Als je het hebt over tolerant zijn, en beheersing belonen. Dat is mijn hele punt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als er eentje dat zo doet, gaan iedereen het ook doen!
Wij zijn tenslotte een knudde dier!
Oh ok, ik ben nieuw in dit forum dus ik wist niet echt goed waar ik het moest plaatsen.quote:
That's the spirit!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Mocht ik kinderen krijgen, krijgen ze hun eerste rijles op de dag dat ze bij de pedalen kunnen. Wel op eigen grond
Euhh.. opmerkelijke jeugd heb je gehad als je in je onderzeeboot kon stunten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:24 schreef xylius het volgende:
[..] onderzeeboten
dat inderdaad, en dat is meteen het probleem, dat is niet zo gauw te vinden voor iedereen. vooral in dichtbebouwde steden is er weinig plek om (met toezicht) zonder rijbewijs te leren rijden van je ouders.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Mocht ik kinderen krijgen, krijgen ze hun eerste rijles op de dag dat ze bij de pedalen kunnen. Wel op eigen grond
Volgens mij ben jij de eerste die dat opgemerkt heeft!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:42 schreef _Ernst het volgende:
[..]
Euhh.. opmerkelijke jeugd heb je gehad als je in je onderzeeboot kon stunten..
Zo extreem hoeft nou ook weer niet, op je 3de beginnen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ja want autorijden is zo moeilijk dat je er al op je 3e mee moet beginnenEn ze moeten toch ergens een grens trekken. En denkend aan het gemiddelde 16 jarige etterbakje, ben ik blij dat ze niet mogen rijden. Op een schooter rijden ze gelukkig meestal alleen zichzelf dood.
Ik ben zo blij dat ik in Fryslân woon...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:44 schreef Rijpie het volgende:
[..]
dat inderdaad, en dat is meteen het probleem, dat is niet zo gauw te vinden voor iedereen. vooral in dichtbebouwde steden is er weinig plek om (met toezicht) zonder rijbewijs te leren rijden van je ouders.
Ik rijd samen met mijn vader in industrie-terreinen op zondag, en op de parkeerplaatsen van grote kantoren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:44 schreef Rijpie het volgende:
[..]
dat inderdaad, en dat is meteen het probleem, dat is niet zo gauw te vinden voor iedereen. vooral in dichtbebouwde steden is er weinig plek om (met toezicht) zonder rijbewijs te leren rijden van je ouders.
Duh, er zijn ook veel meer deelnemers aan het verkeer met een rijbewijs dan zonderquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:51 schreef xylius het volgende:
Even een nutteloos feit: Er sterven meer mensen met een rijbewijs in het verkeer, dan zonder.
Daar ben ik het wel mee eens, openbare wegen kun je beter pas betreden als je een rijbewijs hebt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:03 schreef koei het volgende:
[..]
Duh, er zijn ook veel meer deelnemers aan het verkeer met een rijbewijs dan zonderAls voetganger kan je nou eenmaal moeilijk een andere voetganger doodlopen ofzo...
Verder vind ik dat je op eigen terrein moet kunnen doen en laten wat je wil, maar ik zou mijn kind niet op zijn 13e op de openbare weg laten rijden, of het nou met een brommer, scooter of auto is. Hij gaat maar lekker fietsen, is een stuk gezonder en heb ik ook moeten doen toen ik jong was (en bij gebrek aan een eigen auto nog steeds' ). Scooters en brommers zijn zo overbodig in de randstad.
En dit komt uiteraard doordat er amper mensen zonder rijbewijs in het verkeer zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:51 schreef xylius het volgende:
[..]
Even een nutteloos feit: Er sterven meer mensen met een rijbewijs in het verkeer, dan zonder.
Als je het beperkt tot in het weekend dan zal niemand last van je hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:59 schreef xylius het volgende:
[..]
Ik rijd samen met mijn vader in industrie-terreinen op zondag, en op de parkeerplaatsen van grote kantoren.
Maar eigen grond is altijd beter, hier is het risico van een boete minder groot.
Ook zullen mensen niet blij zijn met je als je op hun terrein rijdt, op een maandag terwijl ze proberen te parkeren.
Daarom zeg ik dus ook, het is beter om op eigen grond te rijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:08 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
En dit komt uiteraard doordat er amper mensen zonder rijbewijs in het verkeer zitten.
Als meer mensen dit gaan doen dan zijn de industrieterreinen op zondag ook niet leeg en zullen de ongelukkig dus sneller vermeerderen.
Helemaal gelijk in, zal ik om denken!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:09 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Als je het beperkt tot in het weekend dan zal niemand last van je hebben.
Zorg er wel voor dat je niet gepakt wordt, of een ongeluk veroorzaaktDenk eraan, je bent sowieso niet verzekerd.
Jij kan het blijkbaar aan, maar jij bent natuurlijk geen goede afspiegeling van de samenleving, zoals geen enkele enkele (whehehe) persoon dat is. Ik vind 'omdat het leuk is voor kinderen' eigenlijk verder een vrij zwak argument. Er zijn op de openbare weg al genoeg slechte chauffeurs zonder dat kinderen zich er ook mee gaan bemoeien.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:51 schreef xylius het volgende:
[..]
Je hebt het duidelijk over wat ik in mijn 1e post al duidelijk heb gemaakt, beheersing.
Ik ben zelf 13 jaar oud, ik ben nooit buiten een afgesloten gebied zonder verkeer geweest.
Ik heb nooit harder als 80 gereden, en ben altijd vergezelt geweest door 1 van mijn ouders.
Ik denk dat je wel begrijpt, dat het om beheersing gaat.
Er zitten wel van die joyriders tussen die mensen overhoop rijden ja, dat is ook wel vervelend want het vormt een stereotype.
Daarom is mijn argument ook niet: "Omdat het leuk is voor kinderen" , maar: "Omdat het de persoon zelf leert te bevorderen" . Even een uitleg: Ik heb altijd geleerd van mijn vader niet te hard rijden, zus en zo. Dit hebben die jonge joyriders dus niet gehad, juist omdat ze nooit zoiets hebben gedaan met vader of moeder zijn ze gaan joyriden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:15 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jij kan het blijkbaar aan, maar jij bent natuurlijk geen goede afspiegeling van de samenleving, zoals geen enkele enkele (whehehe) persoon dat is. Ik vind 'omdat het leuk is voor kinderen' eigenlijk verder een vrij zwak argument. Er zijn op de openbare weg al genoeg slechte chauffeurs zonder dat kinderen zich er ook mee gaan bemoeien.
Dan is het goedquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:20 schreef xylius het volgende:
[..]
Daarom is mijn argument ook niet: "Omdat het leuk is voor kinderen" , maar: "Omdat het de persoon zelf leert te bevorderen" . Even een uitleg: Ik heb altijd geleerd van mijn vader niet te hard rijden, zus en zo. Dit hebben die jonge joyriders dus niet gehad, juist omdat ze nooit zoiets hebben gedaan met vader of moeder zijn ze gaan joyriden.
Ook weet ik heus wel dat ik geen goede afspiegeling van onze hele bevolking ben, ik geef alleen aan dat beheersing is waar mensen naar moeten kijken, en niet naar leeftijd. Voorderest ben ik het met je eens over dat er al genoeg slechte chauffeurs zijn.
Ik zeg dus ook: Rijd op eigen grond of ergens waar je mensen niet lastig valt, en ga pas de openbare weg op als je WEL je rijbewijs hebt.
Dankjewel!quote:
Net als dat het hoge aantal verkeersdoden vandaag de dag geschiedenis is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:24 schreef xylius het volgende:
Dat je lekker kon crossen op motoren of auto's of onderzeeboten als je het maar niet te bont maakte?
Nou, vandaag de dag is dat geschiedenis.
Bron: CBSquote:Dalende trend verkeersdoden
In de jaren zeventig kwamen jaarlijks meer dan 3 duizend mensen om in het
verkeer. Dat waren de hoogste aantallen ooit. Begin deze eeuw overleden er
ongeveer 1 100 mensen per jaar door verkeersongelukken. In 2004 dook het
aantal dodelijke verkeersslachtoffers voor het eerst onder de 900. Vorig jaar
bedroeg het aantal verkeersdoden 811.
Het gaat ook om mensen MET een rijbewijs, die het nog net niet te bont maken. Die mensen rijden zichzelf van kant. Daarom wordt er geen oogje meer toegeknepen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:27 schreef xylius het volgende:
@ Sjibble
Ik geef alleen mijn mening over dit onderwerp, met de gedachte een bodem voor discussie te maken.
Dingen veranderen hoeft nou ook niet perse.
En wat je zegt over voertuigbeheersing, dat kan kloppen ja.
Wat je zegt over joyriden, dat weet ik niet zeker.
Voor joyriden heb je motivatie nodig (of een sterke impuls).
En jongeren die op het vlak van rijden al wat doen, hebben volgens mij minder 'drive'.
Maar wat jij zegt is ook een goede motivator.
@ Pool
Dat er meer verkeersdoden waren toen, dat komt door mensen die zonder rijbewijs de straat op rijden. Maar ik zeg ook niet dat dat moet/beter is, in tegendeel ik heb al meer dan 1 keer gezegd dat je openbare wegen pas met een rijbewijs moet betreden.
Maar dan lopen ze centjes misquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, TS heeft wel gelijk, maar zoiets kan je niet legaliseren. Het wordt toch gewoon gedaan. Ik denk dat zat mensen al voor hun 18e eventjes gereden hebben in de auto van hun ouders.
Dynamische snelheid ben ik ook wel voor, als het wat harder gaat betreft dan. Het is al meerdere malen bewezen dat sneller rijden lijdt tot minder co2 uitstoot, minder ongelukken en minder files.
Reden daarvan is heel simpel, op de snelweg rijd je veel sneller te hard = more cash.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar dan lopen ze centjes mis. Of ze verhogen de boetes gewoon, zolang ik maar 160 kan. Dat schiet nog een beetje op. Over de A9 met 120 is zoooooo slaapverwekkend
![]()
Ik vindt het hilarisch dat ik wel zonder enig probleem in de bebouwde kom zo hard kan scheuren als ik wil, omdat er toch geen controles staan. Maar op de snelweg gebeuren er idd meer ongelukken als ik daar 150 rij. Want 80 binnen de bebouwde kom is lang niet zo gevaarlijk hoor!!!
dat is in belgie, al jaren, je kan dan gewoon rijden met een familielid met een L op het dak/achteraam, op de dag dat je 18 wordt, kan je gelijk afrijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:24 schreef xylius het volgende:
Voor al de mensen van een jaar of 30-40, kennen jullie die tijd nog dat politie een oogje toekneep?
Dat kwajongens-streken erbij hoorden, en dit niet als een groot probleem werd gezien?
Dat je lekker kon crossen op motoren of auto's of onderzeeboten als je het maar niet te bont maakte?
Nou, vandaag de dag is dat geschiedenis.
Politie vandaag zit er met smart op te wachten je een bon te geven als je ook maar een auto, of wat dan ook zelfs maar durft aan te raken als je minderjarig bent!
Ik vind dit persoonlijk echt raar, hoe kan de regering zijn gedachtegang zo hebben omgegooid!?
Want het lijkt tegenwoordig of we leven in een gehersenspoelde, dogmatische staat!
Iedereen lijkt de wet te vrezen, want niemand wil een boete of een gevangenisstraf krijgen.
Dus vergeet iedereen plezier te hebben, ik kan zo een situatie opnoemen waarin dit voorkomt.
Hier een van de meest voorkomende voorbeelden:
Als je een jaar of 15 bent en je stapt in een auto om een rondje over een parkeerplaats te rijden,
riskeer je een hoge verkeersboete voor je ouders.
Daarom vinden meeste ouders het "onverantwoord" dat een minderjarige in een auto stapt!
Gelukkig heb ik zelf niet dit probleem, en geniet ik van een lossere vader en moeder.
Dankzij dit, heb ik:
1. Veel lol gehad.
2. Rijvaardigheid opgebouwd.
3. Leuke herrineringen.
en 4. Avonturen beleefd.
En het heeft me mijn eigen brommer opgeleverd.
Ook heb ik hierdoor kunnen genieten van:
1. Brommer rijden (geen scooters, rotdingen)
2. Auto rijden (bij moeders op schoot, en later met vaders ernaast)
3. Boten varen (waaronder een speedboot van de reddingsdienst)
4. Vliegtuig vliegen (maar een paar seconden in een cessna)
Mijn punt is:
"Onder begeleiding, en zonder capriolen. Is het niet onverantwoord om een minderjarige dingen te laten doen zoals autorijden etc..."
Ik heb natuurlijk ook begrip voor de tegenstanders van mijn punt, we kunnen het niet allemaal met elkaar eens zijn. Maar bedenk wel dat je ook een beetje moet leven!
Ik denk dat de 'vast majority' van de tegenstanders problemen heeft met de beheersing van een minderjarige, zoals kinderen van 14 die 80 rijden op scooters in de bebouwde kom op de stoep. Hier ben ik het volledig mee eens, maar als een minderjarige beheersing toont, kan dat best beloond worden toch?
Graag meningen, ervaringen enz...
Geen beledigende of degraderende reacties a.u.b!
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:51 schreef xylius het volgende:
Oh, dat zal het zijn. Heb jij echt je vader nodig gehad om jou te doen realiseren dat hard rijden weleens gevaarlijk kon zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:20 schreef xylius het volgende:
Daarom is mijn argument ook niet: "Omdat het leuk is voor kinderen" , maar: "Omdat het de persoon zelf leert te bevorderen" . Even een uitleg: Ik heb altijd geleerd van mijn vader niet te hard rijden, zus en zo. Dit hebben die jonge joyriders dus niet gehad, juist omdat ze nooit zoiets hebben gedaan met vader of moeder zijn ze gaan joyriden.
Doen ze ook, en als je de juiste beheersing hebt krijg je een rijbewijs om dat aan te tonen. Dat dat bewijsje niet beschikbaar is voor jochies van 11 lijkt me vrij logisch, je moet ergens de streep trekken, niet?quote:Ook weet ik heus wel dat ik geen goede afspiegeling van onze hele bevolking ben, ik geef alleen aan dat beheersing is waar mensen naar moeten kijken, en niet naar leeftijd.
En dat is ook compleet legaal, dus waarom zou de politie wat dat betreft een oogje moeten, of zelfs kunnen toeknijpen?quote:Ik zeg dus ook: Rijd op eigen grond of ergens waar je mensen niet lastig valt, en ga pas de openbare weg op als je WEL je rijbewijs hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |