een auto om een rondje over een parkeerplaats te rijden,
riskeer je een hoge verkeersboete voor je ouders.
Daarom vinden meeste ouders het "onverantwoord" dat een minderjarige in een auto stapt!

Gelukkig heb ik zelf niet dit probleem, en geniet ik van een lossere vader en moeder.
Dankzij dit, heb ik:
1. Veel lol gehad.
2. Rijvaardigheid opgebouwd.
3. Leuke herrineringen.
en 4. Avonturen beleefd.
En het heeft me mijn eigen brommer opgeleverd.
Ook heb ik hierdoor kunnen genieten van:
1. Brommer rijden (geen scooters, rotdingen)
2. Auto rijden (bij moeders op schoot, en later met vaders ernaast)
3. Boten varen (waaronder een speedboot van de reddingsdienst)
4. Vliegtuig vliegen (maar een paar seconden in een cessna)

Mijn punt is:
"Onder begeleiding, en zonder capriolen. Is het niet onverantwoord om een minderjarige dingen te laten doen zoals autorijden etc..."

Ik heb natuurlijk ook begrip voor de tegenstanders van mijn punt, we kunnen het niet allemaal met elkaar eens zijn. Maar bedenk wel dat je ook een beetje moet leven!
Ik denk dat de 'vast majority' van de tegenstanders problemen heeft met de beheersing van een minderjarige, zoals kinderen van 14 die 80 rijden op scooters in de bebouwde kom op de stoep. Hier ben ik het volledig mee eens, maar als een minderjarige beheersing toont, kan dat best beloond worden toch?

Graag meningen, ervaringen enz...
Geen beledigende of degraderende reacties a.u.b!
Het is niet dat ik een genie ben, ik ben gewoon langer met problemen bezig.
-Albert Einstein, fysicus
Who dares wins
-motto Britse SAS
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:25:19 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71639664
Als er eentje dat zo doet, gaan iedereen het ook doen!

Wij zijn tenslotte een knudde dier!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_71639725
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als er eentje dat zo doet, gaan iedereen het ook doen!

Wij zijn tenslotte een knudde dier!
Als je het hebt over tolerant zijn, en beheersing belonen. Dat is mijn hele punt.
Mijn vader heeft in zijn jeugd minderjarig ook een crosser gehad, en ging met andere jongens op een veld crossen, de politie had daar geen problemen mee.

Als je het hebt over 14-jarigen die 80 over de stoep rijden, tja.. Ik denk dan dat het een goede dag voor de ziektekostenverzekering word...

Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt.
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71639741
even naar pta verplaatst
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_71639754
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:32 schreef swarmahoer het volgende:
even naar pta verplaatst
Oh ok, ik ben nieuw in dit forum dus ik wist niet echt goed waar ik het moest plaatsen.
Bedankt!
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71639826
Mocht ik kinderen krijgen, krijgen ze hun eerste rijles op de dag dat ze bij de pedalen kunnen. Wel op eigen grond
pi_71639877
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Mocht ik kinderen krijgen, krijgen ze hun eerste rijles op de dag dat ze bij de pedalen kunnen. Wel op eigen grond
That's the spirit!
Als iedereen die mentaliteit had, zou Nederland er een stuk leuker uitzien volgens mij!
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71639924
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:24 schreef xylius het volgende:
[..] onderzeeboten
Euhh.. opmerkelijke jeugd heb je gehad als je in je onderzeeboot kon stunten. .
pi_71639973
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:36 schreef Alexxxxx het volgende:
dat inderdaad, en dat is meteen het probleem, dat is niet zo gauw te vinden voor iedereen. vooral in dichtbebouwde steden is er weinig plek om (met toezicht) zonder rijbewijs te leren rijden van je ouders.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:44:29 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71639975
Ja want autorijden is zo moeilijk dat je er al op je 3e mee moet beginnen En ze moeten toch ergens een grens trekken. En denkend aan het gemiddelde 16 jarige etterbakje, ben ik blij dat ze niet mogen rijden. Op een schooter rijden ze gelukkig meestal alleen zichzelf dood.
Ook geen sig dus
pi_71640000
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:42 schreef _Ernst het volgende:

[..]

Euhh.. opmerkelijke jeugd heb je gehad als je in je onderzeeboot kon stunten. .
Volgens mij ben jij de eerste die dat opgemerkt heeft!
Nee, volgens mij mocht je niet met onderzeeboten stunten (als je dat zelfs al kunt).
Ik heb het er maar bijgezet om mijn punt te versterken.
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71640102
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ja want autorijden is zo moeilijk dat je er al op je 3e mee moet beginnen En ze moeten toch ergens een grens trekken. En denkend aan het gemiddelde 16 jarige etterbakje, ben ik blij dat ze niet mogen rijden. Op een schooter rijden ze gelukkig meestal alleen zichzelf dood.
Zo extreem hoeft nou ook weer niet, op je 3de beginnen.

Je hebt het duidelijk over wat ik in mijn 1e post al duidelijk heb gemaakt, beheersing.
Ik ben zelf 13 jaar oud, ik ben nooit buiten een afgesloten gebied zonder verkeer geweest.
Ik heb nooit harder als 80 gereden, en ben altijd vergezelt geweest door 1 van mijn ouders.

Ik denk dat je wel begrijpt, dat het om beheersing gaat.
Er zitten wel van die joyriders tussen die mensen overhoop rijden ja, dat is ook wel vervelend want het vormt een stereotype.

Even een nutteloos feit: Er sterven meer mensen met een rijbewijs in het verkeer, dan zonder.
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71640194
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:44 schreef Rijpie het volgende:

[..]

dat inderdaad, en dat is meteen het probleem, dat is niet zo gauw te vinden voor iedereen. vooral in dichtbebouwde steden is er weinig plek om (met toezicht) zonder rijbewijs te leren rijden van je ouders.
Ik ben zo blij dat ik in Fryslân woon...
pi_71640258
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:44 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Ik rijd samen met mijn vader in industrie-terreinen op zondag, en op de parkeerplaatsen van grote kantoren.
Maar eigen grond is altijd beter, hier is het risico van een boete minder groot.

Ook zullen mensen niet blij zijn met je als je op hun terrein rijdt, op een maandag terwijl ze proberen te parkeren.
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71640332
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:51 schreef xylius het volgende:

Even een nutteloos feit: Er sterven meer mensen met een rijbewijs in het verkeer, dan zonder.
Duh, er zijn ook veel meer deelnemers aan het verkeer met een rijbewijs dan zonder Als voetganger kan je nou eenmaal moeilijk een andere voetganger doodlopen ofzo...

Verder vind ik dat je op eigen terrein moet kunnen doen en laten wat je wil, maar ik zou mijn kind niet op zijn 13e op de openbare weg laten rijden, of het nou met een brommer, scooter of auto is. Hij gaat maar lekker fietsen, is een stuk gezonder en heb ik ook moeten doen toen ik jong was (en bij gebrek aan een eigen auto nog steeds ' ). Scooters en brommers zijn zo overbodig in de randstad.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_71640406
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:03 schreef koei het volgende:

[..]

Duh, er zijn ook veel meer deelnemers aan het verkeer met een rijbewijs dan zonder Als voetganger kan je nou eenmaal moeilijk een andere voetganger doodlopen ofzo...

Verder vind ik dat je op eigen terrein moet kunnen doen en laten wat je wil, maar ik zou mijn kind niet op zijn 13e op de openbare weg laten rijden, of het nou met een brommer, scooter of auto is. Hij gaat maar lekker fietsen, is een stuk gezonder en heb ik ook moeten doen toen ik jong was (en bij gebrek aan een eigen auto nog steeds ' ). Scooters en brommers zijn zo overbodig in de randstad.
Daar ben ik het wel mee eens, openbare wegen kun je beter pas betreden als je een rijbewijs hebt.
Maar ik reed alleen op die (openbare) plekken als ik les kreeg van mijn vader.
En maak je maar geen zorgen, ik fiets nog elke dag de nodige afstanden om naar school te komen.
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71640413
quote:

[..]

En dit komt uiteraard doordat er amper mensen zonder rijbewijs in het verkeer zitten.
Als meer mensen dit gaan doen dan zijn de industrieterreinen op zondag ook niet leeg en zullen de ongelukkig dus sneller vermeerderen.
pi_71640430
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:59 schreef xylius het volgende:

[..]

Ik rijd samen met mijn vader in industrie-terreinen op zondag, en op de parkeerplaatsen van grote kantoren.
Maar eigen grond is altijd beter, hier is het risico van een boete minder groot.

Ook zullen mensen niet blij zijn met je als je op hun terrein rijdt, op een maandag terwijl ze proberen te parkeren.
Als je het beperkt tot in het weekend dan zal niemand last van je hebben.
Zorg er wel voor dat je niet gepakt wordt, of een ongeluk veroorzaakt Denk eraan, je bent sowieso niet verzekerd.
pi_71640446
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:08 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

En dit komt uiteraard doordat er amper mensen zonder rijbewijs in het verkeer zitten.
Als meer mensen dit gaan doen dan zijn de industrieterreinen op zondag ook niet leeg en zullen de ongelukkig dus sneller vermeerderen.
Daarom zeg ik dus ook, het is beter om op eigen grond te rijden.
Dat is met mijn vader op zondag op die plekken reed is in mijn geval.
Ik zeg niet dat iedereen dit moet gaan doen (zullen de kantooreigenaren ook niet leuk vinden).
Maar je moet doen wat je niet laten kan, als je maar voorzichtig doet!
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71640461
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:09 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Als je het beperkt tot in het weekend dan zal niemand last van je hebben.
Zorg er wel voor dat je niet gepakt wordt, of een ongeluk veroorzaakt Denk eraan, je bent sowieso niet verzekerd.
Helemaal gelijk in, zal ik om denken!
Who dares wins
-motto Britse SAS
  donderdag 6 augustus 2009 @ 01:15:44 #22
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71640518
quote:

[..]

Je hebt het duidelijk over wat ik in mijn 1e post al duidelijk heb gemaakt, beheersing.
Ik ben zelf 13 jaar oud, ik ben nooit buiten een afgesloten gebied zonder verkeer geweest.
Ik heb nooit harder als 80 gereden, en ben altijd vergezelt geweest door 1 van mijn ouders.

Ik denk dat je wel begrijpt, dat het om beheersing gaat.
Er zitten wel van die joyriders tussen die mensen overhoop rijden ja, dat is ook wel vervelend want het vormt een stereotype.

Jij kan het blijkbaar aan, maar jij bent natuurlijk geen goede afspiegeling van de samenleving, zoals geen enkele enkele (whehehe) persoon dat is. Ik vind 'omdat het leuk is voor kinderen' eigenlijk verder een vrij zwak argument. Er zijn op de openbare weg al genoeg slechte chauffeurs zonder dat kinderen zich er ook mee gaan bemoeien.
Ook geen sig dus
pi_71640606
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:15 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Jij kan het blijkbaar aan, maar jij bent natuurlijk geen goede afspiegeling van de samenleving, zoals geen enkele enkele (whehehe) persoon dat is. Ik vind 'omdat het leuk is voor kinderen' eigenlijk verder een vrij zwak argument. Er zijn op de openbare weg al genoeg slechte chauffeurs zonder dat kinderen zich er ook mee gaan bemoeien.
Daarom is mijn argument ook niet: "Omdat het leuk is voor kinderen" , maar: "Omdat het de persoon zelf leert te bevorderen" . Even een uitleg: Ik heb altijd geleerd van mijn vader niet te hard rijden, zus en zo. Dit hebben die jonge joyriders dus niet gehad, juist omdat ze nooit zoiets hebben gedaan met vader of moeder zijn ze gaan joyriden.

Ook weet ik heus wel dat ik geen goede afspiegeling van onze hele bevolking ben, ik geef alleen aan dat beheersing is waar mensen naar moeten kijken, en niet naar leeftijd. Voorderest ben ik het met je eens over dat er al genoeg slechte chauffeurs zijn.

Ik zeg dus ook: Rijd op eigen grond of ergens waar je mensen niet lastig valt, en ga pas de openbare weg op als je WEL je rijbewijs hebt.
Who dares wins
-motto Britse SAS
  donderdag 6 augustus 2009 @ 01:39:28 #24
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71640869
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:20 schreef xylius het volgende:

[..]

Daarom is mijn argument ook niet: "Omdat het leuk is voor kinderen" , maar: "Omdat het de persoon zelf leert te bevorderen" . Even een uitleg: Ik heb altijd geleerd van mijn vader niet te hard rijden, zus en zo. Dit hebben die jonge joyriders dus niet gehad, juist omdat ze nooit zoiets hebben gedaan met vader of moeder zijn ze gaan joyriden.

Ook weet ik heus wel dat ik geen goede afspiegeling van onze hele bevolking ben, ik geef alleen aan dat beheersing is waar mensen naar moeten kijken, en niet naar leeftijd. Voorderest ben ik het met je eens over dat er al genoeg slechte chauffeurs zijn.

Ik zeg dus ook: Rijd op eigen grond of ergens waar je mensen niet lastig valt, en ga pas de openbare weg op als je WEL je rijbewijs hebt.
Dan is het goed
Ook geen sig dus
pi_71640888
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:39 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dan is het goed
Dankjewel!
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71641224

[ Bericht 100% gewijzigd door xylius op 06-08-2009 03:57:54 ]
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71641772
Het is heel aandachtig dat je duidelijk wilt maken dat mensen niet mogen joyriden, maar het op eigen terrein moeten doen, en ouders er soepeler in moeten worden.
Maar je schiet er weinig mee op.

Ik kreeg ook rijles van mn oom (want mn pa stond het niet toe, dus...).
Ook leren schakelen, naast auto's parkeren, etc. Uiteindelijk ken je alleen de voertuigbeheersing, en die is net zo makkelijk als leren fietsen...

Op eigen terrein rijden doe je dan ook meer voor de lol, als voor het echt leren rijden. Het goede werk leer je pas op de openbare weg, in je lesauto. Het ECHTE werk komt als je je rijbewijs hebt gehaald.

Sowieso, waarom denk je dat het aangescherpt is?
Vroegah kon je nog lekker zonder rijbewijs rijden zonder gepakt te worden.
Mn oom was op zn 13de aan het joyriden. Die pakte mn opa zn auto en reed naar school om de held uit te hangen . En die reed zoooo vaak op afgesloten terrein.

Gevolg is dat je jochies krijgt die door al die ritjes op eigen terrein denken te kunnen rijden, en vervolgens JUIST gaan joyriden.

Mij wordt ook verteld dat ik niet te hard moet rijden.. maar wie hield me 2 uur geleden tegen om het gas open te trekken op de verlaten snelweg? Precies..

[ Bericht 48% gewijzigd door Sjibble op 06-08-2009 04:56:27 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:15:11 #28
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71643196
Ik zat vroeger wel eens bij m'n pa op schoot, mocht ik sturen Hij hielp wel mee uiteraard etc. maar dat kon gewoon allemaal...Was trouwens met een slakkegang van max 15-20 in een rustige woonwijk altijd hoor
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:21:28 #29
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71643320
quote:
Dat je lekker kon crossen op motoren of auto's of onderzeeboten als je het maar niet te bont maakte?

Net als dat het hoge aantal verkeersdoden vandaag de dag geschiedenis is.
quote:
Dalende trend verkeersdoden
In de jaren zeventig kwamen jaarlijks meer dan 3 duizend mensen om in het
verkeer. Dat waren de hoogste aantallen ooit. Begin deze eeuw overleden er
ongeveer 1 100 mensen per jaar door verkeersongelukken. In 2004 dook het
aantal dodelijke verkeersslachtoffers voor het eerst onder de 900. Vorig jaar
bedroeg het aantal verkeersdoden 811.
Bron: CBS
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)6F307/0/pb07n031.pdf

[ Bericht 41% gewijzigd door Pool op 06-08-2009 09:30:19 ]
pi_71644539
Op eigen terrein moet dat kunnen, als kind is er niets mooier dan in een oude cross auto door het weiland te crossen.
pi_71648295
@ Sjibble

Ik geef alleen mijn mening over dit onderwerp, met de gedachte een bodem voor discussie te maken.
Dingen veranderen hoeft nou ook niet perse.

En wat je zegt over voertuigbeheersing, dat kan kloppen ja.
Wat je zegt over joyriden, dat weet ik niet zeker.
Voor joyriden heb je motivatie nodig (of een sterke impuls).
En jongeren die op het vlak van rijden al wat doen, hebben volgens mij minder 'drive'.
Maar wat jij zegt is ook een goede motivator.

@ Pool

Dat er meer verkeersdoden waren toen, dat komt door mensen die zonder rijbewijs de straat op rijden. Maar ik zeg ook niet dat dat moet/beter is, in tegendeel ik heb al meer dan 1 keer gezegd dat je openbare wegen pas met een rijbewijs moet betreden.

[ Bericht 21% gewijzigd door xylius op 06-08-2009 12:34:08 ]
Who dares wins
-motto Britse SAS
pi_71653839
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:27 schreef xylius het volgende:
@ Sjibble

Ik geef alleen mijn mening over dit onderwerp, met de gedachte een bodem voor discussie te maken.
Dingen veranderen hoeft nou ook niet perse.

En wat je zegt over voertuigbeheersing, dat kan kloppen ja.
Wat je zegt over joyriden, dat weet ik niet zeker.
Voor joyriden heb je motivatie nodig (of een sterke impuls).
En jongeren die op het vlak van rijden al wat doen, hebben volgens mij minder 'drive'.
Maar wat jij zegt is ook een goede motivator.

@ Pool

Dat er meer verkeersdoden waren toen, dat komt door mensen die zonder rijbewijs de straat op rijden. Maar ik zeg ook niet dat dat moet/beter is, in tegendeel ik heb al meer dan 1 keer gezegd dat je openbare wegen pas met een rijbewijs moet betreden.
Het gaat ook om mensen MET een rijbewijs, die het nog net niet te bont maken. Die mensen rijden zichzelf van kant. Daarom wordt er geen oogje meer toegeknepen.

Maar er mogen IMO wel dynamische snelheden op de snelwegen komen. Als de computer registreert dat er geen kip op de weg is, dat je op de linkerbaan 140-160 mag, ipv de gebruikelijke 120.
Maargoed, daar kan je ook weer nadelen van bedenken, namelijk dat mensen weer 180-200 over die snelwegen scheuren . O.a. een reden waarom dat niet is ingevoerd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjibble op 06-08-2009 15:58:36 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71719989
Tja, TS heeft wel gelijk, maar zoiets kan je niet legaliseren. Het wordt toch gewoon gedaan. Ik denk dat zat mensen al voor hun 18e eventjes gereden hebben in de auto van hun ouders.

Dynamische snelheid ben ik ook wel voor, als het wat harder gaat betreft dan. Het is al meerdere malen bewezen dat sneller rijden lijdt tot minder co2 uitstoot, minder ongelukken en minder files.
Facts don't care about your feelings
pi_71720172
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, TS heeft wel gelijk, maar zoiets kan je niet legaliseren. Het wordt toch gewoon gedaan. Ik denk dat zat mensen al voor hun 18e eventjes gereden hebben in de auto van hun ouders.

Dynamische snelheid ben ik ook wel voor, als het wat harder gaat betreft dan. Het is al meerdere malen bewezen dat sneller rijden lijdt tot minder co2 uitstoot, minder ongelukken en minder files.
Maar dan lopen ze centjes mis . Of ze verhogen de boetes gewoon, zolang ik maar 160 kan. Dat schiet nog een beetje op. Over de A9 met 120 is zoooooo slaapverwekkend

Ik vindt het hilarisch dat ik wel zonder enig probleem in de bebouwde kom zo hard kan scheuren als ik wil, omdat er toch geen controles staan. Maar op de snelweg gebeuren er idd meer ongelukken als ik daar 150 rij. Want 80 binnen de bebouwde kom is lang niet zo gevaarlijk hoor!!!
[/quote]
pi_71736493
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:00 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Maar dan lopen ze centjes mis . Of ze verhogen de boetes gewoon, zolang ik maar 160 kan. Dat schiet nog een beetje op. Over de A9 met 120 is zoooooo slaapverwekkend

Ik vindt het hilarisch dat ik wel zonder enig probleem in de bebouwde kom zo hard kan scheuren als ik wil, omdat er toch geen controles staan. Maar op de snelweg gebeuren er idd meer ongelukken als ik daar 150 rij. Want 80 binnen de bebouwde kom is lang niet zo gevaarlijk hoor!!!
Reden daarvan is heel simpel, op de snelweg rijd je veel sneller te hard = more cash.

Ik ben zelf ook een voorstander van dynamische snelheidslimieten. 160 oid op een compleet lege snelweg is NIET gevaarlijk. Dat is niet alleen mijn ervaring maar ik denk met 3kwart van de Neerlansche automobilisten.. doe het dan wel zo dat als je HARDER dan 160 rijd, je wel een boete krijgt die vanaf 120 gerekent is ofzo. Dus 180 zou meteen 60 te hard zijn. Iets in die richting
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:03:05 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71737738
quote:
Voor al de mensen van een jaar of 30-40, kennen jullie die tijd nog dat politie een oogje toekneep?
Dat kwajongens-streken erbij hoorden, en dit niet als een groot probleem werd gezien?

Politie vandaag zit er met smart op te wachten je een bon te geven als je ook maar een auto, of wat dan ook zelfs maar durft aan te raken als je minderjarig bent!

Ik vind dit persoonlijk echt raar, hoe kan de regering zijn gedachtegang zo hebben omgegooid!?
Want het lijkt tegenwoordig of we leven in een gehersenspoelde, dogmatische staat!
Iedereen lijkt de wet te vrezen, want niemand wil een boete of een gevangenisstraf krijgen.
Dus vergeet iedereen plezier te hebben, ik kan zo een situatie opnoemen waarin dit voorkomt.

Hier een van de meest voorkomende voorbeelden:
Als je een jaar of 15 bent en je stapt in een auto om een rondje over een parkeerplaats te rijden,
riskeer je een hoge verkeersboete voor je ouders.
Daarom vinden meeste ouders het "onverantwoord" dat een minderjarige in een auto stapt!

Gelukkig heb ik zelf niet dit probleem, en geniet ik van een lossere vader en moeder.
Dankzij dit, heb ik:
1. Veel lol gehad.
2. Rijvaardigheid opgebouwd.
3. Leuke herrineringen.
en 4. Avonturen beleefd.
En het heeft me mijn eigen brommer opgeleverd.
Ook heb ik hierdoor kunnen genieten van:
1. Brommer rijden (geen scooters, rotdingen)
2. Auto rijden (bij moeders op schoot, en later met vaders ernaast)
3. Boten varen (waaronder een speedboot van de reddingsdienst)
4. Vliegtuig vliegen (maar een paar seconden in een cessna)

Mijn punt is:
"Onder begeleiding, en zonder capriolen. Is het niet onverantwoord om een minderjarige dingen te laten doen zoals autorijden etc..."

Ik heb natuurlijk ook begrip voor de tegenstanders van mijn punt, we kunnen het niet allemaal met elkaar eens zijn. Maar bedenk wel dat je ook een beetje moet leven!
Ik denk dat de 'vast majority' van de tegenstanders problemen heeft met de beheersing van een minderjarige, zoals kinderen van 14 die 80 rijden op scooters in de bebouwde kom op de stoep. Hier ben ik het volledig mee eens, maar als een minderjarige beheersing toont, kan dat best beloond worden toch?

Graag meningen, ervaringen enz...
Geen beledigende of degraderende reacties a.u.b!
dat is in belgie, al jaren, je kan dan gewoon rijden met een familielid met een L op het dak/achteraam, op de dag dat je 18 wordt, kan je gelijk afrijden.
pi_71738465
quote:

Moet je eens kijken hoe die cijfers eruit zien als er net zoveel mensen met als zonder rijbewijs autorijden.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:20 schreef xylius het volgende:
Oh, dat zal het zijn. Heb jij echt je vader nodig gehad om jou te doen realiseren dat hard rijden weleens gevaarlijk kon zijn?
quote:
Ook weet ik heus wel dat ik geen goede afspiegeling van onze hele bevolking ben, ik geef alleen aan dat beheersing is waar mensen naar moeten kijken, en niet naar leeftijd.
Doen ze ook, en als je de juiste beheersing hebt krijg je een rijbewijs om dat aan te tonen. Dat dat bewijsje niet beschikbaar is voor jochies van 11 lijkt me vrij logisch, je moet ergens de streep trekken, niet?
quote:
En dat is ook compleet legaal, dus waarom zou de politie wat dat betreft een oogje moeten, of zelfs kunnen toeknijpen?

Tot slot ben jij een 13-jarige die "bodem voor discussie" probeert te bouwen, en dat is je gelukt, en je bent kennelijk volwassener als de meesten van jouw leeftijd maar toen ik 13 was reed ik mama's Volvo de sloot in. Ik denk niet dat het terecht zou zijn als de politie toen een oogje zou dichtknijpen. Was overigens wel op privé terrein, maar de sloot hoorde daar niet bij heheh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')